Autor Wątek: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k  (Przeczytany 36662 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #200 dnia: Listopad 03, 2017, 09:19:39 am »
Czy ten silnik ma jakąś możliwość komputerowej diagnostyki albo chociażby prostego odczytu kodu błędów?

Oczywiście że ma, pojawiła się ostatnio możliwość sciągnięcia ciekawej apki i testowania tych kompów. Co wiecej, pozwala na np. zmianę prędkości biegu jałowego, kąta wyprzedzenia zaplonu czy prędkości powrotu do biegu jałowego. Posiadam takie coś wiec gdybyś kiedyś przejeżdzał przez okolice wrocławia to zapraszam.

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1349
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #201 dnia: Listopad 26, 2017, 21:05:01 pm »
Kilka zdjęć dla przypomnienia tego auta:













Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1349
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #202 dnia: Listopad 26, 2017, 21:13:15 pm »
Walka z gaśnięciem zaraz po uruchomieniu trwa. Wymieniłem świecie (były oryginalne), przewody zapłonowe (także fabryczne)  oraz wspomniany czujnik temperatury. Świece i kable NGK. Kopułka oraz palec w bdb stanie więc nie widziałem potrzeby wymiany, jedynie wyczyściłem styki. Wymiana upierdliwa ale da się wykonać ale jak robi się z opisem przytoczonym przez Multeca. Mi udało się odkręcić czujnik zwykłą oczkową "19", nie mniej krótki był pomocny do ostatecznego wyjęcia czujnika. Sukcesów brak, dalej gaśnie.















Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline Nole

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 117
    • Były, są i będą...
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #203 dnia: Listopad 26, 2017, 22:28:17 pm »
Tommi, miałeś dać znać... :] Rover musi odżyć!! Jutro nie mogę, ale w tygodniu znalazbym czas  <lol>

Pzdr

Offline Slawo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000/ BMW E36 Compact 2.8
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #204 dnia: Listopad 27, 2017, 20:45:14 pm »
Tomek, a podmieniałeś komputer? Może warto by też podmienić przepustnicę.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4725
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #205 dnia: Listopad 27, 2017, 21:17:48 pm »
Nagraj film jak to chodzi. Przerabiałem kilka wypadków tego typu, każdy wydawał dźwięki tylko sobie charakterystyczne.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1349
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #206 dnia: Listopad 27, 2017, 21:52:25 pm »
Tak, komputer podmieniłem z pełni sprawnego '95. Niestety dalej to samo.
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Moderator
  • Wiadomości: 1017
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #207 dnia: Listopad 28, 2017, 11:42:04 am »
Sprawdzałeś ciśnienie paliwa?
Może przytarta pompa albo jakiś niestyk z nią związany?


Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 523
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #208 dnia: Listopad 28, 2017, 22:27:22 pm »
Mi się wydaje, że tu wszystko jest ok, a dosłownie pierdoła jakaś na etapie przeczyszczenia czegoś czy zaśniedziało coś od stania, zostaw tak jak jest przynajmniej będzie miał mały przebieg, może chcesz sprzedać ? Ja chętnie przygarnął bym taki okaz :D

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1349
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2118
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #210 dnia: Maj 31, 2018, 23:53:07 pm »
Melodia dla uszu :)

A tak w ogóle to pytanie, będziesz montował do niego wspomę?
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2018, 23:55:38 pm wysłana przez Gomulsky »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3393
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #211 dnia: Czerwiec 01, 2018, 02:14:48 am »
Słaba produkcja, bo nie było łututututu  :P
Piękne autko i aż miło spojrzeć na komorę silnikową.Gdybyś go kiedyś sprzedawał, to nigdy, przenigdy, nie pozwól na to, by trafił w ręce jakiegoś kretyna, który go zajeździ w miesiąc.

Offline BialySC

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 116
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #212 dnia: Czerwiec 01, 2018, 06:56:39 am »
Tylko takie silniki od 1.4 do 1.8 powinny byc montowane w poldzie a ohv mogli wycofac calkowicie. Do tego lepsze hamulce i niezalezne zawieszenie z tylu i by byla dobra fura na tamte czasy.

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1903
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #213 dnia: Czerwiec 02, 2018, 12:38:05 pm »
Niesamowity samochód. Patrząc pod maskę, widzę wzór do wzorowania się  <spoko>

Żeby nie trafił w niepowołane ręce to Tomek musiałby nigdy go nie sprzedawać, i tak dla tego auta byłoby najlepiej. Z ciekawości, na jakiej oliwie pracuje ten niskoprzebiegowy egzemplarz :) ?

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3390
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #214 dnia: Czerwiec 02, 2018, 13:24:56 pm »
Motul 6100 10W40. Ale są plany na 5W. :)

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #215 dnia: Czerwiec 02, 2018, 16:08:15 pm »
W sumie ten rover tak samo pracuje jak mój po 140 tys.czy kumpla po 90 tys :D

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1261
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #216 dnia: Czerwiec 02, 2018, 16:15:53 pm »
Fajny, bo niskoprzebiegowiec, PS. nie jest za bardzo nierząd napięty ? ;)
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1349
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #217 dnia: Czerwiec 03, 2018, 15:07:57 pm »
Fajny, bo niskoprzebiegowiec, PS. nie jest za bardzo nierząd napięty ? ;)


Trochę dziwne dźwięki wydaje mi się że od alternatora, muszę sprawdzić gdyż wydaje mi się że może być pasek napędu nieco za mocno naciągnięty.
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2035
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #218 dnia: Czerwiec 03, 2018, 15:19:29 pm »
Złóż  porządnie  ramkę wokół zegarów. 😁
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem