Autor Wątek: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k  (Przeczytany 66917 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #160 dnia: Listopad 04, 2014, 09:11:57 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
tak go wypucowales,ze az konserwacja z podluznicy zeszla :p

Trochę nie to przeraża ale przy tych przebiegach co robią moje auta to chyba nic mu nie będzie:)
A na poważnie to konserwy na aucie nigdy nie było, płyta podłogowa, nadkola i profile - wszystko jak w dniu wyjazdu z FSO. W przyszłym roku z pewnością zrobię profile i zakonserwuję nadkola, ponadto wpadną nadkola...
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #161 dnia: Listopad 30, 2014, 16:33:41 pm »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Piękne auto  :-) kolor mi też się podoba jak i kolor tapicerki, tylko jak na moje oko niestety bieda w wyposażeniu ale grunt że Ci się podoba i przynosi satysfakcję, w końcu to prawie nowy samochód patrząc po przebiegu ;-)

A tak w ogóle była fabryczna klima do plus z silnikiem Rover ?
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #162 dnia: Listopad 30, 2014, 17:22:40 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

A tak w ogóle była fabryczna klima do plus z silnikiem Rover ?

Nie.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #163 dnia: Lipiec 04, 2016, 19:44:02 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Jak wiecie pisałem tu kiedyś o pewnej usterce jaka trapi mój samochód. Otóż odpala od przysłowiowego "pół strzała" ale na zimnym silniku pochodzi tak z 5-7 sekund i gaśnie. Powtarzam procedurę z 5-6 razy póki załapie jaką taką temperaturę, inaczej zawsze będzie gasł i nie da się nim wyjechać z garażu. Wymieniłem dzisiaj świece, były jeszcze oryginały GSP6662 o dziwo bardzo lekko wkręcone, wkręciłem nowe NGK V-Line. Odpalił pięknie, niestety tak jak wcześniej gaśnie.

Dodam że po zagrzaniu chodzi idealnie, przyspiesza, nie szarpie itp. Kupiłem czujnik temperatury (ten od komputera) i chciałem go wymienić ale jego wymiana od góry jest chyba niemożliwa (?). Chciałem zdjąć kopułkę ale jak widzę ten aparat zapłonowy oparty o wygłuszenie ściany grodziowej i ogólnie upakowanie tego silnika wzdłużnie to myślę sobie że poroniony pomysł pakowania tego silnika wzdłużenie do komory Poloneza w 1994 roku był chyba dziełem szatana. Abo przynajmniej on im doradzał.

Szlag mnie trafił i pojechałem do domu. Auto od zeszłego roku nie zrobiło ani kilometra ]:->.

Czy do wymiany czujnika wypada podejść z kanału?

Ps. szkoda że nie dali jeszcze napędu rozrządu od strony grodzi jak w niektórych modelach BMW:)
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #164 dnia: Lipiec 04, 2016, 20:31:38 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Kopułkę zdejmiesz bez problemu, potrzeba tylko jakiś fikuśny klucz albo śrubokręt (zależy jakie masz śruby tam). Co do czujników to oba są z tyłu po lewej stronie silnika (od strony serwa) więc nijak tam się nie podejdzie od dołu. Możesz sprawdzić dla pewności jeszcze szczelność przewodu podciśnienia od kolektora do komputera no i czujnik położenia wału.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #165 dnia: Lipiec 04, 2016, 20:46:36 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Od dołu nie jest lepiej, ale więcej widać. W operacji pomaga zrzucenie chwytu powietrza pod podszybiem, jednak konieczne nie jest.

Przez lata miałem identyczny problem po odpaleniu na zimno. Jak się nie złapało gazem, to gasł. Pomogła dopiero zmiana pompy paliwa.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #166 dnia: Lipiec 04, 2016, 21:31:56 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Czujnik wymienia się dość prosto bez ściągania obudowy podszybia. Klucz 19mm na pół, odkręcić kopułkę (i ewentualnie palec) oraz tylny uchwyt do wyciągania silnika... i dalej to już prosta robota
W VVC mam rozrząd z tyłu... nawet raz zdejmowałem pasek i odkręcałem koła, także wymiana czujnika przy tym to pryszcz.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2016, 21:33:41 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #167 dnia: Lipiec 04, 2016, 23:09:44 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Ok, dzięki, zrobię jeszcze jedno podejście, rozumiem że powinienem do wymiany czujnika:

- odkręcić kopułkę (śruby widziałem, chyba dam radę)
- wyciągnąć palec ( jest przykręcany czy nasadzany?)
- użyć uciętego klucza 19 (przygotować oczkowy czy płaski?)
- odpiąć czujnik - jaki jest tam system zabezpieczenia wtyczki - metalowa spinka czy plastikowy wtyk?

Pytam bo nie wiem czy coś po zdjęciu kopułki będzie widać czy czeka mnie robótka po omacku?
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #168 dnia: Lipiec 04, 2016, 23:18:25 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dwie śruby M4, łeb 7mm. Uprzednio wiadomo, zdjąć przewody. Palec przykręcany śruba M6 z łbem 8mm. Uchwyt do wyciągania silnika dwie śruby M8 z typowym łbem 13mm. Może być i taki i taki. Przetniesz typową 19tkę to będziesz miał obie wersje. :P A wtyczka siedzi na metalowej spince którą trzeba podważyć żeby w ogóle ruszyć wtyczkę. Kiepsko się to ściąga, ale małym śrubokręcikiem powinno pójść. A widać coś będzie jak położysz się na silniku.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #169 dnia: Lipiec 05, 2016, 00:09:27 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Przyczep do ściany grodziowej lusterko jakąś lepką taśmą dwustronną.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #170 dnia: Lipiec 05, 2016, 00:46:20 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a czujnik na pewno trefny ?
zeby sobie roboty nie organizowac na prozno to radze podpiac ten nowy "na sucho" i sprawdzic jak silnik zapala,
jezeli jest na jeden przewod to trzeba zmasowac nowy czujnik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #171 dnia: Lipiec 05, 2016, 10:00:59 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Tak dla pewności to jest ten czujnik: ?



Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #172 dnia: Lipiec 05, 2016, 11:20:55 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tak to ten. Jest jedynie nieco dłuższy od starego czujnika od gwintu do końca wtyczki, ale to nie przeszkadza. Czujnik to termistor NTC i nie potrzebuje masy. Można go podłączyć na sztukę i zobaczyć czy działa automatyczne ssanie.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #173 dnia: Lipiec 05, 2016, 14:28:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Czujnik to termistor NTC i nie potrzebuje masy.
to zdanie brzmi jakby termistor NTC nie potrzebowal masy, a to nie prawda,
ten czujnik ma dwa bieguny wyprowadzone we wtyczce i w takim ukladzie nie trzeba masowac obudowy (bo nie jest biegunem)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #174 dnia: Lipiec 05, 2016, 18:34:36 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Rezystor/termistor nie ma biegunów. Nie będę tłumaczył, jak działa termistor o ujemnym współczynniku temperaturowym, bo przypuszczam że to wiesz. W każdym razie masy jakotakiej nie potrzebuje. Jest tylko elementem, który powoduje zmianę napięcia wzorcowego, a masę ma sam sterownik w tym wypadku.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #175 dnia: Lipiec 05, 2016, 20:47:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
najczesciej rezystancje sterowniki odnosza do masy, wiec termistor jest podlaczony do masy, nawet w czujnikach podlaczonych dwoma przewodami,
dobry przyklad jest w OHVce boschu i gsi ,gdzie czujnik do zegarow jest na jeden przewod,a wiec ma mase na obudowie ,a czujnik do ECU ma dwa przewody ,wiec na jednym z nich ma mase,
twoja wypowiedz byla po prostu nie jednoznaczna i ktos moglby sie zasugerowac, za kazdy termistor nie potrzebuje masy do dzialania - taka sugestia moglaby ewulowac w rozne dziwne tematy gdyby ktos zechcial mierzyc temp. czujnikiem na jednym kabelku bez kontaktu z metalowymi czesciami silnika
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #176 dnia: Lipiec 06, 2016, 08:06:25 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
najczesciej rezystancje sterowniki odnosza do masy, wiec termistor jest podlaczony do masy, nawet w czujnikach podlaczonych dwoma przewodami,
dobry przyklad jest w OHVce boschu i gsi ,gdzie czujnik do zegarow jest na jeden przewod,a wiec ma mase na obudowie ,a czujnik do ECU ma dwa przewody ,wiec na jednym z nich ma mase,
twoja wypowiedz byla po prostu nie jednoznaczna i ktos moglby sie zasugerowac, za kazdy termistor nie potrzebuje masy do dzialania - taka sugestia moglaby ewulowac w rozne dziwne tematy gdyby ktos zechcial mierzyc temp. czujnikiem na jednym kabelku bez kontaktu z metalowymi czesciami silnika
Filozofowanie.

Czy jest tu jakiś moderator?
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #177 dnia: Lipiec 06, 2016, 10:27:43 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Filozofowanie.

Czy jest tu jakiś moderator?

Do moderacji się twoja wypowiedź nadaje, bo nic nie wnosi do rozwiązania problemu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #178 dnia: Lipiec 06, 2016, 10:41:47 am »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Co do tematu. Identyczne objawy u mnie dawał nie podpięty przewód podciśnieniowy do komputera. Ale czujnik też jak najbardziej możliwy. Ja bym proponował zamiast wymieniać po omacku podpiąć go pod diagnostykę. Jest mądra apka na androida. Potrzebujesz szczegółów pomogę na pw.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #179 dnia: Lipiec 06, 2016, 11:15:59 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Filozofowanie.

Czy jest tu jakiś moderator?

Do moderacji się twoja wypowiedź nadaje, bo nic nie wnosi do rozwiązania problemu.
Bo nie napisałem nic o ciętych sprężynach? I amortyzatorach od ciężarówki?

Za to mogę zrobić wykład o termistorach oraz pojęciu "masy" w obwodach elektrycznych, szczególnie dla teoretyków-filozofów, tylko po co, skoro Multec wyczerpał temat.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.