Autor Wątek: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k  (Przeczytany 72020 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #180 dnia: Lipiec 06, 2016, 11:50:58 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Nie, ponieważ jak słusznie zauważył KGB, wypowiedź nie była jednoznaczna. Po to jest forum żeby takie rzeczy wyjaśniać od zera, jak ktoś się na tym zna to nie pyta.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #181 dnia: Lipiec 06, 2016, 11:53:15 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
serio ? jestes elektronikiem i uwazasz,ze Multec wyczerpal temat, zwlaszcza niejednoznacznym zdaniem w opozycji do mojego wczesniejszego opisu ?
to raczej nie zbudowales zadnego dzialajacego ukladu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #182 dnia: Lipiec 06, 2016, 17:20:13 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Autor wątku nie jest "niekumaty na siłę";
Multec wyraźnie odnosił się do przedstawionego na zdjęciu czujnika
Cytuj (zaznaczone)
"tak, to ten"
po co do tego filozoficzne teoretyzowanie?
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #183 dnia: Lipiec 06, 2016, 18:08:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Autor wątku nie jest "niekumaty na siłę";
Multec wyraźnie odnosił się do przedstawionego na zdjęciu czujnika
Cytuj (zaznaczone)
"tak, to ten"
po co do tego filozoficzne teoretyzowanie?
zdanie "Ten czujnik nie potrzebuje masy." byloby prawda,
zdanie
Cytuj (zaznaczone)
Czujnik to termistor NTC i nie potrzebuje masy.
nie jest prawda ,a jedynie jak sie wysilisz w mysleniu zyczeniowym z kontekstu mozna traktowac jako prawde

co do tematu i autora, to skoro w temacie autora kazdy moze pisac, to i kazdy moze to przeczytac i wyraznie napisalem do czego sie odnosi moja "filozofia"

nie mam zamiaru wracac do tematu, zostal wyczerpany wiec EOT

Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #184 dnia: Lipiec 06, 2016, 18:26:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dobra Panowie dajcie sobie spokój, bo to już nie ma sensu. Tak napisałem niejednoznacznie, zabrakło informacji, że chodzi o ten konkretny czujnik. I że bez masy nie byłoby przepływu prądu przez termistor, ale to już zaczynamy wchodzić w budowę układu sterowania i samego sterownika, a rozmawialiśmy o konkretnym czujniku i myślałem, że każdy w miarę się domyśli o co chodzi, ale jak zwykle zaczyna się udowadnianie "JA WIEM LEPIEJ". ;)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #185 dnia: Lipiec 07, 2016, 20:14:11 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A mierzyłeś rezystancję tego czujnika z poziomu wtyczki komputera? 30 sekund z miernikiem i na 95% sprawdzony. Dawno temu tak miałem i też winny był ten czujnik. Zimny daje rezystancję kilka kilo. Ciepły ok. 300 omów. Inne wartości wskazują na awarię. Brak rezystancji to uszkodzenie czujnika lub wiązki/wtyczki.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #186 dnia: Lipiec 07, 2016, 23:10:36 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
A mierzyłeś rezystancję tego czujnika z poziomu wtyczki komputera? 30 sekund z miernikiem i na 95% sprawdzony. Dawno temu tak miałem i też winny był ten czujnik. Zimny daje rezystancję kilka kilo. Ciepły ok. 300 omów. Inne wartości wskazują na awarię. Brak rezystancji to uszkodzenie czujnika lub wiązki/wtyczki.

Jeszcze nie mierzyłem ale spróbuję to sprawdzić przed wymianą. Czy wiadomo jakie wartości powinien pokazywać na zimno?
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #187 dnia: Lipiec 07, 2016, 23:49:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
masz nowy to zmierz :|
w okolicy kilku kOhm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #188 dnia: Lipiec 08, 2016, 01:04:39 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Temp     Rezystancja
0         4.8k-6.6k
10         4.0k            
20         2.2k-2.8k     
30         1.3k    
40         1.0k-1.2k             
50         1.0k    
60         800
80         270-380
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #189 dnia: Październik 31, 2017, 23:53:26 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Niemal 1,5 roku nie dotykałem tego brytyjskiego g..wna w polskim wydaniu. Jak się wkurzę to wystawię go na OLX czy jak mu tam.
Czy możecie mi powiedzieć który pin w komputerze odpowiada za rezystancję i gdzie bez wyjmowania czujnika najlepiej robić pomiar?
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #190 dnia: Listopad 01, 2017, 02:07:20 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Coś się stało po za awarią czujnika, że od razu nazywasz gównem? Czujnik posiadając odpowiedni klucz wymienia się w pół godziny. Płasko oczkowa 19 ucięta na pół. Trzeba zdjąć kopułkę i łapę do wyciągania silnika.
Pomiaru dokonuje się we wtyczce sterownika. Rezystancja pomiędzy pinem 30, a 33.

« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2017, 02:09:38 am wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #191 dnia: Listopad 01, 2017, 21:41:36 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Zakasałem rękawy i wymieniłem dzisiaj czujnik.  Pomiary rezystancji jednak nie napawały optymizmem bowiem zarówno stary jak i nowy przy około 20 stopniach jakie miałem w garażu wskazywały bardzo zbliżone wartości. Po wyjęciu starego i schłodzeniu lodowatą wodą jak i podgrzaniu szły łeb w łeb.

Wyjęcie czujnika dzięki opisowi Multeca nie było już drogą przez mękę <ok>.

Mając jednak nowy czujnik w rękach postanowiłem działać. Przy okazji wyczyściłem styki w oryginalnej kopułce oraz palec. Założyłem także nowe przewody NGK gdyż w aucie siedziały jeszcze oryginalne prawie 20 letnie Lucasy. Liczyłem że coś to pomoże bowiem styki w kopułce były mocno zaśniedziałe. Niestety po odpaleniu auto jak zwykle weszło na około 1200  obr/min. przez około 10 sekund następnie zgasło. Ponowna próba, kilka sekund średnio stabilnej pracy i to samo. Ponowna próba, zapala pięknie, kulawo chodzi, prawie nie reaguje na gaz dusząc się i gaśnie. Dopiero za 4 czy 5 razem przy lekkich przegazówkach udaje mu się nie zgasnąć i w miarę trzyma obroty choć przy zimnym silniku nie są idealne. Jazda próbna ok, jest moc, wkręca się bardzo ładnie, schodzi z obrotów też, wolne stabilne, bez falowania.

Co sprawdzać dalej?
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #192 dnia: Listopad 02, 2017, 00:30:08 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to gasniecie po odpalaniu i tak nie pasowalo mi do czujnika temp. ,ale go jest najprosciej sprawdzic i wyeliminowac z podejrzanych,
teraz mozesz mozesz wziac sie za CPWK ,regulator cis. paliwa i MAP
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #193 dnia: Listopad 02, 2017, 08:55:22 am »

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 521
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Niemal 1,5 roku nie dotykałem tego brytyjskiego g..wna w polskim wydaniu. Jak się wkurzę to wystawię go na OLX czy jak mu tam.
Czy możecie mi powiedzieć który pin w komputerze odpowiada za rezystancję i gdzie bez wyjmowania czujnika najlepiej robić pomiar?

No nie spodziewałem się takiej opinii o 1,4 w Twoim wydaniu;)
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #194 dnia: Listopad 02, 2017, 10:17:13 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Może świece też mają 20 lat.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #195 dnia: Listopad 02, 2017, 16:46:34 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Świece wymieniłem w pierwszej kolejności - były oczywiście jeszcze oryginały, po zamontowaniu nowego kompletu NGK  nadal to samo.
Czy ten silnik ma jakąś możliwość komputerowej diagnostyki albo chociażby prostego odczytu kodu błędów?
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #196 dnia: Listopad 02, 2017, 16:59:59 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Ma, ale znaleźć kogoś kto ma takie urządzenie do odczytu to będzie wyzwanie.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #197 dnia: Listopad 02, 2017, 17:03:30 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Ma, ale znaleźć kogoś kto ma takie urządzenie do odczytu to będzie wyzwanie.

W OBRSO (pod)Krakowskie Wioski mamy takie urządzenie i speca, który za drobną opłatą wykona taką usługę :)

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #198 dnia: Listopad 02, 2017, 17:11:12 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Dokładnie sam kiedyś swoje 2 auta tym  przerobiłem :) Tylko jak to Putin pisze to nie są tanie rzeczy ;)

Tak wygląda podstawowe sprawdzenie błedów i kasowanie ;) Jest opcja rozszerzonego sprawdzenia , podglądu wszystkich pomiarów rzeczywistych , regulacji przepustnicy oraz zmiany mieszanki paliowej (Chodź jak to działa to nie wiem bo ja tylko u siebie błędy kasowałem)  . A Instrukcja która jest oryginalna do tego nie jest w 100% jasna bo wygląda po prostu jak nie sprawdzona pzrewalona przez jakiś tłumacz i na żywca wydrukowana i czasem trzeba się domyślać jak coś wykonać .

Podłącza się to ustrojstwo do gniazda diagnostycznego pod kompem i do tego jeszcze jest na żabce takiej małej plus do akumlatora ;)

« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2017, 17:17:18 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #199 dnia: Listopad 02, 2017, 18:19:46 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Benzyn ma też 1.5 roku? Jak tak to ja wymień.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil