Autor Wątek: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !  (Przeczytany 6229 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« dnia: Luty 08, 2014, 22:27:23 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Jakiś czas temu w dziale "na szybko" opisywałem problem OHV, ktora nie chciała chodzic na 2 gar, a na nim były wcześniej wymianie hydro- to tak w skrócie. Przyczyna były nieotwierające się zawory. Po sznurku do kłębka, moim oczom ukazało się to:









Jak widać pozostałe krzywki również są dośc mocno nadjedzone, mierzone suwmiarką mają po 38-39 mm. Wszystko wskazuje na to, że wałek był nędzny, skoro po 80 tys km wygląda jak wygląda(wałek po 200 tys z OHV bez hydro wyglądał duuuzo lepiej), a nowe szklanki zjadły go do konca. Dlaczego ? Na tych szklankach silnik przejechał może z 50 km. Możliwe, zeby jakis kanał olejowy się zatkał ? Boje się że, jak włoże nowe szklanki i wałek to po 100 km będzie to samo...

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 09, 2014, 01:36:41 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
mialem juz dwa przypadki u siebie ze dwa rozne polonezy GSI wytarly walek przy 80tys,,,
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 09, 2014, 10:48:38 am »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Nie chcę nic mówić, ale ciekawe co by było jak by FSO "wymyśliło" swój silnik DOHC albo samo zaczeło produkować K16  na licencji... <mysli> ]:-> :P ;>  <rotfl2>
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 09, 2014, 21:01:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie chcę nic mówić, ale ciekawe co by było jak by FSO "wymyśliło" swój silnik DOHC albo samo zaczeło produkować K16  na licencji... <mysli> ]:-> :P ;>  <rotfl2>
wystarczy,ze zalozyli zagraniczne popychacze wyprodukowane za granicą ,ktore to wycieraja polskie walki ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 09, 2014, 21:17:55 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
mialem juz dwa przypadki u siebie ze dwa rozne polonezy GSI wytarly walek przy 80tys,,,
Ja spotkałem przypadek, że popychacz był wklęsły jak patelnia . Krawędzią popychacza można się było golić.
Zadawałem sobie nawet pytanie: co było pierwsze: popychacz, czy krzywka?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 09, 2014, 21:46:28 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Te popychacze ktore zjadły kilka mm powyższego wałka nie są starte nawet o 1 mm

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 09, 2014, 22:26:29 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Te popychacze ktore zjadły kilka mm powyższego wałka nie są starte nawet o 1 mm
Czyli jak w moim Atusiu. Przypadek z żyletką pochodzi z Caro kolegi. Z pozostałych krzywek zostały 4 mm i "dobre"popychacze, na patelni były 2 mm.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 18, 2014, 23:02:34 pm »

Offline Marki89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 311
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6 GSI
Od niedawna u mnie pojawiło się klepanie w okolicy 4 gara, po sciągnieciu pokrywy zaworów i kreceniu silnikiem kluczem, wszystkie zawory otwieraja się ładnie, nie wiem czy to wałek się kończy czy coś innego, dodam że silnik nie stracił na dynamice i mocy, odpala normalnie, macie jakieś sugestje, pacjent GSI.

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 18, 2014, 23:15:58 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Jakby sie kończył to by się nie otwierały. Porównaj skok zaworów czy żaden nie otwiera się mniej od pozostałych.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 18, 2014, 23:19:27 pm »

Offline Marki89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 311
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6 GSI
Na ile jest to możliwe porównałem, to i nie było za bardzo różnicy, na wolnych obrotach słychać jak by nie palił na jeden garczek, cewke, kable, świece podmieniałem z drugiego auta i bez zmian.

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 19, 2014, 11:31:50 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Widze ze masz GSi, może to wtrysk ?

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 19, 2014, 11:50:42 am »

Offline Marki89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 311
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6 GSI
Wątpie w to że to wtrysk, po za tym raczej by nie klepał przez uszkodzony wtrysk.

Nagralem prace silnika

https://www.youtube.com/watch?v=-fLZ9xCP6oQ

Na drugim słychać trochę lepiej to klepanie.

https://www.youtube.com/watch?v=tc481qvetTw
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2014, 14:32:33 pm wysłana przez Marki89 »

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 19, 2014, 15:02:22 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Brzmi jak hydro. Nic tylko jeździć dalej
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 21, 2014, 13:35:13 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
Daj mu po garach na jakieś ekspresówce i powinno sie poprawić, u mnie pomogło jedynie przy rozruchu są takie odgłosy. Podobnie miałem w lanosie, ale wystarczyło pare razy na rozgrzanym dać go do odcinki i później chodził ładnie jak na DOHCa przystało ;)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 21, 2014, 21:27:35 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Albo wyjąć i wyczyścić szklanki.

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 21, 2014, 23:47:15 pm »

Offline Marki89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 311
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6 GSI
Daj mu po garach na jakieś ekspresówce i powinno sie poprawić, u mnie pomogło jedynie przy rozruchu są takie odgłosy. Podobnie miałem w lanosie, ale wystarczyło pare razy na rozgrzanym dać go do odcinki i później chodził ładnie jak na DOHCa przystało ;)

Niestety nie pomogło, silnik pracuje na pełnym syntetyku więc zapchane hydro raczej odpada.

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 21, 2014, 23:52:11 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Od nowości na syntetyku ?

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 22, 2014, 00:07:49 am »

Offline Marki89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 311
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6 GSI
Od nowości na pólsyntetyku, od trzech lat na pełnym.

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 22, 2014, 00:23:14 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Ja bym jednakowoż do szklanek zaglądnął. Trzeba je rozebrać, wyczyścić i rozciągnąc sprzężynki. Nowych nie kupuj bo z wałka zostanie to co wyżej.

Odp: OHV nie pali na 2 gar po swapie, wiadomo czemu !
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 23, 2014, 13:52:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli walek sie wytarl ,to szklanki maga byc porysowane i drugi walek bedzie przez nie scierany
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.