Autor Wątek: Odmulanie mułoboscha  (Przeczytany 11992 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odmulanie mułoboscha
« dnia: Marzec 06, 2014, 10:39:23 am »

Offline żuku

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + 1,6gli '97, 126p '89, Vectra A 2000 '92
Da się w jakiś prosty i w miarę tani sposób zwiększyć dynamikę tego silnika? Wstawienie gaźnika z emulacja wtrysku raczej nic nie da bo dalej mapy zapłonów będą ze sterownika, chyba żeby zaaplikować mu normalny aparat zapłonowy? Da się to zrobić w miarę tanio i bezawaryjnie? Nie widzę sensu bawienia się w jakieś grubsze modyfikacje, bo na jesieni i tak swapuje silnik na opla, chodzi mi tylko o delikatne zwiększenie dynamiki to co jest teraz to masakra, najbardziej mułowaty samochód jakim jeździłem, nawet maluch wydaje się dynamiczniejszy.
Uprzedzając pytania, w aucie są nowe świece, przewody i filtry, instalacja gazowa i przekaźnik kasujący pamięć kompa po zgaszeniu silnika.

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 06, 2014, 10:42:09 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Raczej nic nie zrobisz. Jeśli jeździłbyś tylko na benzynie poleciłbym Ci podmianę wtryskiwacza, bądź porządne wyczyszczenie jego gniazda :) a tak to pozostaje się męczyć :P to nie jest samochód do zapierdzielania, tylko spokojnego przemieszczania się :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 06, 2014, 10:54:28 am »

Offline żuku

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + 1,6gli '97, 126p '89, Vectra A 2000 '92
Ostatnio z pod świateł wyprzedziła mnie babcia w dojechanym kancie, ja cisnąłem ile wlezie, ona jechała pewnie normalnie. Pd tego momentu mam ciężką depresje ;p. Szczerze to spodziewałem się więcej po tym silniku, przez chwile użytkowałem vectre 1,6 75 km to to jakoś jechało, w polonezie moc podobna, chyba ze to nie 76 koni tylko 76 krów mechanicznych
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2014, 10:57:51 am wysłana przez żuku »

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 06, 2014, 10:57:47 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Oczywiście, możesz wywalić wtrysk i i zastąpić go gaźnikiem, oraz dać zapłon rozdzielaczowy z modułem z GLE. Bedzie zdecydowanie lepiej, bo bedzie to wtedy najprawdziwsze gle. Jeśli posiadasz częsci, to przeróbka na parę godzin
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 06, 2014, 11:00:30 am »

Offline żuku

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + 1,6gli '97, 126p '89, Vectra A 2000 '92
A jak z bezawaryjnością takiego rozwiązania? Mam zamiar przejechać nim tegorocznego złombola, a jedyny gaźnik z którym miałem do czynienia i potrafię jako tako wyregulować to maluchowski, a on do zbyt skomplikowanych nie należy :]

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 06, 2014, 11:13:51 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Mikser sprawdź czy masz odpowiedniej średnicy i czy przypadkiem ktoś go odwrotnie nie założył.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 06, 2014, 11:21:36 am »

Offline żuku

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + 1,6gli '97, 126p '89, Vectra A 2000 '92
jaka ma być średnica? Taka jak w abimexie  tzn 32mm? z której strony ma być dolot gazu? z tego co widzę to u mnie jest od trony grodzi

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 06, 2014, 14:05:59 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jak masz zamiar jechać w trasę, to możesz sobie zabrać zespół wtryskowy i cewkę do bagażnika na podmiankę, w razie jak by coś się zepsuło.
gaźnik sam w sobie jest mało awaryjny, jeśli pracuje tylko na benzynie, na gazie mogą być problemy np z pływakiem.
aparat zapłonowy też do jakiś super trwałych nie należy, zależy od sztuki i eksploatacji. Jest to urządzenie mechaniczne, które trzeba smarować i regulować.

Na taką trasę, to raczej zostawiłbym tak jak jest, bosch jest mułem, ale nie psuje się i nie rozreguluje.

Można też mieć opcję lpg only, czyli nie ruszać wtrysku, a podmienić zapłon na rozdzielaczowy i odpiąć benzynę.

tak czy siak da to niewiele
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 06, 2014, 14:20:18 pm »

Offline żuku

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + 1,6gli '97, 126p '89, Vectra A 2000 '92
Nie będę jednak nic w nim ruszał bo szkoda kombinować, jakoś przeboleję tą mułowatość, sprawdzę jeszcze mikser od gazu, może jakiś magik wstawił za mały. Dzieki za rzeczową odpowiedź :-)

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 06, 2014, 19:04:50 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Jak latasz na LPG to sobie dorzuć wariator kąta zapłonu i sobie zrobisz nawet takie osiągi jak ma abimex lub lepiej. Jak swapujesz na silnik opla to pewnie będzie na motronicu więc spokojnie można wykorzystać ten wariator po swapie.

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 08, 2014, 20:43:49 pm »

Offline żuku

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + 1,6gli '97, 126p '89, Vectra A 2000 '92
http://www.phjacus.pl/Wariator-kata-wyprzedzenia-zaplonu-AC-TAP01-p1186.html coś takiego? taka świnka dla ubogich:) za dużo pieprzenia mało przyjemności
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2014, 20:46:40 pm wysłana przez żuku »

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 06, 2014, 12:25:38 pm »

Offline tiptok

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+
Raczej nic nie zrobisz. Jeśli jeździłbyś tylko na benzynie poleciłbym Ci podmianę wtryskiwacza, bądź porządne wyczyszczenie jego gniazda :) a tak to pozostaje się męczyć :P to nie jest samochód do zapierdzielania, tylko spokojnego przemieszczania się :)

Jeśli chodzi o podmianę wtryskiwacza masz coś konkretnego na myśli czy tylko wymiana na drugi fabryczny wtrysk?

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 06, 2014, 13:08:02 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Raczej nic nie zrobisz. Jeśli jeździłbyś tylko na benzynie poleciłbym Ci podmianę wtryskiwacza, bądź porządne wyczyszczenie jego gniazda :) a tak to pozostaje się męczyć :P to nie jest samochód do zapierdzielania, tylko spokojnego przemieszczania się :)

Jeśli chodzi o podmianę wtryskiwacza masz coś konkretnego na myśli czy tylko wymiana na drugi fabryczny wtrysk?
Volkswagenowski.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 06, 2014, 13:36:42 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Raczej nic nie zrobisz. Jeśli jeździłbyś tylko na benzynie poleciłbym Ci podmianę wtryskiwacza, bądź porządne wyczyszczenie jego gniazda :) a tak to pozostaje się męczyć :P to nie jest samochód do zapierdzielania, tylko spokojnego przemieszczania się :)

Jeśli chodzi o podmianę wtryskiwacza masz coś konkretnego na myśli czy tylko wymiana na drugi fabryczny wtrysk?
Volkswagenowski.

pasuje od 1.8 typu ABS 75km.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 06, 2014, 21:46:16 pm »

Offline tiptok

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+
A jak wtedy wygląda kwestia spalania po takiej operacji? Żre jeszcze więcej ?

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 06, 2014, 21:51:24 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A jak wtedy wygląda kwestia spalania po takiej operacji? Żre jeszcze więcej ?
Nie zauważyłem różnicy.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 07, 2014, 21:24:39 pm »

Offline tiptok

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+
Czyli jednak da się go trochę ożywić w ten sposób? Gra warta świeczki?

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 07, 2014, 21:32:57 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Czyli jednak da się go trochę ożywić w ten sposób? Gra warta świeczki?
Spróbuj a się przekonasz. Mi to auto służy do zmulania. Wtrysk zmieniłem przypadkowo, bo tanio dostałem. Nie chce mi się spowrotem zakładać tego co był, ale sądzę, że wystarczyło go oczyścić i na jedno by wyszło. A syfu w gnieździe wtryskiwacza było naprawdę grubo...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 07, 2014, 22:38:06 pm »

Offline tiptok

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+
Czyli jednak da się go trochę ożywić w ten sposób? Gra warta świeczki?
Spróbuj a się przekonasz. Mi to auto służy do zmulania. Wtrysk zmieniłem przypadkowo, bo tanio dostałem. Nie chce mi się spowrotem zakładać tego co był, ale sądzę, że wystarczyło go oczyścić i na jedno by wyszło. A syfu w gnieździe wtryskiwacza było naprawdę grubo...

Czyli silnik chodzi tak samo na tym wtrysku 1.8 jak na sprawnym fabrycznym? Żadna różnica?

Odp: Odmulanie mułoboscha
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 07, 2014, 22:47:13 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Czyli jednak da się go trochę ożywić w ten sposób? Gra warta świeczki?
Spróbuj a się przekonasz. Mi to auto służy do zmulania. Wtrysk zmieniłem przypadkowo, bo tanio dostałem. Nie chce mi się spowrotem zakładać tego co był, ale sądzę, że wystarczyło go oczyścić i na jedno by wyszło. A syfu w gnieździe wtryskiwacza było naprawdę grubo...

Czyli silnik chodzi tak samo na tym wtrysku 1.8 jak na sprawnym fabrycznym? Żadna różnica?

nie wiem, nie doświadczyłem jak chodzi na sprawnym fabrycznym
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+