Autor Wątek: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?  (Przeczytany 8274 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Chodzi mi po głowie pozbycie się w abimexie tej metalowej puchy a z nią okrągłego filtra i zastąpieniem tego całego dolotu "kolankiem" na przepustnicę (np. z Opla) + waż/rura + (docelowo) pucha filtra i chwyt z nadkola (z Plusa GSI), a _przejściowo_ (zanim nawiercone by były dziury w nadkolu) - stożek. Widziałem kiedyś taką "hybrydę" (z wyłączeniem stożka oczywiście :P ) w jakimś katalogu części (?) chyba do Trucka (co prawda raczej Bosch, ale kolanka na dwie śruby też są)

http://image.bayimg.com/5f86ae144b811d3aefab4198a221dbc3346ac045.jpg
W ten sposób był by lepszy dostęp choćby do zaworów, wykorzystał bym puchę i zapas filtrów po GSI, odszedł by zupełnie temat popsutej klapki termicznej (wywalona zupełnie obecnie), a potem można by łatwo założyć nawet blosa :] no i - wyglądało by to nowocześniej :D (+5 do lansu na zlotach <lol>)
Teraz kilka pytań o wykonanie i praktyczne skutki "modyfikacji":

- Na ile można się spodziewać pogorszenia/poprawy (bez liczenia - wiem trochę wróżenie z fusów :P )?
- Jak najlepiej dobrać np. średnicę, długość, kształt węża/rury powietrza?
- Itd. ...

Wiem że kilka osób na forum też coś w tym stylu przerabiało, temat nie jest chyba nowatorski, liczę więc na jakieś podpowiedzi / uwagi.
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2014, 13:02:58 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
puchy z opla niestety wychodzą w stronę grodzi także rzeźba w plastiku bedzie...

Póki nie ma w miejscu puchy z GSI parownika to jakoś to będzie :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Coś podobnego mam zamiar opatentować w Boschu, tylko ciągle się zastanawiam czy jest sens :P napewno wizualnie będzie pod maską dużo fajniej, ale czy coś to poprawi ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Ale w katalogu części zamiennych jest rysunek z taką puchą.
Może zamiast opla zastosować z VW 1.8 ABS ( 75km) ten sam wtryskiwacz.......( bosch)
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Jak najlepiej dobrać np. średnicę, długość, kształt węża/rury powietrza?

Taką żeby pojemność układu była jak w serii i najlepiej identyczny rozkład i kształt zbiorników.

- Na ile można się spodziewać pogorszenia/poprawy (bez liczenia - wiem trochę wróżenie z fusów :P )?

Zależy od farta i jak bardzo odbiegniesz od serii w średnicach, długości i pojemności. Wyższa szkoła jazdy, czytałem że jak się buduje doloty do N/A to nawet profesjonaliści po obliczeniach nie do końca wiedzą co się stanie i budują kilka prototypowych dolotów które później mierzą na hamowni.


Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
Też myśle o takiej modernizacji w abimexie. A ta wersja, którą opisujesz z katalogu odnosi sie do boscha. I jak wyżej napisał kolega jest rzeźba w plastiku. Ciekawe kto szybciej złoży to do kupy i pokaże na forum? :P
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Chyba lepiej z 1.8 ABS zaadoptować w boschu ( puchę zeszlifować napis vw,w katalogu z 99 jest pokazane taka ala hybryda a styl opel i vw.)
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 20, 2014, 23:49:50 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Osłona na kolektor wydechowy plus ewentualny bandaz. Puche obciac szlifierka na równo z dnem. Nowy filtr i skrecic jak normalnie. Szybko, prosto i bez patentów tyle ze czesciej trzeba filtr zmieniac :D

Demontaz to raptem 3 sruby wiec nie wiem czy jest sens zakladac puchy z opla...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2014, 23:52:15 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 04, 2014, 14:49:17 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Ciekawe kto szybciej złoży to do kupy i pokaże na forum? :P
Pierwszy krok już wykonany :) - Kupiona już puszka na wtrysk od Astry/Corsy :)
Po wstępnych przymiarkach widzę że siądzie bez problemu (będzie skierowana do przodu). Zostaje dorobić wężyki odmy, podciśnienia i etc.
Na pierwszą wersję na to Poldkowy papierowy wąż skierowany za lewą lampę i tam jakiś stożek.... Bynajmniej nie z zamiłowania do "tjuninku" :P ale ze względów pragmatycznych - montaż puchy filtra z GSI był by mocno "inwazyjną" i nieodwracalną modyfikacją (dziura chwytu powietrza wypada chyba w miejscu montażu pochłaniacza par paliwa) więc to rozwiązanie poczeka na pierwsze oceny"projektu" :)

Swoją drogą - przymierzałem też się do tej większej ("prostokątnej") puchy z Astry 1.6 (taka z dodatkową rurką powietrza i komorą tłumienia szmerów - jak w puszce filtra z GSI) ale niestety - wadziła by o zbiornik wyrównawczy serwa hamulców i nie za bardzo widzę co można z tym zrobić... :( Coś podpowiada mi że zestaw z taka puchą w połączeniu z większą przepustnicą (i może wtryskiwaczem) z Opla po małym dostrojeniu  mógł by robić robotę :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2014, 19:45:41 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 04, 2014, 15:40:43 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
C20NE czyli 2.0 o których piszesz to wielopunkt więc nie zaadoptujesz monowtrysku bo go tam nie ma.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 04, 2014, 19:29:04 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
i tam jakiś stożek.... Bynajmniej nie z zamiłowania do "tjuninku" :P ale ze względów pragmatycznych - montaż puchy filtra z GSI był by mocno "inwazyjną" i nieodwracalną modyfikacją

Pomyśl czy zastosowanie puchy z rofera nie było dobrym rozwiązaniem ;)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 04, 2014, 19:41:35 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Pomyśl czy zastosowanie puchy z rofera nie było dobrym rozwiązaniem ;)
Dokładnie - też doszedłem do takiego wniosku - będzie to chyba najlepsze wyjście na początek ;)

C20NE czyli 2.0 o których piszesz to wielopunkt więc nie zaadoptujesz monowtrysku
Mea culpa, pomyliłem się - już poprawiam wpis. Chodziło mi o silnik np. 1.6 8v - jest tam i przepustnica o większym przelocie (Poldkowa to chyba odpowiednik Opla 1.0 - 1.2) i taka pucha (która się nie zmieści w Poldku):
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2014, 19:43:48 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 04, 2014, 20:30:56 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Bez sensu taka wielka pucha. Nie wiem jak w Abimexie, ale Bosch ma średnicę przepustnicy 38mm i większą przy tym monowtrysku miało tylko Audi z rzadko postykanym 2.0 100KM - 40mm.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 04, 2014, 20:35:47 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Pucha sama w sobie (t.j. -> część nad wtryskiem) jest taka sama jak ta zwykła (mniejsza), a dodatkowa część jest oddzielną , pustą komorą (rezonasową?) niepołączoną bezpośrednio z częścią nad wtryskiem (ta sama zasada jak przy przedniej części puchy od GSI), więc jakiś "sens" to pewnie ma ;)
A co do większej przepustnicy - wpadła mi jeszcze taka idea do głowy że:
większa przepustnica = możliwość zastosowania większego miksera (przy zachowaniu "możliwości" optymalnej regulacji gazu) = brak zwężki w dolocie (w stosunku do fabryki) + inne korzyści ;p
Hmm?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2014, 20:42:12 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 05, 2014, 23:24:27 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
szukaj wiekszej przepustnicy do Multeca jak chcesz,ale nie bedzie to takie latwe ,bo w abimexie jest 38mm ,czyli taka jak w oplu 1.8 8v,
druga sprawa,ze nic nie da wieksza przepustnica, a bedzie problem ze zgraniem jej z kompem abimexa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 13, 2017, 11:23:27 am »

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Jak tam panowie z tym abimexem. Jakieś foty waszych przeróbek z dolotami?

Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 13, 2017, 13:33:59 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Tak zobaczyłem ten temat i przypomniałem sobie, że jak swego czasu padł mi rover i włożyłem chwilowo silnik 1,6 CB, to wymyśliłem sobie taką głupotę, że wywaliłem gaźnik i wstawiłem w jego miejsce takie "kolanko" do którego przykręciłem przepustnicę z rovera wraz z mikserem gazowym, długą rurą od nawiewu z caro i puchą z rovera, a nawet chyba samym wkładem filtrującym, odpowiednio uszczelnionym.Jeździłem, naturalnie, tylko na samym gazie.Ale chodziło to niesamowicie, w połączeniu z krótkim mostem, to się zbierało świetnie.

Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 13, 2017, 14:49:49 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Ja mam taką puszkę z Opla obrócona/przerobiona żeby dało się dolot zalożyć :)

Coś takiego, to chyba nawet ta sama


Chętnie oddam za 3 paczki szlugów :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 14, 2017, 11:21:30 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
O! To ja będę zainteresowany. Też kiedyś chciałem zrobić taki myk.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 14, 2017, 11:55:05 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Tobie Olo to wysyłałem zdjęcia tego cuda jakoś na facebooku pamiętam. Tak czy siak śmiało mozna uderzać
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .