Autor Wątek: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3  (Przeczytany 13548 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 06, 2014, 10:48:05 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
bez przesady ,wtedy jest ~110 na liczniku
tyle to jest na 4,3

właśnie, tu pytanie, jaka przekładnia prędkościomierza jest w trucku benzynie? tam są większe koła, więc wyjdzie pewnie podobnie jak rover.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 06, 2014, 12:39:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tyle to jest na 4,3
no tak ,przeciez na 3.9 jest 120

właśnie, tu pytanie, jaka przekładnia prędkościomierza jest w trucku benzynie? tam są większe koła, więc wyjdzie pewnie podobnie jak rover.
odpowiedniki dla trucka to benzyna 4.3 ,diesel 3.9 ,bo kola daja 5% roznicy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 06, 2014, 13:51:10 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Chciałby ktoś kalkulator ? prędkości ? gdzie można sobie dowolnie wpisuwać rozmiary kół, przęłożenia skrzyni, mostu i rozmiar opon ? Wliczając w to profil opony :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 07, 2014, 20:07:38 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Przydałby się kalkulator wtedy od razu by bylo wiadomo co i jak ;)
I czy jest sens zabawy w przekladki mostów itp.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 08, 2014, 11:58:48 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
A do rovera najlepiej 3.9 lub  4.1 to po mieście i po trasie będzie ok?

Rover na moście 4.3 ma mniej więcej takie przełożenie, jakie ma każdy współczesny samochód z 16 zaworowym 1.4. Problem z Roverem polega na tym że generuje sporo hałasu, i długo się nagrzewa, więc jeżeli ktoś ma np. do pokonania w drodze do pracy trasę, to cholery można dostać, bo nie mając 100km/h już przekraczasz 3 tys. obr. a tego się nie powinno robić na zimnym silniku.

[/quote]
Czyli w 1.6 GSI najlepiej zostawić 3.9 lub założyć 4.1, 4.3 lub 4.55 jak jeździmy tylko po mieście?

4.55 to tylko do sportu albo do auta towarowego.

Bo te książkowe to mijają się z prawdą.

Nie mijają się z prawdą, po prostu w tym kraju nikt, wliczając w to dziennikarzy, nie umie czytać. W instrukcjach FSO jak byk jest napisane że osiągi samochodu podano z 5 osobami i 50kg bagażu !!! To auto ma przyspieszać 18 sekund do setki wyładowane na maks, ale ponieważ w Polsce nikt nie umie czytać, to dziennikarze pierdolą że Polonez przyspiesza w 20 sekund do setki. Zajechany trup z rozregulowanym gaźnikiem i zużytym sprzęgłem to faktycznie tyle robi na pusto, ale nie sprawne auto!
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 08, 2014, 15:45:25 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
A wie ktoś może jak jest prędkość maxymalna Poloneza na mośćie 10/43 roverowskim na 3, 4 i 5 biegu?
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 08, 2014, 19:49:53 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
A wie ktoś może jak jest prędkość maxymalna Poloneza na mośćie 10/43 roverowskim na 3, 4 i 5 biegu?
3: 135~140
4: ~170
5: jak będzie z górki to braknie skali, na dłuuugiej prostej blat zamkniesz jeśli silnik zdrowy

mowa o silniku rovera
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 10, 2014, 20:15:15 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Dzięki Maćko bo właśnie wkładam silnik 2.0 150KM 190Nm i się zastanawiam ile to pojedzie i czy nie będzie za szybko.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 11, 2014, 22:16:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zalezy jaki silnik ,czyli z jaka skrzynia biegow to polaczysz,
most 3.9 przy skrzyni Poloneza moglby zostac ,bo w ten sposob przelozenia sa krotkie jak na mase ,a maksymalna w okolicy 200km/h wychodzi ,czyli w sam raz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 12, 2014, 16:56:14 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Silnik m50b20 z orginalną skrzynią  bo nie chce  lipy robić.
I chcę żeby to było  użytkowe.
Silnik 20 cm  do kabiny wejdzie , fakt ale R6 i  trochę momentu myśle że  unormalizuje ten samochód.

Bo mam już dosyć roverów i kręcenia w granicach odcinki, a mało wtedy nie palą.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 13, 2014, 11:38:36 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
m50 mniej od rovera nie spali,ale nie o tym temat,
musisz ten silnik spiac ze skrzynia z e30 ,bo w e36 byla inna skrzynia ,gdzie V byla bezposrednia,
w e30 tego problemu nie ma ,bo bezposrednia jest IV ,a pozostale biegi bardzo zblizone do Poloneza,
na moscie 3.9 bedzie wystarczajaco krótko ,na 4.3 bedzie za krótko
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 14, 2014, 08:13:33 am »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
musisz ten silnik spiac ze skrzynia z e30 ,bo w e36 byla inna skrzynia ,gdzie V byla bezposrednia,

To już wole zmienić most na  zwykły carowski niż  manipulować ze sprzęłem i  skrzynią.
Przy okazji może  tulejki bym pomienił  w resorach i psich kościach.

A może  faktycznie będzie ok.
Nie potrzebuje prędkości bo i  tak się toczę zwykle  60km/h..........
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 14, 2014, 11:35:44 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
niby na jakim moscie zrobisz 20% roznicy ? chyba most z volvo o przelozeniu 3.5 bedzie potrzebny :]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 28, 2014, 11:52:08 am »

Offline fxer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez caro 1.5 GLI

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 28, 2014, 12:36:24 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Pomijając odkop... to na początku Ci się wskazania rozjeżdżają, przy 4100 masz dopiero 137km/h (na oponie 185/70R13), im wyżej tym lepiej.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 28, 2014, 13:04:12 pm »

Offline fxer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez caro 1.5 GLI
zapomniałem dodać że to na oponie zimowej 175/70 R13

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 08, 2015, 23:00:34 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
To może ja się wypowiem odnoście mostu roverowskiego - krótkiego.

Mam teraz taki, kiedyś nie wył, kiedyś nie dudnił. Często robię trasy po drogach krajowych i nie licząc przejazdów przez miasta i światła to na odległości 100-150km ciągłej jazdy nie zmieniłem biegu - cały czas V w zakresie od 60km/h. Jeździ się lepiej niż świetnie, lewa noga na boku. Nie oszukujmy się, nie mamy gdzie szybko jeździć a nawet przy 130-140km/h dźwięk silnika nie odstaje od innych benzynowych współczesnych samochodów.

Powiem inaczej, nikomu nie życzę jazdy przez 600km bez postoju i cały czas wciskać sprzęgło, redukować biegi. Roverem jedziesz na V biegu od 60km/h i masz w głęboko w tłumiku górki, podjazdy i jak jest miejsce to ciężarówkę się wyprzedzi. A o redukcji spalania przez większe przełożenie to ściema, 1.4 K16 udało mi się zejść do 6.88L/100km -lpg (mierzone na odcinku 320km) przy prędkości 90-110km/h (plus fotoradary i tereny zabudowane). W takiej trasie 7.33L to wynik normalny i mniej nie będzie.

Gdyby nie to, że już niemiłosiernie wyje, dudni i strzela to bym go nie zamienił na żaden inny...
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 10, 2015, 20:23:53 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja mam troche inne odczucie... mam most 3.7 przy duuuzym kole i mi brakuje przelozenia na drogach szybkiego ruchu... chetnie zalozyl bym jeszcze dluzszy most.. ( i prawdopodobnie bede kombinowal z wolvo) a na innych drogach... nawet krajowych czy wojewodzkich... w koncu pocos jest ten 4 bieg... jak sprawdzalismy ze znajomym kiedys on na moscie 4.3 i on na 5 bigu przy 100 ja na 3cim mielismy tyle samo obrotow.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 10, 2015, 22:37:55 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Co za silnik? 1.4?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 12, 2015, 11:13:47 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
u mnie? 2.0 fiatowskie z turbiną.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk