Autor Wątek: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3  (Przeczytany 14691 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« dnia: Kwiecień 03, 2014, 22:52:46 pm »

Offline tiptok

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+
Ostatnio zastanawiałem się nad zamianą mostu w swoim 1.6 gli na most od rovera. Czy ktoś robił kiedyś taką operacje? Jak to się sprawuje i czy wgl warto bawić się w coś takiego aby poprawić przyspieszenie w ten sposób?

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 03, 2014, 23:02:15 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
moim zdaniem nie warto... jedyny sloszny most to 3,7;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 03, 2014, 23:20:29 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
moim zdaniem nie warto... jedyny sloszny most to 3,7;)
On chce poprawić przyspieszenie, a ty mu piszesz jak zamulic auto.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 03, 2014, 23:25:19 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Ostatnio zastanawiałem się nad zamianą mostu w swoim 1.6 gli na most od rovera. Czy ktoś robił kiedyś taką operacje? Jak to się sprawuje i czy wgl warto bawić się w coś takiego aby poprawić przyspieszenie w ten sposób?

Most z rovera będzie zbyt krótki. Rozważaliśmy ten temat z chłopakami z Hebel Teamu i doszliśmy do wniosku, że najlepszym przełożeniem bedzie 4.1 z wąskiej ohvki. Swoją drogą to mógłby ktoś napisać jaki jest stosunek zebów na wałku i kole w poszczególnym przełożeniu? Np. 4.1- 11/43. Nigdy tego nie mogę zapamiętać a przydałoby się.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 03, 2014, 23:28:20 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Miałem GSi na 4.3 nie nadawało się to w żadną trasę, jedynie auto do miasta i też nie byłem zadowolony z tego rozwiązania.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 03, 2014, 23:43:40 pm »

Offline gregor1284

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 206
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Przy Dohcu i polonezowej skrzyni dała by coś ta zmiana? teraz mam 3,9 .przy obecnym przełożeniu 1,2, biegu jakby nie było

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 04, 2014, 00:28:31 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
a ty mu piszesz jak zamulic auto.
nie jak zamulic tylko jak zrobic sensowne przełozenia...

Przy Dohcu i polonezowej skrzyni dała by coś ta zmiana
ja mam przy dohcu i polonezowej skrzyni 3.7 wydluzony kolami.. i szczezre to przydalo by sie toto jeszcze wydluzyc..  jedynka to nwet do ruszania sie nie nadaje... taki jakby bieg terenowy...
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 04, 2014, 10:28:23 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Zuczek, to wsadz 3,54 z Volvo ;)

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 04, 2014, 17:18:32 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Ostatnio zastanawiałem się nad zamianą mostu w swoim 1.6 gli na most od rovera. Czy ktoś robił kiedyś taką operacje? Jak to się sprawuje i czy wgl warto bawić się w coś takiego aby poprawić przyspieszenie w ten sposób?

Nie polecam, już w Roverze jazda w trasie jest mocno irytująca a silnik Rovera ma przecież wyżej niż OHV położony zakres obrotów użytecznych. Przełożenie typowo pod Rovera, które się sumie nie nadaje do niczego. W trasę za krótkie, a do sportu zdecydowanie za długie. No chyba żeby ktoś wsadził silnik turbo.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 04, 2014, 22:18:37 pm »

Offline tiptok

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+
No to teraz już zupełnie nie wiem co robic  <mysli> Wykorzystuje auto głównie do jazdy po mieście, rzadko zdarzają się jakieś trasy. Macie panowie jakiś pomysł jak można ożywić ten pojazd?

A odpowiadając na prośbę o przełożenia:
3.7 - 11/41
3.9 - 11/43
4.1 - 10/41
4.3 - 10/43
4.55 - 9/41

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 04, 2014, 22:23:55 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Przeprowadziłem taką operację u siebie i zgadzam się z przedmówcami, do miasta fajna sprawa lepiej się rozpędza, a 5 bieg można mieć już koło 60 km/h, natomiast trasa nie jest wtedy zbytnio wskazana. Faktycznie lepszym rozwiązaniem może być przełożenie 4.1.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 04, 2014, 23:08:38 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Czyli w 1.6 GSI najlepiej zostawić 3.9 lub założyć 4.1, 4.3 lub 4.55 jak jeździmy tylko po mieście?
A do rovera najlepiej 3.9 lub  4.1 to po mieście i po trasie będzie ok?


Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 04, 2014, 23:38:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli jezdzisz po miescie z pedalem w podlodze i do odcinki to zmiana mostu na krotszy polepszy dynamike,
jezeli tak nie jezdzisz to most nie ma znaczenia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 04, 2014, 23:40:20 pm »

Offline tiptok

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+
Przeprowadziłem taką operację u siebie i zgadzam się z przedmówcami, do miasta fajna sprawa lepiej się rozpędza, a 5 bieg można mieć już koło 60 km/h, natomiast trasa nie jest wtedy zbytnio wskazana. Faktycznie lepszym rozwiązaniem może być przełożenie 4.1.

Możesz powiedzieć przy jakich obrotach silnika na 5 biegu auto ma 100km/h przy takiej konfiguracji?

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 05, 2014, 00:39:55 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na liczniku to przy takich samych jak wczesniej ,jezeli slimaka w skrzyni nie zmienil ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 05, 2014, 12:17:39 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
A tak w ogóle to jakie jest realne przyspieszenie poloneza z silnikiem 1.6 GSI na moście 3.9?
Bo szczerze mówiąc ciężko znaleźć realne dane dotyczące OHV zarówno jeśli chodzi o przyspieszenie jak i prędkość maksymalną.
Bo te książkowe to mijają się z prawdą.

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 05, 2014, 12:28:41 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Do 100 km/h około 13 sekund . Są filmiki na których jest 11 ale ciężko mi w to uwierzyć . Prędkość maksymalna licznikowo nawet 190 natomiast realnie około 175 .

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 05, 2014, 13:00:28 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
realne 175 osiągnąłem tylko raz, w nocy na obwodnicy stojadeł, bez duszenia/zarzynania 155 jest osiągalne sprawną ohavka  :d
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 05, 2014, 19:56:56 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
na liczniku to przy takich samych jak wczesniej ,jezeli slimaka w skrzyni nie zmienil

Ha :P własnie, że zmieniony. Jak dobrze pamiętam to gdzieś około 3,5 tys. obr. jest przy 100km/h

Odp: Zamiana mostu z 3.9 na 4.3
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 06, 2014, 01:56:47 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A tak w ogóle to jakie jest realne przyspieszenie poloneza z silnikiem 1.6 GSI na moście 3.9?
14-14.5s
Ha :P własnie, że zmieniony. Jak dobrze pamiętam to gdzieś około 3,5 tys. obr. jest przy 100km/h
bez przesady ,wtedy jest ~110 na liczniku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.