Autor Wątek: FSO Polonez Rally  (Przeczytany 87697 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #340 dnia: Sierpień 04, 2016, 12:12:39 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
a mówiłeś ze bez 2 z przodu w tym sezonie nie wyjeżdżasz :P
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #341 dnia: Sierpień 04, 2016, 20:16:50 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
a mówiłeś ze bez 2 z przodu w tym sezonie nie wyjeżdżasz :P
Zycie zweryfikowalo ,zabraklo czasu zeby zrobic wszystko na raz a chcialo sie juz jezdzic. Dwojka bedzie napewno w czasie blizej nie okreslonym :P Do tego kupilem nastepne 2 Polonezy i tez sie przy nich cos robi , gdzie jeden ma byc mocnym autem weekendowym i juz tez coraz bardziej chcialbym nim wyjechac .Silnik ,felgi  i reszta gratow juz do niego lezy ,ale jak zwykle nie ma czasu zeby to poskladac.

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #342 dnia: Sierpień 04, 2016, 21:18:11 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Teraz na week jedziemy 2 Rajd Bielawa ponad 40 km oesowych ,ktore wygladaja tak
https://www.youtube.com/channel/UCncpOTyppx54k97NRoq2Ktg

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #343 dnia: Sierpień 20, 2016, 00:31:34 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6614
  • Płeć: Mężczyzna
Widzę że ja muszę odświeżyć.

https://www.youtube.com/watch?v=M9y7BJao52k

Oglądałem listę wyników, skądinąd BGM bardzo profesjonalnie to zrobił.

Narzuca mi się, że trzeba coś zrobić z tylnym zawieszeniem. Oglądałem ostatnio znowu sporo filmów z Escortem Mk II i tam to tak nie skakało. Ewidentnie amortyzatory nie dają sobie razy z resorami u Ciebie, obawiam się że to w dużej mierze wina samych resorów



Na tej fotce widać że resory fabryczne i w rajdówce były półeliptyczne i to mocno. Auto wbrew wrażeniu nie stało wysoko- dziura między błotnikiem a kołem wynika w dużej mierze z niskiego profilu opony i felg 13 calowych, stąd wniosek że tył musiał być obniżony zastosowaniem krótszych wsporników.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #344 dnia: Sierpień 20, 2016, 19:05:15 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Banned zauwaz ze to rajd szutrowy "Kormoran". Widzialem pare zdjec fabrycznych polonezow i faktycznie resory byly w nich 2 piorowe i juz od dluzszego czasu nosze sie z zamiarem wsadzenia takich do siebie z obcieta kolumienka na 0.
Na nastepny rajd zaloze i zobaczymy jakie beda efekty ,napewno bedzie spektakularnie podnosil przednie kolo.
Kupilem nastepnego Poloneza z ktorego bedzie robiona nowa buda do rajdowki ale tam juz raczej beda sprezyny i niezalezne wachacze z tylu .
Co do 2 Rajdu Bielawa to zajelismy 2 miejsce w klasie RWD, przegrywajac z Bmw E30 2,5 litra o 2,5 sekundy gdzie stracilismy ponad 10 sek poza droga. Ogolnie robilismy czasy w pierwszej 10 aut z napedem na jadna os , gdzie w sumie wystartowalo ponad 80 zalog

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #345 dnia: Sierpień 20, 2016, 19:43:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6614
  • Płeć: Mężczyzna
Przy dwóch piórach długich, niekoniecznie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #346 dnia: Sierpień 20, 2016, 23:24:14 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Kupilem nastepnego Poloneza z ktorego bedzie robiona nowa buda do rajdowki ale tam juz raczej beda sprezyny i niezalezne wachacze z tylu .
tak się zastanawiam czy w rajdach lepiej nie sprawdzi się 4 link z tyłu ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #347 dnia: Sierpień 21, 2016, 19:13:48 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
A tak wygladaja rajdy na Dolnym Śląsku <ok> 2 Rajd Bielawa
https://m.youtube.com/watch?v=YDHc59TZDko

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #348 dnia: Wrzesień 11, 2016, 01:30:20 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6614
  • Płeć: Mężczyzna
Odkryłem że eWRC ma zadziwiająco dużo danych:

http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=120128
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #349 dnia: Październik 10, 2016, 11:38:44 am »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
Piękna jazda i super maszyna.
Mam pytane: masz tak szybkie ręce czy zmieniałeś coś w układzie kierowniczym? Dla mnie największa bolączką  i przeszkodą w naprawdę szybkiej jeździe było zawsze to nieszczęsne przełożenie układu kierowniczego...
Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #350 dnia: Październik 10, 2016, 14:29:29 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6614
  • Płeć: Mężczyzna
Nie wiem czy tam coś było zmieniane w przekładni, ale na moje oko to Szerla kręcił tą kierownicą jak Niemiec korbą Flaka 88mm zaskoczonego przez czołg.

https://youtu.be/4Z2RNfNDzf8?t=11m31s
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #351 dnia: Październik 14, 2016, 20:34:30 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Piękna jazda i super maszyna.
Mam pytane: masz tak szybkie ręce czy zmieniałeś coś w układzie kierowniczym? Dla mnie największa bolączką  i przeszkodą w naprawdę szybkiej jeździe było zawsze to nieszczęsne przełożenie układu kierowniczego...
Sam czasami sie dziwie ogladaja swoje przejazdy ,ze seryjna przekladnia moze tak dzialac ,chyba rzeczywiscie mam szybkie rece

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #352 dnia: Październik 16, 2016, 15:20:00 pm »

Offline Sobek24

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 298
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 Gli
Bo prawdziwy facet musi mieć WAŁ, a nie jakieś tam PRZEGUBY! :)
Polonez Caro+
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/99597

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #353 dnia: Październik 16, 2016, 16:27:09 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6614
  • Płeć: Mężczyzna
Może coś takiego z tyłu zrobić zamiast resorów

https://www.facebook.com/DriftGangCom/photos/pcb.1174415225923099/1174415172589771/?type=3&theater
 

Wiele poza obniżeniem masy to nie daje, bo sztywny most zostaje. Ale mam pytanie, czy ktoś to testował? Wahacz wleczony przy ugięciu pośle most lekko do tyłu. Przy resorze to nie problem, bo też się prostuje i wydłuża, a tutaj wygląda na to że konstruktor nie przewidział i amortyzator ze sprężyną mogą się zaprzeć o ściankę. To samo z Panhardem, na oko to nie będzie działać- tzn. będzie, tylko że sprężyna będzie się opierać o ściany, a amortyzatory poddawane sile łamiącej.

Do tego szerokość tulejek tych wahaczy uniemożliwi wykrzyżowanie mostu. Imo, może to w drifcie będzie jako tako działać, ale do rajdów się absolutnie nie nadaje.
No i jeszcze jeden problem: przecięli podłużnicę. Sztywność tyłu może być bardzo osłabiona, a to zawieszenie wpaść do bagażnika.
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2016, 16:34:28 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #354 dnia: Październik 16, 2016, 16:40:34 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
No i jeszcze jeden problem: przecięli podłużnicę. Sztywność tyłu może być bardzo osłabiona, a to zawieszenie wpaść do bagażnika.
powiedz to kierowcą niezliczonej ilość starych fordów którym do sportu montuje się identyczne zawieszenie w ten sam sposób ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #355 dnia: Październik 16, 2016, 18:28:45 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Obejrzyj też tylne zawieszenie Fiata 132 (Argenta) Jakie miało trafić do Poloneza ;)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #356 dnia: Październik 16, 2016, 19:10:24 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6614
  • Płeć: Mężczyzna
Obejrzyj też tylne zawieszenie Fiata 132 (Argenta) Jakie miało trafić do Poloneza

Sprężyny z amortyzatorami są tam lekko pochylone i nie są tak ciasno objęte przez nadwozie, a tulejki wahaczy są dużo węższe. Konstrukcja taka sama ale zrealizowana zupełnie inaczej.

powiedz to kierowcą niezliczonej ilość starych fordów którym do sportu montuje się identyczne zawieszenie w ten sam sposób

Sorry Winetou, na pewno nie przecina się podłużnicy nie dając nic w zamian.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #357 dnia: Październik 25, 2016, 16:16:09 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Polonez na zapoznania z trasa
Było

Jest

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #358 dnia: Październik 25, 2016, 21:22:36 pm »

Offline Nole

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
    • Były, są i będą...
No powiem szczerze do oblatywania tras- super. Jakieś szczegóły mozesz zdradzić :)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #359 dnia: Październik 25, 2016, 21:37:19 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
2x1.5 litra?
no tak :d