Autor Wątek: Linki sterujące klapkami Calsonic-a w starej desce...  (Przeczytany 2257 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Linki sterujące klapkami Calsonic-a w starej desce...
« dnia: Lipiec 22, 2014, 00:00:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak w temacie pytanie kieruje do ludzi którzy zastępowali seryjnego ogrzewacza z modeli przed plusowych na calsonica. Chodzi mi o sterowanie klapek linkami i dźwigienkami ze starej konsoli. jakiej mniej więcej długości powinny być i którędy najlepiej je poprowadzić. Ta od sterowania ciepło/zimno jest banalnie prosta więc z nia sobie poradziłem. Niemniej jednak nadal nie rozwiązałem jak sterować klapką nogi/szyba oraz obiegiem wewnętrznym.

Mile widziane jakieś schematy pogladowe albo zdjęcia.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Linki sterujące klapkami Calsonic-a w starej desce...
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 22, 2014, 07:43:52 am »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Witam,
Przerabiałem u siebie ten patent. Linka do regulacji szyba nogi była też normalnie podlaczona, tyle że pod cięgno z "zieloną" strzałką - czyli tą która normalnie otwiera/zamyka dopływ powietrza do starej nagrzewnicy. Działo to nawet dosc logicznie- do góry - szyba, na dół - nogi. Obieg zamkniety - wg mnie nie ma sensu robić na linkę, bedzie problem z niedomykaniem się. Zostawiłem oryginalny silniczek i przycisk, który ładnie pasuje w miejsce oryginalnych klawiszowych, tyle że dodałem małą zaślepkę u dołu. Parę zdjęć możesz zobaczyć w moim skromnym artykule o aucie: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=38430.0. Zdjecia bezpośrednio: https://picasaweb.google.com/106541762275403495045/Polonez?authkey=Gv1sRgCMPjo5nKlfGeXg&feat=directlink# . Odrazu mówie - tamta wersja panelu była przejsciowa, bo wygladała tragicznie. Potem pojawiła się wersja "beta" ;) Jak  masz jeszcze jakieś pytania pisz na PW, zdjęć dodatkowych już nie porobię - Calsonic wyleciał miesiac temu zamian za nagrzewnice z pluszaka. A jeszcze jedno - kwestia zaworka. Otórz calsonic jest tak skonstruowany, że nawet przy idealnie szczelnych i dokmnietych klapach ogrzewania, powietrze zawirouje pod grzejnikiem i latem sie dosc mocno nagrzewa. Wiec zaworek jest dość porządany. U siebie zastosowałem znany juz z forum zawór z lublina + siłownik zamka centralnego. Steruje tym oryginalny modulik do zamka, w dolnym polożeniu była krańcówka, która powodowała zamkniecie zaworu tylko w dolnym połozeniu suwaka.

Pozdrawiam

Odp: Linki sterujące klapkami Calsonic-a w starej desce...
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 22, 2014, 07:49:19 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
linka nogi-szyba pasowała jedna z linek ciepło-zimno albo obiegu (nie pamiętam). po podłaczeniu do suwaka nad popielniczka, nawet ideogramy dobrze pokazują.
Obieg wewnętrzny jest na guzik chyba
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Linki sterujące klapkami Calsonic-a w starej desce...
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 22, 2014, 21:34:21 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Obieg wewnętrzny jest na guzik i owszem niemniej jednak fabryka przewidziała zastosowanie linki i ja zamierzam z tej opcji skorzystać. No nic będe musiał zrzucić jeszcze raz dechę bo musze dorobić opornicę do dmuchawy to się i z linkami powalczy... Jak nie zapomnę to zapodam jakieś fotki czy schemacik ku potomności.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Linki sterujące klapkami Calsonic-a w starej desce...
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 23, 2014, 07:26:06 am »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Jeśli chodzi o opornice - skoro i tak zostawiasz oryginalny minusowy panel to zostaw tez regulator z caro minus - płynny pub 4 stopniowy. Wystarczy poprowadzić troche mocniejsze zasilanie bo wentylator bierze około 8-10A, a w samym wyłaczniku zmienić tranzystor na taki który ma minimalną rezystancje w czasie właczenia - ja użyłem IRFZ48N, i wystawiłem go na zewnątrz obudowy na dodatkowym radiatorze, który się okazał zresztą zupełnie zbędny, układ wogole się nie grzeje. Polecam to rozwiazanie - idealnie pasuje do "wnętrza" w stylu minus :)