Autor Wątek: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?  (Przeczytany 29346 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« dnia: Wrzesień 10, 2014, 12:24:55 pm »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 569
Pilnie szukam jakiegoś kombiaka lub hatchbacka z dużym bagażnikiem i mam dylemat co wybrać. Na oku nie mam nic konkretnego, ale zastanawiam się, który  będzie najtrwalszy, najłatwiejszy i najtańszy  w naprawie.

Póki co myślę o:
- Astra I kombi
- Peugeot 306 kombi
- Escort kombi
- Laguna I kombi
- Mondeo MK I i II
- Xantia
- Felicia kombi

Może macie jakieś doświadczenia z tymi autami? będę wdzięczny za sugestie. Jeszcze lepiej jakby ktoś miał coś do polecenia. Może znacie kogoś kto sprzedaje coś pewnego :)

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 10, 2014, 12:30:49 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1747
  • Płeć: Mężczyzna
Była kiedyś Astra I kombi u mnie w domu i uważam, że to auto jest straszne. Pozycja za kierownicą była beznadziejna, auto ciasne i się kiepsko prowadziło. Mało paliło, ale i tak nie polecam.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo; Peugeot 208
Jest: Nissan Qashqai ; Fiat 126p 1977r ; Komar "sztywniak" ; Skoda Favorit

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 10, 2014, 12:35:27 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
U mnie jest Escort Kombii z ostatnich lat...chyba 1.6 16V 90KM no i blacha sie sypie strasznie, do tego dochodzą częste naprawy zawieszenia przód

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 10, 2014, 12:57:56 pm »

Offline trucker

  • tysionc pincet
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 269
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5 SLE '90
W takiej kategorii cenowej raczej nie ma co się kierować marką, trzeba w miarę możliwości wybrać auto jak najmniej zużyte :] Z opinii znajomych, Astra I wypada słabo (inna rzecz, że trafili na zajechane egzemplarze), Mondeo I było zupełnie przyzwoite, a w Escorcie psuło się dużo drobiazgów.

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 10, 2014, 13:23:28 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Laguna albo 306.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 10, 2014, 14:20:28 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
astra nie jest złym wyborem, może nie jest największa w środku, ale ma duży bagażnik. technicznie prosta jak cep-łatwo i przyjemnie się je naprawia, a częsci są bardzo tanie. Brać z silnikami 8v. przednie zawieszenie nie grzeszy trwałością (wahacze i łaczniki), jednak 20-30tyskm zrobi zanim jakaś gumka padnie. Astry zazwyczaj nie są mocno zgnite-od góry tak, ale spód, elementy konstrukcyjne zazwyczaj trzymają się dobrze.
Eskort to dno i wodorosty-na pewno nie
Mondeo trochę lepiej, ale bez szału. Z benzynowym 1.6-1.8 i zdrową blachą można się zastanawiać
felicja kombi- technicznie słabawy vw, jeśli już tylko z 1.6, środek dramatyczny, blachy podobnie. jeśli w tej grupie to lepiej cordobę/polo kombi
Renault czy laguna, czy megane to problem z rdzą (podobnie jak escort- tylne koła mogą sobie pojechać w innym kierunku) zawodna elektryka, skomplikowany serwis (właściwie wszystkiego) i nie najtańsze części

Do zestawienia dorzuciłbym fiata marea
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 10, 2014, 14:26:20 pm »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 569
Laguna albo 306.

A dlaczego akurat te autka? Najtrwalsze?

I dzięki wszystkim za sugestie.

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 10, 2014, 14:48:47 pm »

Offline ZMD

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 384
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
- Felicia kombi
Przecież to jest poziom Poloneza,albo i może gorzej

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 10, 2014, 15:06:10 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1336
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Czemu nikt nie wspomniał  <co> o passacie B4 - wygodnym, trwałym,
nie zajechanej nubirze,
i ... polonezie kombi (najlepiej spełnia dwa ostatnie warunki)?
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 10, 2014, 15:10:05 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Laguna albo 306.

A dlaczego akurat te autka? Najtrwalsze?

I dzięki wszystkim za sugestie.

Wg mnie najmniej podatne na korozję - jeśli bezwypadkowe. A mechanikę zawsze się zrobi. Aczkolwiek za około 3tys to możesz źle trafić. Przeglądałem ostatnio trochę takich aut i wiem jak to wygląda. Ostatnio na tablicy była Laguna I kombi Initiale Paris za 4tys zł z Wałbrzycha w super stanie i z max wyposażeniem. Jedynie w 306 ta belka skrętna jak klapnie to wiąże się ze sporym wydatkiem jednorazowo.

polonezie kombi (najlepiej spełnia dwa ostatnie warunki)?
No właśnie - tylko 2 ostatnie warunki. O trwałości nie można powiedzieć dobrych słów.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 10, 2014, 15:50:35 pm »

Offline Rysiob

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 194
- Astra I kombi
Najmłodsze Astry I mają w tej chwili lat dwanaście (produkcja do 2002 r.). Miałem styczność z kombiakiem, jeszcze niemieckiej produkcji ('97) z turbodieslem 1.7 TD. Auto było sprowadzone z Niemiec, obecnie jeździ w nim już trzecia głowica, bo poprzednie pękały. Podobno to bolączka tego motoru? Skrzynia biegów w tym egzemplarzu od początku była beznadziejna, bo trafienie we wsteczny jest problematyczne - nie wiem, czy TTTM, czy tylko zjechana sztuka. Generalnie tak jak powiedział ktoś wcześniej - elementy nośne nie rdzewieją aż tak jak karoseria, ale to auto jest dla mnie odpychające swoim czołgowym charakterem.

- Peugeot 306 kombi
Rodzice kumpla mieli coś takiego z dobrze nam znanym dieslem 1.9D. Służyło im dzielnie, bez większych bolączek elektrycznych. Ze względów konstrukcyjnych trzeba mieć na uwadze stan tylnej belki - w razie zużycia (koła w negatywie), pozostaje jej regeneracja.

- Escort kombi

Nie, nie i jeszcze raz nie. Znajomy miał to z silnikiem 1.6 8v + LPG. Wymienił całą wiązkę elektryczną wnętrza, bo świrowało - nie pomogło. Generalnie rdzewiało strasznie i w tempie, ośmielę się to powiedzieć, szybszym niż PN. Kuzyn miał Escorta, ale sedana (to był już Escort, nie Orion, ale to tylko różnica nazw) i generalnie też nie był zachwycony.

- Laguna I kombi

Laguna mi się zawsze podobała, właśnie w kombi. Rodzice kolegi kupili ją po rozbiciu Kadetta Caravana i użytkują do dzisiaj bez jakichś ekscesów (1.8 + LPG). To prawda, że lubią rdzewieć, ale trzeba po prostu ją dobrze obejrzeć.

Co do Megane I/Scenic I - przed liftem faktycznie rdza była problemem, potem poprawili się: kolega ma Megane Kombi 2003 (ostatni wypust Mk1) i rdzy nie ma, progi zdrowe, a auto mega wygodne. Tyle że Megane Kombi to tylko Mk1 po liftingu (czyli od 1999 r.).

Mondeo MK I i II

Absolutnie odradzam. Ford "W11" Mondeo to auto, które jeśli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne jest krokiem w tył. Sierry nie gniły aż tak.


Xantia

Jeśli masz w okolicy kumaty serwis d/s hydropneumatyki - bierz. Przyjemne autko, potrafi mile zaskakiwać wygodą.

- Felicia kombi

Tania i łatwa w naprawie jest. Czy trwała? Trudno powiedzieć. Na pewno Felicia przy tych wymaganiach będzie lepsza od Astry I, bo jest jeszcze szansa trafienia niezajechanej sztuki. Rdza ją lubi, tylne klapy rdzewieją na potęgę (jakieś fatum: i Favorit, i Felicia, nawet niektóre Fabie I mają ten feler), ale z drugiej strony - nie ma tam skomplikowanych rozwiązań, a części są tanie.

Z Zoltanem zgodzę się, co do skomplikowania napraw przy Francuzach, ale wynikają one z ich narodowego charakteru - czyli "róbmy po swojemu, nieważne że to durne!". I propozycja Marei jest słuszna - auto proste i wygodne.

Generalnie, cokolwiek się wybierze w tym budżecie, to na start i tak wymaga napraw (oleje, rozrząd, pewnie hamulce...). Nie ma też co się bać aż tak elektroniki, jeśli ma ona charakter podstawowy.

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 10, 2014, 16:04:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13962
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
FSO produkowalo cos takiego jak Polonez Kombi i dziwne,ze nie ma go w rozwazanych,
z tego co jest to laguna bedzie najlepsza - dlatego ,ze mam lagune ,jak mam wybierac z pazdzierza to wybieram to co znam,
wszystko rdzewieje ,a laguny tak srednio w tej stawce - akurat moja jest zardzewiala z kazdej strony i jest to aktualnie najbardziej zardzewiale auto w ciaglej eksploatacji u mnie ,
a kto widzial mojego Poloneza to ma punkt odniesienia :P
laguna ma prosta konstrukcje i tanie czesci eksploatacyjne ,ale drogie nietypowe,
jednak czesto nie ma tam gdzie reki wlozyc ,bo tak to glupie żabojady zrobili - trzeba sporo rozkrecac,
laguna I ma te zalete,ze jest ladnym samochodem ,ale liftback a kombi jest brzydkie jak wszystkie kombi oprocz pięknej AR156,

gdy sam potrzebowalem czegos wiekszego do wozenia badziewia ,to nie skusilem sie na Poloneza Kombi i wybralem najlepsze kombi na rynku ,czyli Poloneza Trucka ROY :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 10, 2014, 17:15:09 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1747
  • Płeć: Mężczyzna
nie zajechanej nubirze,

Nubira może być fajna, duża, wygodna, mało pali, tylko silnik 1.6 po 200kkm jest do kapitalki :/
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo; Peugeot 208
Jest: Nissan Qashqai ; Fiat 126p 1977r ; Komar "sztywniak" ; Skoda Favorit

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 10, 2014, 17:57:34 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jak dla mnie nubira to porażka, ale w kwocie do 3000 może to nawet jest jakaś myśl?
Jeśli chodzi o porównanie felicja-astra I zdecydowanie lepszy wg mnie jest opel

Jeśli chodzi o te dwa ostatnie kryteria, to polonez kombi za bardzo ich nie spełnia-częsci coraz droższe i gorzej dostępne, naprawy wcale nie takie proste i tanie (jeśli chodzi o zawieszenie) a o niezajechanego trudno.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 10, 2014, 18:43:06 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Z wymienionych propozycji, najlepiej będzie poszukać jednak Astry. Konstrukcja prosta i sprawdzona, bezawaryjne i lubiące LPG silniki 8V, masa tanich i wszędzie dostępnych części zamiennych. Spośród wymienionych, to w przypadku bezwypadkowych egzemplarzy, chyba jednak  najmniejsze problemy z korozją.

Ktoś napisał że najmłodsza jest z 2002 roku. A reszta jaka będzie stara? Za 3tys i tak nie kupi takiej, tylko taką z 1995r.


Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 10, 2014, 23:36:08 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Ale jakie ma znaczenie wiek auta liczy się stan, ostatnio widziałem 6-cio letnią astrę w stanie zajechany szrot . A jakiś czas temu znajomy sprzedawał audi a3 w stanie salonowym z 1997 roku wszystko wymieniane na czas. Nie było co autu zarzucić a ponad 300tyś przelotu. Kupił pierwszy klient po oględzinach.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 10, 2014, 23:48:51 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3168
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Nubira > Astra F

A dwulitrowa ładnie się odpycha i LPG jej nie obce :) Kombi niestety najdroższe.

Astra w porównaniu z PN plusem wypada porównywalnie, jeździłem taką 3d czyli niemiecka myśl techniczna plus ichnie wykonianie w motorze 1.6 75km i naprawdę niewiele się różni od PNa, most nie wyje bo nie ma i mniej pali.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 11, 2014, 01:14:02 am »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 569
Jeszcze mi przyszły takie auta do głowy:
- Fiat Palio
- Golf III kombi (chociaż nie lubię golfów)

A co do Poloneza kombi - znaleźć niezajeżdżonego to jak trafić w totka.

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 11, 2014, 11:14:34 am »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Passat b3, b4  z dieslem lub benzyna 1.8+lpg, za taką kase spokojnie wyrwiesz auto do jazdy
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Jakie kombi do 3.000zł? Escort, 306, Astra?
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 11, 2014, 19:02:53 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Zupełnie niezrozumiałe jest dla mnie demonizowanie przez Was Skody Felicji. Mój kolega posiada Felicię Kombi 1.9D, którą odziedziczył po ojcu - pierwszym właścicielu. Samochód przez kilkanaście lat robił za woła roboczego dla firmy zajmującej się instalatorstwem elektrycznym, dzień w dzień w bagażniku był cały warsztat, a do pracy jeździło nim pięciu chłopa - poza wymianami części eksploatacyjnych Felicia była niezawodna. Silnik diesla 1.9 ten sam, który występował w VW Polo i Caddy pali bardzo małe ilości ropy - średnie spalanie 6,5 l/100 km. Teraz Felicia ma na liczniku prawie 250 tys. km, otrzymała drugie życie i na starość ma służyć jako dupowóz studenta, pomagam koledze doprowadzić go do bardzo dobrego stanu.

Plusy - cena zakupu, niezła tapicerka welurowa, dobre spasowanie i jakość plastików (żadnych pęknięć), oszczędny i wystarczająco dynamiczny silnik, bardzo tanie części eksploatacyjne (przykł. końcówki drążka po 10 zł, nowe sprężyny 30 zł/szt., w porównaniu do Poloneza większość części wiele taniej), dobre hamulce, komfort jazdy;

Minusy - rdzewiejąca tylna klapa, rdzewiejące tylne błotniki nad zderzakiem i nadkola przednie i tylne (za to drzwi, maska, progi i podłoga jak dzwon), psujące się wkładki w zamkach drzwi, klapy i stacyjki (nowe zamienniki - kpl. wkładek za 90 zł - bardzo słabej jakości, po kilku otwarciach kluczyki się wyginają i w efekcie łamią), słaby dostęp do alternatora w razie awarii (lubi padać kółko sprzęgłowe alternatora).

Wiem o tym samochodzie wszystko, ma swoje typowe korodujące elementy, ale jest to do opanowania, zresztą mało który samochód użytkowany na co dzień nie koroduje, w porównaniu do Poloneza i tak wypada bardzo dobrze. Z czystym sumieniem mogę polecić Felicię z silnikiem diesla, o benzynowych się nie wypowiem, bo nie miałem styczności. Jeżeli znaleźć niezajechany mechanicznie egzemplarz (o co wcale nie tak trudno) będzie wiernie służyć.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km