Autor Wątek: Jaki silnik Forda wybrać?  (Przeczytany 7888 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Jaki silnik Forda wybrać?
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 29, 2014, 08:29:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Fabryka wkładając forda do budy poloneza musiała wykonać lub przerobić około 240 części (tak słyszałem ;)). Począwszy od umieszczenia silnika pod maską poprzez spięcie napędu z mostem FSOwskim a na takich pierdołach jak inny drążek zmiany biegów czy przystawka adaptująca napęd prędkościomierza ze skrzyni Forda do zegarów PN-a skończywszy.

Czy przy obecnych cenach części do 2tys. da się swapa wsadzić z forda 2.0 lub rovera 1.6
Na rovera jest to realne ale musisz spełnić kilka warunków: tanio kupić dawcę i silnik 1,6 - wyjąć co trzeba a resztę sprzedać lub przekazać do skupu surowców wtórnych i metali kolorowych. No i najważniejsze trzeba to robić samemu żeby w tej cenie się zamknąć. Robocizna czyjakolwiek to połowa zakładanej sumy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Jaki silnik Forda wybrać?
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 08, 2014, 21:35:30 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
jak dzwon może być mniejszy jak ma ten sam rozstaw śrub ? kolo wlatuje od zetec-a/cvh bo jest zwyczajnie lżejsze ...

Normalnie :p
chodzi o dlugosc dzwonu -w N9 jest "normalne" sprzeglo i koło zmachowe pod tarcze 215mm a w MT 75 ze scorpio jest juz ciezkie i wielkie dwumasowe kolo zamachowe które jest sporo grubsze  i tarcza 240 albo 245mm(nie pamietam teraz) wiec dzwon jest odpowiednio dłuzszy a rozstaw srub do silnika nie ma tutaj nic do rzeczy akurat, dodatkowo wystepuja dociski o róznej grubosci w zaleznosci od skrzyni, wiec albo trzeba dac inne kolo zamachowe albo pomiedzy skrzynie i silnik z pasujacymi otworami dorobic flansze zeby je od siebie odsunac co jest bez sensu -duzo pracy i dodatkowy zbędny ciezar
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2014, 21:38:51 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Jaki silnik Forda wybrać?
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 08, 2014, 21:51:12 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
żeliwne i dość ciężkie, a chciał bym żeby auto prowadziło się też fajnie w zakrętach a nie tylko na wprost i dlatego pytanie do
właścicieli takich poldfordów jakie są wasze wrażenia z jazdy. Czy okład wydechowy z carusa będzie pasował pomijając kolektor i rurę od kolektora?I ostatnie chyba pytanie o koszta i skomplikowanie takiej operacji na "otwartej komorze silnika." Nie ukrywam że chciał bym to zrobić jak najtaniej.

Jak ma byc "tanio" i z glowa to szukasz silnika 2.0 na wtrysku od sierry wersja 100KM(sam slupek moze byc) i do tego glowica od silnika 1600 z mniejszymi komorami spalania ale z wałkiem od głowicy 2.0 zeby zawory otwierały sie wiecej i kolektor pod webera od caprii/taunusa pod gaznik polonezowsk z dwoma zwezkami o srednicy 26mm i duzo wiekszymi dyszamii, ewentualnie wtrysk od sierry lub scorpio. Jak nie chcesz sie bawic w detale to wersja 2.0 115Km ze scorpio(sierra miala 100/115 a scorpio tylko 115KM) Dodatkowo bedziesz potrzebowal  do swapu rozrusznik od silnika 1600(jest krótszy i łatwiej go upchnac)  i drazek stabilizatora stabilizatora plus czujnik temperatury od  silnika 1.4 16V rovera oraz kolektor wydechowy od transita (wyjscie 4w1 - łatwiej cos uspawac jezeli chodzi o wydech a nie 4/2/1 jak normalnie)
Kolejna sprawa to skrzynia albo N9 bo z nia najmniej roboty(i bedzie w zestawie w silnikiem) albo kombinujesz tez kolo zamachowe, docisk i sprzegło od silnika 1600 o srednicy 190mm bo normalnie jest 215mm które sie nie zmiesci i dorabiasz pod to flansze pod skrzynie od poloneza 1.6 która masz - jest z tym sporo pracy i jezeli dodatkowo nie jestes w stanie nic sam zrobic to sobie odpusc zabawy z fordem bo za 1500z łtego nie zrobisz - tyle jak nie wiecej to ktos wezmie za sama robote zeby to wsadzic i odpalic, CONAJMNIEJ drugie tyle trzeba liczyc na silnik i osprzet plus olej, rozrzad itd a kolejne złotówki na rzeczy potrzebne do swapa o których nie masz w tej chwili pojecia a mozesz mi wierzyc ze beda potrzebne jak chocby dorobiona redukcja na zegar czujnika cisnienia oleju, przespawanie miski olejowej czy dorobienie/ skrócenie wału czy mocnijsza pompe paliwa do wtrysku
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2014, 21:57:44 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Jaki silnik Forda wybrać?
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 08, 2014, 22:21:03 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
dorobiona redukcja na zegar

Da się coś takiego kupić/zamówić/dorobić?
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Jaki silnik Forda wybrać?
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 08, 2014, 22:25:42 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Da się coś takiego kupić/zamówić/dorobić?
Skrót myslowy - chodziło o redukcje na czujnik cisnienia oleju pod zegar w polonezie, w fordzie jest czujnik tylko na lampke i i z innym gwintem niz fiat/fso. Jezeli z zegara nie korzystamy lub go nie ma to oczywiscie mozna wykorzystac orginalny czujnik braku smarowania
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2014, 22:27:19 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Jaki silnik Forda wybrać?
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 08, 2014, 22:38:16 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Faktycznie - nie zrozumieliśmy się.
Słyszałem, że było coś do prędkościomierza i pytałem właśnie o to :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Jaki silnik Forda wybrać?
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 10, 2014, 02:15:44 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
mam caly komplet 2.9 coswort na zbyciu.... mialem na tym robic peloponeza ale trafilo sie cos z 4rma cylindrami wiecej... wiec forda moge niedrogosprzedac w rzie co...)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Jaki silnik Forda wybrać?
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 10, 2014, 21:12:28 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
mam caly komplet 2.9 coswort na zbyciu....
a co, rame przestrzenną też dorzucasz ? a tak na poważnie, to boa czy bob ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Jaki silnik Forda wybrać?
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 10, 2014, 21:37:52 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Z tymi cenami usług też bym tak optymistycznie nie patrzył. Jak się dowiadywałem kiedyś o zamianę silników GSI między polonezami ze skrzynią i mostem to mechanik zawołał 1000zł. A robota bądź co bądź prosta, łatwa i przyjemna.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Jaki silnik Forda wybrać?
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 16, 2014, 14:59:21 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Na capri pl jest projekt auta z silnikiem 2.0 forda mondeo mk3 połączony ze skrzynią mt75 ze scorpio fajna opcja dynamicznego silnika z fwd przystosowana do rwd ale jak dla mnie za dużo kabelkowości (elektronika beee)
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER