Autor Wątek: Ciśnienie paliwa K-seria  (Przeczytany 3020 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ciśnienie paliwa K-seria
« dnia: Listopad 10, 2014, 19:52:27 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Na starej pompie miałem 2,5bara (i poniżej) i na przelew mało co szło. Na nowej pompie jest 2,5bara! Gdy jednak przytkam przewód do listwy ciśnienie rośnie na 5bar (czyli wniosek z tego taki, że pompa jest wstanie wytworzyć większe ciśnienie). Szukać przyczyny w regulatorze? Jakie właściwie powinno panować ciśnienie przed listwą?

Po odpięciu podciśnienia rośnie na 3.
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2014, 19:53:58 pm wysłana przez FSOmr88 »
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Ciśnienie paliwa K-seria
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 10, 2014, 19:58:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to ma chyba byc wlasnie 3bary (albo 3.5 ,trzeba sprawdzic w jakiejs ksiazce)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ciśnienie paliwa K-seria
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2014, 00:23:00 am »

Biala_Strzala

  • Gość
Podpinam się pod temat, mam starą pompę i daje mi 2.4-2.5 bar, a gdy odłączę podciśnienie z regulatora paliwa to ciśnienie utrzymuje się na 3 bar. Książki mówią o 3 lub 3.2 bar z takimi wersjami się spotkałem. Ale czy w każdym przypadku ma być takie? Mój poldek słabo idzie i przyczyny upatrywałem w pompie, ale skoro koledze na nowej daje tyle co mi... to czy nie winny jest tu regulator ciśnienia paliwa?

Odp: Ciśnienie paliwa K-seria
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2014, 00:34:05 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak odepniesz wezyk od regulatora cis. to wtedy mierzysz cis. wzgledem atmosfery ,czyli te 3bary sa prawidlowe,
z podlaczonym wezykiem masz np. 2.3 bara na wolnych obrotach bo ciagle mierzysz cis. wzgledem atmosfery ,a cis. 3bary to stale cis. wzgledem kolektora,
czyli w kolektorze na wolnych masz 0.3bara ,a wiec jest dobrze  (3-0.7 = 2.3)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ciśnienie paliwa K-seria
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 11, 2014, 00:59:48 am »

Biala_Strzala

  • Gość
Mhm, rozumiem. Czyli podane wyniki pomiaru przeze mnie są prawidłowe... Co w takim razie mogłoby być przyczyną duszenia i małej mocy? Bo tak to obstawiałem ten regulator...

Odp: Ciśnienie paliwa K-seria
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 11, 2014, 01:23:46 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zamontuj jakis podglad sondy to bedziesz widzal,czy brakuje mu paliwa jak "slabnie"
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ciśnienie paliwa K-seria
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 11, 2014, 07:28:33 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Co w takim razie mogłoby być przyczyną duszenia i małej mocy?

Na starej pompie miałem 2,5bara (i poniżej) i na przelew mało co szło

Skoro na starej pompie na wolnych obrotach ledwo sikało z przelewu to co się dziwisz. Przy obciążeniu będzie mu brakować.

Na regulatorze jest napisane jak wół 3bary...  czyli takie ciśnienie jest względem wyjścia do którego podłącza się podciśnienie. Jak wężyk ten nie będzie podłączony to ciśnienie będzie 3 bary. Jak podłączysz podciśnienie to wskazania manometru spadną do 2,x bara i będą się zmieniać w zależności od uchylenia przepustnicy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Ciśnienie paliwa K-seria
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 11, 2014, 08:53:09 am »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
bocian, cytujesz wypowiedzi dwóch różnych użytkowników. Mój idzie aż miałczy więc tu problemu nie ma.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Ciśnienie paliwa K-seria
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 11, 2014, 09:13:27 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
To o co chodzi, jeśli jest dobrze?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Ciśnienie paliwa K-seria
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 11, 2014, 09:31:53 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Wydatek pompy jeszcze można sprawdzić.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Ciśnienie paliwa K-seria
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 11, 2014, 10:07:40 am »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
To o co chodzi, jeśli jest dobrze?

Właśnie o to czy jest dobrze.
Zaraz po zrobieniu swapa i niemożności odpalenia pytałem o ciśnienie. Na szczęście nie pamiętam już kto, ale jednogłośnie było powiedziane, że ma być 3,5bar przed listwą, teraz okazuje się że 3bar albo 2,5bar więc jak jest w końcu? Czy w ogóle ktoś to mierzył?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Ciśnienie paliwa K-seria
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 12, 2014, 07:52:14 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Podepnę sie, jak przed listwą jest prawie 4bar, to będzie zalewać? Czy regulator "przytnie" ciśnienie i powinno być ok?

Odp: Ciśnienie paliwa K-seria
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 12, 2014, 08:28:57 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zależy jeszcze jak się mierzy. Jak zatykasz manometrem przepływ to 3,5 to minimum, zazwyczaj ponad 4 wychodzi.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Ciśnienie paliwa K-seria
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 12, 2014, 10:30:23 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Regulator nie ma przycinać a przepuszczać nadmiar paliwa. Zdecydowana większość regulatorów jaką widziałem miała nabite ciśnienie robocze (czyli takie powyżej którego paliwo przelatuje dalej) mierzone względem króćca podciśnienia. jeśli mimo tego mamy więcej ciśnienia niż nabite na regulatorze to są dwie opcje mamy skopany manometr albo za wyjściem z regulatora w przewodzie powrotnym jest "coś" co przytyka swobodny przepływ do zbiornika paliwa i podnosi ciśnienie w listwie wtryskowej powyżej wskazanej wartości.

Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Ciśnienie paliwa K-seria
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 12, 2014, 17:22:54 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Manometr wpiety oczywiście szeregowo w układ za pomocą trójnika...

Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.