Autor Wątek: Poliuretan FSO Polonez  (Przeczytany 7942 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poliuretan FSO Polonez
« dnia: Listopad 14, 2014, 11:13:22 am »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Chcialbym sie zapytac czym sie róznia czerwone od żółtych ?  I czy efekt bedzie na plus po takiej modyfikacji ?   <spoko>
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2014, 11:16:54 am wysłana przez MarCaro »

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 14, 2014, 11:28:45 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Żółte są twarde, stosowane typowo do sportu. Czerwone są bardziej cywilne, dla normalnych użytkowników, są bardziej miękkie. Generalnie poliuretany występują w kilku twardościach, z tego co czytałem najbardziej miękkie odpowiadają twardością seryjnym gumom stosowanym w zawieszeniu, tylko są od nich kilkukrotnie trwalsze. Ponadto poliuretan ma liniową charakterystykę, guma kiedy ją ściśniesz na początku jest miękka potem twardsza, w poliuretanie nie występuje to zjawisko, w praktyce przekłada się to na większą precyzję układu kierowniczego i całego zawieszenia, zawiecha złożona na poliuretanach jest sztywniejsza i precyzyjniejsza. To tyle jeśli chodzi o teorię  :P W praktyce kolega założył czerwone do wartburga i jest zadowolony, nie znam nikogo kto cywilne czerwone stosowałby w Polonezie, a szkoda bo sam rozważam złożenie sobie na wiosnę zawieszenia właśnie na czerwonym poliuretanie, fajnie by było gdyby ktoś kto ma ( jeśli są tacy ) się wypowiedział jak wygląda to w eksploatacji :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2014, 12:22:01 pm wysłana przez Dawid91 »

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 14, 2014, 12:52:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to zalezy gdzie wsadzasz poliuretan,
te tulejki sa rozciete i wklada sie je w otowor - nie sa wulkanizowane ze stala,
czyli gdy wstawisz je w resory ,to nie ma znaczenia jak beda twarde ,bo i tak beda sie slizgac w tulejach otowru,
w kosciach teoretycznie powinny pomoc ,a zawieszenie nadal bedzie pracowalo tak samo,
z przodu najwiecej dadza na drazkach reakcyjnych,bo polkole sie szybko zuzywaja i sa mocno podatne - usztywnienie tego miejsca jest najbardziej potrzebne,
pozniej tulejka wahacza dolnego moze cos zmienic,
a co do wahacza gornego,to nie wiem czy warto sie z tym paprac, bo roboty sporo,a efekt moze byc zbyt malo odczuwalny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 14, 2014, 15:11:28 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Żółte są twarde, stosowane typowo do sportu. Czerwone są bardziej cywilne, dla normalnych użytkowników, są bardziej miękkie.
Zasadniczo to raczej na odwrót.

  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 14, 2014, 15:51:23 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Żółte są twarde, stosowane typowo do sportu. Czerwone są bardziej cywilne, dla normalnych użytkowników, są bardziej miękkie.
Zasadniczo to raczej na odwrót.
Z tej strony wynika co innego: http://poliuretany.olkusz.pl/pl/
Czytając opinie użytkowników ( stosujących nie w Polonezach ) oraz ogólnie o poliuretanach w necie, również wszędzie pisało, że żółte są sportowe, czerwone cywilne

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 14, 2014, 16:30:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kolor to tylko kwestia barwnika,
na kazdej stronie sprzedajacej poliuretanowe elementy jest podana twardosc dla poszczegolnych kolorow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 15, 2014, 08:47:07 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
A twardości można wybrać ze 4 rodzaje.
Najpotrzebniejsze do wymiany moim zdaniem to przednie tuleje reakcyjnych, stabilizator do budy oraz dolny wahacz. Z tyłu resor z przód i stab do mostu.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 15, 2014, 14:13:14 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
hmm, przednia tuleja resora? mógłbyś rozwinąć myśl?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 15, 2014, 16:18:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ta duza tuleja w resorze - szeczerze mowiac to nie sadze,by byla potrzeba jej wymiany
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 15, 2014, 18:04:14 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Do normalnej jazdy tulejki o twardości 80ShA wystarczą? Oryginały gumowo - metalowe i tak są miększe?

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 15, 2014, 18:13:50 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Do normalnej jazdy brałbym najbardziej miękkie jakie są dostępne. Od twardych poliuretanów buda po d.... będzie dostawać

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 15, 2014, 18:56:16 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Na jednej stronie piszą, że 75ShA są takiej twardości jak tuleje gumowo - metalowe. Może ktoś potwierdzić?

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 15, 2014, 20:58:41 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
no właśnie. dobrze byłoby znać twardość seryjnych tulei. chociaż w rzemiośle, to jest pewnie kwestia przypadku.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 15, 2014, 21:32:41 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
 oprocz poloneza mam honde civic 4g w sedanie w ktorej zamontowalem czerwony poliuretan i gwint mtsa v3 i powiem tyle ze gdyby amorki zostaly seryjne to by jezdzilo sie bardzo podobnie jak na serii moze minimalnie sztywniej (lub to efekt placebo bo seryjne tuleje mialem w oplakanym stanie...) napewno o ile by doszlo do wymiany wszystkich tuleji napewno pojde drugi raz w poliuretan. zolty napewno odradzam bo jest za twardy... kolega mial w jajku caly zawias w zoltym poliuretanie i bylo jak w gokardzie... na stacji diagnostycznej przy sprawdzaniu amortyzatorow malo przednia szyba nie wyleciala xdd dlatego z czystym sumieniem polecam czerwony poliuretan raz ze w przypadku hondy bylo to duzo tansze rozwiazanie, dwa wytrzymalsze niz seryjne a trzy bardzo latwo sie to montuje ;)

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 16, 2014, 13:24:54 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Najlepiej oczywiście wszystkie w resorze i wieszaku, ale gdy przednia tuleja nie ma luzu i dodatkowo przy poliuretanie są boczne kołnierze, resor nie chodzi na boki, a co za tym idzie cały most.

Co do twardości-tam gdzie można dać twarde bez konsekwencji dla budy, czyli tulejki wahacza, stabilizator lepiej takie dać. "Bycze jaja" uważam powinny być miękkie, szczególnie w plusie. Resor też miekki z przodu, wieszak twardy
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 12, 2015, 12:51:39 pm »

Offline kosmoski1989

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro MR'89 1.6 16V
Ja już 3 lata jeżdżę na poliuretanach czerwonych od strongflexa, mam wszystkie możliwe tuleje - bycze jaja, wahacze, cały stabilizator, całe resory, wieszaki, kości, tylny stab.
Auto jest precyzyjne w prowadzeniu, poprawa na wielki plus a z zawieszeniem nic się nie dzieje.
Nawet diagnosta był w ogromnym szoku, że polonez może tak dobrze się prowadzić (przejechał ścieżkę i musiał przejechać się po mieście bo nie wierzył) , co roku na przeglądzie wychodzą takie same parametry zawieszenia

Jakbym miał wybierać między met-gum a poliuretanem to w ciemno biorę poliuretany
Spawanie, malowanie, blacharka, polerowanie, piaskowanie, mechanika

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 23, 2015, 12:59:42 pm »

Offline kuba9449

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
Ja już 3 lata jeżdżę na poliuretanach czerwonych od strongflexa, mam wszystkie możliwe tuleje - bycze jaja, wahacze, cały stabilizator, całe resory, wieszaki, kości, tylny stab.
Auto jest precyzyjne w prowadzeniu, poprawa na wielki plus a z zawieszeniem nic się nie dzieje.
Nawet diagnosta był w ogromnym szoku, że polonez może tak dobrze się prowadzić (przejechał ścieżkę i musiał przejechać się po mieście bo nie wierzył) , co roku na przeglądzie wychodzą takie same parametry zawieszenia

Jakbym miał wybierać między met-gum a poliuretanem to w ciemno biorę poliuretany
Z ciekawości jakiej twardości te poliuretany?
Na budzie nie ma śladów problemów?

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 28, 2015, 10:16:55 am »

Offline kosmoski1989

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro MR'89 1.6 16V
Twardość 80 ShA - czerwone
brak śladów, pęknięć czy problemów z budą i zawieszeniem
Spawanie, malowanie, blacharka, polerowanie, piaskowanie, mechanika

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 28, 2015, 12:15:27 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Opinia kogoś kto jakiś czas Polonezem jeździ już na poliuretanach, tego mi brakowało właśnie :) Skoro u Ciebie na 80ShA nie ma problemów, to na 75ShA tym bardziej nie powinno być  <cwaniak2> Powiedz mi jeszcze jak wygląda kwestia komfortu oraz skrzypienia ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2015, 12:29:09 pm wysłana przez Dawid91 »

Odp: Poliuretan FSO Polonez
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 02, 2015, 15:26:13 pm »

Offline kosmoski1989

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro MR'89 1.6 16V
co do komfortu, zależy jakie zawieszenie, czy seryjne, czy gleba
na seryjnym powinien być troszkę sztywniejszy - nie wiem, dawno na serii nie jeździłem :jezyk2:

od początku gleby mam poliuretany, więc na komfort nie zwracam uwagi  <lol>

29.01 robiłem kolejne badanie techniczne - parametry zawieszenia jakby dopiero fabrykę opuścił

w kwestii skrzypienia - jeśli wszystko jest dobrze poskładane i smar w odpowiednich miejscach, nie ma prawa skrzypieć, u mnie brak jakichkolwiek skrzypień, pisków i innych dziwnych dźwięków
Spawanie, malowanie, blacharka, polerowanie, piaskowanie, mechanika