Autor Wątek: Sworznie  (Przeczytany 3124 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
Sworznie
« dnia: Listopad 16, 2014, 17:33:47 pm »
Jakiej firmy sworznie polecacie żeby to wytrzymało trochę, bo zamierzam wymienić cały komplet dolne i górne. Ciekawa sprawa bo fabryczne (nitowane) są praktycznie bez jakiś wielkich luzów a z wymienianych 2 lata temu dolnych są luzy znaczne. Na alllegro znalazłem Delphi czy warte są założenia czy szukać jakiś innych.

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 16V, 98r
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 16, 2014, 17:35:42 pm »
Ja kupiłem Delphi i wytrzymały nie cały 1000km... Najlepiej pewnie oryginałów szukać.

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3091
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 16, 2014, 17:38:40 pm »
Krosno=Delphi.....
choć u niektórych wytrzymały 5, 10, 20 a innych nawet 3 tysięcy km.
Zależy od dróg itp.
Kupił bym Delphi, ja znowu na Mototechnice się przejechałem.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6575
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 16, 2014, 18:12:47 pm »
Co byś nie kupił to przed założeniem dołóż smaru. Ostatnio kupiłem końcówki kierownicze delphi i tam smar ktoś nakładał patyczkiem do lodów w ilościach śladowych. Chyba specjalnie żeby szybko padły...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 16V, 98r
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 17, 2014, 08:13:03 am »
Opłaca się kupować oryginały z Krosna? Czy przez tyle lat, mogły zardzewieć? Choć nie powinny.

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 17, 2014, 10:33:58 am »
Chodzi Ci o ten typ: http://allegro.pl/nowe-sworznie-wahacza-fso-fiat-125p-polonez-2-szt-i4792371776.html ?

Jeśli tak, to ja kupiłem ich spory zapas (górne i dolne, tu na aukcji są tylko górne) bo kosztują grosze w porównaniu nawet do Mototechniki. Co jest z nimi dziwne, to fakt, że sworzeń sworzniowi nie równy. Jednym przegubem nie da się ruszyć, a inny jest kompletnie luźny jakby był zużyty, jeszcze inny stawia średni opór. Czym jest to spowodowane - nie wiem. W każdym razie każdy z tych sworzni, które ja kupiłem (a kupowałem je na różnych aukcjach) był wewnątrz czysty, rdza nie weszła. Co jest w nich fajne, to że gumki są przykręcane na blaszce, a w środku gumek są gąbki, które chyba są tam po to, by lepiej rozprowadzać smar po przegubie. Oczywiście ja przed założeniem napchałem smaru pod gumki.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11706
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 17, 2014, 16:11:29 pm »
na delphi zrobilem ponad 70kkm ,gumki sie rozpruly ,smar wyplynal (nie caly) i chyba jeszcze luzow nie maja - nie bylem na szarpakach ,to nie wiem czy wcale luzow nie ma,czy sa niewyczuwalne bez szarpakow,
wymienialem jak auto zrobilo 110kkm ,to dolne fabryczne byly mocno wybite,a gorne to zaluje,ze wymienialem,
w fabrycznych gumki byly w dobrym stanie przy zdejmowaniu (nawet tych dolnych wybitych)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 16V, 98r
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 17, 2014, 18:44:16 pm »
Może na jakąś wadliwą sztukę trafiłem. Wymieniałem cztery na raz i tylko jeden padł.

Offline Tom16

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 429
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 1.6 GSI
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 20, 2014, 22:33:36 pm »
Ostatnio kupiłem końcówki kierownicze delphi i tam smar ktoś nakładał patyczkiem do lodów w ilościach śladowych.

Ja również dzisiaj kupiłem sworznie i końcówki drążków kierowniczych delphi. W sworzniach coś tam smaru było, a w końcówkach to już poskąpili i smaru było połowę mniej niż w sworzniach.

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3091
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 21, 2014, 16:22:47 pm »
Ostatnio kupiłem końcówki kierownicze delphi i tam smar ktoś nakładał patyczkiem do lodów w ilościach śladowych.

Ja również dzisiaj kupiłem sworznie i końcówki drążków kierowniczych delphi. W sworzniach coś tam smaru było, a w końcówkach to już poskąpili i smaru było połowę mniej niż w sworzniach.

Zamontujcie sobie kalamitki...
Przedłużą życie końcówek.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 16V, 98r
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 04, 2014, 19:57:49 pm »
Z czego dobrać kalamitki, do sworzni? Kupiłem oryginalne sworznie i kalamitka z gwintem M6 jest za mała, a M8 za duża. Nie chcę gwintować, chyba że będę musiał.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11706
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 04, 2014, 20:07:23 pm »
jak nie nagwintujesz,to jak niby wkrecisz kalamitke ?
zreszta daj sobie spokój - przed montazem wtrysnij troche hipolu i wystarczy na caly okres eksploatacji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 16V, 98r
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 04, 2014, 20:29:50 pm »
Sworznie mam oryginalnie gwintowane, tylko bez smarowniczek. Już znalazłem na gwint M7, od jakiegoś ciągnika:)

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1717
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 04, 2014, 21:24:41 pm »
Sworznie mam oryginalnie gwintowane, tylko bez smarowniczek. Już znalazłem na gwint M7, od jakiegoś ciągnika:)

Wrzuć może zdjęcie takie sworznia z kalamitką :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 05, 2014, 11:11:46 am »
Zwykły, fabryczny sworzeń, jaki montowano np. w 125p:

http://img15.olx.pl/images_tablicapl/82478815_5_644x461_sworzen-wahacza-fiat-125p-pomorskie.jpg

Oryginalnie jest śrubka, można wkręcić kalamitkę.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11706
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 05, 2014, 13:25:11 pm »
to gorny,tez mam takie,
w sumie dobrze,ze jest otwor do wcisniecia smaru,ale nie trzeba od razu kalamitek montowac ,bo mozna srubke odkrecic i strzykawka wcisnac przez otwor,a pozniej zakrecic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4903
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 05, 2014, 15:12:54 pm »
A z innej beczki: czy mogę wstawić pompę która ma któryś z parametrów większy niż przewidziany (wydatek lub ciśnienie, albo oba), i będzie to działać prawidłowo na seryjnym regulatorze ciśnienia?

Edit:

O rzesz kur... Przepraszam, przy logowaniu mnie przestawiło.

KGB, dzięki za odpowiedź.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2014, 01:33:50 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11706
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 05, 2014, 15:44:08 pm »
bardzo mocno beczki pomyliles,
ale mozesz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline maniek1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Odp: Sworznie
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 06, 2019, 11:22:48 am »
Witam, mam pytanie ktoś z was montował do poloneza w miejsce dolnych sworzni , sworznie od Łady 210X wyglądają podobnie ?