Autor Wątek: Łada  (Przeczytany 40212 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Łada
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 08, 2015, 13:06:04 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Omegi żre korozja - no i większość jest w stanie trochę podupadłym, zwłaszcza te najtańsze egzemplarze.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Łada
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 25, 2015, 14:10:42 pm »

Offline lukasz1t

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 54
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LS
Możecie nieco więcej napisać na temat "gorszego prowadzenia" Łady? Teoretycznie Łady mają dużo lepsze zawieszenie niż 125p i Polonez, a tu sporo głosów, że gorzej się prowadzi... O co chodzi? Bo są tylko stwierdzenia, że gorzej, ale jakoś mało konkretów...

Odp: Łada
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 25, 2015, 16:44:44 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Mają bardziej miękkie zawieszenie przez co "kładą" się na zakrętach. Problem jest szczególnie przy pełnym obciążeniu.

Odp: Łada
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 25, 2015, 16:51:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a wg. ksiazki o 125p Łada 1500 ma przeswit 17cm przy pelnym obciazeniu,
w ten 17cm jeszcze mozna uwierzyc ,ale raczej na pusto,a nie przy pelnym obciazeniu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 25, 2015, 16:56:55 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
a wg. ksiazki o 125p Łada 1500 ma przeswit 17cm przy pelnym obciazeniu,
w ten 17cm jeszcze mozna uwierzyc ,ale raczej na pusto,a nie przy pelnym obciazeniu

???

Odp: Łada
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 25, 2015, 17:14:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli zawieszenie miekkie ,to raczej sie mocno ugina przy obciazeniu ,wiec przeswit jak w babskich SUVach moze sie nie uchowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 25, 2015, 17:18:45 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2639
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Łada ma tylny most oparty na sprężynach i ustalany drążkiem Panharda. powoduje to przesunięcia boczne nadwozia w stosunku do mostu. odczuwa się to jak pływanie nadwozia. oczywiście przy normalnej jeździe można się do tego przyzwyczaić ale jazda szybsza, na granicy przyczepności, łatwo kończy się na klamce. drążek potrafi podnieść tył samochodu i rzucić nadwoziem w bok.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Łada
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 25, 2015, 17:22:51 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2984
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
dam sobie mały palec obciąć, że i tak lata mniej, jak na resorach w fso.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Łada
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 25, 2015, 17:31:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale tu chodzi raczej o to, ze zaleznie od kierunku skretu inaczej most wedruje wzgledem nadwozia,
normalnie w Panhardzie przesuniecia sa male ,ale przy duzym wychyle nadwozia  sila na wzdłuż mostu rozlozy sie na skladowa w drazku i prostopadla do drazka,ktora bedzie starala sie obrocic drazkiem do gory,
a na resorach to zawsze karoseria wyciagana jest na zewnatrz zakretu i nie ma elementow powodujacych asymetryczne zachowanie sie w zaleznosci od kierunku skretu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 25, 2015, 18:27:38 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2639
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
na resorach jeżdżą potężne ciężarówki i nie latają na boki. to nie na resorach fiat lata tylko na wieszakach. to nie powinny być pojedyncze paski blachy tylko coś w kształcie skrzynki.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Łada
« Odpowiedź #90 dnia: Styczeń 25, 2015, 21:28:53 pm »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
Tak podglądam temat ,a jak by się miało silnik łady w Poldku lub Dfie da rade to ożenić bez problemów ?

Odp: Łada
« Odpowiedź #91 dnia: Styczeń 25, 2015, 21:40:49 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
bez problemu.. lepiej.... ten ilnik da sie polacyc ze polonezową srzynią nawet.. dzwon od srzy lady pasuje do korpusy skrzyni ploneza.. ja mam taki u sebie.. bo znow silni lady ma taki sam roztaw srob mocujacych skrzynie ja DOHC fiata... i u mnie tym dzwonem jest polaczona skrzynia poloneza z 2.0 fiata. i sprzeglo mam z lady tez.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Łada
« Odpowiedź #92 dnia: Styczeń 26, 2015, 08:30:09 am »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
To zastanawia mnie jedno dlaczego takiego swapa nie widać nigdzie jeśli ten silnik jest lepszy od naszej ohv

Odp: Łada
« Odpowiedź #93 dnia: Styczeń 26, 2015, 09:00:10 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Swapa można zrobić, tylko pytanie jest po co. Zmiana silnika, na taki o podobnych parametrach i spalaniu jest delikatnie mówiąc bez sensu, dochodzi do tego gorszy dostęp do częsci od łady w PL i fakt, że polonezów jeździ już niewiele- ludzi, którzy robią duże przebiegi tym sprzetem, czyli ewentualnie byli by zainteresowani przedłużeniem żywotu sprzętu jest jeszcze mniej. A i po co to robić, skoro można wsadzić tanio jeszcze dobrze ohv i dobić budę, jeśli jest chęć. Dodatkowo na naszym rynku silnik do łady, jak i same samochody można kupić z lat 80-kto by się w to bawił i wydawał kasę na 25-30 letni silnik, który trzeba poprzerabiać by go zamontować. takie drobizagi, jak brak układu wtryskowego (chyba, ze niva) czy wspomagania jeszcze bardziej "zachęcają'
Teraz w gronie użytkowników poloneza pozostali pasjonaci, oraz ludzie, który bez sentymentu dojeżdzają jeszcze nie zabite plusy. Reszta dba o oryginalność, bądz tuninguje. Większośc wsadza rovery, co i tak obiektywnie rzecz biorąc nie jest tanie, ale daje jakiś efekt i wymierne korzyści.

Temat na swap dobry, ale w połowie lat 90.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Łada
« Odpowiedź #94 dnia: Styczeń 26, 2015, 12:27:24 pm »

Offline gregor1284

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 206
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
ktoś z fsoak robił swap łady do poloneza ,tylko chyba 1.7

Odp: Łada
« Odpowiedź #95 dnia: Styczeń 26, 2015, 14:55:55 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2984
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
hose daaawno temu.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Łada
« Odpowiedź #96 dnia: Styczeń 26, 2015, 17:34:57 pm »

Offline lukasz1t

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 54
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LS
Mają bardziej miękkie zawieszenie przez co "kładą" się na zakrętach.

Seryjne Polonezy i 125p też są bardzo miękkie i na zakrętach "szorują lusterkami o asfalt".

Łada ma tylny most oparty na sprężynach i ustalany drążkiem Panharda.

Właśnie o to chodzi, z jednej strony sprężyny wymuszają obecność drążka Panharda, ale z drugiej ten drążek stanowi przewagę tylnego zawiedzenia Łady nad tylnym zawieszeniem Poloneza.

powoduje to przesunięcia boczne nadwozia w stosunku do mostu.

Owszem, ale po pierwsze te przesunięcia są kontrolowane, bo most zawsze będzie ustalony w stosunku do nadwozia, a po drugie geometria tego rozwiązania powoduje, że i tak one nie są duże, a przy wychylaniu tylko jednej strony nadwozia (czyli przy pokonywaniu zakrętów) można wręcz przyjąć, że w zasadzie ich nie ma. Co innego w Polonezie, gdzie most w ogóle nie jest ustalony poprzecznie, a sztywność resorów w tym kierunku nie jest idealna i most też lata na boki, ale na pewno znacznie bardziej i do tego jak mu się podoba...

Stąd ogólnie moje pytanie, bo spotkałem się z zupełnie odwrotnymi opiniami. Sam nie jeździłem nigdy Ładą i teoria jednak przemawia za Ładą. Poza tym do Łady można kupić różne sprężyny, amortyzatory (nie trzeba nic ciąć i klepać), a i nowe szpery oparte na Torsenie są dostępne. A a propos drążka Panharda - nie bez powodu m. in. w OBRSO wkładali je do 125p i Polonezów... ;>

Odp: Łada
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 26, 2015, 17:50:55 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
FSO są miękkie, ale zaręczam Ci ze Lada jest bardziej miękka. Nie zmienia to jednak faktu że i tak jest lepsza.

Odp: Łada
« Odpowiedź #98 dnia: Styczeń 26, 2015, 18:11:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Panhard jest skuteczny przy malym skoku zawieszenia, a przy duzym robi figle,
15lat temu jezdzilem Ładą i nie byla to jazda,ktora mogla by sprawdzic wlasciwosci jezdne,wiec praktycznie nie moge nic powiedziec,
jednak jest duzo mozliwosci, zeby Łada jezdzila gorzej od 125p i PN i nie chodzi tylko o tylny zawias - ale jak jezdzi osobiscie nie wiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #99 dnia: Styczeń 26, 2015, 20:12:13 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
łady miały rożne zestrojone zawieszenia, z relacji mojego kolegi z Ukrainy wiem, ze 2107 jest najbardziej miękka, z resztą można zawsze sobie założyć sprężyny z kombi, jak za miękko. sprzęt jednak jest przystosowany do innych dróg niż u nas.
Jestem pewien, że prowadzi się lepiej niż pn, bo konstrukcyjnie taki zawias jest lepszy. w volvo mam zawieszenie analogiczne jak w ładzie i dopiero dołożenie panharda do poloneza zrównało je parametrami.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r