Autor Wątek: Problem z ogrzewaniem - Caro PLUS.  (Przeczytany 10881 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z ogrzewaniem - Caro PLUS.
« dnia: Luty 10, 2005, 23:49:56 pm »

HARNA|

  • Gość
Witam was Wszystkich ,mam problem ,otóż posiadam Caro Plus ,i gdy wł?cze ogrzewanie ,nawet po dłuższej trasie w kabinie jest zimno jak w lodówie ,mimo  że pokretło jest na czerwonym polu ,powietrze wdmuchiwane do kabiny nie różni sie niczym temperatur? od powietrza w niebieskim polu ,że tak to ujme :D. .Co może być przyczyna tego ,wiem że bezpieczniki sa dobre ,i woda w układzie chlodzenia jest.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2013, 15:03:45 pm wysłana przez BARTEK#1925 »

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2005, 23:55:31 pm »

Boczek

  • Gość
Pod mask? powiniene? mieć zawór od nagrzewnicy, może on się nie otwiera.

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 11, 2005, 00:06:23 am »

Boczek

  • Gość
[ Dodano: 2004-10-13, 00:53 ]
Prosze o to jeden z sposobów naszego kolegi:
Już dwa razy czy?ciłem i nic nie cieknie. Moja metoda:
Na pocz?tku odkręcamy przewody id?ce do nagrzewnicy. Jeden wychodzi z bloku silnika przy ostatniej swiecy patrz?d od przodu samochodu i wchodzi do przegrody. A drugi (wylot) wychodzi z przegrody i podł?czony jest do rurki która biegnie wzdłuż pokrywy zaworów i dochodzi do pompy wodnej. Odkręcamy przewód gumowy od bloku silnika i wkładamy go do butelki aby nie stracić za dużo płynu( dwie litrowe butelki po po płynie wystarczaj?) i spuszczamy ze dwa litry płynu dmuchaj?c w zbiornik wyrównawczy. Potem odkręcamy drugi przewód od rurki(czasami trzeba odkręcić filtr powietrza jak przewód jest zapieczony bo nie ma tam najlepszego dostępu). Na i jak mamy dwa przewody to płukamy najpierw wod? ze szlaucha potem zalewam octem na godzinę (wchodzi połowa półlitrowej butelki, ok. 250ml) potem znowu płuczemy wod? następnie zalewamy roztworem(najlepiej jakjest gor?cy) do odkamieniania żelazek, czajników itp.(do kupienia w pastylkach do rozpuszczania lub żelu) znowu na 30-60 min. i na koniec znowu porz?dne płukanko. Potem jeszcze trzeba wydmuchać wodę z nagrzewnicy (aby się nie dostała do płynu), skręcamy, zalewamy płynem i gotowe. Po przejechaniu kawałka trzeba sprawdzić jeszcze raz poziom płynu bo zazwyczaj trzeba trochę dolać.
Różnica jest ogromna. Ostatnio poniżej 5 stopni musiałem je?dzić nonstop z pokrętłem ciepła na maks (Poldek Plus) a teraz przy temp koło 0 stopni wystarczy jak jest na białym polu inaczej jest za gor?ca (pewnie dla niektórych nie do uwierzenia ).

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2005, 00:09:52 am »

HARNA|

  • Gość
Oki dzieki serdeczne za pomoc ,jak kto? ma jeszcze jakies propozycja proisze napoisac :)

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2005, 02:05:09 am »

Bedzio#1833

  • Gość
jezeli miales uklad chlodzenia zalany woda to rzeczywiscie mozesz miec zakamieniona nagrzewnica!! ale jezeli miales zalany np. borygo to watpie!! wg mnie to albo zaworek, termostat, klapki - rury od nadmuchu pospadaly lub siadla ci regulacja cisnieniowa bo chyba w plusie taka jest  ;)

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2005, 09:52:11 am »

Adampio

  • Gość
Noo, juz myslalem ze nikt tego nie powie ale Patryk mnie ubiegl. :)

Ogrzewanie i wentylacja w plusie jest super.
Nagrzewnica w plusie jest caly czas "pod par?" i tylko zmienia sie przeplyw powietrza przez radiator albo obok (albo i tu i tu).
Dostep do konca linki pokretla grzana jest przez kieszen od radia. Jak Ci zupelnie nie grzeje to znaczy ze spadla (urwala sie?) linka a jak slabo to zluzowal sie zatrzask pancerza. Wsadz lape pd deske a druga krec pokretlem i zobaczysz czy dziala naped.
Na prawo od pedalu gazu sa takie biale plastikowe dzwignie. Lubia sie rozpinac i wtedy slabo dziala zmiana nadmuchu szyba/nogi/morda

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 11, 2005, 12:53:03 pm »

HARNA|

  • Gość
No własnie ,nie pomy?lałem o najprostej rzeczy ,że linka mogła spa?ć ,jeszcze dzisiaj postaram sie sprawdzić to ,dzięki serdezne za pomoc ;)

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 11, 2005, 14:02:47 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytuj (zaznaczone)
Najprawdopodobniej, spadł Ci zatrzask trzymaj?cy linke od pokrętła temperatury-zatrzask ten jest za panelem czołowym kokpitu, tak chyba o ile pamietam, troche z boku obudowy z prawej strony urz?dzenia grzewczo wentylacyjnego. Linka ma tam taki biały plastikowy zatrzask-on lubi spasc

 
Dokladnie to samo przerabialem. Teraz mam inny problem. Nie dziala mi praktycznie dmuchanie na szybe. Macie jakies sugestie. Dodam jeszcze ze jak wlacze obieg wewnetrzny to troche lepiej dmucha ale tez zenada. Rurki te od konsoli posprawdzalem i wsio siedzi dobrze. Co to moze byc. Cos mi sie wydaje ze bez rozbiorki calej dechy sie nie obejdzie
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 11, 2005, 16:34:20 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
O.T

Czy zespol nagrzewnicy od plusa jest naprawde duzo lepszy od tego starego, i czy podejdzie do DF (tam mam jak w poldkach starszych)??? Chcialbym cos zrobic z ogrzewaniem i szukam lepszego patentu niz to, co jest.

Re: Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 11, 2005, 18:10:22 pm »

boczek#1851

  • Gość
Cytat: "HARNA|"
Witam was Wszystkich ,mam problem ,otóż posiadam Caro Plus ,i gdy wł?cze ogrzewanie ,nawet po dłuższej trasie w kabinie jest zimno jak w lodówie ,mimo  że pokretło jest na czerwonym polu ,powietrze wdmuchiwane do kabiny nie różni sie niczym temperatur? od powietrza w niebieskim polu ,że tak to ujme :D. .Co może być przyczyna tego ,wiem że bezpieczniki sa dobre ,i woda w układzie chlodzenia jest.


Zakładam że w towim aucie nagrzewnica jeszce stosunkowo nie została zamulona. Ostatnio mój Kolega wlaczył z nagrzewnica  w Caro Plusie! jemu pomogło same - przewietrzenie -  :P nagrzewnicy sprężonym poiwetrzem! teraz ma tak jak dawniej

Je?li ci to nie pomoże - spróbuj przepłukać nagrzewnice gor?c? wod? - najlepiej pod cisnieniem

[ Dodano: 2005-02-11, 20:32 ]
Cytat: "Boczek"
Pod mask? powiniene? mieć zawór od nagrzewnicy, może on się nie otwiera.


O ile mi wiadomo to w Caro Plusach nie ma żadnego zaworu nagrzewnicy a temperaturę reguluje się wył?cznie klapkami!!!!! :roll:

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 13, 2005, 11:30:50 am »

Offline sebaa

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
Cytat: "Senn"
Cytuj (zaznaczone)
Najprawdopodobniej, spadł Ci zatrzask trzymaj?cy linke od pokrętła temperatury-zatrzask ten jest za panelem czołowym kokpitu, tak chyba o ile pamietam, troche z boku obudowy z prawej strony urz?dzenia grzewczo wentylacyjnego. Linka ma tam taki biały plastikowy zatrzask-on lubi spasc

 
Dokladnie to samo przerabialem. Teraz mam inny problem. Nie dziala mi praktycznie dmuchanie na szybe. Macie jakies sugestie. Dodam jeszcze ze jak wlacze obieg wewnetrzny to troche lepiej dmucha ale tez zenada. Rurki te od konsoli posprawdzalem i wsio siedzi dobrze. Co to moze byc. Cos mi sie wydaje ze bez rozbiorki calej dechy sie nie obejdzie

obejdzie sie bez rozbierania deski kolo pedalu od gazu no troche wyzej jest takie urzadzonko nie znam nazwy tego(chyba silownik) ale jak przekrecisz regulatorem nadmuchu to sie rusza wyzej tego gdzies na wysokosci wlacznika awaryjnych jest takie drugie urzadzonko napewno spadla ci taka biala wajcha, musisz ja zalozyc i bedzie git, musisz wcisnac glowe kolo pedalow i patrzec do gory za deska  a napewno to ujrzysz

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 13, 2005, 14:26:41 pm »

Patryk#153

  • Gość
Senn, je?li i to nie pomoze co kolega wyzej napisał, moze warto by wymienic filtr przeciwpyłkowy. Moze byc mozno zapchany i na wewnetrznym lepiej dmucha niz na zewnetrznym. ale to to juz moje gdybanie tylko. w kazdym razie te filtry nieżle sie zapychaj?.

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 13, 2005, 14:35:37 pm »

Adampio

  • Gość
Gdzie w Plusie jest ten filtr przecipylkowy?
Bo ja tylko czytalem o nim (jako usprawedliwienie drastycznego zmniejszenia schowka w desce) ale samego filtra jeszcze nie wykrylem.

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 13, 2005, 15:15:09 pm »

Bedzio#1833

  • Gość
to w plusie jest filtr przeciwpylkowy ??  :shock:

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 15, 2005, 22:48:14 pm »

HARNA|

  • Gość
No więc usterka usunięta :roll:  Grzeje jak glupi ,powodem było cięgno temperatury ,tak jak mówili?cie ,poprostu co? sie odczepiło z tyłu pokrętła ,ale teraz jest już włożone i wszystko oki ,dzieki chlopaki za pomoc :cool:  8)

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 15, 2005, 23:21:08 pm »

Patryk#153

  • Gość
nie ma za co :roll:

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 15, 2005, 23:30:47 pm »

Chomal#1856

  • Gość
Miałem dokładnie to samo  cięgno temperatury. Zerwało się przy montarzu radia, ale przy okazji wymieniłem termostat :smile:  
PZDR Chomal

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 23, 2006, 21:35:31 pm »

Tom8

  • Gość
Korzystaj?c z okazji. U mnie jak wł?cze cieply nawiew ( szyba/nogi) to na szybke przede mn? leci cieple powietrze, na szybkę przed pasażerem chłodne i na nogi też chłodne, Jak przeł?cze (nawiew na nogi i na "ciało" że tak sie wyraże) to z lewej skrajnej leci chłodne, obydwie ?rodkowe cieple a prawa skrajna zimne. Nawet nie wiecie jak wymarzne w aucie. W poldku rodziców grzeje wszystko idealnie. Pomóżcie na te mrozy koledzy. I spr. ten zatrzask trzymaj?cy linke bo co? słabe to cieple powietrze leci

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 23, 2006, 22:06:45 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Pierwsze słysze o filtrze przeciw pyłkowym????  Gdzie sie znajduje??

Problem z ogrzewaniem
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 23, 2006, 22:39:22 pm »

Drobek

  • Gość
Przeciwpyłkowe s? stosowane do klimy a takie poldki tez były