Autor Wątek: GSI STAG 300 problem z mnożnikiem  (Przeczytany 3617 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GSI STAG 300 problem z mnożnikiem
« dnia: Styczeń 06, 2015, 19:01:10 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Witam. Problem polega na tym, że za nic nie mogę dojść końca z ustawieniem mnożnika. Samochód niby jeździ ale nie jest do co bym chciał. To od początku- sprzęt:
Stag300
wtryski Magic Jet
reduktor Zavoli Zeta
dysze 2.0mm
No i z dyszami mam problem,gdyż po autokalibracji z 10 prób 8 kończy się komunikatem że dysze za duże a mnożnik zaczyna się od ok 0.8. Ciśnieniem zjechałem do ok 1atm ale to nie podniosło mnożnika do tego po wyżej 4000obr występuje błąd zapętlania się wtrysków. Po zebraniu map na drodze błąd nie występuje ale auto wyraźnie słabnie w tym zakresie obrotów. Czas wtrysku PB na wolnych jest ok 2,1-2,3 a gazu 2,9-3,1. Zakupiłem jedyne dostepne dysze o rozmiarze 1,5mm mnożnik wtedy wyszedł ok 1,4 ale autem nie dało się jeździć nawet po ręcznej regulacji mnożnika , a po autokalibracji raz na jakiś czas też wywala komunikat o za dużych dyszach... do tego sstrzelał w dolot podczas ruszania.
Czy wytłumaczy mi ktoś na chłopski rozum o co w tym chodzi? ;p Dodam że reduktor jest po pełnej regeneracji i trzyma ciśnienie nawet pod obciążeniem.
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: GSI STAG 300 problem z mnożnikiem
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2015, 20:09:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ustaw mnoznik na sztywno 1x i sprawdz jaka masz relacje czasow wtrysku benzyny i gazu,
z taka wiedza musisz dobrac dysze,zeby na cis. 1.2 bara czas wtryskow gazowych miescil sie w granicach 2.5-3.0 ms ,bo magicjety takie czasy robia bez problemow,
oczywiscie dysze najlepiej dobrac tak,zeby przy tych czasach mnoznik wynosil 1x ,bo stag300 to tak sobie dziala na nizszym niz 1x, wiec na takie nie ma co sie nastawiac,

a tak od strony mechanicznej ,to jestes pewny,ze cis. nie spada ? czujnik cis. gazu masz zamontowany przed listwa wtyskowa,czy miedzy filtrem,a parownikiem ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: GSI STAG 300 problem z mnożnikiem
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2015, 20:23:57 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
czujnik ciśnienia jest przed samą listwą, pomiedzy filtrem a listwą. W ogóle odległość od parownika do listwy to ok 25-30cm. Ja nie mówię że nic nie spada ale to są wachnięcia max 0,2bar. Jak na Zavoli to chyba nie jest źle... Reduktor nowy
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: GSI STAG 300 problem z mnożnikiem
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2015, 22:16:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mogloby byc lepiej, bo zavoli nie powinno siadac 0.2bara przy tych ~100KM,
w kazdym razie to nie sa spadki powodujace zapetlenia,
duzo juz km nakreciles na tych wtryskach ? silnik na wolnych pracuje rowno, nie strzela w wydech ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: GSI STAG 300 problem z mnożnikiem
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2015, 21:28:37 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
nie bardzo równo pracuje, są  wypadania zapłonów. Też podejrzewam że wtryski mają lata świetności za sobą...  Czytałem,że zavoli to super stabilny ciśnieniowo nie jest, bardziej termicznie. Tylko,że błędów zapętlania podczas jazdy nie wywala tylko na postoju ale auto słabnie w tym zakresie obrotów. Tłumaczyłem to sobie zbyt niskim ciścieniem na parowniku...
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: GSI STAG 300 problem z mnożnikiem
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2015, 22:04:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
waldi - nie tlumacz sobie niczego,tylko przejedz sie z wlaczonym oscyloskopem i bedziesz widzial,
jezeli w momencie slabniecia mieszanka leci na ubogo ,a cis. nie spada, to wtryski nie wyrabiaja,
w stag300 mozesz tez pojedynczo przelaczac wtryskiwacze na benzynowe i w ten sposob wykryc,ktory wtryskiwacz gazowy szwankuje,
ale do tego trzeba miec sprawny uklad benzyny ,a jezeli nie dostosowales tego GSI do zasilania silnika 2L ,to niestety nie da sie zastosowac tej metody weryfikacji wtryskiwaczy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: GSI STAG 300 problem z mnożnikiem
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2015, 22:15:36 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
waldi - nie tlumacz sobie niczego,tylko przejedz sie z wlaczonym oscyloskopem i bedziesz widzial,
jezeli w momencie slabniecia mieszanka leci na ubogo ,a cis. nie spada, to wtryski nie wyrabiaja,
to czemu po autokalibracji wywala że wtryski za duże?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: GSI STAG 300 problem z mnożnikiem
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2015, 22:28:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak wtryski sa zajechane, to rozne komunikaty moga wyskakiwac,bo kazdy wtryskiwacz roznie dawkuje,
generalnie ,to pod obciazeniem problemow nie powinno byc ,bo wtedy sa dlugie czasy otwarcia, ale podczas rownej jazdy w jednym zakresie sa drgawki na silniku,
tak sie zachowuja valteki, jednak z MJ bedzie podobnie,

co do komunikatu,to zalap wstepne ustawienia tak jak pisalem, dysze 1.5mm i tak beda za male,
wtedy sprawdzisz ,czy cis. nie spada w czasie przyspieszania i czy nie petli wtryskow - te zaleznosci trzeba sprawdzic ,a pozniej mozna sprawdzac jakosc pracy wtryskow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: GSI STAG 300 problem z mnożnikiem
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 08, 2015, 23:56:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zacznijmy od tego jak auto zachowuje się na PB. może to tak jak pisze KGB wynikać też z niedopasowania dawkowania benzyny do nowej pojemnosci. w końcu autokalibracja to porównywanie zachowania silnika na PB i LPG.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: GSI STAG 300 problem z mnożnikiem
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 12, 2015, 22:24:29 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Na PB pracuje ładnie. Wymieniłem wtryski bo stare lały i był problem z odpalaniem auta na ciepłym. Teraz pracuje bardzo ładnie, sonda też ładnie faluje. Sądzę że KGB ma racje i winne będą MJ. Jak na razie jezdze bo szkoda bawić się i dopieszczać instalacje na tych wtryskach. Kupię nowe i wtedy zobaczymy co będzie...
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: GSI STAG 300 problem z mnożnikiem
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 16, 2015, 18:33:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Czas wtrysku PB na wolnych jest ok 2,1-2,3 a gazu 2,9-3,1.

Za duża rozbieżność - powinny być identyczne.

u mnie był problem taki że potrafił nawet odpiąć gaz i piszczał .
Problemem okazał się wyjechany jeden z wtrysków. Po wymianie autko jeździ jak marzenie.
A mnożnikiem nie podciągaj po do ominięcie problemu :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: GSI STAG 300 problem z mnożnikiem
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 16, 2015, 20:07:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Czas wtrysku PB na wolnych jest ok 2,1-2,3 a gazu 2,9-3,1.

Za duża rozbieżność - powinny być identyczne.
absolutnie nie, czas wtrysku gazu moze sie roznic od czasu wtrysku benzyny o tyle, ile to potrzebne,

mylisz czas wtrysku gazu z czasem wtrysku benzyny przy pracy na gazie
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2015, 20:09:33 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: GSI STAG 300 problem z mnożnikiem
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 17, 2015, 11:15:48 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Źle się wyraziłem - powinny być do siebie MAKSYMALNIE ZBLIŻONE.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: GSI STAG 300 problem z mnożnikiem
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 17, 2015, 11:19:17 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przeciez juz napisalem,ze wcale nie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.