Autor Wątek: Polonez "od spodu"  (Przeczytany 5188 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez "od spodu"
« dnia: Styczeń 17, 2015, 15:13:06 pm »

Offline JohnM

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5 LE 88'
Witam, potrzebował bym kilku zdjęć Poldka od spodu, dokładnie to modeli GSI, GLI
I zdjęcia jak jest montowany pierwszy tłumik.
Dziękować.
Nothing is over! Nothing!

Odp: Polonez "od spodu"
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 17, 2015, 18:32:18 pm »

Offline Janusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 308
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96 2.0 DOHC abimex
Jeżeli chcesz założyć zamiast katalizatora,to po prostu ściągasz kata i zakładasz tłumik.

Odp: Polonez "od spodu"
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 17, 2015, 18:59:43 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Może to Ci ułatwi







Przy podłużnicy pod nogami pasażera przykręcony jest wieszak "z drutu", to tego "drutu" gumowy łącznik, do łącznika "drut" od tłumika.

Odp: Polonez "od spodu"
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 18, 2015, 18:39:51 pm »

Offline JohnM

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5 LE 88'
utek, dzięki.

Jeszcze kilka pytań, na łączeniu kolektora z pierwszym tłumikiem - rolę uszczelki spełnia taka "siatka", tak ?
Czy w zupełności wystarcza i spełnia swoją rolę ? (czy może jeszcze to jakoś poprawić)

I drugie, łączenie kolektora z pierwszym tłumikiem, nie mam tych sprężyn co są razem ze śrubami. Skręcić to normalnie, tylko na śruby ?
Nothing is over! Nothing!

Odp: Polonez "od spodu"
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 18, 2015, 19:01:18 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Jeszcze kilka pytań, na łączeniu kolektora z pierwszym tłumikiem - rolę uszczelki spełnia taka "siatka", tak ?
Czy w zupełności wystarcza i spełnia swoją rolę ? (czy może jeszcze to jakoś poprawić)
Tak, nie powinno być żadnych problemów.

I drugie, łączenie kolektora z pierwszym tłumikiem, nie mam tych sprężyn co są razem ze śrubami. Skręcić to normalnie, tylko na śruby ?
Miałem tak kiedyś zrobione i nie zauważyłem żądnych negatywnych efektów.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez "od spodu"
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 18, 2015, 19:45:35 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odnośnie tej drucianej uszczelki, różnie może być. Zależy jak będzie wykonany tłumik, jak sama uszczelka itd. Dość często w przypadku marnego rzemiosła, są tam przedmuchy. Ja dawno temu, w jednym z polonezów,  jak już nie mogłem sobie poradzić z "pierdzeniem", zastosowałem elastyczny łącznik/plecionkę. Ale to była wina badziewnego tłumika. Po wymianie na oryginał, problemu nie było.

Odp: Polonez "od spodu"
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 18, 2015, 21:58:29 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Ja polecam tą drucianą uszczelkę przed montażem wysmarować pastą do tłumików.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Polonez "od spodu"
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2015, 20:46:39 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Lub zamiast jednej wsadzić dwie i mocno skręcić.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: Polonez "od spodu"
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 24, 2015, 10:24:00 am »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Ja polecam tą drucianą uszczelkę przed montażem wysmarować pastą do tłumików.
Dokładnie! I mocno skręcić. Mam tak zrobione i cisza jak makiem zasiał ;) a koszt niezauważalny - 6zł za całą tubkę ;] a starcza na duuuużo tłumików. Inna ważna rzecz to by zmieniając tłumik dać nową siatkę - bo przy składaniu zgniatasz ją i układa się odpowiednio, a używana jest już odkształcona i już nie talk plastyczna (logiczne). Za to gdy tylko rozpinasz wydech, a tłumik i kolektor zostaje ten sam - to  nie ruszasz siatki (ewentualnie dajesz trochę ww. pasty) i powinno też być ok (chyba że już wcześniej pierdziało).
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Polonez "od spodu"
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 01, 2015, 22:14:42 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
U mnie był problem z tą siatkową uszczelką, bo kupowane "rzemieślnicze" były jak ze skały. :P Dokupiłem na Allegro (w specjalistycznym sklepie) od innego samochodu mającą takie same rozmiary i wszystko działa.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap