Autor Wątek: bloki silnika gle/gli/gsi  (Przeczytany 7052 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bloki silnika gle/gli/gsi
« dnia: Luty 02, 2015, 11:45:51 am »

Offline fxer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez caro 1.5 GLI
Witam
Ostatnio w rozmowie ze znajomym poruszyliśmy temat kompatybilności bloków silnika gle/gli/gsi. I tu doszło do następującej różnicy zdań: moim skromnym zdaniem da się przełożyć sam słupek z silnika gsi (caro+) do instalacji gli abimex (caro-). Czyli wyciągamy słupek z gli, w słupku gsi nawiercamy tylko nowe otwory na mocowanie kolektora ssącego i montujemy, powinno śmigać. Zdaniem kolegi nie jest to takie proste bo hydro, bo CPWK i generalnie jest mnóstwo roboty z podpięciem mono wtrysku. i Tu moja mała prośba o rozstrzygnięcie tego dylematu :)

Odp: bloki silnika gle/gli/gsi
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 02, 2015, 13:03:47 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
moim skromnym zdaniem da się przełożyć sam słupek z silnika gsi (caro+) do instalacji gli abimex (caro-)
Ano, jasne że da się.
Mam już nawet oba silniki w samochodzie - tzn. Abimexa z przodu a GSI z tyłu :P (tj. zmagazynowany w bagażniku   <lol2>) i niebawem będę dokładnie coś takiego modził :)
Może nie jest to jest to jak by się wydawało dokładnie plug&play 1:1, bo kilka różnic jest, ale te słupki ogólnie są zamienne (nie jestem pewien jak z downgradem do gaźnika - tu kwestia choćby występowania napędu mechanicznej pompki paliwa, ale tak czy siak, problem też do "obejścia" elektryczną pompką).
Z tego co wybadałem do konwersji GSI -> Abimex potrzeba przełożyć/przerobić co następuje:

- koło pasowe (zupełnie inne)
- obudowa rozrządu z mocowaniem cpwk (jest inne ze względu na różnej wielkości koła pasowe i sam czujnik)
- wykonanie i nagwintowanie otworów w głowicy pod nowe górne szpilki dla kol. ssącego - UWAGA! tu jest też prostsze, pionierskie rozwiązanie bezinwazyjne - kolektor przykręcamy na same dolne śruby, natomiast od góry dociskamy go płaskownikiem przykręconym do szpilek GSI (Zoltan - dzięki za pomysł na tego "druta"! ;-) ) Króciec wody między 2/3 cylindrem powinien podejść mimo różnic.
- pokrywa zaworów (w tej z GSI brak mocowań na cięgna linki gazu)
- podstawa filtra oleju/mocowanie alternatora (brak gwintu na czujnik ciśnienia oleju - pomijalne, jeśli nie chcesz tego wskaźnika)
- obudowa termostatu (czujnik temp. płynu 2 vs. 1 - też można olać i zostawić podłączając tylko jeden)

Więcej grzechów nie pamiętam :)
Ponadto uczulę że należy mieć na uwadze że niektóre "części serwisowe" trzeba brać już pod GSI - np. rozrząd (okrągłe zęby paska) czy uszczelka miski olejowej - też ma chyba otwory na śruby coś inne są...; ale np. uszczelkę kolektora ssącego - do jednopounktu.

Zysk z operacji: otrzymujemy teoretycznie :) silnik "lepszy" jakościowo - szczelniejszy, cichszy, bezobsługowy (hydro popychacze, inne uszczelniacze, łożyska (?), poprawiona przez Koreańców jakość wykonania), przygotowany fabrycznie pod montaż pompy wspomy (nagwintowany nadlew). Teoretycznie, bo 1. co Fabryka potrafiła wypuścić to jak wszyscy wiemy - zawsze trochę loteria, 2. może trafić się jednak bardziej zajeżdżoony/głośniejszy/klepiący/cieknący egzemplarz...
Dodam jeszcze, że optymalnym przeszczepem będzie raczej GLI Bosch - wszystko tak samo jak wyżej, tylko odchodzi kombinowanie z mocowaniem kolektora (w tym pozostało bez zmian).
Co do "kupy roboty" z przeszczepem wtrysku (jeśli np. miałeś gaźnika) to fakt - już ciut więcej zamieszania: dochodzi położenie wiązki pod silnik, przekaźników wtrysku i pompy, komputer i zegary (kilka kabelków - np. kotrolka CE), bak z elektryczną pompą, przewód powrotu paliwa, przyda się też ewentualnie kolektor wydechowy już z lambdą i pewnie jeszcze jakieś drobiazgi które teraz mi akurat do głowy nie przyszły... Ogólnie do ogarnięcia, choć w takim wypadku bym się już poważnie zastanowił czy aby nie pójść o krok dalej i nie swapnąć np. Rovera...  ;>
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2015, 13:37:21 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: bloki silnika gle/gli/gsi
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 02, 2015, 15:17:01 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
to ja przy okazji zapytam. czy głowica z boscha posiada podebrania pod wtryski, tak jak w gsi?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: bloki silnika gle/gli/gsi
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 02, 2015, 16:17:33 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Podobno po 2000r głowica jest taka jak w GSI, oprócz szpilek zapewne ;) Ale ile tych boszy z 2000 wyjechało to nie wiem - garstka.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: bloki silnika gle/gli/gsi
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 02, 2015, 21:06:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w boschu 99 glowica nowego rodzaju nie miala otworow pod wtryski GSI (bo i po co mu by byly),
u mnie jest glowica starego typu ,wiec jej nie biore pod uwage,
niemniej jednak te otwory w glowicach GSI sa odlewane,a nie frezowane, wiec jest mozliwosc,ze pod sam koniec produkcji brali glowice od GSI,
ale predzej skladali silniki z tego co mieli, a nikt przeciez nie zamawial konkretnego egzemplarza i nie czekal na niego 3 miesiace ,wiec watpie zeby im zabraklo boschy i musieli skladac z glowic do GSI
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: bloki silnika gle/gli/gsi
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 03, 2015, 02:04:56 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
czyli jak to w fso, niczego nie można być pewnym. :P ale raczej podcięć nie było.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: bloki silnika gle/gli/gsi
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 04, 2015, 14:53:54 pm »

Offline fxer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez caro 1.5 GLI
Fajnie było by zrobić jakiś ozdjęciowany poradnik/instrukcje z takich przekładek. Jeśli moja wymiana dojdzie do skutku to postaram się wszystko udokumentować.

Odp: bloki silnika gle/gli/gsi
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 04, 2015, 15:49:31 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Żeby zainstalować gaźnik do GSI, trzeba w głowicy zrobić szpilki pod kolektor ssący gaźnikowy, a zamiast mechanicznej pompki zastosować elektryczną do gaźników, ot cała filozofia.  :-)

EDIT:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=44986.0

Mój temat ;)
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2015, 15:54:02 pm wysłana przez Michu125p »

Odp: bloki silnika gle/gli/gsi
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 04, 2015, 20:19:27 pm »

Offline fxer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez caro 1.5 GLI
jeśli będę przekładał do z gsi/gli plusowe  na gli(abimex) minusowe

Odp: bloki silnika gle/gli/gsi
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 05, 2015, 07:30:23 am »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Fajnie było by zrobić jakiś ozdjęciowany poradnik/instrukcje z takich przekładek.
już bez przesady... :]
Toć to normalna wymiana silnika na drugi, co jest krok po kroku chyba nawet w Morawskim opisane, no, plus kilka prostych "modyfikacji" które wymieniłem powyżej i na które to zresztą każdy po obejrzeniu obu motorów powinien wpaść sam (skora nawet ja wpadłem <idiota> :P )
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: bloki silnika gle/gli/gsi
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 08, 2015, 18:26:28 pm »

Offline fxer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez caro 1.5 GLI
Jak dobrze pójdzie to takie gsi będę przerabiał na gli abimex

Odp: bloki silnika gle/gli/gsi
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 21, 2017, 21:00:20 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Chyba mam zadatki na górnika jak odkopuje taki stary temat, ale do rzeczy.  <lol2>

Czytałem, szukałem ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem, więc wolę się spytać niżeli popełnić błąd. Do meritum...

W moim Caro Plus GSI skończył się pierwszy silnik (korba bokiem wyszła - nie dosłownie), wsadziłem drugi (podobno przelot 115k km), ale coś w nim stuka (albo to ja jestem już przewrażliwiony...) więc w międzyczasie chce rozpocząć składanie wyremontowanego GSI'ka w razie "W". Tutaj pytanie...

Skoro GSI i GLI Bosch posiada hydroszklanki a inne wersje nie to czy sam dół silnika mogę wziąć z byle jakiego motoru 1.6 (GLE, GLI Abimex, Bosch, GSI) czy to musi być stricte GSI/Bosch ? Nie wiem po prostu czy w bloku nic nie zmieniali aby tam zainstalować hydroszklaneczki więc wolę się spytać czy mam szukać tylko słupka GSI/GLI Bosch czy byle jakiego 1.6. Chce po prostu uniknąć sytuacji kiedy składam na gotowo silnik, a tutaj zonk bo hydroszklanka nie pasuje w otwór.  <mysli>

Dzięki za pomoc.  :]
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2017, 21:15:06 pm wysłana przez Chińczyk »
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: bloki silnika gle/gli/gsi
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 21, 2017, 21:25:08 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
hydropopychacze mają mniejszą średnicę, oraz w bloku jest dodatkowy kanał olejowy do ich zasilania.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: bloki silnika gle/gli/gsi
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 21, 2017, 21:49:59 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Czyli reasumując muszę szukać GSI lub GLI Boscha. Dzięki za odpowiedź. :)

Jeszcze dwa pytanka... czy goły słupek jestem w stanie odróżnić czy to GLI Boscha (np: właściciel będzie twierdzić, że to GLI Boscha a to Abimex) ?

Czy dorwę gdzieś nowe hydroszklanki ? Na Allegro są, ale podobno dopasowane z innego auta i trzeba coś tam minimalnie modzić. Czy to prawda to nie wiem...
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: bloki silnika gle/gli/gsi
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 21, 2017, 21:53:55 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...