Autor Wątek: Panewki  (Przeczytany 8576 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Panewki
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 21, 2017, 20:51:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
skad wiadomo,z pekl wal, skoro silnik jeszcze nie rozkrecony ?
moze zwyczajnie w swiecie panewka zaklinowala korbowod,
fakt,ze po takim zaklinowaniu to wal pewnie bedzie krzywy, ale blok silnika moze byc calkiem dobry - tzn. bylby gdyby nie to grzanie sie do 130*C co z przekrecona panewka nie ma nic wspolnego,

60km na przekreconej panewce do zaklinowania to duzo, dla porownania fiat 2.0 20v zrobil 10km i jakas godzine pracy na wolnych obrotach,
ale ze zaklinowalo go na wolnych, to wal (odlewany) byl tylko 0.5mm skrzywiony i dal sie naprostowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Panewki
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 21, 2017, 21:50:12 pm »

Offline trucker

  • tysionc pincet
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 269
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5 SLE '90
Z drugiej strony czasem osoby się tutaj tak szczycą, że jeżdżą z pukającymi panewkami i nic się nie dzieję, że stwierdzam, że to chyba mało, co nie ?

Nie znam się, więc się wypowiem - kilka lat temu kumpel wytargał z garażu wąskie GLE po kilkuletnim postoju, w tamtym momencie licznik wskazywał ok. 85kkm i już wtedy słychać było granie panewek. Zrobił tak 40kkm bez większych problemów, aż do momentu, gdy w trakcie jazdy jedna ze świec wystrzeliła, uszkadzając gwint w głowicy.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2017, 21:53:59 pm wysłana przez trucker »

Odp: Panewki
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 21, 2017, 22:58:29 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Możliwe ze jak długo stał przed kupnem to zastały się pierścienie i podczas jazdy silnik olej wypił i się zatarł... Skoro kontrolka oleju się świeci to trzeba zobaczyć dlaczego a nie jechać aż padnie...
Swoim ohv zrobiłem cos koło 70 tys i grało w nim wszystko, oleju wody i paliwa brał w równych proporcjach. Po rozbiorce tłoki pod własnym cieżarem wypadły z cylindrów... Ale palil do samego konca :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2017, 23:05:17 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Panewki
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 20, 2019, 10:02:22 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Sprzątając garaż natrafiłem na zwłoki tego silnika o którym była mowa w temacie więc porobiłem parę zdjęć.

Parę słów wytłumaczenia.
W momencie jak pisałem o pierwszych objawach moja wiedza odnośnie silników była bardzo płytka, nie do końca wiedziałem jakie są konsekwencje różnych poczynań i/lub jakie objawy dają różne przypadłości tego silnika. Dlaczego palnąłem, że pękł mi wał ? Zanim kupiłem Poloneza dużo się naczytałem/nasłuchałem o trwałości samego OHV jak i pękających wałach (podobnie jak w S-21), stąd pierwsza myśl, że to właśnie on był winowajcą.

Samochód miał pięć lat dziury w dowodzie więc domyślam się, że jeździł tylko wokół przysłowiowego komina, o ile w ogóle. Z resztą drugi syn właściciela musiał się bawić w "dryftera" bo tylny błotnik miał wgniecenie ewidentnie od słupka, więc myślę, że OHV'ki nie oszczędzał. Rok temu rozmawiając z pierwszym synem nieżyjącego właściciela przyznał, że się "pomylił" i faktycznie to OHV było dłubane. Hydrauliczna regulacja została zastąpiona manualną mimo bloku na hydro (Świątek jakiś czas temu robił szklanki o średnicy hydro; nie wiem jak teraz) tak samo jak wałek został zmieniony na zwykły. Więc pierwsze stuki, które wydawały mi się, że są od panewki a później od klękających na robocie hydraulicznych popychaczy były od zbyt dużego luzu na zaworach.

Do meritum co się pochrzaniło w takim razie ?
Stuki i objawy o jakich pisałem na początku tego tematu były spowodowane odkręcającą się śrubą stopy korbowodu. Finalnie się odkręciła (była w misce), drugą śrubę zerwało a korbowód zaklinował wał korbowy dlatego nie dało się w żaden sposób ruszyć silnikiem. Nie mam zdjęcia panewki, ale była cienka jak puszka po piwie.  <lol2>
Czy fabrycznie mogą się odkręcić śruby korbowodów ? Nie wiem, ale myślę, że podczas zmiany hydro na zwykła regulacje mogli tam pchać palce (choć po co?) i może za słabo dokręcili... nie wiem.

Stwierdziłem, że przed wyrzuceniem na śmietnik zrobię obiecane zdjęcia i tym samym zamknę po przeszło dwóch latach ten temat.  ;p

https://zapodaj.net/cbdf87639e478.jpg.html
https://zapodaj.net/2b964b5cf43c1.jpg.html
https://zapodaj.net/073e1c54c0b60.jpg.html
https://zapodaj.net/9a090efbe76bb.jpg.html
https://zapodaj.net/b3a95c535c67a.jpg.html
https://zapodaj.net/c99ce80f6e7fe.jpg.html
https://zapodaj.net/1b96bb28eda66.jpg.html
https://zapodaj.net/34ff82aa903b6.jpg.html
https://zapodaj.net/d54b545a1097a.jpg.html
https://zapodaj.net/e74a04c2e5df0.jpg.html
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2019, 10:05:37 am wysłana przez Chińczyk »
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Panewki
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 20, 2019, 12:01:16 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Od razu widać, że kucizna - gnie korby ale nie wywala bokiem :P

A na serio to jakiś Mietek licho to poskręcał i tyle.
Masz może jeszcze te szklanki i wałek?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2019, 12:05:48 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Panewki
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 20, 2019, 12:39:58 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Czyli znów ta mityczna "jakość FSO" powodująca niesamowite usterki ustąpiła głupocie właścicieli  ;p

Jak ten silnik był tak po rzeźnicku robiony, to nie zdziwię się, jak wsadzili łapy gdzie się tylko dało. Ładnie odchudzone tłoki i korby...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Panewki
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 20, 2019, 20:47:25 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Masz może jeszcze te szklanki i wałek?

Wałek poszedł na złom, ale moge podskoczyć i zobaczyć może jeszcze nie odwiedził huty Katowice  :P
Natomiast mimo to, że był to zwykły wałek tak miał zjechane krzywki jak nie jeden z hydro (jakiś czas temu był temat o zmianie na ręczną regulacje luzów zaworowych w GLI/GSI ale zostawiając twardsze sprężyny w głowicy - teraz mamy odpowiedź; goli jak wałki do hydro)
Co do szklanek to jedna została w bloku i też poszedł na złom (również mogę podskoczyć i zobaczyć), 7 mam w garażu, ale denka mają wżery, więc albo dokupić jedną a siedem oddać do szlifierza (o ile do czegoś się nadają) albo to chrzanić.  ;>
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Panewki
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 28, 2020, 06:54:44 am »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Odnośnie panewek, czy plusy 1,6 mają takie same panewki jak starsze silniki 1,5/1,6 ?

Odp: Panewki
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 28, 2020, 08:59:49 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Zasadniczo tak, ale w czasach plusa wprowadzono dodatkowy mały podwymiar 0,127
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Panewki
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 05, 2020, 20:52:21 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Zasadniczo tak, ale w czasach plusa wprowadzono dodatkowy mały podwymiar 0,127

co kupić BIMET czy jakiś syf z allegro nieznanego producenta?

Odp: Panewki
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 05, 2020, 21:11:14 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zdecydowanie BIMET.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...