Autor Wątek: Polonez 1.6 GSI komora silnika pytania  (Przeczytany 2315 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez 1.6 GSI komora silnika pytania
« dnia: Luty 21, 2015, 17:04:15 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Witam. Z racji ze silnika GSi nigdy nie miałem mam kilka pytać ponieważ w książce o polonezach wersja Plus jest potraktowana pobieżnie. Oto pytanka podparte zdjęciami:

Obudowa filtra paliwa:

Do czego służy dodatkowa komora z przodu obudowy filtra. Z tego co zauważyłem sam filtr siedzi w pierwszej części obudowy.



Do czego służy kula w komorze silnika.



Czy podpora wału jest czymś konserwowana? trzeba to jakoś smarować? U mnie wygląda dobrze ale bardzo sucha.



Odp: Polonez 1.6 GSI komora silnika pytania
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 21, 2015, 17:18:06 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Do czego służy kula w komorze silnika.
Akumulator ciśnienia do podciśnieniowego sterowania kierunkiem nawiewu powietrza w kabinie.

Czy podpora wału jest czymś konserwowana? trzeba to jakoś smarować?
Nigdy nie spotkałem się z takim zabiegiem.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez 1.6 GSI komora silnika pytania
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 22, 2015, 22:21:59 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Do czego służy dodatkowa komora z przodu obudowy filtra.

Pewnie dostraja pojemność układu dolotowego.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez 1.6 GSI komora silnika pytania
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 22, 2015, 23:31:31 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Do czego służy dodatkowa komora z przodu obudowy filtra.

Pewnie dostraja pojemność układu dolotowego.

Ja gdzieś czytałem, że to do wyciszenia dolotu. Żeby nie buczał jak rofer :P
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Polonez 1.6 GSI komora silnika pytania
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 23, 2015, 14:46:42 pm »

Offline bodzio333

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 56
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Ta kula to jest zbiorniczek podciśnienia sterująca klapami odcięcia nawiewu wnętrza z zewnątrz /obieg zamknięty/ . Podpory się nie konserwuje

Odp: Polonez 1.6 GSI komora silnika pytania
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 05, 2015, 23:32:50 pm »

Offline Adriano

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • fso gsi
lozysko samo w sobie ma smar, lozysko ma swoja zywotnosc, wiec jezeli ci nie szarpie,nie drga, swiszczy, piszczy, powinno byc ok, koszt ewntualnego kupna jest niewielki, wiec sie nieprzejmuj

Odp: Polonez 1.6 GSI komora silnika pytania
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 18, 2015, 11:39:48 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ta kula to jest zbiorniczek podciśnienia sterująca klapami odcięcia nawiewu wnętrza z zewnątrz /obieg zamknięty/ . Podpory się nie konserwuje
podcisnieniem sa sterowane klapy nawiewu na poszczegolne wyloty, a obieg zamkniety jest na przycisk z kabelkami - a kabelkami to zazwyczaj prąd plynie, a nie powietrze ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GSI komora silnika pytania
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 18, 2015, 13:23:07 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
A tu niespodzianka. Owszem obieg wewnętrzny załącza się przyciskiem, ale on steruje jakimś elektrozaworem w panelu sterowania nawiewami - dalej idzie normalny wężyk i na końcu jest siłownik sterujący klapka.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...