Autor Wątek: Silnik M20 - od BMW.  (Przeczytany 8939 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Silnik M20 - od BMW.
« dnia: Marzec 05, 2015, 16:56:30 pm »

Offline cyryl890

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 39
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLE
    • Polonez - to nie samochód, to styl życia.
Witam,
ostatnio dostałem propozycję aby do Poloneza Caro wrzucić silnik M20 - 2.0, montowanego w BMW. Poszukałem trochę w necie i doszukałem się kilku wzmianek o tym, a nawet widziałem, że ktoś ten temat przerabiał i wsadził ów silnik. Niestety nie mam, zbyt dużo czasu na grzebanie w internecie. Mam kilka pytań.
1. Czy to się opłaca.
2. Czy konstrukcja Poloneza nadaje się na przełożenie tego silnika?
3. Czy mocno trzeba by przerobić komorę silnika?
4. Czy pasowałoby sprzęgło, skrzynia biegów pozostawione z Poloneza?
5. Jeżeli nie pasowałaby skrzynia i sprzęgło z Poloneza, to czy można by bez problemu przełożyć z BMW?
6. Czy tylni most wytrzymałby od Poloneza?
7. Jeżeli most nie byłby dobry, to czy pasowałby od BMW?
8. Czy trzeba by wzmacniać/przerabiać zawieszenie?
9. Co z żywotnością tych silników (M20).
10. Co na to polskie prawo, tzn. musiałbym wyrabiać nowy dowód rejestracyjny czy inaczej to rozwiązać?
11. Co musiałbym jeszcze przerobić/modyfikować, itp.

Chciałbym kupić całe BMW jako dawcę.
Dodam, że nie chcę zarzynać Poldka, służyłby do mniej więcej spokojnej jazdy, ale na pewno nie do popisów na torze...
Wymieńcie się swoim zdaniem na ten temat.

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 05, 2015, 17:28:05 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
nie masz czasu szukać a masz czas robić rzeźbe ? powodzenia ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 05, 2015, 18:25:21 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
7. Jeżeli most nie byłby dobry, to czy pasowałby od BMW?
Bez urazy ale zadając takie pytania czarno to widzę, lepiej obie odpuść.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 05, 2015, 19:38:27 pm »

Offline cyryl890

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 39
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLE
    • Polonez - to nie samochód, to styl życia.
nie masz czasu szukać a masz czas robić rzeźbe ? powodzenia ;)

Ja na pewno nie robiłbym, bo nie potrafię. :)

Bez urazy ale zadając takie pytania czarno to widzę, lepiej obie odpuść.

Spoko. Fajnie, że się znasz. Ja nie znam się, więc nie wiem do czego miałbym mieć urazę. Wystarczyłoby odpowiedzieć normalnie... Gdybym to wiedział, to na pewno nie zakładałbym tego wątku. :)
Jedyne co wiem, to, to że BMW ma inną technologię co do dyferencjału, i że półośki poruszają się całe, czy coś takiego...
Znalazłem też informację, aby wstawić most od Volvo 240.
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2015, 19:55:54 pm wysłana przez cyryl890 »

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 05, 2015, 20:07:07 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Ja na pewno nie robiłbym, bo nie potrafię. :)
to już w ogóle pomysł z czapy, jedyne kiedy to jest nie najgorsza opcja to gdy masz m20 za czapke gruszek i umiejętności ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 05, 2015, 20:49:24 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Jedyne co wiem, to, to że BMW ma inną technologię co do dyferencjału, i że półośki poruszają się całe, czy coś takiego...
<rotfl2> <rotfl2> <rotfl2>
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 05, 2015, 21:01:45 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Kup sobie chłopie BMW e 36 za 5 tysi i ciesz życiem, nie kombinuj bo na dobre to nie wyjdzie. Aczkolwiek lubie czasem takie tematy poczytac :D

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 05, 2015, 22:51:29 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
1.Tak/Nie
2.Tak/Nie
3.Tak
4.LOL
5.LOL
6.Tak!
7.Tak/Nie
8.Tak/Nie
9.Nie wiem
10.Wolę się nie wypowiadać
11.Więcej niż Ci się wydaje.

Pytanie bonusowe:
12. Czy powinieneś się za to brać?

Odp: Nie.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 06, 2015, 07:11:00 am »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Poza pytaniami o legalność i opłacalność odpowiedź jest prosta:

- Kątówka, szlifierka, dwie ręce i trochę czasu i wszystko jakoś będzie "pasować i nadawać się" :jezyk2:

Inaczej:
Zapraszamy do lektury zasobów forum :) WNIKLIWEJ lektury.
Ogólnie o wszelkich swapach jest bardzo dużo powiedziane zarówno w tematach "poradnikowych" jak i o autach userów. Chyba nawet coś o swapie na BMW się też znajdzie (wiem że kilka takich Poldków jeździ/ło). Poczytasz to i owo - bedziesz miał ogląd mniej więcej na czym polega swap i dla czego przy jednym silniku jest trudniejszy a przy innym łatwiejszy i jakie siły/środki trzeba naszykować. I jak po tym nadal nie zrezygnujesz - wtedy i Twoje pytania pewnie będa poważniejsze i rzeczowe.
Póki co raczej nikt nie będzie Ci tu (na poważnie przynajmniej :-) ) streszczał zawartości forum w tak ogólnych kwestiach.
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2015, 07:19:20 am wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 07, 2015, 17:38:30 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
1. Czy to się opłaca.  - to zalezy od podejscia.... finansowo napewno nie.. ale ze hobby czy pasja nieznaja podejscia oplacalnosc wiec.... albo robsz to z pasji i dl asiebie albo zeby sie oplacalo... przypominam tylko ze zeby sie cos oplacalo musi przyniesc zyski.. tu zykow neiwidze raczej...

2. Czy konstrukcja Poloneza nadaje się na przełożenie tego silnika? jak najbardziej.

3. Czy mocno trzeba by przerobić komorę silnika? co to znaczy mocno? dla jednych mocno znaczy pociąc wzystko i robic od nowa a dla drugiego przekrecic 4 sroby.. moim zdaniem nietrzeba mocno przerabiac komory... wedlog mnei prawie wogle..

4. Czy pasowałoby sprzęgło, skrzynia biegów pozostawione z Poloneza? - wszysto sie da. tylko poco.... ale pasowac jako tako NIE neipasuje!

5. Jeżeli nie pasowałaby skrzynia i sprzęgło z Poloneza, to czy można by bez problemu przełożyć z BMW? - tak. niedokonca bez takich problemow ale tak da sie. zostaje problem z lapą skrzyni /mocowaniem/ i z walem napedowym.

6. Czy tylni most wytrzymałby od Poloneza? - tak.

7. Jeżeli most nie byłby dobry, to czy pasowałby od BMW? jak pisalem wyzej da sie.. nawet tos chyba zalozyl zawias z bmw jakiegos do poloneza tylny.. ale to juz jet kuuupa roboty

8. Czy trzeba by wzmacniać/przerabiać zawieszenie? przerabiac nie.. ale wypadalo by wzmocnic w sesie dac twardsze sprezyny i amory bo ten silni jest ciezszy niz polonezowy

9. Co z żywotnością tych silników (M20).  tu sie nei wypowiem bo niemam takiej wiedzy ale z tego co slyszalem są dosc zywotne.
10. Co na to polskie prawo, tzn. musiałbym wyrabiać nowy dowód rejestracyjny czy inaczej to rozwiązać?  - to jest temat rzeka... rwąca rzeka..

11. Co musiałbym jeszcze przerobić/modyfikować, itp.sporo ale zarazem i niesporo zalezne co dl akogo jest sporo i w zaleznosci co i jak bys chcial.... tu naprawde jest kilka drog i kilka wariantow"kombinacji"

polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 13, 2015, 19:01:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moglbys poszukac, ale przynajmniej pytania sa na tyle konkretne,ze mozna szybko odpowiedziec,co zreszta widac wyzej,
wg mnie :
1. nie
2. nie bardzo
3 .tak
4. nie
5. tak
6. czemu nie, czyli tak
7. nie
8. tak
9. jak kazdy silnik, ten akurat juz stary jest, wiec ma blizej do konca niz dalej
10. prawo twierdzi, ze tak
11. sporo drobnicy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 14, 2015, 06:08:26 am »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
no właśnie... m20 to stary silnik- znalezienie niezatyranego jest ciężkie. Osobiście gdybym już miał takiego kloca r6 pchać do Polda to pomyślałbym nad silnikiem m50/52/54. młodsze, lżejsze, bardziej dostępne.
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 14, 2015, 12:23:10 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
no właśnie... m20 to stary silnik- znalezienie niezatyranego jest ciężkie.
prawda jest taka ze łatwiej niż zajechanego m52/m54
Osobiście gdybym już miał takiego kloca r6 pchać do Polda to pomyślałbym nad silnikiem m50/52/54. młodsze, lżejsze, bardziej dostępne.
bzdura m20 jest lżejszy niż te "młodsze" jednostki, m52 i m54 to smietniki robione pod ekologie, m50 jest ok, jedynie cieżkie troche...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 14, 2015, 12:42:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
m50/52/54 to jeden pies, bo roznia sie tylko niuansami,
i tak watpie czy daloby sie przeszczepic ECU z m54, a juz z m52 bylyby problemy,
ale mechanicznie to praktycznie to samo,

o ile lzejszy jest  m20 od m50 ,skoro m50 jest ciezki ?
bo dla mnie to oba sa ciezkie jak cholera
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 14, 2015, 14:16:15 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
m50/52/54 to jeden pies, bo roznia sie tylko niuansami,
faktycznie materiał na blok, elektronika i pół głowicy to niuanse ;)
o ile lzejszy jest  m20 od m50 ,skoro m50 jest ciezki ?
bo dla mnie to oba sa ciezkie jak cholera
jezeli dobrze pamietam ponad 20 kilo ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 14, 2015, 15:22:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jaki material na blok ? przeciez juz m50 jest aluminiowe,
elektornika i "pol glowicy" to wlasnie te niuanse  :d

20 kilo to przy tej masie piczy wlos - to tyle ,ile roznica miedzy OHV a K16 ,tylko tutaj masy wyjsciowe mniejsze,
w PN nie da sie R6 posadzic na belce tak jak w bmw ,wiec wiecej obciazenia idzie na przednia os
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 14, 2015, 17:06:28 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
aki material na blok ? przeciez juz m50 jest aluminiowe,
a guzik m50 ma zeliwny blok ;)
różnica wagi może nie duża a jednak zawsze, nie mówie ze te silniki to dobre rozwiązanie do poloneza( moim zdaniem jedno z gorszych) ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 14, 2015, 23:21:32 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
WIdzę ze dyskuskusja wre jak czajnik na gazie .

Poza  bezsensownym klepaniem postów trzeba napisac  że  silnik  jest o  ok 20cm dłuższy niż 4 cylindrowe jednostki OHV i K16.
Po drugie M20 to kupa i  trzeba się nastawić na pęknięcie głowicy  co z  miejsca czyni  swapa nieopłacalnego.

Po trzecie  skrzynia musi być od E30 koniecznie 2.0 wzwyż gdzyż mniejsza skrzynia  nie siądzie na dzwon a od E34/E36 5 bieg jest bezpośredni  i odcinka jest przy ok 175km/h  .

Do przeróbki jest wyspawanie wydechu, wysprzęglik hydrauliczny  - wychodzi w nadkolu :), ciecie ściany grodziowej w celu ułatwienia kierowania pojazdem.
Czyli cofnięcie silnika .
Co jeszcze , pompa paliwa do zmiany.

Najlepiej włożyć 4 cylindrowe jednostki 1,8 is 140KM,  opel omega 2.0 2,2 ,

Choć sam wdepnąłem w swap m50xxx do FSO.
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2015, 23:26:46 pm wysłana przez romoo »
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 15, 2015, 01:48:33 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a guzik m50 ma zeliwny blok ;)
a to sory,cos mi sie pomerdalo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Silnik M20 - od BMW.
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 05, 2015, 23:38:15 pm »

Offline Adriano

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • fso gsi
wychowalem sie jezdzac bmw, a przesiadlem sie na fso, tez mialem dobra intencje zalozyc silnik bmw lecz m60 3.0 v8 , pomysl nad tym bo m20 czy m50 po czasie braknie ci mocy ;p