Witam,
ostatnio dostałem propozycję aby do Poloneza Caro wrzucić silnik M20 - 2.0, montowanego w BMW. Poszukałem trochę w necie i doszukałem się kilku wzmianek o tym, a nawet widziałem, że ktoś ten temat przerabiał i wsadził ów silnik. Niestety nie mam, zbyt dużo czasu na grzebanie w internecie. Mam kilka pytań.
1. Czy to się opłaca.
2. Czy konstrukcja Poloneza nadaje się na przełożenie tego silnika?
3. Czy mocno trzeba by przerobić komorę silnika?
4. Czy pasowałoby sprzęgło, skrzynia biegów pozostawione z Poloneza?
5. Jeżeli nie pasowałaby skrzynia i sprzęgło z Poloneza, to czy można by bez problemu przełożyć z BMW?
6. Czy tylni most wytrzymałby od Poloneza?
7. Jeżeli most nie byłby dobry, to czy pasowałby od BMW?
8. Czy trzeba by wzmacniać/przerabiać zawieszenie?
9. Co z żywotnością tych silników (M20).
10. Co na to polskie prawo, tzn. musiałbym wyrabiać nowy dowód rejestracyjny czy inaczej to rozwiązać?
11. Co musiałbym jeszcze przerobić/modyfikować, itp.
Chciałbym kupić całe BMW jako dawcę.
Dodam, że nie chcę zarzynać Poldka, służyłby do mniej więcej spokojnej jazdy, ale na pewno nie do popisów na torze...
Wymieńcie się swoim zdaniem na ten temat.