Autor Wątek: Wska?nik temperatury płynu 1.4  (Przeczytany 6457 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wska?nik temperatury płynu 1.4
« dnia: Luty 14, 2005, 16:23:04 pm »

Trybulec

  • Gość
Drobne pytanko do do?wiadzczonych zjadaczy polonezów (szczególnie tych angielskich poł?czonych z ułańsk? fantazj?).
Kiedy strzałka temperatury dochodzi do pocz?tku czerwonego pola dopiero zał?cza się wentylator. A po samym uruchmieniu silnika 70 stopni to moment.
I kto? tu kłamie, tylko kto, wska?nik czy czujnik, oto jest pytanie?
Standartowy formularz:
silnik 1.4
rocznik 96
zasilanie benzyna i gaz (chociaż w tym przypadku to nie ma znaczenia)
Pozdrowienia

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2005, 16:39:19 pm »

robert45

  • Gość
Ja mam podobny problem wentylator wł?cza się tuż przed czerwonym polem i działa 10 - 15 sek.Mechanik powiedział mi ,że jest to prawidłowe działanie.

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2005, 16:49:48 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Chyba jednak nie jest prawidlowe, mi sie wlacza jak przekroczy 90 stopni o okolo dwie grubosci wskazowki w prawo i tak chyba inni tez maja
to ja, byly Marcin#839

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 14, 2005, 16:59:42 pm »

qxr

  • Gość
Marcin#839, Zgadza sie a nawet 1 grubosc wskazowki i dziala do tad az nie spadnie temperatura do rownego 90 C.

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 14, 2005, 17:02:57 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Masz racje, w sumie 1 grubosc wskazowki minie i sie wlacza
to ja, byly Marcin#839

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 14, 2005, 19:22:17 pm »

Trybulec

  • Gość
No wła?nie troche ponad 90 i wiatraczek, tylko co je?li tak nie jest?

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 15, 2005, 16:23:37 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no jesli tak nie jest to na co by tu zgonic :-), chyba na czujnik w chlodnicy
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 15, 2005, 19:44:41 pm »

Woj-o#772

  • Gość
u nas 2 grubo?ci wskazówki do wł?czenia się wenta.

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 22, 2005, 12:06:07 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
trzebaby może czujnik temp włożyć do zbiorniczka wyrównawcego i obserwować zachowanie. Do tego dołożyć z 5 st więcej na silniku i szukać co jest win?.

Ewentualnie można zmierzyć rezystancję czujnika temp przy zał?czaj?cym się wentylatorze (powinno być koło 95 st.C) i skonsultować t? wiedzę z danymi katalogowymi czujnika temp lub innym poldroverkiem. Jak nie zapomnę to zmierzę dzisiaj po powrocie do domu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 22, 2005, 14:24:27 pm »

robert45

  • Gość
Jak pisałem powyżej u mnie wentylator zał?cza się tuż przed czerwon? kresk?.Martwiło mnie to bardzo.Podjechałem do znajomego mechanika,zrobił pomiar jakim? miernikiem i okazało się,żę temp.jest  OK czyli katalogowa.Wentylator wł?cz się przy 92 stopniach (na desce wska?nik jest tuż przed czerwonym polem) .Wniosek przekłamuje czujnik temperatury lub wska?nik .Wydaje mi się ,że w przypadku kolegi może być podobnie bo 70 stopni zaraz po odpaleniu to jest niemożliwe.Rover nie jest taki prędki w rozgrzewaniu się.
 
Pozdrawiam :wink:

Acha.Jak będziesz otwierał zbiornik wyrównawczy przy rozgrzanym silniky ,to uważaj ći?nienie(ale to chyba wiesz).

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 22, 2005, 16:03:29 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytuj (zaznaczone)
Rover nie jest taki prędki w rozgrzewaniu się.


wlasnie jest dosyc szybki bo calkowita objetosc plynu w bloku silnika to tylko 1,2 litra !!
a koledze moze sie tak szybko rozgrzewac bo moze startuje z garazu  :lol:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 22, 2005, 16:12:07 pm »

robert45

  • Gość
Objęto?ć płynu w silniku jest mi znana , no ale to zależy ile trwa ten moment.W moim poldroverze to ok.5 min.
Pozdrawiam
 :P

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 29, 2005, 18:04:46 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
W dlugi weekend pomyslalem sobie, ze wyczyszcze uklad chklodzenia. No i jak zem myslal tak zem uczyniul :mrgreen: No ale cos dziwnego bylo. Spuscilem borygo z ukladu, cos malo go zlecialo, zalalem woda (weszlo gdzies okolo 2 litrow tylko!) z jakims tam srodkeim na przeczyszczenie hehe no i zapalam silnik. rozgrzewa sie i wywala wode. jak juz rogrzewa sie do 90 to wywala sporo wody. razem z borygiem. Powinienem wyjac jeszcze termostat, aby spuscic plyn z bloku silnika? Tak? W sumie to dziwe, bo w ksiazce tego napisanego nie ma (spojrzalem do ksiazki dla pewnosci, bo sie troche zdziwilem, ze tak malo tego wylecialo). Jakies sugestie? :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 29, 2005, 22:46:29 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no to faktycznie troche malo zlecialo, a otworzyles zaworek nagrzewnicy ??, najlepiej jest sciagnac ten gruby waz na dole do chlodnicy i podmuchac w rurki sprezonym powietrzem a i tak potem w bloku zostanie :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 30, 2005, 08:58:07 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Zaworek oczywiscie otworzylem. Naciskalem tez ten gruby waz na gorze, ten ktory idzie od chlodnicy do bloku obok akumulatora, wylecialo wszystko, ale jak widac cos jeszcze zostalo w silniku :mrgreen: . Jak sie rozgrzal i otworzyl termostat to bylo widac jak wyplywa borygo, trzeba bedzie wyjac go, kurde.
to ja, byly Marcin#839

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 30, 2005, 14:30:03 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Skoro o tym mowa.
Ostatnio znajomy zmieniał płyn w Skodzie dieslu. odkręcił korek w chłodnicy i spłynęło mu połowę tego co powinno. Po poszukiwaniach w necie okazało się że silnik ma dodatkowy korek spustowy w bloku.

Ciekawe czy w roverze też jest co? takiego. Może kto? sie z tym spodkał kiedy?.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

WskaĽnik temperatury płynu 1.4
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 30, 2005, 14:43:35 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Tez sie przez chwile nad tym zastanawialem, ale w literaturze nie ma o tym ani slowa. Jak kiedys wymienialem termostat to, wiadomo, zlecialo wszystko. Nagrzewal sie silnik i plyn znikal, otworzyl sie termostat i zniknal calkowicie ze zbiorniczka i trzeba bylo dolac. Czyli prawidlowo. Czyli to trzeba robic wlasnie w taki sposob. Beznadziejnie rozwiazane to jest :rolleyes:  :eek7:
to ja, byly Marcin#839