Autor Wątek: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady  (Przeczytany 12991 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« dnia: Marzec 18, 2015, 13:54:11 pm »

Offline steve191

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Caro 1,6 GLI
Witam.
Posiadam Poloneza Caro 1,6 GLI z 1995 roku. Samochód jest od nowości w naszej rodzinie i do tamtego roku dzielnie służył pokonując bezproblemowo 175 tyś km. Teraz mam inne auto ale do Poloneza mam ogromny sentyment, dlatego postanowiłem nie pozbywać się go a że mam go gdzie trzymać auto zostało. Mam ambitny plan doprowadzić go do stanu sprzed 20 lat. Wiem że jest to przedsięwzięcie trudne,pracochłonne,kosztowne a najgorsze jest to że ja mam niewielką wiedzę mechaniczną i sam nie wiele zrobię.
Dlatego mam kilka pytań na wstępie i mam nadzieję że ktoś pomoże.
1.Silnik nie miał nigdy remontu , bierze olej w dużych ilościach , grzeje się prawdopodobnie nadaje się do remontu lub wymiany. I tutaj moje pytanie czy opłaca się robić generalny remont silnika czy lepiej poszukać jakiś używany w dobrym stanie.
2. Ile może kosztować naprawa podłogi, na moje oko najgorzej nie jest ale są już w niektórych miejscach dziury, progi też prawdopodobnie do wymiany.
3. Auto miało robioną blacharkę kilka lat temu ale znów pojawia się rdza głównie na dolnych krawędziach drzwi a także w miejscach miedzy drzwiami a nadkolem, a także na słupkach w przednim oknie. I tutaj pytanie czy jeśli rdza nie jest duża to trzeba malować całe auto czy można pomalować tylko te elementy które tego wymagają.
4.Skąd brać części do Polonezów bo wiem że jest z Nimi coraz gorzej.?
5.Czy mógłby ktoś polecić kogoś najlepiej z woj. Podkarpackiego kto ma wiedzę i zna się na tych autach i podjąłby się renowacji takiego auta.
Do tego dochodzi przegląd i ew. wymiana elementów zawieszenia, amortyzatory itd oraz kosmetyka wnętrza.
6. Jaki może być orientacyjny koszt takiego przedsięwzięcia?
Wiem że może niektóre pytania są głupie ale cóż tak jak mówiłem nie wiele się znam na mechanice samochodowej itd, ale wiem że chce uratować to auto i zbieram informacje jak się do tego zabrać. Auto generalnie nie jest w tragicznym stanie , bo nadal jeździ i w tamtym roku przeszło przegląd ale ma już 20 lat i wiele rzeczy nigdy nie było ruszanych.
Czekam na jakieś porady i z góry dziękuje.

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 18, 2015, 14:40:31 pm »

Offline Janusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 307
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96 2.0 DOHC abimex
Jesteś przygotowany na duże koszta ? ile jesteś w stanie wpakować w Poloneza ?
https://www.youtube.com/watch?v=IRgi7zfgQvQ
kiedyś robiłem remont swojego,mój kolega lakierował,drugi raz bym się nie podjął.Może się starzeję,a może rozsądek zaczyna wygrywać...
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2015, 14:43:47 pm wysłana przez Janusz »

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 18, 2015, 14:45:57 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Powiem tyle z ekonomicznego punktu widzenia nie ma sensu.
Lepiej dołożyć i kupić egzemplarz w lepszym stanie.
Co innego względy sentyentalne.
Ogólnie 5 tysięcy i może być mało, silnik np remont generalny od a do z to koszt około 1500-2 tysiące gdzie robi warsztat.
Blacharka i lakiernik swoje też kosztują, ceny są astronomiczne.
Części szroty, są sklepy gdzie idzie kupić jeszcze ale rzemiosło. Mechanika jest dostępna , ale problem z częściami z blacharskimi.
Na twoim miejscu zliczył bym koszty i się zastanowił czy jest sens pakować tyle pieniędzy, czy nie lepiej poszukać zdrowego egzemplarza i niskim nakładem doprowadzić do stanu jaki miał 20 lat temu czyli igły.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 18, 2015, 17:12:26 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
1. Jeśli to OHV to dobrze byłoby poszukać jakiegoś w dobrym stanie na hydro (najlepiej z niewytłuczoną skrzynia od plusa)
2. Co do blacharki, to zależy jak bardzo jest posunięta do przodu ruda bo jeśli to kwestia wstawienia podłogi w miejscach po lewarkach, wstawienie podproża i tyle to myślę, że warto, ale jak to miałyby być grube wstawki to powiem lepiej jednak pomyśleć nad tym co pisał mruk. Poza tym nie oszukujmy się Polonez to jeden z tych samochodów, w którym nie da się całkowicie wyeliminować rdzy - jak nie jedno to drugie, jak nie podłoga to dach, jak nie burchle to dziury itd.
3. W materii drzwi, słupków itp. to jest stały repertuar - to co jakiś czas trzeba poprawić - drzwi możesz pomalować od listew w dół i baaardzo porządnie zakonserwować od środka (od zewnątrz też możesz). Słupki, hmmmm ja myślałem nad tym, żeby je porządnie odczyścić i oblutować przy łączeniu blach tak, żeby nie było miejsca na gromadzenie się wilgoci, w tedy polakierować, miałoby to szanse wytrzymać dość długo. A jak chodzi o cennik takich napraw, jeśli ktoś jest na tyle dobry to nie koniecznie musiałby malować całe auto, ale za wszystko policzyłby sobie tak jakby malował każdy (cały) element  osobno.

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 18, 2015, 17:28:00 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
1.Silnik nie miał nigdy remontu , bierze olej w dużych ilościach , grzeje się prawdopodobnie nadaje się do remontu lub wymiany. I tutaj moje pytanie czy opłaca się robić generalny remont silnika czy lepiej poszukać jakiś używany w dobrym stanie.
Mimo wszystko robiłbym remont. Nigdy nie kupisz używki w idealnym stanie (o takie coraz gorzej na rynku bo model jest schodzący). Remont OHV jak zrobisz sam to ok. 1,5 tys zł. Jeszcze kupi się części na wyprzedażach, ale panewki np są drogie. W tym miesiącu na komplet głównych nominalnych płaciłem 110 zł
2. Ile może kosztować naprawa podłogi, na moje oko najgorzej nie jest ale są już w niektórych miejscach dziury, progi też prawdopodobnie do wymiany.
3. Auto miało robioną blacharkę kilka lat temu ale znów pojawia się rdza głównie na dolnych krawędziach drzwi a także w miejscach miedzy drzwiami a nadkolem, a także na słupkach w przednim oknie. I tutaj pytanie czy jeśli rdza nie jest duża to trzeba malować całe auto czy można pomalować tylko te elementy które tego wymagają.
Kompleksowa naprawa blacharki (dwa błotniki tylne, dwa fartuchy przód, progi, punktowe dziury) kosztowała mnie lat temu 4 jakieś 3 tys zł. Części moje - to tylko robocizna.
4.Skąd brać części do Polonezów bo wiem że jest z Nimi coraz gorzej.?
Możesz pisać do mnie, coś spróbuję pomóc. Generalnie to Allegro i zaprzyjaźnione sklepy.
6. Jaki może być orientacyjny koszt takiego przedsięwzięcia?

Za całość z lakierowaniem całego samochodu jakieś 20 tys zł. Po drodze wychodzi jeszcze sporo różnych kwiatków.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 19, 2015, 09:38:03 am »

Offline steve191

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Caro 1,6 GLI
Dzięki za zainteresowanie tematem. Wiem że z ekonomicznego punktu widzenia nie jest to opłacalne ale wygrywa sentyment. 20 lat w rodzinie;) Wiadomo wszystkiego naraz nie zrobię , to będzie proces dłuższy bo wiadomo :D
Wydaje mi się jednak że warto bo tak jak mowie  rdzy dużo nie ma, podłoga hmm w 80% jest dobra, jest parę dziur ale głównie w jednym miejscu (ktoś nie dokładnie je zakonserwował bo w tym miejscu było mało konserwacji) odpadł tam też jeden wspornik podnośnika, progi raczej tez do wymiany ale ogólnie auto nie zapada się jeszcze np na podnośniku:D , nadwozie to w sumie najgorsze drzwi, w sumie jeszcze nie ma dziur tylko małe purchle ale jak się je otworzy to z drugiej strony widać już na całej długości rdze. Porobię fotki to wrzucę aby było lepiej widać. Myślę że blacharkę da się jakoś ogarnąć , i chyba nie trzeba będzie dawać jakiejś drogiej konserwacji bo auto głównie będzie stało w garażu ocieplanym a planuje Nim jeździć tylko w określonych dobrych warunkach atmosferycznych. Wnętrze to głównie fotele, tapicerka, bo tutaj jest już słabo, Najbardziej boje się spraw mechanicznych bo silnik ma 175 tys z tego 100tys na gazie, na paliwie prawie nie jedzie,bierze olej,ma wycieki, w sumie w tamtym roku byłem nim jeszcze na Śląsku w jeden dzień 700km i objechał ale na upale słabo już szedł. Skrzynia chodzi dobrze, ale sprzęgło od nowości też do wymiany, most też chodzi cicho,ma lekki wyciek, do tego pewnie amortyzatory,hamulce , coś przy zawieszeniu ale to już jak w każdym aucie.
Najlepiej jakby ktoś to auto zobaczył kto się zna trochę w temacie.
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 19, 2015, 09:46:50 am »

Offline steve191

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Caro 1,6 GLI
https://www.youtube.com/watch?v=9Yux3mUcN7A
tutaj jest filmik o moim Polonezie
Co prawda film jest z października 2013 , najbardziej aktualne na tym filmie są ujęcia kamerą ale jego stan się znacznie nie pogorszył bo od roku stoi w garażu odpalam go tylko raz na jakiś czas.
Co o tym sądzicie?

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 19, 2015, 10:54:49 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Na filmiku wygląda ładnie, powiedziałbym, że jest w stanie dobrym, typowym dla rocznika bo i problemy które go trapią są również typowe dla Poloneza z tego rocznika  :P Jeśli chciałbyś mieć ,,lalę" no to lakierowanie całego ale myślę, że w tym wypadku nie ma potrzeby bo poza punktową rdzą wydaje się być ładny. Ważne, żebyś znalazł dobrego blacharza a nie paproka który zrobi na odwal się ,,bo to tylko Polonez" po blacharce dobrze zakonserwuj. Co do łączenia słupków z dachem, jeśli ma nie gnić to musi być zrobione jak fabrycznie czyli ,,na zakładkę" żadnego lutowania itp, bo buda pracuje, sposobem na uniknięcie korozji jest zalanie tej przestrzeni konserwacją od środka  <spoko>

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 19, 2015, 11:08:51 am »

Offline steve191

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Caro 1,6 GLI
a Może zna ktoś z Was jakiegoś dobrego blacharza najlepiej z Podkarpacia który podejdzie do Poloneza jak do normalnego auta a nie "że to tylko Polonez"?

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 19, 2015, 12:41:03 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Z tego co widać na filmie warto robić ten samochód. Koszty powinny być nieco mniejsze niż 20 tys. Im więcej zrobisz sam, tym mniej Cię to będzie kosztowało. Myślę, że całe wnętrze jesteś w stanie sam ogarnąć (demontaż, pranie, montaż). Z progami jak będzie Ci ktoś robił to uważaj, bo najlepiej by było jakby cały czas pasowali wszystko względem drzwi. Nie każdy jest w stanie poprawnie ustawić drzwi w Polonezie po naprawie. O blacharza będzie Ci ciężko - tylko "poleca znajomy znajomemu". Silnikiem się nie przejmuj - to temat chyba najłatwiejszy do ogarnięcia.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 19, 2015, 12:57:52 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Z tego co widać na filmie warto robić ten samochód. Koszty powinny być nieco mniejsze niż 20 tys.

Powiedziałbym, że nawet mniejsze niż 10tyś  :P Co do progów, najlepiej byłoby robić to tak jak robiło FSO czyli zgrzewaniem punktowym. przy tej robocie najlepiej wstawić zastrzały bo potem mogą być problemy z drzwiami, że np trą przy zamykaniu albo coś źle spasowanie. Niestety w temacie fachowca na Podkarpaciu nie jestem w stanie pomóc

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 19, 2015, 13:01:08 pm »

Offline Janusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 307
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96 2.0 DOHC abimex
a Może zna ktoś z Was jakiegoś dobrego blacharza najlepiej z Podkarpacia który podejdzie do Poloneza jak do normalnego auta a nie "że to tylko Polonez"?
Na moim filmie masz nazwę warsztatu w Pustyni,koło Dębicy,znajomy prowadzi ten warsztat,ostatnio robiliśmy remont maluszka. 

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 19, 2015, 13:25:20 pm »

Offline steve191

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Caro 1,6 GLI
Dzięki Janusz odezwę się tam, podjadę zobaczymy co i jak. Właśnie najlepszy będzie ktoś kto robi takie starsze auta bo będzie wiedział co i jak z takimi autami. Dziękuje za wszystkie rady, na pewno nie raz będę jeszcze o coś pytał. Myślę że w lecie rozpocznę coś działać. Jedno jest pewne Poldżer wróci do swojej świetności. Teraz mam Carisme i wiadomo auto zupełnie z innej epoki, jeździ się nim  fajnie i przyjemnie ale jak wsiadam do poloneza to dopiero wtedy czuje prawdziwą frajdę i to uczucie że jadę autem z taką historią i wspomnieniami jest bezcenne:)

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 19, 2015, 16:00:37 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Jedno jest pewne Poldżer wróci do swojej świetności.
Tak trzymać  <spoko> powodzenia w reanimacji, w miarę możliwości zachęcamy do chwalenia się postępami na forum :)

jak wsiadam do poloneza to dopiero wtedy czuje prawdziwą frajdę i to uczucie że jadę autem z taką historią i wspomnieniami jest bezcenne:)

Mam tak samo  <spoko>

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 18, 2016, 22:50:44 pm »

Offline steve191

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Caro 1,6 GLI
Witam po długiej przerwie. Niestety w ubiegłym roku plany co do renowacji mojego poldżera legły w gruzach gdyż buduje się i wiadomo jak to jest budżet napięty do granic wytrzymałości więc dotacja na remont poloneza została cofnięta :(.
Jednak nie rezygnuje z tego gdyż jest to  jakieś tam moje marzenie więc będę do niego dążył. Pisze gdyż nie pokoi mnie jedna sprawa a mianowicie stan podwozia mojego Poloneza.
Porobiłem zdjęcia podwozia i chciałbym poznać wasze opinie czy to w ogóle jest do uratowania.
Najgorsze jest to miejsce na dwóch pierwszych zdjęciach, czyli tam gdzie pasażer za kierowcą trzyma nogi. Tam generalnie jest jak u "Flinstonów"  Zdjęcia od 5-9 pokazują podłogę po stronie pasażera po prawej stronie, a także stan blacharski całego auta. Jak widać rdzy na nadwoziu nie ma dużo. Oprócz tego wiem że podłużnica jest w dobrym stanie, w miejscach gdzie nie ma rdzy w podłodze popukałem młotkiem i słychać odgłosy zdrowej blachy. Oprócz tego progi prawdopodobnie też są do wymiany.
Podsumowując  chciałbym poznać waszą opinie czy taką podłogę da się naprawić, pomijając już koszty. Wiem że to tylko parę zdjęć i ciężko na tej postawie ocenić cały stan podwozia jednak coś tam widać.
Ostatnio odpalałem go po prawie półrocznej przerwie i odpalił za drugim razem, to znak że to auto chce żyć, jednak też nie jestem aż takim szaleńcem, jeśli nie ma możliwości tego naprawić to też nie zrobi nic na siłę.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za jakieś sugestie.

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 18, 2016, 22:52:47 pm »

Offline steve191

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Caro 1,6 GLI
Dalsza część zdjęć

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 18, 2016, 23:11:30 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Szykuj się na to, że wszystko co zamieściłeś na zdjęciach trzeba wyciąć, a pewnie jeszcze ze 25% powierzchni wokół tego co widać. A jak zaczniesz rozbierać to znajdziesz jeszcze trochę... To na nadwoziu to widać, po jakiś naprawach już jest, więc pod spodem pewnie dziury - najlepiej szukać drugich zdrowych elementów.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 19, 2016, 03:10:08 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
wymiana podłogi to prosta robota, można kupić nową, można z wycinki. ja bym się bardziej martwił, progami, podłużnicami, słupkiem a, mocowaniami resorów, bo raczej różowo nie będzie. zresztą patrząc na zdjęcia, nie ma chyba elementu bez rdzy.
wyremontować można wszystko, tylko czy jest sens? chcąc robić porządnie, powinieneś zacząć od piaskowania, tylko pewnie niewiele by z tego auta zostało.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 19, 2016, 08:41:22 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
jak jest całe i działa, to daj mu jeszcze sie przysłużyc i jeździj. w miedzyczsie szukaj drugiego do zrobienia na lalkę. potem ten na klamoty zostanie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: FSO Polonez Caro 1,6 GLI - renowacja proszę o porady
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 19, 2016, 10:01:40 am »

Offline steve191

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Caro 1,6 GLI
Czyli rozumiem że można to jeszcze ogarnąć pomijając sens przedsięwzięcia?. Wiem że pewnie jakby szukał to by znalazł inny egzemplarz w lepszym stanie ale tez trzeba parę tys dać + doprowadzenie go do stanu idealnego a jednak to nie to samo co naprawić samochód w którym spędziło się 20 lat:)