Autor Wątek: Alternator i regulator napięcia Polonez GSi  (Przeczytany 4485 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternator i regulator napięcia Polonez GSi
« dnia: Marzec 24, 2015, 23:22:34 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Witam. mam Poloneza 1.6 GSI. Mam alternator ELMOT jak na zdjęciach. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jaki regulator zakupić do tego. chce tak trochę na zapas kupić w razie jak by się coś w drodze posypało.




« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2015, 06:27:15 am wysłana przez mkzibi »

Odp: Alternator i regulator napięcia Polonez GSi
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 24, 2015, 23:42:08 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1775
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Jak chcesz robić zapasy to szukaj Elmotów RNa - 12A 14V (z brązowym paskiem) Podobno występują jeszcze wersje o lekko podwyższonym napięciu ładowania do 14,6V, oznaczenie RNa - 12 z czerwona naklejką. Ogólnie podobno robi się problem z dostaniem tych regulatorów, jakbyś gdzieś znalazł źródełko takich regulatorów w ludzkich pieniądzach to daj cynk :-)
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2015, 23:45:34 pm wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Alternator i regulator napięcia Polonez GSi
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 25, 2015, 06:28:32 am »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Jak chcesz robić zapasy to szukaj Elmotów RNa - 12A 14V (z brązowym paskiem) Podobno występują jeszcze wersje o lekko podwyższonym napięciu ładowania do 14,6V, oznaczenie RNa - 12 z czerwona naklejką. Ogólnie podobno robi się problem z dostaniem tych regulatorów, jakbyś gdzieś znalazł źródełko takich regulatorów w ludzkich pieniądzach to daj cynk :-)

Tak wiem że to Elmot ale jaki ma regulator?

Odp: Alternator i regulator napięcia Polonez GSi
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 25, 2015, 07:20:18 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
RNa - 12A 14V (z brązowym paskiem) Podobno występują jeszcze wersje o lekko podwyższonym napięciu ładowania do 14,6V, oznaczenie RNa - 12 z czerwona naklejką.

Odp: Alternator i regulator napięcia Polonez GSi
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 26, 2015, 13:29:29 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2190
Macie jakaś fobię. Montowałem dużo regulatorów z zamiennika i Magnetti i AS i Cargo i może ze 2 trafiły się wadliwe i nie działały od początku. Te same regulatory ma seicento 900.

Odp: Alternator i regulator napięcia Polonez GSi
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 26, 2015, 15:34:01 pm »

Offline djarq

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck 1999 1.6 LB, Truck 2001 1,6 LB
Mam polonezy z 12 lat i zawsze w alternatorach sypały się łożyska jako pierwsze (plus zerwany pasek od altka i wody), więc jeśli chcesz mieć zapas proponuję wizytę na szrocie po sprawny altek i w sklepie po nowy pasek. W razie W zakładasz nowy pasek z altkiem a stary idzie do regeneracji.

Odp: Alternator i regulator napięcia Polonez GSi
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 26, 2015, 17:03:29 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2190
i w sklepie po nowy pasek
I to jest dobra rada. W Polonezie największym problemem są niskiej jakości paski klinowe. Nowe napinają się w 1/2 regulacji. Po tygodniu znowu trzeba je napinać i po kolejnych dwóch znowu jest to samo. Potem zazwyczaj jest spokój. Ta plaga wyciągających pasków jest problemem od kilku lat. Jedynie mitsuboshi są dobrej jakości. Reszta to import z chin.

Odp: Alternator i regulator napięcia Polonez GSi
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 26, 2015, 17:31:39 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1775
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
proponuję wizytę na szrocie po sprawny altek
Mając już taki altek grzechem było by go nie podszykować i chociaż zmienić łożyska - koszt śmieszny, a i robota prosta.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Alternator i regulator napięcia Polonez GSi
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 26, 2015, 17:47:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13944
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jedynie mitsuboshi są dobrej jakości. Reszta to import z chin.
u mnie gates chodzil kilka lat, pozniej bosch ktory dziala od kilku lat,
w przebiegach to bedzie jakies : gates 100kkm ,bosch 80kkm i nie zanosi sie na zmiane,
po drodze byly jeszcze dwa rolundusy,czy cos takiego (niebieski kartonik) to wytrzymaly kazdy po jednym miesiacu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Alternator i regulator napięcia Polonez GSi
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 26, 2015, 17:59:11 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
i w sklepie po nowy pasek
I to jest dobra rada. W Polonezie największym problemem są niskiej jakości paski klinowe. Nowe napinają się w 1/2 regulacji. Po tygodniu znowu trzeba je napinać i po kolejnych dwóch znowu jest to samo. Potem zazwyczaj jest spokój. Ta plaga wyciągających pasków jest problemem od kilku lat. Jedynie mitsuboshi są dobrej jakości. Reszta to import z chin.

A jaki alternator poza elmotem proponujecie który jest do dostania w sieci lub sklepach?

Odp: Alternator i regulator napięcia Polonez GSi
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 26, 2015, 19:43:55 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Jak mam u siebie Delco-Remy (A124-70"coś") od... Lublina  :P - trzeba było tylko przednią część obudowy przełożyć od starego, bo ucho na napinacz w innym miejscu wypadało :)  Regulator może być np. APE 15Ra 14V3 / 15RAa 14V3 (jeden jest z ekhm... "dogaszaczem" silnika po wył. stacyjki drugi bez; oba zamienne), 30-40zł
czy też Magneti Marelli
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2015, 19:54:28 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)