Autor Wątek: TurDiesAtu  (Przeczytany 9437 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

TurDiesAtu
« dnia: Maj 14, 2015, 23:22:23 pm »

Offline mikolaj

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 13
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.6GSI>1.9GLD
Witajcie, chcę przedstawić Wam mojego Poloneza. Kupiłem go całkiem przypadkiem. Tzn. miałem wcześniej Astrę, kiedy się dowiedziałem, że wujek sprzedaje Poldka. Pojechałem od razu do niego, ustaliłem cenę i powiedziałem, że jak sprzedam Astrę, to kupuję Poloneza. Po tygodniu był już mój. Historia jego jest taka, że wujek kupił sobie Caro z dieslem o przebiegu 120k km ale z beznadziejną blachą, co mu nie przeszkadzało gdyż potrzebował go do przekładki silnika do Nivy. Plany się zmieniły po tym jak znalazł Nivę z dieslem. Zaczął szukać zdrowej budy dla tego silnika i znalazł właśnie tego Atu Plusa. Kupił go od starego kawalera, który na zimę odstawiał go do garażu. Atu miało przebieg 60k km jak wujek w 2012 zamontował tam diesla. Przejeździł jeden rok(w tym jedyną zimę w życiu tego samochodu) i chciał go sprzedać bo kupił golfa...no i tak trafił do mnie. Teraz ciekawsza część czyli fotki.
Tak wyglądał na początku:


 

Jak się przypatrzycie to zobaczycie gdzie był naprawiany blacharsko. Lewe tylne nadkole i drzwi. Jest to jedyna naprawa blacharska tego samochodu. Gdy wróciłem z Mazur i zostawiłem samochód pod domem to kolega brata cofając uderzył w Poloneza.
Teraz zmienił się przód:

I małe porównanie:

No i dodałem mu licznik z obrotomierzem od diesla:

 20.11.2013 zakupiłem to:
 
22.02.2014  zrobiłem dziurę w dachu i teraz trzeba ją czymś zakryć :D



Wstępna przymiarka dachu:




24.06.2014 minął rok służby Poloneza u mnie. 30k km nalatane, z awarii to szczęki hamulcowe były najpoważniejsze.

Zmienione koła(7Jx15 i na to 195/50), plandeczka na dachu i zmieniony front(pomarańczowe kierunki, żółte halogeny i smoked), resory z 3 piórami z tyłu, 4x głośniki.













Z koloru felg nie jestem w 100% zadowolony. Miało być złoto jak moneta o nominale 2zł, a nie takie odpustowe złoto. Ale w sumie całościowo nie wygląda źle.

Przez chwilę we wrześniu był niepełnosprawny:

Ale nie podobała mi się jazda nim.

16.01.2015 przyprowadziłem silnik do Poloneza



1.02.2015 ostatnia sesja przed przed rozbiórką


30.03.2015 1.9TD jest na miejscu


22.04.2015 pierwsze odpalenie i jazda probna

Pod maską jest na max-a ciasno:


Tak bardzo ciasno:


Wycięte zostało parę niepotrzebnych kabelków:


Teraz tylko posprzątać go, porządnie umyć, dopasować pasek wielorowkowy i w drogę :)



Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2015, 00:23:18 am »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Wyrównaj mu wysokość zawieszenia tył z przodem.

Autko fajne :) Dach wymiata :P
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2015, 11:56:52 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Fajnie, coś innego, dach nie przecieka?
Jak się odpycha na TD? Wzmacniałeś podłużnice czy z miejsca wsadzałeś TD?

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 15, 2015, 12:06:16 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Widziałem auto parę razy na żywo i zastanawiałam się czy jesteś na forum i się  wyjaśniło :)
Dach robi dobrą  robotę
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 15, 2015, 12:17:54 pm »

Offline Maciek BP

  • Psuj
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: 97' C20NE
No i jest kolejny Ciekawy projekt:) dach zasługuje na ogromny Plus, Silniczek powinien dawać radę, wzór felg bardzo przyjemny podobają mi się felgi szescioramienne, Swoje może kiedyś zgonie na rzecz podobnego wzoru:)

PS. puszka filtra może od Poldorowera by siadła Ciekawiej?

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 15, 2015, 14:48:26 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Projekt ciekawy, nagraj jak możesz pracę silnika i jakąś przejażdżkę żeby zobaczyć jak to się odpycha.

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 15, 2015, 16:32:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mialem zapytac jak tam blacha,ale pozniej zobaczylem zdjecie dziury w dachu i juz nie musze pytac ;]

ciales sprezyny,czy XUD go tak dociazyl ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 15, 2015, 20:17:57 pm »

Offline mikolaj

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 13
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.6GSI>1.9GLD
Przód z tyłem nie będą wyrównane, przód jest teraz wyżej(w stosunku do zdjęć ze września gdzie miałem ori sprężyny -3zwoje) ale trochę niżej od tyłu. Na pierwszych zdjęciach jest już z XUD-em i na ori zawiasie. Teraz mam z przodu sprężyny truck diesel -1.5zwoja, a z tyłu 3pióra i skracane wieżyczki. Jak skończę z kołami to wstawię fotki.

Nie, dach nie przecieka. Jedynie co to przy większych prędkościach mocniej szumi w środku.

Podłużnice wyspawałem jeszcze przed wstawieniem TD.

Może i filtr z poldorovera lepiej by pasował ale nie znalazłem nigdzie, a jeździć się chciało więc dopasowałem z..... Passata B3 :D

Silnik pracuje jak zwykły XUD...ale odpycha się lepiej chociaż trochę go dusi oryginalny wydech bo jednak "malutka" różnica w średnicy jest:

40mmvs55mm

Na moście 3.9 mam 13,5-14s od 0-100km/h.

Brysiek#1957 jakieś spoty TK? Raczej się udzielam na bardziej lokalnym forum, a to tylko przeglądam :)

W planach większe hamulce(palio weekend), lepszy wydech i drobnostki we wnetrzu jak podsufitka i inne fotele.
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2015, 20:20:15 pm wysłana przez mikolaj »

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 15, 2015, 20:30:00 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
To szczerze ile Ci pochla ON?
Bo z tego co wiem i co miałem (czyli 93 rok 1.9 diesel wąskie gdzie podłużnice się łamały to  6 , 6,5 wciągnął sobie, a nawet poniżej tego :). Dodam że łykał czerwony bez problemu :).

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 15, 2015, 22:08:33 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Spot jak najbardziej ale będziesz musiał przyjechać do Warszawy lub wyjść z roboty jak ja przyjadę ;p
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 16, 2015, 01:22:42 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Teraz mam z przodu sprężyny truck diesel -1.5zwoja
wyciagales je z trucka diesla,czy jak ?

dusi oryginalny wydech bo jednak "malutka" różnica w średnicy jest:
z tego co pamietam to ten silnik ma 90-92KM ,wiec seryjny wydech go nie dusi , skoro mocniejszego roverka nie dusi.
Francuzi lubia dawac wieksze rury,bo im sie to unifikuje z mocniejszymi silnikami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 16, 2015, 11:42:46 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ja bym był za tym żeby średnicę wydechu zwiększyć. W swoim K16 dużo pomodzilem w silniku a największy odczuwalny wzrost kopyta dał wlasnie wydech o srednicy 55mm. Tutaj myślę że też coś da ogarnięcie wydechu :-)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 17, 2015, 20:40:16 pm »

Offline mikolaj

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 13
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.6GSI>1.9GLD
Jako wolnossący diesel też na moście 3.9 palił w mieście 6 do 6.5l. Teraz pali podobnie tylko jazda jest dużo przyjemniejsza.

Sprężyny wyciągnięte z trucka diesla.

Skoro wydech nie dusi to pobiegaj z zatkanym nosem. Pożyjemy zobaczymy.

Brysiek#1957 chodziło mi o to gdzie widziałeś na żywo?

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 18, 2015, 00:08:42 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Sprężyny wyciągnięte z trucka diesla.
jezeli trafil sie przypadkowo,to spoko,ale jezeli szukales specjalnie diesla, to twoja strata,bo trucki z dowolnymi silnikami maja takie same sprezyny


Skoro wydech nie dusi to pobiegaj z zatkanym nosem. Pożyjemy zobaczymy.
i to jest tlumaczenie godne wójta z PSLu - personifikacja silnika ,tylko troche otwory w ciele pomyliles ;]
ale juz tak powazniej piszac, to jezeli silnik faktycznie niedomaga co do mocy, to zamiast szukac od doopy strony, lepiej zainteresuj sie pompa wtryskowa i/lub turbosprezarka,

jezeli porownujesz osiagi do ZX, to zapewne jest on lzejszy,wiec PN bedzie sie gorzej zbieral,
moglbys sprawdzic jakie jest przyspieszenie do 100km/h i elastycznosc nz IV 60-100 oraz V 80-120  - oczywiscie,jezeli masz do tego warunki,
tylko licznik sobie wykalibruj z GPSem ,bo masz skrzynie od diesla zapewne ze slimakiem pod most 3.7 ,wiec na moscie 3.9 i oponach 195/50/15 bedzie sporo klamal
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 19, 2015, 16:36:55 pm »

Offline PLUSx2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
Doskonały pomysł, i bardzo dobre wykonanie co tu dużo mówić! Napisz coś o 125p Pickup który tam stoi ciekawi mnie niesamowicie to auto.

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 19, 2015, 21:15:38 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
KGB - odnośnie masy ZX i Atu Plusa . Właśnie sprawdziłem i ZX z 1.9 TD wazy 1102 kg , a Atu Plus GSi 1080 . Według Autocentrum Citroen z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 12 sekund , a vmax to 180 km/h .

Myślę ,że różnica w masie między ZX a Plusem z tym silnikiem  nie będzie duża .
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2015, 21:19:13 pm wysłana przez Bartek GSi »

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 21, 2015, 23:37:25 pm »

Offline mikolaj

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 13
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.6GSI>1.9GLD
Nigdzie nie napisałem, że "niedomaga co do mocy". Najzwyczajniej w świecie uważam, że da się z niego wiecej wycisnąć niż to co oferuje teraz.

W sumie z ciekawości przy okazji zważę mojego Poldka :D ciekawe ile wyjdzie.

PLUSx2 to samochód znajomego, aktualnie w remoncie.

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 28, 2015, 01:59:41 am »

Offline mikolaj

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 13
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.6GSI>1.9GLD
W Polonezie załatwiłem parę spraw związanych z eksploatacją. Sworznie góra i dół - prawa i lewa strona, łożysko koła z tyłu, łożyska kół z przodu(lewa i prawa strona), zamontowałem nowe metalowe gniazdo do świateł przyczepy.

A tymczasem...
Kosmetyczna zmiana wykonana przy pomocy G7Misio(lewa,a prawa lampa)

Grill aktualnie wyciągnięty(trochę mniej się grzeje) ale już coś myślę o przeróbce zwykłego plusowego grilla.

Taka wysokość zawieszenia zostaje. Z przodu opony 195/50, a z tyłu 215/45. Wszystko to na 7calowej feldze.


Filmiku jeszcze nie nagrałem. Ustawiłem się z  roverem 1.4 na 4:1 to miał problem żeby wyprzedzić chociaż powyżej 100 to rover wysunął się na prowadzenie. Dosyć wyrównana rywalizacja była. A co do wagi to jest ok 80kg więcej niż w dowodzie. 1190kg
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2015, 10:55:41 am wysłana przez mikolaj »

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 28, 2015, 13:08:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ustawiłem się z  roverem 1.4 na 4:1 to miał problem
nie ma przelozenia 4.0 - raczej w zadnym aucie nie ma takiej przekladni, bo nie robi sie przekladni o naturalnej liczbie przelozenia,
w Polonezie masz najblizsze przelozenia 3.9 i 4.1
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: TurDiesAtu
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 28, 2015, 13:40:35 pm »

Offline mikolaj

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 13
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.6GSI>1.9GLD
tak, chodziło o 4.1. Jak widać dla Ciebie każdy powód jest dobry by się przyczepić.