Autor Wątek: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI  (Przeczytany 11921 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« dnia: Wrzesień 05, 2015, 21:58:03 pm »

Offline Kumaaty

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
    • Polonez Caro Plus 1999 1.6 GSI
Siema wszystkim , Zamierzam Podłączyć turbinę w Moim Caro Plusie GSI  . Turbina to będzie KKK k14 od golfa 1.6 TD ogólnie wiem wszystko jak przerobić kolektor wydechowy pod turbinę jak podłączyć ją do dolotu też z intercoolerem lecz zastanawia mnie jedno Gdzie i jak mogę podłączyć przewody od smarowania turbinki ? jeden to wiadomo spływ do miski dospawać mocowanie do przewodu  ale dopływ do turbiny od którego miejsca ? Ma ktoś jakieś pomysły ? szukam na necie ale nie mogę znaleźć nigdzie co chodzi o podłączenia smarowania . Z góry dzięki za pomoc

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 05, 2015, 22:48:43 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
z podstawy filtra oleju. daj trójnik w miejscu czujnika ciśnienia oleju i po temacie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 05, 2015, 23:01:17 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Tylko że w Plusach ten otwór chyba jest już zaślepiony. Ogólnie fabryka stosowałe też trójniki wkręcone przy wałku rozrządu (kontrolka i czujnik ciśnienia).
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 05, 2015, 23:22:40 pm »

Offline Kumaaty

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
    • Polonez Caro Plus 1999 1.6 GSI
ma ktoś zdjęcia gdzie jest czujnik lub ew jak to zrobić w sensie jakieś zdjęcie z czyjegoś projektu ?

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 05, 2015, 23:48:17 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 06, 2015, 00:07:44 am »

Offline Kumaaty

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
    • Polonez Caro Plus 1999 1.6 GSI
TO znaczy to wiem ale i chodzi cała ta część gdzie jest ? gdzie tego szukać bo w prawdzie nie bawiłem sie przy silniku poloneza tak jedynie wymieniałem uszczelkę pod głowicą i naprawą alternatora i rozrusznika  ( nie myślcie ze w związku z tym jestem zielony co chodzi o mechanikę  :d )

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 06, 2015, 00:20:21 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
tam gdzie przykręcasz filtr oleju.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 06, 2015, 08:27:59 am »

Offline Kumaaty

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
    • Polonez Caro Plus 1999 1.6 GSI
ok w takim razie to było idiotyczne pytanie mogłem się domyślić no nic od czwartku kompletuję części i zrobię temat jak już wszystko będzie grało . a ten trójnik konkretnie z czegoś można dopasować czy muszę dorabiać sam ?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2015, 08:31:01 am wysłana przez Kumaaty »

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 06, 2015, 11:14:20 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie potrzebujesz trojnika,bo w GSI nie ma czujnika w tym miejscu,
za to masz zaslepiony otowor,wiec musisz go sobie zrobic sam,albo kupic podstawke od starszego modelu,gdzie bedzie gwintowany otwor
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 06, 2015, 12:44:44 pm »

Offline Kumaaty

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
    • Polonez Caro Plus 1999 1.6 GSI
Czyli najlepiej skoro nie ma otworu najlepiej zrobić przejściówkę pod samo smarowanie lub jak mówisz kupić podstawe z GLI'ka i zamiast czujnika odrazu smarowanie przewód . No to w takim razie biore się od czwartku za kompletowanie gratów <cwaniak2>

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 06, 2015, 13:10:28 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
To turbo się nie nada.

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 06, 2015, 13:30:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a co z tym turbem nie tak (poza tym,ze ze szmelcwagena jest) ,ze sie nie nadaje ? 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 06, 2015, 14:37:44 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Za male jakos 2 razy ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 06, 2015, 15:15:50 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
KGB, turbo z diesla. Przerabiałem temat, masa czasu i pracy wpakowana bez sensu. Jeśli się bawić w małe zabawki, to raczej coś typu k03, również za śmieszne pieniądze, ale przynajmniej bez problemów ze sterowaniem i bez strachu o zajechanie panewek oporowych przez backpressure i surge.

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 06, 2015, 17:52:02 pm »

Offline Kumaaty

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
    • Polonez Caro Plus 1999 1.6 GSI
To w takim razie co polecacie ? jaką turbinę ? szukam czegoś taniego jak ta od golfa . Dodam ze nie chce zaraz doładowania ze mi panewki wydechem wyskoczą .
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2015, 17:56:47 pm wysłana przez Kumaaty »

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 06, 2015, 18:02:03 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Napisałem, k03.

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 06, 2015, 18:50:55 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Turbo z tds-a 2.5 moze nie byc glupie na poczatek ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 06, 2015, 18:56:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
KGB, turbo z diesla. Przerabiałem temat, masa czasu i pracy wpakowana bez sensu.
no z diesla, ale co z tego ?
za malo wydajna jest ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 06, 2015, 19:16:17 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Kształt wirnika jest zupełnie inny niż w benzynowych. Buduje za duże opory, nadciśnienie w kolektorze wydechowym. W połączeniu z za ciasną stroną zimną wychodzi się daleko poza zakres sprawności sprężarki - co poza gotowaniem powietrza powoduje wzrost obciążeń na łożyskach oporowych turbosprężarki. Do tego wbudowany zawór WG w tym modelu jest na tyle niestabilny przy nadmiarze spalin, że ustawienie zadanego boostu jest bardzo trudne - zobacz jak wygląda kanał obejściowy w żeliwach benzyniaków i diesli. W dieslu wystarczy upuszczenie ciśnienia z kolektora, w benzynie przy większej prędkości spalin bez odpowiedniego ukształtowania kanału to nie zdaje egzaminu.

Odp: Podłączenie Turbiny Polonez 1.6 GSI
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 06, 2015, 20:00:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie znam tego modelu,ale nie sadze, by sprzet o takiej wydajnosci i wiekowosci byl specjalnie projektowany pod akurat taki silnik,
Daihatsu stosowalo taka sama sprezarke w 1.0 td i 1.0 tb i problemow nie bylo,
tutaj nie sadze, by byl potrzebny sprzet wyczynowy, ale w sumie to nie moja sprawa - ja wole wieksze egzemplarze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.