Autor Wątek: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy  (Przeczytany 8344 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« dnia: Październik 06, 2015, 21:18:45 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Coś musi jakaś magia działać. Takie rzeczy jak mi się przytrafiają to nawet Lamprediemu się nie śniły.
Silnik po remoncie. Pompa oleju wprawdzie nie nowa, ale działająca. Jak kręciłem ręką pośrednim ze zdjętym jeszcze rozrządem to po chwili wypluwał olej w głowicy na wałki.
Przed włożeniem silnika poleciałem jeszcze wiertarką.
Po włożeniu silnika na drugi czy trzeci dzień odpaliłem. Lampka oleju zgasła. Chodził na wolnych może z pół minuty bo to woda jeszcze nie podpięta była.
Kolejnego dnia podłączyłem wodę, prądy i inne. Odpalam, a tu olej nie gaśnie. Sprawdziłem czujnik, kabel ale są ok.
Jeszcze raz odpał, ale nic z tego.
Wyjąłem aparat i tą zębatkę napędzającą. Szlauf paliwowy na wałek pompy i kręce.



Chwilę kręciłem bez oporu ale zaraz pojawił się olej. Wszystko złożyłem do kupy. Przekręciłem na sucho - ciśnienie jest. Odpaliłem, wszystko git.
Dzisiaj zachodzę, trochę plastiki poskładałem, w planie jazda próbna no i znowu k.mać nie ma ciśnienia.
Na jutro w planie 5W30 syntetyk i nowy filtr oleju bez jakichś kura zaworów. "Wzbudzę" ciśnienie oleju i się w czwartek zobaczy czy przetrzyma.
Macie jakieś inne pomysły? Spotkał się ktoś z takim czymś? Sprowadzać jakiegoś księdza egzorcyste?
Wlałem do baku bańke 10 litrów, a czabyło polać po aucie i spalić..
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2015, 21:55:19 pm wysłana przez nicek27 »
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 06, 2015, 23:48:51 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
pokrywę wałków możesz spokojnie zdjąć i uruchomić silnik. zobaczysz czy olej wypłynie spod czopów wałków. syntetyk do DOHC to zły pomysł. jeśli remont został przeprowadzony zgodnie z wymiarami odpowiednimi dla DOHC to syntetyk będzie za rzadki. kiedyś olejów o konsystencji wody nie było, silniki budowano z większymi luzami. jeśli chcesz polepszyć mu warunki pracy (smarowanie na zimno) nalej półsyntetyka 10W 40. czujnik elektryczny to niemiarodajne urządzenie, najczęściej pokazuje bzdury. zależny jest od ładowania akumulatora, więc nie może pokazywać stanu faktycznego. każdy filtr oleju ma wbudowany zawór, po całkowitym zaklejeniu wkładu papierowego zawór otwiera się pod ciśnieniem i umożliwia przepływ oleju. lepszy olej brudny niż żaden. wyraz "szlauch" pochodzi z języka niemieckiego. szlauch, nie szlauf. trzeba nie czeba.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 07, 2015, 07:34:25 am »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
No uznajny, że mało miarodajne, ale dlaczego gaśnie po tym jak kręciłem pompą manualnie? W głowicy nic się nie dzieje poza tym, że wałki chlapią olejem.
Wywale ten filtr, który teraz włożony. Ma jeszcze jakiś zawór dodatkowy tylko nie pamiętam jak się nazywa. Wsadze filtrona zwykły.


Co do szlauCHa to wiem, mam wszystkie certyfikaty z niemieckiego poza C2.
Z gramatyki polskiej byłem swojego czasu najlepszy w szkole. Że tam f zamiast ch to świat się nie wali. Czaby napisałem dla jaj. Wyluzuj.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 07, 2015, 09:46:29 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ustaw wykorbienia wału pionowo, żeby drugi korbowód nie spotkał się z mimośrodem wałka pośredniego, zdejm pasek rozrządu i pokręć wałkiem pośrednim (zaznacz wcześniej jego położenie). wtedy sprawdź czy olej wycieka spod czopów wałków rozrządu. być może ząbki na wałku pompy lub w zębatce są już zużyte i pompa obciążona olejem się nie kręci.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 08, 2015, 07:31:47 am »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Frezy sprawdzilem. Wszystko w bardzo do brym stanie.  Wczoraj zmieniłem olej z filtrem. Znowu musiałem ręką kręcić pompe, bo z rozrusznika nie poszło. Mam filmik o co chodzi.
Fiat w końcu wyjechał z garażu. Było bardzo obiecująco, ale poczekam co dzisiaj będzie po odpaleniu.
Coś jest nietak z forum? Wczoraj wieczorem chciałem coś napisać plus link do filmu, ale nawet nie dało się wejść.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 08, 2015, 08:08:55 am »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Przed kilkoma minutami byłem w garażu. Wszystko w normie. Lampka gaśnie w ułamek sekundy jeszcze przed tym jak silnik odpali. Chyba się wszystko odnalazło.
Czyli z grubszych została jeszcze geometria. Z drobnostek standardowo cała kartka wypisana.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 08, 2015, 13:40:27 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Pomogła wymiana oleju i filtra?
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 08, 2015, 20:49:52 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Tak.
Tylko że sam musiałem na początku pompą kręcić manualnie. Póki co wszystko z ciśnieniem gra. Zobaczymy jak postoi z tydzień, ale pewnie już mu przeszło. Może się gdzieś wentyl w pompie zawieszał na tamtym oleju..
Zapłon doszedłem, ciśnienie oleju doszedłem. Żeby nie było za wesoło to przeszło teraz na gaźnik i - mimo że nowy - nie reaguje na żadne śruby regulacji.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 12, 2015, 12:53:11 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Generalnie miałem podobny problem z pewnym silnikiem z którym już walczę kawał czasu...  Na wiertarce jest ok a na rozruszniku już nie jest ok albo po dłuższym postoju pompa nie potrafi zassać oleju. Obojętnie czy nowa czy używka. Generalnie pompę należy przed pierwszym odpaleniem lekko przesmarować towotem aby nie pracowała na sucho  i mogła szybciej wytworzyć ciśnienie. Kolejna sprawa to w miejsce czujnika ciśnienia oleju trzeba wkręcić szpryce z 1,5L ojeju i walnąć olejem pod ciśnieniem aby nasmarować całość. Czujnik na zegar pokazuje pierdoły i w ogole nie patrzyć bo można błędne wnioski wyciągnąć. Jak już to tylko zewnętrzny manometr mechaniczny.
Następna sprawa która wyszła nie jako w trakcie walki  to dobry rozrusznik i akumulator - na "dobrym" ciśnienia nie było a po wymianie aku na inny lampka gaśnie w ciągu 0,2s. Problem leży niestety w kiepskiej pompie i nieco zdupionym układzie smarowania - pompa z regulatorem tłoczy pod ciśnieniem powiedzmy max 0,4 na filtr oleju i dalej w silnik, kiepski filtr lub zabrudzony powoduje spadek ciśnienia w całym układzie.  I nic nie da podnoszenie ciśnienia za pomocą podkładek pod sprężynę Aby to działało jak trzeba to regulator powinien znajdować się za filtrem a nie przed.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 12, 2015, 13:30:20 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ja o gaźniku. silnik powinien zgasnąć po całkowitym wkręceniu śruby od składu mieszanki, jeśli nie gaśnie to oznacza że dostaje paliwo inną drogą. najczęściej jest zbyt mocno uchylona przepustnica II przelotu. podaj symbol gaźnika to opiszę go dokładniej.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 12, 2015, 14:07:38 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Wydaje mi sie, ze tu olej ogromna role gral. Teraz na pelnym syntetyku jest pieknie. I silnik cichszy i taka lzejsza prace ma..

Co do gaznika to juz koniec. Sprzedaje wszystkie DOHC poza turbo i wstawiam GSI z wtryskiem.
Wstawialem 3 gazniki. Jeden mam nowy z podlka. Doszedlem ze juz nawet gasnie po wkreceniu sruby skladu. Z poczatku chodzil tylko jak przyslonilem palcami dolot. Dodawalem gazu i normalnie reagowal. Odslonilem dolot to przy dodawaniu gazu ogien szedl. Zmienilem wtedy zwezke venturii na 24. Poprawilo sie. Mniejsza dysza powietrza i super. Dodaje sie gazu i nic.nie strzela itd., wiec mowie jazda probna. Ja startuje a tu sily nima samego siebie uciagnac.
W 1.8 takie same objawy mialem to poprawilo wstawienie 2podwojnych gaznikow. Od razu chcialo dyfer urwac. Teraz powiedzialem koniec. Do Pikapa siada 1.6 Gsi. W dupie mam komentarze ze jak to taki silnik do 125p. Nie robie go dla pokazu tylko zeby jezdzil, a czasami nawet i na siebie zarobil.
Do drugiego 125p na drugi rok 16vt i koniec pieprzonych gaznikow i rozdzielaczy.
Jak komus cos trzeba to mozna pisac.
2x silnik 2.0 po remoncie, 1.8 bioracy olej, 1.6 do remontu. Milion aparatow zaplonowych, gaznikow z fiata i PN'a.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 12, 2015, 15:24:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mamy druga dekade XXI wieku - gazniki dzisiaj sa do zabawy,a nie do normalnej eksploatacji,
nie wiem po co sie szarpales z gaznikami, przeciez 2.0 dohc byl tez na wtrysku ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 12, 2015, 16:18:23 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Ta.. tylko wez taki dostań. Sie nie myslalo wtedy tak bardzo zaawansowanie, bo pojecia nie mialem. Aktualnie troszke sie poduczyl czlowiek, zrozumial technike i nigdy wiecej gaznikow.
W motorze wsadzilem juz wtrysk. Teraz pora na Fiaty.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 12, 2015, 17:53:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mam dohca na wtrysku i radze zastosowac inny wtrysk ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 12, 2015, 21:14:28 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ojtam... ja tam ole gazniki i zadnych czujnikow... oczywiscie d gaznika musi byc gaz ;)  i w tedy mamy juz prawie zupelnie bez awaryjne auto.... 15 lat mam gaznik.. jeden i ten sam i problemow z nim niema...
 wtryski tez niesą zle... ale....[adnie cs na trasie to jestesmy w dupie
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 12, 2015, 21:38:27 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
KGB sam wiesz o co chodzi :]
Widzisz Zuczek, żeby coś padło na trasie to najpierw trzeba na tą trasę wyjechać <lol2>
Ja póki co to ledwo z garażu wyjeżdżam. U mnie nie taka łatwa sprawa z gazem, bo nie mieszkam w PL i sam też jakoś niespecjalnie w tym temacie.
Racji trochę masz, ale nie jeżdże do jakiejś Mongolii czy Afryki gdzie tylko spawarka, młotek i śrubokręt.
W motorze już wtrysk. Jeżdżę trasy po Europie tak jak za czasów gaźnika z tym, że będąc w Alpach czy jakichś górach nie mam takiego czegoś, że im wyżej tym jeden bieg niżej.


Każdy niech wkłada co mu najbardziej odpowiada. Ja przechodzę na wtrysk. Jak się zbiorę to porobienia zdjęć to wrzucę na handel graty starego DOHC.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 12, 2015, 22:56:40 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Stary dohc to najlepiej chodzi przy codziennej jeździe na osprzęcie z 1,6 GSI.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 13, 2015, 13:37:15 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
myslalem o tym..nawet. z tego co pamietam na czerneiwicach 2011 twoj dohc na gsi wyplul cos kolo 90km? czy pomylilem fakty?

górach nie mam takiego czegoś, że im wyżej tym jeden bieg niżej.
ja tez nie..  podo go dodmuchalem )

ale fatycznie inaczej sprawa wygląda jesli mieszkasz poza granicami polandii
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 13, 2015, 22:35:37 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
z tego co pamietam na czerneiwicach 2011 twoj dohc na gsi wyplul cos kolo 90km?
103 KM miał na benzynie. tyle że motor był już słabej kondycji.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: 2.0 DOHC Fiata nie ma ciśnienia oleju po nocy
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 13, 2015, 22:51:39 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
robiles cos przy wtrysku,czy tak zywcem wrzuciles ten z GSI ?
bo byly jeszcze dwa 2.0 (jeden w czerwonym plusie) ,ktore wypluly na hamowni 90KM i 0.5l oleju ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.