Autor Wątek: Inteligencja LPG w GLE  (Przeczytany 4949 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Inteligencja LPG w GLE
« dnia: Październik 30, 2015, 11:58:10 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Rozważam dołożenie LPG w moim gle, w związku z tym mam kilka pytań, czasy się zmieniają a doświadczenia użytkowników dłuższe:
1. chcę mieć legalnie wbitą w dowód, jak to obecnie jest z przepisami, czy mogę sobie sam założyć instalację? Jakie papiery, na co i od kogo muszę mieć?
2. mikser palnikowy (ufo) czy dwie wpuszczane rurki?
3. czy w Polonezie można założyć wlew pod klapkę paliwa (zbiornik we wnęce koła)?
4. inteligencja w sterowaniu:
Polecam lekture strony naszego klubowicza Sztywnego - www.sztywny.of.pl
poczytałem o AL-700, czy to zadziała w gle?
Sondę mam (kolektor z gsi), pozostaje kwestia TPS, może udałoby się coś zaadoptować, np. z gaźnika motocyklowego.
I jak wówczas połączyć mikser? a może dorzeźbić na cnc mikser pod gaźnik?
4b. chyba, że jest jakaś sekwencja - z inteligencją, którą podłączę w gle, a ktoś zaprogramuje - to by było najlepsze.

Warunki brzegowe: gaźnik zasilany benzyną zostaje.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 30, 2015, 13:04:43 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
AL 700 to jedna z opcji. Masz jeszcze Lecho Mini albo Bingo z KME. TPS potrzebny jest tylko do 2 opcji. Cut-off czyli odcina ci przepływ gazu silnikiem krokowym (attuator) gdy puszczasz gaz a obroty są wysokie (hamowanie silnikiem) i opcja druga to wzbogacanie mieszanki do nagłego wyprzedzania. Działa jak kick down, czyli po przekroczeniu pewnej wartości wdepnięcia gazu silnik krokowy robi kilka kroków dodatkowych w stronę otwarcia. Możesz nie montować TPS a zrobić sobie wyłącznik krańcowy na końcu ruchu pedału gazu i wtedy wzbogaci ci się mieszanka.
Co do mikserów, mogę ci sprzedać używkę i palnikowy i rurkowy, bo został mi po fiacie. Ja osobiście byłem bardziej zadowolony z palnikowego, gdyż na rurkowym przy wdepnięciu gazu do końca i niskich obrotach silnik miał tendencje do dławienia(objaw jak by była pusta butla).

Mikser pod gaźnik odpada, bo przy puszczonym pedale duże podciśnienie atakowało by parownik a nie oto chodzi. System działa na zasadzie zwężki venturiego.

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2015, 13:05:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ad 4b. do sekwencji potrzebny jest ECU, wiec  pozostawienie gaznika w takim przypadku nie jest rozsadne,

ad 1. mozesz,ale Ci nie wolno, chcesz zalozyc sam,to potrzebujesz zakladu, ktory wezmie to na siebie i wystawi papiery,
koszt na allegro ~350pln,w stolcu tez znajdziesz taka mozliwosc

ad 2.zdecydowanie mikser palnikowy 2xfi27

ad 3. oczywiscie,ze mozna zalozyc pelny wlew pod klapka,
co do butli to wg. wlasnych preferencji - butla to chyba jedyny drazliwy temat w Polonezie,bo nie am idealnego rozwiazania

ad 4. nie al700 ,nie bingom i nie stag50  ,TAK stagXL,
kolektor z sonda lambda i stagXL czynia mieszanke regulowana

centralke polecam reczna i parownik do Igen - jest mozliwosc zastosowania parownika IIgen i centralki automatycznej do gaznika,ale to wcale nie jest wygodne rozwiazanie, bo komora plywakowa oproznia sie w szybciej w czasie jazdy niz na postoju,
moze sa centralki reczne ,ale pod parowniki IIgen - nie jestem na biezaco z centralkami do gaznika,a troche tego do wyboru jest

P.S.
na lpgforum w galerii jest kilka tematow z Polonezami - w kazdym mialem do czego sie przyczepic  ;>
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2015, 14:26:42 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 30, 2015, 15:55:03 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
moze sa centralki reczne ,ale pod parowniki IIgen - nie jestem na biezaco z centralkami do gaznika,a troche tego do wyboru jest
są takie centralki.

stag XL wystarczy, tps moim zdaniem warto jakiś założyć (obojętnie od czego). można zrobić np. wzbogacanie przy otwarciu IIprzelotu- nie będzie szarpać, choć i tak na lpg gaźnik chodzi dużo lepiej.

Również polecam mikser palnikowy zamiast rurek.

Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 30, 2015, 16:00:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
są takie centralki.
podejzewalem,ze musza byc,bo to bardzo prosta rzecz : wystarczy wziąć wtryskwą np stag 2W i srodkowa pozycje przerobic z przelaczania po obrotach na ZERO ,czyli zasosowac rozwoj wsteczny,
w produkcji to szybki myk i sa dwa produkty z jednego sprzedawane w tej samej cenie

update:
sprawdzilem, ze stag2G tak dziala,wiec mozna z nim stosowac reduktory IIgen
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2015, 16:17:57 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 31, 2015, 17:41:10 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
koszt na allegro ~350pln,w stolcu tez znajdziesz taka mozliwosc
mógłbyś rzucić przykładowym linkiem

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 31, 2015, 18:10:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
koszt na allegro ~350pln,w stolcu tez znajdziesz taka mozliwosc
mógłbyś rzucić przykładowym linkiem
masz http://allegro.pl/homologacja-instalacji-lpg-i5754962936.html

na przyzlosc, wpisujesz hmologacja w czesciach lpg
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 02, 2015, 09:41:39 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Ja polecę Ci bardzo prostą centralkę:
http://www.phjacus.pl/61-Przelacznik-Lovato-podcisnienie-p49.html
Do tego parownik z tzw "strzałem z gazu" http://www.phjacus.pl/R8-Reduktor-Lovato-RG80-podcisnieniowy-90kW-p109.html i odpalasz z gazu. Jak zaczniesz kombinować z jakimiś dokładanymi tps to może sie szybko okazać, że przekombinowałeś i ciągle coś nie działa a profitów z tego nie ma żadnych. No, może uda Ci się z z 0.5l na spalaniu zejść jak dobrze to ustawisz. Im prostsze rozwiązania tym bardziej niezawodne.
Taka instalacje mam od 2 lat w swojej Sierrce, przestałem uzywać benzyny bo to przełączanie benzyna/gaz w gazniku to jakaś pomyłka

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 02, 2015, 10:45:19 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
Ja polecę Ci bardzo prostą centralkę:

Do tego jest jeszcze potrzebny parownik lovato pneumatic . Inaczej się nie da. Dodatkowy elektrosiłownik uderza w membranę by podać dawkę gazu na rozruch. To jest moim zdaniem najgorsza opcja jaką nosił świat. Następna generacja lovato electric jest już lepsza, ma jedną membranę mniej.

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 02, 2015, 11:50:26 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
i jeszcze trzeba dodatkowy krociec w kolektorze wkrecic,zeby pneumatika podlaczyc ( mozna wyalic wezyk przedmuchow przy gazniku, t wtedy bedzie krocic i nie trzeba wiercic),
nowa instalacje wolalbym zalozyc na elektroniku i centralce z czujka obrotow - tez mozna odpalac na gazie, chociaz dodatkowego ssania gazu nie ma, wiec jest trudniej odpalic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 05, 2015, 10:31:51 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Cytat: zacekpl w Listopad 02, 2015, 09:41:39 am
Ja polecę Ci bardzo prostą centralkę:

Do tego jest jeszcze potrzebny parownik lovato pneumatic . Inaczej się nie da. Dodatkowy elektrosiłownik uderza w membranę by podać dawkę gazu na rozruch. To jest moim zdaniem najgorsza opcja jaką nosił świat. Następna generacja lovato electric jest już lepsza, ma jedną membranę mniej.

Dowolny parownik podciśnieniowy ;) Nie ma wcale dodatkowej membrany, do istniejącej już membrany dołączony jest trzpień elektromagnesu. Może miałes coś zepsute skoro uważasz, że to najgorsza opcja.

i jeszcze trzeba dodatkowy krociec w kolektorze wkrecic,zeby pneumatika podlaczyc ( mozna wyalic wezyk przedmuchow przy gazniku, t wtedy bedzie krocic i nie trzeba wiercic),
nowa instalacje wolalbym zalozyc na elektroniku i centralce z czujka obrotow - tez mozna odpalac na gazie, chociaz dodatkowego ssania gazu nie ma, wiec jest trudniej odpalic

Akurat przy gaźniku jest tyle różnych wężyków z podciśnieniem, że wpiąć się trójnikiem w któryś to nie jest problem.
Bez ssania gazowego trzeba naprawdę długo kręcić żeby uruchomić silnik, jak akumulator słaby to może nie wystarczyć.

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 05, 2015, 15:02:26 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
Dowolny parownik podciśnieniowy ;) Nie ma wcale dodatkowej membrany, do istniejącej już membrany dołączony jest trzpień elektromagnesu. Może miałes coś zepsute skoro uważasz, że to najgorsza opcja.
TO znaczy, że nigdy nie rozbierałeś takiego parownika.
W wersji elektronik jest
1. Membrana wysokiego ciśnienia (z płaszczem wodnym)
2. Membrana niskiego ciśnienia
W wersji pneumatic jest
1. Membrana wysokiego ciśnienia (z płaszczem wodnym)
2. Membrana niskiego ciśnienia
3. membrana zwrotna podparta sprężyną, blokuje dźwignię zaworu regulatora II stopnia.
Dodatkowy elektromagnes uderza właśnie w membranę II stopnia przeciwdziałając oporowi sprężyny ukrytej pod membraną zwrotną.

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 05, 2015, 15:19:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
oczywiscie,ze w pneumatyku jest dodatkowa membrana o srednicy ~6cm,
nie tylko w Lovato ,ale tez w BRC AT90,
w BRC dodatkowo elektrozawor pelni wtedy inna funkcje - w elektroniku odcina gaz do I komory ,a w pneumatyku popuszcza gaz z komory I do II ,czyli robi za ssanie,
w Lovato elektrozawor na deklu przyciska membrane II komory i jednoczesnie mala membrane podcisnienia (ktora przez sprezyne dociska dzwigienke,by zamknac przelot z I do II),
w ten sposob gaz przedostaje sie do II komory,
dwa parowniki i dwie rozne metody realizowania ssania - w Lovato bardzie pomyslowa i umozliwiajaca reczne ssanie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 05, 2015, 15:51:42 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Mnie pan specjalista od lpg tłumaczył ze w polonezie jest problem z butla w kolo bo wylot gazu z zaworu bezpieczenstwa wychodzi prosto na zbiornik paliwa ktory jest centralnie pod spodem.Legalnie ponoć mozna zamontowac butle z elektrozaworem z boku

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 05, 2015, 16:23:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
od strony prawnej tak wlasnie jest,ale nikt sie tym nie przejmuje,
dajewo w fabrycznych instalacjach jednak musialo sie przejmowac i tak powstaly butle specjalnie do PN ,czyli z wielozaworem w rogu wneki kola i srodkiem dostosowanym garbu Plusa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 06, 2015, 17:51:38 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
dajewo w fabrycznych instalacjach jednak musialo sie przejmowac i tak powstaly butle specjalnie do PN ,czyli z wielozaworem w rogu wneki kola i srodkiem dostosowanym garbu Plusa
Chętnie zobaczę zdjęcie takiej butli.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Inteligencja LPG w GLE
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 06, 2015, 17:59:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a ja chetnie bym taka dorwal i tankowal na nielegalu,bo ostatnie wypusty to zapewne rok 2002 - czasami sie zdazaja jeszcze jezdzace w Plusach,
w twoim i tak ie mialaby co robic,bo masz zapewne maly garb, wiec moglbys zastosowac jej imitacje,czyli butle zewnetrzna niepełna (w srodku),

tylko po co udziwniac,skoro na maly garb wchodzi zwykly torus po lekkim klepaniu garba (bez klepania trzeba by cos podlozyc, marnuje sie ~2cm wysokosci butli)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.