Autor Wątek: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.  (Przeczytany 2766 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« dnia: Październik 30, 2015, 21:28:39 pm »
spójrzcie na zachowanie koła zewnętrznego w 1.38 sekundzie tego przejazdu- https://www.youtube.com/watch?v=uaDpraliRaM.
 tak samo zachowuje się się koło podczas kontry w prawym zakręcie. krótkie końcówki znalazły się w linii prostej z wąsem zwrotnicy, koło ma wybór, może dalej skręcić w prawo i całkowicie zablokować układ sterujący. dlatego bardzo ważna jest właściwa regulacja śrub ograniczające skręt kół, w obie strony.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11320
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 30, 2015, 21:47:16 pm »
ale o co chodzi, na filmiku nie widac drazkow kierowniczych,
a wasa zwrotnicy nie wyprostujesz z drazkiem ,bo kolo nie jet w stanie tak mocno sie obrócić - kat skretu kola wewnetrznego to 35*
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2015, 22:24:38 pm »
oczywiście że drążków nie widać. ale widać "łopotanie" koła. wąs zwrotnicy nie jest równoległy do płaszczyzny koła, dlatego da się wyprostować drążek z wąsem zwrotnicy- sprawdzone. wtedy koło jest praktycznie luźne.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11320
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 30, 2015, 23:24:43 pm »
wąs zwrotnicy nie jest równoległy do płaszczyzny koła
bo nie moze byc,zeby auto normalnie skrecalo,
na rownolegle przerabiaja do driftu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 31, 2015, 00:09:24 am »

pełny skręt koła powoduje "wyprostowanie" wąsa i końcówek a to w połączeniu z poddającą się gumą silentbloków daje możliwość kołu "łopotania". koło może zacieśniać skręt lub rozluźniać w zależności od oporów toczenia. jak pierwszy raz to zobaczyłem to myślałem że coś się urwało. okazało się że ten typ tak ma. błąd konstrukcyjny którego nie pozbyto się przez kilkadziesiąt lat.




« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2015, 00:11:16 am wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11320
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 31, 2015, 18:13:55 pm »
musze to sprawdzic przy jakiejs okazji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 01, 2015, 12:26:08 pm »
tak jest, ale od tego jest ogranicznik dla zwrotnicy na wahaczu dolnym. często bywa, że się przygnie i taki jest efekt.
wahacze były 2 rodzaje, nowsze mają porządny ten odbojnik, stare jak np w 125p łatwo wygiąć.
Jednak jeszcze gorzej jest jeśli jest ustawiony organicznik skrętu (na wąsach, czy przekładni) bo może się zakleszczyć. najlepiej jest zupełnie bez ograniczników, ale dobrze "ustawione" odbojniki na wahaczach- najgłebszy skręt wychodzi.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 01, 2015, 19:12:30 pm »
w książce Morawskiego z 1988 roku dolny wahacz jest "goły" bez ogranicznika. mam wahacze Poloneza z 93 roku i tam ograniczniki są, choć nie pisze o nich w żadnej książce. w książce Sokolnickiego i Trzeciaka- "obsługa i naprawa FSO Polonez" wydanie 4, bez podanej daty wydania, zdjęcia przedstawiają wahacze bez ograniczników bo są przedrukowanie z książki z lat 70. czyli burdel na kółkach.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 14, 2016, 23:43:17 pm »
potwierdzam, u mnie tylko na pelnej kontrze telepie kierownica jakby sie cos mialo urwac raz na jakiś czas, ograniczniki z wąsów wycięte, dolne wachacze z porządnymi odbojami, coś z tym trzeba zrobic, ehh
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 634
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 05, 2016, 23:25:40 pm »
Tez zauważyłem tą wade zawieszenia. W caro 95. Przy skrajnych położeniach jedno koło ma spory luz. Muszę sprawdzić czy w moim plusie też to występuje i jeżeli tak to trzeba coś z tym zrobić.  <spoko>

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 25, 2016, 12:46:13 pm »
kto znalazl jakies rozwiazanie ? ograniczniki na dolnych wachaczach mam ...
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 25, 2016, 17:54:58 pm »
nikt nie znalazł bo nikt nie szukał. mnie chodził po głowie pomysł aby zastosować jakieś amortyzatory skrętu- jak w motocyklach. np. sprężyny gazowe od klapy. zamocować sprężynę tak aby uniemożliwiała "wyprostowanie" wąsa zwrotnicy z końcówką drążka- stale ją naprężała. montaż dwóch sprężyn tak aby ich siły wzajemnie się znosiły. jeden koniec umocować do przegubu wąs- drążek a drugi przypiąć do wahacza. w ten sposób sprężyna cały czas wymuszałaby zbieżność uniemożliwiając łopotanie koła.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 26, 2016, 10:42:48 am »
czyli tak jak maja jeep'y
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 04, 2017, 15:51:01 pm »
Ostatnio miałem na stole kpl zwrotnicę z łady i z trucka. Ładowski wąs jest silniej zagięty niż polonezowski, dzięki czemu mógłby wyeliminować tą wadę. Jak będę zakładać łado-heble do kombiaka, to sprawdzę czy nie wejdzie z czymś w kolizje (heble, wahacz). Jeśli nie, to go założę. Do zwrotnicy pasuje 1:1
Myślalem kiedyś aby kosztem powiedzmy 1-2mm materiału zamontować inaczej wąs FSOwski. Czyli zeszlifować tylne mocowanie i potem wyrównać oba. Następnie rozwiercenie otworu żeby śruba się nie przeginała. Zawsze jakiś krok do przodu.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 05, 2017, 17:00:00 pm »
Tylko taka operacja zmieni ackermana, pytanie czy nie na gorsze.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11320
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 05, 2017, 17:13:06 pm »
no i skoro was jest silniej zagiety, to zjawisko sie poglebi do tego stopnia,ze kolo moze sie zablokowac w skrecie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 09, 2017, 12:08:58 pm »
WRÓĆ! Łada ma mniej zagięty wąs niż FSO. Chwilowe zaćmienie ;)
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 10, 2017, 12:32:27 pm »
Tylko że wąs jest jeszcze na wsporniku z drugiej strony.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 11, 2017, 11:01:15 am »
Nie rozumiem.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11320
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: wada"wrodzona"układu kierowniczego DF- 125 i starszych Polonezów.
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 11, 2017, 13:14:54 pm »
bannedowi sie wasy pomylily
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.