Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016  (Przeczytany 100985 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #580 dnia: Październik 23, 2016, 18:35:40 pm »

Offline mlody

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96r. L98 1.8Gli 16v/kombi 00r. 92u 1.6gli 16v/2xE30 Touring 93r. 1.8IS
odkurzyłem w błękitnym i w srebrnym i dolałem płynu chłodniczego również w obu poldkach tylko w błękitnym gdzieś znika płyn bo wczoraj wlałem cały zbiorniczek i dziś już niebyło nic prawie w zbiorniczku zobaczę jaki stan będzie po nocy stania
Cytat: Fasola
Co tam groki, el lusterka, szyby, grzane dupy, wspomaganie itd itd je*ać, EL w Vinie się liczy

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #581 dnia: Październik 23, 2016, 19:01:12 pm »

Offline malin

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 8
  • Płeć: Mężczyzna
Wyciągnąłem skrzynie biegów.

Potrzebuje porady w sprawie głowicy, może ktoś, coś?
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=48440.msg763000#new

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #582 dnia: Październik 24, 2016, 20:54:04 pm »

Offline Blacnik

  • Mroczek
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 336
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GTi
Wygłuszyłem bagażnik. Jutro po jutrze zabieram się za tunel środkowy :)
Caro Plus 1.6 GTi
Romet Kadet m780

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #583 dnia: Październik 25, 2016, 00:44:54 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Umyłem ATU na myjni i się załamałem . Znajomy gadał że się spuszczał nad autem jak nad żadnym innym  robił je pół roku a efekt taki  że : Zalany cały bagażnik , podsufitka z lewej strony z pod lampy z pod noska zerwałem do gołego kawałek lakieru a na środku maski zrobił mi się purchel z rdzą ... Co mnie już kompletnie podłamało tym bardziej że 3 mieś temu odebrałem dopiero auto a były obietnice że 5 lat spokojnie bez rudego skurwiela aż się boje co będzie pod konserwacją pod dokładkami ...
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #584 dnia: Październik 25, 2016, 10:54:50 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dlatego dla mnie takie grube remonty blacharskie w przypadku aut, które da się kupic ładne i nie są jakimś wielkim rarytasem są bez sensu. Poprzegrzewana cienka blacha zaraz zacznie gnić, nie doczyszczone plamki rdzy również. Silniki,  zawieszenie, wnętrze można wymieniać co tydzień, ale z blacha nie ma żartów, bo potem wychodzą takie akcje. Miejmy nadzieje, ze tylko tyle spierdzielił.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #585 dnia: Październik 25, 2016, 13:01:42 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Dlatego dla mnie takie grube remonty blacharskie w przypadku aut, które da się kupic ładne i nie są jakimś wielkim rarytasem są bez sensu. Poprzegrzewana cienka blacha zaraz zacznie gnić, nie doczyszczone plamki rdzy również. Silniki,  zawieszenie, wnętrze można wymieniać co tydzień, ale z blacha nie ma żartów, bo potem wychodzą takie akcje. Miejmy nadzieje, ze tylko tyle spierdzielił.

Dokładnie ta jak piszesz. Bez sensu jest pakowanie kasy w blacharkę czy odbudowę DF-a czy PN-a bo ZAWSZE ktoś coś spieprzy. Jak nie zrobisz sam i sam nie dopilnujesz (siebie) nie będziesz miał dobrze zrobione. Samochód oryginalny jest tylko raz a odbudowywać opłaca się wg mnie rzadko występujące albo drogie auta. W przypadku Poloneza to można co najwyżej zrobić lakierowanie albo wymianę skorodowanych drzwi, żadna wymiana progów,podłogi i innych rzeczy. Jeszcze nie dzisiaj, gdy można kupić idealny samochód za 2-3 tysiące.

U nas jest jakieś dziwne przeświadczenie że da się zrobić tanio i dobrze. Śledzę kilka for motoryzacyjnych gdzie ludzie piszą o lakierowaniu auta za 3 tysiące albo inne cuda. Panowie, nie da się!!! Sam materiał dobrej klasy na samochód wielkości Poloneza to 4-5 tysięcy, nie mówiąc o przygotowaniu. A wchodzenie w blacharkę i odbudowę to zupełny nonsens. Potem możemy oglądać krzywo pospawane duże fiaty "na żółtych" ze szpachlowanymi łączeniami progów albo krzywo wspawane błotniki....."a bo to Panie duży fiat"
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #586 dnia: Październik 25, 2016, 14:18:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
gdzie ludzie piszą o lakierowaniu auta za 3 tysiące albo inne cuda. Panowie, nie da się!!!
<mysli>
widzialem lakierowane BMW e60 ,na ten sam kolor,wiec po "niemiecku",
2 lata temu za 2000pln,
nie bylo sie do czego przyczepic,
no moze do tego,ze kolor brzydki, taki szaro-beżowy ,kobieta by powiedziala, ze to piaskowy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #587 dnia: Październik 25, 2016, 15:45:55 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
żadna wymiana progów
Polemizowałbym ;) w Polonezach to jeden z najczęściej i najszybciej korodujących elementów, często widywałem i widuję nadal Polonezy w których są: ładne zdrowe drzwi, błotniki, podłoga, w sumie wszystko poza progami. W 95% Polonezów jakie znam gniją lub zaczynają gnić miejsca na podnośniki. Plastikowe nakładki w Caro i w plusach pod którymi non stop jest wilgoć tylko wspomagają tą korozję. Progi można robić, ale trzeba to zrobić dobrze i solidnie, najlepiej zgrzewaniem punktowym, niestety większość fachowców ,,pohefta" tu i tam żeby próg się trzymał, ,,jako tako" pomaluje wychodząc z założenia, że ,,z 2-3 lata wytrzyma". Sam mam pewne doświadczenia w blacharzami i lakiernikami, robiłem progi w dwóch Polonezach i wiem, że progi można zrobić i ,,zrobić".

U nas jest jakieś dziwne przeświadczenie że da się zrobić tanio i dobrze. Śledzę kilka for motoryzacyjnych gdzie ludzie piszą o lakierowaniu auta za 3 tysiące albo inne cuda. Panowie, nie da się!!!
Tutaj muszę się zgodzić, przede wszystkim jeśli ktoś posiada umiejętności, to te umiejętności ceni, po znajomości może być mały rabat, ale nie ma nic za darmo. Trochę winni są też sami posiadacze aut, którzy chcą na siłę na wszystkim wytaniać ( nie mówię tu konkretnie o przypadku kolegi McFly który wiem, że sporo pracy i serca włożył w auto ale uogólniam ). Skądś wziął się stan rzeczy polegający np na tym, że w sklepach od ręki są tylko najtańsze części. Jak chcesz coś lepszego to trzeba czekać, bo ogół chce jak najtaniej. Nie tyczy się to tylko Poloneza... a blacharze przywykli do mentalności przeciętnego Kowalskiego który każe ,,robić po taniości". Znaleźć blacharza który podejmie się DOBRZE ZROBIĆ wóz z FSO jest bardzo ciężko a taki człowiek wówczas będzie się cenił.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #588 dnia: Październik 25, 2016, 21:35:27 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Jeszcze nie dzisiaj, gdy można kupić idealny samochód za 2-3 tysiące.
Za takie kwoty to niestety do ideału dużo brakuje.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #589 dnia: Październik 25, 2016, 23:40:27 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Jeszcze nie dzisiaj, gdy można kupić idealny samochód za 2-3 tysiące.
Za takie kwoty to niestety do ideału dużo brakuje.

Do ideału pewnie tak ale mając możliwość kupna za 1,5 tys. zł "srebrzystego" z 94 r w dziewiczym stanie zachowania z lekko wgniecionymi drzwiami trudno sensownym nazwać ładowanie 15 koła w blacharkę i lakier jakiegoś trupa.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #590 dnia: Październik 26, 2016, 00:24:52 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Samochód oryginalny jest tylko raz a odbudowywać opłaca się wg mnie rzadko występujące albo drogie auta.
w końcu ktoś, kto mądrze mówi. <ok>

najbardziej śmieszą mnie ludzie, którzy zamiast kupić dobry egzemplarz za konkretne pieniądze, kupują trupa i remontują, bo będzie 'taniej'.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #591 dnia: Październik 26, 2016, 10:36:34 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Nie chodzi o to, czy taniej, czy drożej. Jak sam zrobisz, to przynajmniej wiesz, co masz. I nie chodzi mi nawet o satysfakcję... Nieraz widziałem "nówkę z salonu", a która po roku miała już dziurę w progu.
Poza tym, jak kupujesz np. zgniłego garbusa w cenie złomu i stawiasz go na remont do ASO VW, to nic dziwnego, że troszkę za drogo wychodzi.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #592 dnia: Październik 26, 2016, 20:26:22 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Samochód oryginalny jest tylko raz a odbudowywać opłaca się wg mnie rzadko występujące albo drogie auta.
w końcu ktoś, kto mądrze mówi. <ok>

najbardziej śmieszą mnie ludzie, którzy zamiast kupić dobry egzemplarz za konkretne pieniądze, kupują trupa i remontują, bo będzie 'taniej'.

Też popieram i jestem tego sama zdania a nie pierdol...... że za grosze się wyremontuje u Jurasa w warsztacie na klepisku i będzie jak nowy.
Z gówna wozu nie ulepisz, tym bardziej że to nie 125p z 1969 roku tylko zwykły Polonez Atu czy tam Caro plus, bez plus- których w dobrym stanie jest jeszcze trochę i można kupić w normalnych pieniądzach.
I co z tego lakier wymalowany, powstawiane elementy jak widać zrobione jest to na odwal i jedna myjka i już bezbarwny schodzi oraz rdza.


FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #593 dnia: Październik 26, 2016, 21:34:49 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
U jakiego Jurasa?! Jak robić, to własnoręcznie. Kogoś, kto kupuje poloneza w stanie "gorszym niż do remontu", a następnie... zleca ten remont (komukolwiek) - ja też nie jestem w stanie zrozumieć. Są tacy w ogóle? :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #594 dnia: Październik 26, 2016, 21:48:09 pm »

Offline Daniel#1981

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu+ 1.4 98, 125p 1.8 16V 88
Nie chodzi o to, czy taniej, czy drożej. Jak sam zrobisz, to przynajmniej wiesz, co masz. I nie chodzi mi nawet o satysfakcję... Nieraz widziałem "nówkę z salonu", a która po roku miała już dziurę w progu.
Poza tym, jak kupujesz np. zgniłego garbusa w cenie złomu i stawiasz go na remont do ASO VW, to nic dziwnego, że troszkę za drogo wychodzi.
Wiele polonezów przerobiłem i bardziej opłaca się kupić idealny egzemplarz za 5 czy 10 tysięcy, zakonserwować i zrobić detailing niż rzeźbić w gównie. Trup nigdy nie będzie ideałem pachnącym nowością.
1.4 GLI 16V

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #595 dnia: Październik 26, 2016, 21:57:39 pm »

Offline Blacnik

  • Mroczek
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 336
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GTi
Zmierzyłem kompresję i jest 10 10 10 8  :d. (Trzeci trochę ponad 10 wyskoczył i czwarty trochę ponad 8.) Zdejmując dywan zauważyłem, że przy spawaniu nie założyli mi wygłuszeń więc wygłuszyłem jeszcze podłogę  <spoko>
Caro Plus 1.6 GTi
Romet Kadet m780

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #596 dnia: Październik 26, 2016, 22:14:06 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Coś niesamowitego... Jak widzę te niektóre stwierdzenia to aż ciężko mi uwierzyć, że padają one na forum sympatyków poloneza. Mając takie wyśrubowane kryteria to spora część kiedykolwiek prezentowanych tutaj samochodów powinna zostać oddelegowana na szroty w trybie natychmiastowym, bo w końcu "jak nie oryginał znaczy, że samochód G wart". Wąskie Caro miało zrobiony remont w 2007 roku (wymiana progów etc.) fakt faktem, że na oryginalnych częściach, ale po dziś dzień progi trzymają się elegancko, a korozja postępuje w miejscach, które w owym czasie nie wymagały żadnej ingerencji. Atutututu póki co też się trzyma i ruda jeszcze nigdzie nie wyłazi, choć to pewnie zasługa tego, że auto w zimie prawie nie jeździło. Oczywiście, że brak ingerencji w "blachę" w jakiś sposób podwyższa wartość konkretnego egzemplarza, ale twierdzenie, że samochód po wymianie progów itp. już się do niczego nie nadaje jest zdecydowaną przesadą.
Blacnik, sprawdź wałek rozrządu, bo taka różnica w kompresji nie wróży nic dobrego.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #597 dnia: Październik 26, 2016, 22:17:39 pm »

Offline Blacnik

  • Mroczek
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 336
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GTi
Blacnik, sprawdź wałek rozrządu, bo taka różnica w kompresji nie wróży nic dobrego.
Jeszcze raz będę robić sobie pomiar bo za 1 razem mi jakimś cudem na 1 cylku też wyszło 8 a za 2 razem 10
Caro Plus 1.6 GTi
Romet Kadet m780

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #598 dnia: Październik 26, 2016, 22:35:06 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Mierzyłeś na ciepłym, czy na zimnym silniku? Czy przyrząd do pomiaru wkręcałeś w gwint świecy czy to był ten z "kondonem" na końcu rurki, który ma uszczelniać połączenie podczas pomiaru?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2016
« Odpowiedź #599 dnia: Październik 26, 2016, 22:40:05 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Wczoraj i dzisiaj dużo jeździłem GLD. Spalanie w cyklu mieszanym wyszło 5,7 ON, jestem zadowolony :) Poza tym poodkurzałem go w środku, zmieniłem opony z przodu. Dębice D124 zastąpiły Dębice Frigo S-30. Pojeździłem dzisiaj trochę po szrotach, powyjmowałem trochę części, na jednym szrocie mnie wkurzyli. Za kanapowe fotele do Poloneza, w stanie dobrym ale nie bardzo dobrym, przemoczone od wody bo auto stoi z wybitą szybą chcą... 300zł ?! i twierdzą, że to się za tyle sprzeda, jak ja nie kupię - kupi kto inny  <lol2>