Autor Wątek: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka  (Przeczytany 13187 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kamil66kl

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez przejściówka 90r.
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 16, 2016, 13:51:30 pm »
Tak wygląda koło względem błotnika, mniej więcej tak finalnie to będzie wyglądało

Takie pochylenie koła, trochę za duże, w oryginale nie ma regulacji pochylenia, ale chyba zrobię taką regulację :)

Tak rozwiązałem mocowania z możliwością ustawiania całej tylnej osi (do ustawienia geometrii)





Usztywnienie podłogi bagażnika

I progów


Z góry przepraszam że nie edytowałem poprzedniego postu, ale tam była szybka odpowiedź i nie da się edytować, na przyszłość się poprawię :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2016, 14:15:41 pm wysłana przez kamil66kl »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 17, 2016, 06:10:59 am »
I juz mi sie temat podoba :D takto gadanie na chlopaka ze sie nie da, ze jest glupi itd zamykanie mu tematu z gory stwierdzajac porazke, a tu przychodzi i pokazuje ze sie da, takze kibicuje i czekam na dalszy rozwoj akcji

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 17, 2016, 09:20:58 am »
takto gadanie na chlopaka ze sie nie da, ze jest glupi itd zamykanie mu tematu z gory stwierdzajac porazke, a tu przychodzi i pokazuje ze sie da,
przeczytaj co pierwotnie planował a na czym poprzestał bo w tym momencie jedyna głupia wypowiedz w temacie jest Twoja ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 17, 2016, 09:42:33 am »
takto gadanie na chlopaka ze sie nie da, ze jest glupi itd zamykanie mu tematu z gory stwierdzajac porazke, a tu przychodzi i pokazuje ze sie da,
przeczytaj co pierwotnie planował a na czym poprzestał bo w tym momencie jedyna głupia wypowiedz w temacie jest Twoja ;)

Plan troche odbiegl od pierwszego czyli swapu wszystkiego z omegii a wyszla mieszanka poloneza z bmw co nie zmienia faktu ze kazdy mieszal chlopaka z blotem i od razu chcial zamykac temat... a w dziale gdzie WLASCICIEL TEMATU prosil o zamkniecie nikt tego nie zrobil tylko dalej brnal w dyskusje...

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3051
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 17, 2016, 12:00:23 pm »
Te smarki na łączeniu progu z błotnikiem i te łaty to tak już zostaną?
Czy będzie dokupione dostępne w handlu zakończenie progu aby to wyglądało i miało ręce i nogi nawet w sensie wizualnym jako wzmocnienie?
Bo jak ten cały swap jest zrobiony jak na pokazanym ostatnim zdjęciu to szkoda roboty i kasy.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2016, 12:11:49 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2954
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 17, 2016, 12:01:52 pm »
spawanie nakrętek z teflonem, to też średni pomysł.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 580
    • Coupé Plus
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 17, 2016, 12:48:17 pm »
Na Allegro można kupić belkę przerobioną pod regulacje zbieżności i pochylenia koła, albo tak jak piszesz samemu przerobić pod śruby z podkładkami mimośrodowymi. Dopiero wtedy można mówić o geometrii.  Powodzenia.

Offline kamil66kl

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez przejściówka 90r.
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 17, 2016, 14:52:38 pm »
Te smarki i łaty na łączeniu progu z błotnikiem to wzmocnienie progu wewnętrznego i poszycia wewnętrznego błotnika, oryginalne było zardzewiałe, teraz jest zrobione z blachy 2 mm, dobrze zakonserwowane, na to pójdzie oczywiście normalny próg. Na koniec będzie to jeszcze zabezpieczone konserwacją do profili zamkniętych.
Jeśli chodzi o spawanie nakrętek z teflonem, jedyne co złe może przy tym się stać to wypłynąć teflon może, i tak też się stało ale to w niczym nie przeszkadza :) później można ewentualnie dać klej do gwintów i jest okej.
A co do belki regulowanej, to właśnie o to mi chodzi, tylko koszt gotowej belki to 700zł, a zrobienie takiej samemu nie powinno przekroczyć 200zł, zależy czy kupię gotowe fasolki z śrubami czy zlecę zrobienie ślusarzowi, a ta regulacja co jest na zdjęciu to jest do ustawienia belki względem reszty samochodu na przyrządach do ustawiania geometrii, wstępnie jest to ustawione, ale wiadomo że w garażowych warunkach nie ustawi się tego co do stopnia bez przyrządów.
P.S co do tych zakończeń progu, chciałem to kupić ale nie mogę nigdzie dostać, są tylko końcówki na przód, progi mam ale nie mam końcówek. Wiecie może gdzie tego szukać? Na allegro nie ma.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 18, 2016, 17:37:52 pm »
Projekt jest ciekawy, tylko mam wątpliwości czy był sens to wszystko robić:

Jak widać, nie trzeba zmieniać zawieszenia żeby auto (nawet b.niskie) trzymało się drogi, kluczem są tu odpowiednie sprężyny i amortyzatory.
https://www.youtube.com/watch?v=B3J6buMB28Q

amorkami od VW T4

Ale to nie są amortyzatory o właściwej charakterystyce do tego samochodu... Jak już wydałeś kasę na Bilsteina to mogłeś zamówić do Poloneza, a nie amortyzatory zestrojone pod małą ciężarówkę...

Aha, zanim ktoś na mnie naskoczy że znowu hejtuję, to muszę dodać że PROJEKT MI SIĘ PODOBA!
Jeżeli by starczyło środków żeby z tego V6 wykrzesać jakąś dużą moc, to byłby z tego b. fajny wehikuł Pana Samochodzika, czy jak kto woli cichociemny Porsche killer. W każdym razie jeżeli wszystko będzie zrobione dobrze i dofinansowane, to w dalszym ciągu może to być b.fajne auto.

« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2016, 18:20:40 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline kamil66kl

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez przejściówka 90r.
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 18, 2016, 23:50:15 pm »
Zawieszenie zmieniałem głównie dlatego żeby mogło przenosić duże moce i w razie jak bym chciał jeszcze więcej mocy to już nie będę się przejmował kombinacjami z tylnym zawieszeniem, tak na zapas robione :) oryginalnie silnik ma 170km, chcę go podkręcić do 200, a w przyszłości, jak fundusze pozwolą, może bym się pokusił o kompresor albo zupełnie inny silnik, ale to daleka przyszłość. Jeśli chodzi o amorki, to prawda może trochę pochopna decyzja, ale z tego co wyczytałem na tym forum o amorkach z T4 to podobno się spisują, no to chciałem już też kupić z górnej półki. No i pragnę zaznaczyć :D że to jest projekt możliwie nisko budżetowy, ale na dobrych podzespołach, zobaczymy co z tego wyjdzie, największym wyzwaniem jest czas, chcę skończyć przed październikiem. To ma być samochód na codzień.
Jeśli chodzi o postęp prac, to skończyłem z jednej strony próg rzeźbić, w tym tygodniu skończę drugi i wyciągnę silnik może. Jeszcze nie zamontowałem stabilizatora z tyłu, a to też lekkie wyzwanie.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 19, 2016, 00:45:41 am »
amortyzatory od T4 sa krotsze po rozciagnieciu, wiec nie nadaja sie do nie obnizonego zawiasu,
amortyzator pracuje na rozciaganie, a sciskanie jest dla niego efektem ubocznym , wiec skoro jest krotszy po rozciagnieciu, to bedziesz musial skrócić sprezyny,zeby zapewnic mu dobre warunki pracy,
jaka to ma byc dlugosc to nie mam pojecia, bo nie widzialem (chociaz chcialem zobaczyc) charakterystyki jego pracy, ani zwymiarowanej pozycji neutralnej w szmelcwagenie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 19, 2016, 01:50:29 am »
o wyczytałem na tym forum o amorkach z T4 to podobno się spisują

Tak, tylko że to mówią ludzie którzy jeżdżą dosyć spokojnie i mierzą jakość pracy amortyzatora brakiem przechyłów i wypadaniem plomb, nie jest to żadnym wyznacznikiem. Szymon Mazur nie był zadowolony z tych amortyzatorów.
Niemniej, jak już dostaniesz te Bilsteiny, to może w Zerkopolu wymienią zaworki w jakichś ludzkich pieniądzach.
http://www.bilstein.pl/index.php?page=oferta
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2016, 01:52:14 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline kamil66kl

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez przejściówka 90r.
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 19, 2016, 10:26:59 am »
Amorki już są u mnie, i wiem że będę musiał uciąć sprężyny, ogólnie było takie założenie że pójdzie samochód trochę w dół na zawieszeniu, ale nie chcę też z niego kaleki robić. Narazie poskładam tak jak jest i zobaczymy co z tego wyjdzie, póki co nie mam sprężyn od trucka i to jest problem. A czemu te amortyzatory nie będą pracowały tak jak należy, czym to się będzie objawiało?

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Moderator
  • Wiadomości: 1009
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 19, 2016, 12:36:20 pm »
A czemu te amortyzatory nie będą pracowały tak jak należy, czym to się będzie objawiało?

Na amortyzatorach od ciężarówki będzie podskakiwał jak piłeczka.
linki
Efekt pingponga:
https://www.youtube.com/watch?v=toESTbdGy8w
https://www.youtube.com/watch?v=ZcjFg2Gyumk&feature=youtu.be&t=1m32s
/wyręczając dyżurnego/

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 19, 2016, 12:58:43 pm »
taka firma jak Bilsteina powinna udostepniac dane charakterystyk swoich amorkow - jezeli taka bym dostal, to porownam z fabryczna i mozemy dywagowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline kamil66kl

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez przejściówka 90r.
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 19, 2016, 18:02:06 pm »
Jeśli faktycznie będzie efekt pingponga to się zdenerwuje, bo właśnie po to chciałem kupić dobre amorki żeby tego nie było. No ale zobaczymy

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 20, 2016, 12:22:09 pm »
póki co nie mam sprężyn od trucka i to jest problem.

Możesz dać sprężyny od szerokiego Caro. Nie są tak twarde jak te od trucka, ale twardsze niż te z wąskiego zawieszenia, choć i tak za miękkie. Przy V6, sprężyna od trucka by jednak była dobra.


A czemu te amortyzatory nie będą pracowały tak jak należy,

Bo ktoś je dopasował do Poloneza tylko na tej podstawie że da się je zamontować prawie bez przeróbek. Amortyzator oprócz skoku, musi mieć odpowiednią siłę tłumienia na dobiciu, na odbiciu, oraz szybkość reakcji. Tłumienie też się zmienia w zależności od szybkości ścisku. Amortyzatory od T4 są przystosowane do auta które ma dopuszczalną masę 3,5 tony, a Polonez ma 1,5 i w serii waży 1050 do 1150kg w zależności od modelu.


Jeśli faktycznie będzie efekt pingponga to się zdenerwuje, bo właśnie po to chciałem kupić dobre amorki żeby tego nie było. No ale zobaczymy

Filmiki powyżej pokazują, jeden nie wiem jaki jest amortyzator, a w drugim była seria zalana hipolem.

Ale na T4 też jest nagranie:

https://youtu.be/fJJPZLoWGjg?t=1m59s

A tak to się spisywało na mokrym w połączeniu zaspawanym mostem.

https://www.youtube.com/watch?v=qc25XJjh5k4
« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2016, 12:24:45 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline kamil66kl

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez przejściówka 90r.
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 21, 2016, 16:53:11 pm »
Jeśli chodzi o blacharkę to już skończyłem z progami, stoją w podkładzie epoksydowym. Jeśli chodzi o amortyzatory to już spasowałem bilsteiny z T4 na przód, bez cięcia sprężyn podeszły tylko mocowanie górne odwróciłem, a tył wydaje mi się że nieźle będzie pracował na amortyzatorach przednich z poloneza, KYB były z przodu, dałem je na tył, tylko jeszcze muszę przesunąć mocowanie amortyzatora trochę do góry żeby nie dobijał, jutro to ogarnę.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 21, 2016, 18:04:57 pm »
co Ty rzezbisz ? odwracanie mocowania to slaby sposob na prawidlowa prace amortyzatora, bo mocowanie nagle przenosi sily odwrotnie, niz zaklada jego konstrukcja,
a przednie amory zalozone z tylu ? przednie maja sile tlumienia ~1.5x taka jak tylne, co moze nie zaszkodzi przy resorze ,ale maja skok o 10cm wiekszy niz tylne ,wiec most nie zatrzyma sie na odbjach podluznicy i amortyzatora, tylko na samej podluznicy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline kamil66kl

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez przejściówka 90r.
Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 21, 2016, 21:33:52 pm »
Przecież górne mocowanie przedniego amortyzatora jest zbudowane z gumy, to ona przenosi obciążenia, po odwrócenie jej nic się nie stanie. Jeśli chodzi o tył, to most nie spotka się z podłużnicą bo go nie ma :D na pracę resoru tez to nie wpływa bo go nie ma. Jest za to belka z wahaczami i sprężyny, że względu na zmianę zawieszenia sam sobie ustala wysokość mocowania amortyzatorów. Jak będę na kompie dodam zdjęcie jak to wygląda.
Edit: tak to wygląda
« Ostatnia zmiana: Lipiec 21, 2016, 22:10:32 pm wysłana przez kamil66kl »