Autor Wątek: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M  (Przeczytany 4389 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11074
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 06, 2017, 17:12:54 pm »
masz zle podpieta wode w parowniku, zamien weze miejscami, tak by ten z kolektora szedl do dolnego krocca w parowniku,a tez z gornego do pompy wodnej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 217
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 06, 2017, 17:22:56 pm »
Dzięki za informacje. A dlaczego należy zmienić je miejscami? Nie znam się na instalacjach, dlatego pytam.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11074
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 06, 2017, 17:50:02 pm »
bo pęcherze powietrza plyna chetnie do gory, i zarazem bardzo opornie do dolu,
tak jak masz teraz to najszybsza droga do zapowietrzenia sie parownika
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 217
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 10, 2018, 18:52:23 pm »
Aktualizuję temat, gdyż mam mały problem z Polonezem.

Sytuacja wygląda tak: po odpaleniu na zimno (na benzynie oczywiście) i dodaniu delikatnie gazu silnik przez ok 10s pracuje nierówno. Po rozgrzaniu czasami odpala ładnie, jednak zdarza się, że muszę trzymać wciśnięty pedał gazu, bo nie trzyma wolnych obrotów. Jeśli odpali wolne obroty utrzymują się równo na 1000 obr/min, więc trochę za wysoko. Sporadycznie też nie chce wkręcać się na wyższe obroty(gaz wciśnięty prawie do połowy, a obroty nie chcą przekroczyć 2500 obr/min i do tego tak jakby nie pracował na wszystkich cylindrach, telepie całym samochodem). Odłączenie akumulatora pomaga tylko na chwilę. Check się nie pali.

Na LPG te problemy nie występują, choć przy ok 3500 obr/min silnik delikatnie dusi się, ale też nie zawsze.

Opis trochę chaotyczny, jednak przedstawiłem to w miarę najprościej jak się dało. Spotkał się ktoś z czymś takim?

Spalanie LPG mierzone na trasie 300 km wyniosło 9,2 l/100 km.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11074
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 11, 2018, 01:35:08 am »
odlaczenie aku pomaga na chwile - na jak dluga chwile ?
zawsze pomaga na pierwsze odpalenia po odlzaczeniu aku ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 217
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 11, 2018, 16:14:44 pm »
Pomaga na kilka dni, tyle że silnik i tak cały czas ma podwyższone wolne obroty, ale przynajmniej nie gaśnie.
Tak, po odłączeniu aku pierwsze odpalanie jest normalne.

Sytuacja z dzisiaj. Rano zgasł kilka sekund po odpaleniu, po załączeniu lpg mogłem jechać. Po 8 godzinach postoju odpalił normalnie...


Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11074
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 11, 2018, 16:43:15 pm »
po rozgrzaniu,gdy odpali musisz trzymac noge na pedale, bo gasnie - czujesz wtedy na pedale, ze ssanie jest zalaczone,czyli pierwsze 2cm pedal chodzi wyjatkowo lekko, jakby przepustnica byla podparta, czy tego nie czujesz (bo ssanie nie jest wlaczone) ?
1000rpm to rozumiem, ze podwyzszone obroty na nagrzanym silniku, a nie zimnym ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 217
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 11, 2018, 17:11:39 pm »
Tak, podwyższone obroty utrzymują się po rozgrzaniu. Jeśli chodzi o luz na pedale, nie zwróciłem na to uwagi. Ale wydaje mi się że luz nie występuje.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11074
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 11, 2018, 20:32:39 pm »
podwyzszone obroty na cieplo sugeruja,ze jest jakis dodatkowy doplyw powietrza, albo serwomotor uchyla przepustnice,albo masz lewe powietrze,
jezeli serwomotor dziala, to i ssanie powinno dzialac - sprawdz,bo to wazne, a mozna zobaczyc jaka jest szczelina miedzy zderzakiem i sruba regulacyjna na cieplo i na zimno,
w przypadku dzialania ssania zostaje kwestia jego sterowania,czyli ECU, ktory moze sie gubic z powodu czujnika temp. plynu, albo styku wolnych obrotow,
najlepiej byloby podlaczyc pod kompa, bo widac stan czujnikow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 217
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 12, 2018, 18:20:52 pm »
Wczoraj odłączyłem aku na kilka godzin i wyczyściłem wszystkie złącza elektryczne. Odpiąłem też tą szeroką wtyczkę od komputera i 2 piny były zaśniedziałe. Dziwna sprawa. Póki co silnik działa jak należy, rano ładnie odpalił, po rozgrzaniu obroty mają właściwą wartość.