Autor Wątek: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M  (Przeczytany 4609 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« dnia: Marzec 12, 2016, 18:55:27 pm »
Tydzień temu stałem się posiadaczem Poloneza Atu Plus 1.6 GLI z dość niskim przebiegiem. Samochód pochodzi z 1997 roku, przebieg nieco ponad 40 tys.km. Pierwszy właściciel zaraz po zakupie dokładnie zakonserwował auto, dzięki czemu korozja nie występuje. Generalnie nie planowałem zakupu drugiego Poloneza, ale stan samochodu oraz przebieg przesądziły jego zakup.
Samochód ma kilka mankamentów:
- po zatankowaniu śmierdzi benzyną,
- szwankują wycieraczki,
- tylny zderzak z lewej strony jest nieładnie przytarty,
- gdzieniegdzie występują rysy,
- termostat do wymiany
Dzisiaj ogarnąłem autko nieco z zewnątrz i wymieniłem olej. Wymiany wymagają opony, bo Polonez stoi na fabrycznych oponach. W najbliższym czasie wymienię pasek rozrządu, który prawdopodobnie nigdy nie był wymieniony, płyn hamulcowy, chłodniczy itp.
Tak ATU prezentuje się na dzień dzisiejszy:






koło zapasowe raczej nigdy nie było użyte:


lakier zaprawkowy:

rodzeństwo:


Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2016, 23:30:32 pm »
Jeżeli to nie zgnił sam pierścień nad pompą (można zmienić) ani nie zgniło przy mocowaniu pierścienia, tylko gdzieś indziej, to bym się zastanowił czy dziury nie da się zakleić włóknem szklanym i żywicą poliestrową, bo może być problem dostać FSOwski zbiornik, a rzemiosło jest tak do d*** skonstruowane że benzyna ucieka na zakrętach od pompy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 12, 2016, 23:37:21 pm »
Bardzo fajne ATU i dobry przebieg :). Mój ulubiony kolor wnętrza.
Polecam sprawdzony termostat MERA 85 Stopni a pasek Contitech CT 1004.
Zderzak bez problemu dobry lakiernik polakieruje Ci tak że nie będzie śladu. Jak zrobisz korektę lakieru to przy tym lakierze będzie efekt WOW.
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1866
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 12, 2016, 23:45:07 pm »
Ładny niskoprzebiegowy Atu Plus, dobrze, że pierwszy właściciel pomyślał o konserwacji  <spoko> Fajnie też, że trafiła Ci się wersja ze wspomą ZF :)

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 211
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fiat 125p '78 & 87, Polonez 1.5 GLE, 1.6 & 1.8 16V
    • Polonez, PF 125p
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 13, 2016, 01:44:51 am »
Lista wad zbieżna z moim atu 1.4 '97 :D:D
Fiat 125p 1987- w budowie; Fiat 125p 1500 1978; Caro 1.6 16V; Atu+ 1.8 16V- w przebudowie; Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, 126p 1988.

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 13, 2016, 11:10:22 am »
Bardzo dziękuje za miłe słowa  :]. Stopniowo będę doprowadzał go do jak najlepszego stanu. Korekta lakieru za jakiś czas na pewno zostanie zrobiona.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 13, 2016, 17:44:58 pm »
Jeżeli to nie zgnił sam pierścień nad pompą (można zmienić) ani nie zgniło przy mocowaniu pierścienia, tylko gdzieś indziej, to bym się zastanowił czy dziury nie da się zakleić włóknem szklanym i żywicą poliestrową, bo może być problem dostać FSOwski zbiornik, a rzemiosło jest tak do d*** skonstruowane że benzyna ucieka na zakrętach od pompy.
raczej nic nie zgnilo w baku ,tylko nieslawny zasobnik powietrza w Atu sie rozszczelnil,
sprawa znana chyba kazdemu wlascicielowi Atu i Kombi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 29, 2016, 19:54:16 pm »
Polonez od kilku dni służy jako drugie podręczne auto. Dzisiaj wymieniłem pasek rozrządu. Wybór padł na pasek firmy Gates, myślę że jest równie dobry jak Contitech. Jeśli chodzi o termostat, to nie wiem czy nie byłby lepszy taki na 82 stopnie?

Kilka zdjęć starego, fabrycznego paska:








Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 30, 2016, 17:47:29 pm »
Termostat na 82*C na pewno nie będzie lepszy. W Polskim klimacie 88*C spisuję sie idealnie. ;)

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 30, 2016, 18:13:38 pm »
Samochód w zimę jeździł nie będzie, więc dlatego myślałem o 82*C. Ostatecznie zamówiłem termostat Mera 85*C tak jak polecał Tomekk:]

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 30, 2016, 22:10:00 pm »
Na pudełeczku Mera jest napisane że 85 jest właśnie do Plusa. Ja wkładam te termostaty także do starszych Poldków, nie zdarzyło się aby zaczął się przegrzewać, za to idealnie trzyma 90 stopni, jest ok.
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 18, 2016, 20:32:34 pm »
UPDATE:

W sobotę wymieniłem olej w skrzyni biegów i moście, a także uszczelkę mostu, autko zostało umyte.

Wybór padł na Hipol 15f





Bardzo podoba mi się ten kolor (74E)






W planach montaż centralnego zamka i elektrycznych szyb.


Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1063
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 18, 2016, 22:04:53 pm »
Na pudełeczku Mera jest napisane że 85 jest właśnie do Plusa. Ja wkładam te termostaty także do starszych Poldków, nie zdarzyło się aby zaczął się przegrzewać, za to idealnie trzyma 90 stopni, jest ok.
Niestety Mera też zeszła na psy. Z początku jest ok, fajnie trzyma temperaturę ale po pół roku normalnej eksploatacji termostat zaczyna przepuszczać (tudzież za wcześnie się otwierać) i silnik na trasie jest trochę niedogrzany. Niestety sprawdzone na trzech nowych Merach
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 31, 2016, 18:32:55 pm »
Dawno nic tutaj nie pisałem, więc myślę że wypadałoby zaktualizować wątek. Dziś samochód został odstawiony do garażu na zimowe leżakowanie :) . W ciągu sezonu auto niewiele jeździło, przebieg na chwilę obecną to niecałe 42 tys.km. Po tym czasie mogę stwierdzić, że silnik jak na boscha jest bardzo żwawy. Osiągnięcie 150 km/h nie stanowi żadnego problemu (więcej nie próbowałem, bo nie było warunków)  <spoko>. Poza tym Polonez dostał nowe opony - Barum Brillantis 2 i wymienione zostały tłumiki końcowy i środkowy. Z minusów to przy 90 km/h delikatnie słychać most (czyli standard) i na postoju szumi skrzynia biegów.
Z wyglądu samochód nie zmienił się, ale w pełnym słońcu jak wiadomo prezentuje się lepiej, więc poniżej dwa zdjęcia :) .




Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3110
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 31, 2016, 20:59:35 pm »
na postoju szumi skrzynia biegów.

Raczej łożysko oporowe.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 31, 2016, 22:08:43 pm »
Niestety Mera też zeszła na psy. Z początku jest ok, fajnie trzyma temperaturę ale po pół roku normalnej eksploatacji termostat zaczyna przepuszczać (tudzież za wcześnie się otwierać) i silnik na trasie jest trochę niedogrzany. Niestety sprawdzone na trzech nowych Merach

Moja pierwsza Mera 88* kupiona jeszcze w 2010 notorycznie przegrzewała silnik, nawet na nowej chłodnicy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 31, 2016, 22:34:59 pm »
Taka jakość niestety. W tym póki co działa jak należy, ale w Caro Plusie założyłem taką samą Merę 85* w kwietniu tego roku i już nie dogrzewa silnika.

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 31, 2016, 23:21:14 pm »
na postoju szumi skrzynia biegów.

Raczej łożysko oporowe.

Nie zawsze. W moim ATU które ma 5 tys. przebiegu też do szału doprowadzał mnie szum, niby z łożyska. Diagnoza wskazywała że to ono ponosi za to winę (po lekkim wciśnięciu sprzęgła szum ustępował). Po demontażu skrzyni i wymianie łożyska oporowego oraz łożyska wałka sprzęgłowego jak szumiało tak szumi dalej. Nowe łożysko (LUK) raczej jest dobre, obstawiam dalej skrzynię.
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2016, 23:23:07 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 31, 2016, 23:39:36 pm »
Widocznie ten typ tak ma.
U mnie też szumi, a biegi wchodzą lepiej niż w Hondzie.
Za wyjątkiem synchro 2 biegu który od 4tys. wzwyż odmawia współpracy przy redukcji z 3 na 2.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 by Michał_M
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 06, 2017, 17:03:43 pm »
Od ostatniego posta minął już rok, dlatego czas co nieco tu napisać :). Obecny przebieg to ok 45k km. Cały sezon Polonez przejeździł bezawaryjnie, chociaż trzeba będzie się zająć hamulcami (trochę go ściąga przy hamowaniu).
Ze zmian to dnia 5.12.2017 (czyli wczoraj) do Poloneza została zamontowana instalacja LPG. Tak mi się dobrze tym autem jeździ, że od wiosny będę go używał bardziej na bieżąco  <spoko>.

Poniżej kilka zdjęć instalacji: