Autor Wątek: FSO Polonez 1500 1981r  (Przeczytany 7455 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FSO Polonez 1500 1981r
« dnia: Sierpień 06, 2016, 22:32:00 pm »

Offline jogi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3x Fiat 125p 2x FSO Polonez Fiat 126p Trabant 601
Witam wszystkich. Przedstawiam wam swój lecwy samochód, którego aktualnie przywracam na drogi  ;)  Głównym bohaterem jest Polonez 1500 z 1981r, który umierał kilka lat na parkingu pod drzewem na jednym z Krakowskich osiedli:





Pierwsze mycie:










Pod pokrowcami kryje się brudna, ale w dobrym stanie tapicerka  :)



Auto jeździ ale nie hamuje, więc do dzieła ]:-> :


Szybkie odświeżenie felg żeby tak nie straszyły:



Po zmyciu kilkuletniego zielonego mchu z karoserii, odnalezieniu iskry, udało się uruchomić sprzęt i okazało się że mechanicznie nie jest źle.  Przywróciłem go trochę do ładu (wymiana filtru, oleju, paska, przewodów bla bla itp itd..) i zrobiłem nim około 700km:


Wyciąganie wnętrza:



Po usunięciu konserwacji wewnętrznej, ukazuje się podłoga w całkiem niezłym stanie jak na wiek Poldka-standardowo dziury przy miejscu na lewarek:


Aktualnie Polonez czeka na swoją kolej u blacharza który jest zamówiony na wrzesień, lecz nie wiem jaki rodzaj progów muszę kupić do Poloneza aby pasowały  <mysli> Z biegiem lat progi różniły się w jakiś sposób? Znacie może jakiegoś dobrego sprzedającego na Allegro itp u którego mogę kupić sprawdzoną co do jakości blacharkę? Potrzebuję progi zewnętrzne lewa i prawa strona, przednie podszybie, podproże z lewej i prawej strony.
P.S Przepraszam za mało ciekawe zdjęcia, ale niestety nie wszystkie są mojego autorstwa

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 06, 2016, 23:16:49 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Niet, progi były te same ale jest problem z zamiennikami, reparaturki progów bywają dużo cieńsze od oryginalnych.
Z tego co widzę to auto miał dzwon w tył, klapa w wersji 85+ i listwy tylne bez siekierek.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 06, 2016, 23:39:16 pm »

Offline jogi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3x Fiat 125p 2x FSO Polonez Fiat 126p Trabant 601
Niet, progi były te same ale jest problem z zamiennikami, reparaturki progów bywają dużo cieńsze od oryginalnych.
Z tego co widzę to auto miał dzwon w tył, klapa w wersji 85+ i listwy tylne bez siekierek.
A po czym rozpoznać zamienniki od oryginałów?
Cały komplet listw był kiedyś wymieniany (są plastikowe), a tylna klapa to raczej skutek próby unowocześnienia Poldka niż dzwona ;)
Na szczęście mam dawcę tych elementów:
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2016, 23:41:03 pm wysłana przez jogi »

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 12, 2016, 22:50:21 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Niet, progi były te same ale jest problem z zamiennikami, reparaturki progów bywają dużo cieńsze od oryginalnych.
Z tego co widzę to auto miał dzwon w tył, klapa w wersji 85+ i listwy tylne bez siekierek.
A po czym rozpoznać zamienniki od oryginałów?
Cały komplet listw był kiedyś wymieniany (są plastikowe), a tylna klapa to raczej skutek próby unowocześnienia Poldka niż dzwona ;)
Na szczęście mam dawcę tych elementów:


Po jakości wykonania, czarne blachy w podkładzie czarnym to podróbka i rzemiosło do niczego się nie nadające.
Miałem kiedyś taki błotnik i maskę kupioną w czarnym podkładzie na Żeraniu ( dla młodszych taka nazwa giełdy w dzielnicy Żerań) do dupy było, pojechałem na Mazowiecką do Płońska i kupiłem w szarym podkładzie, rzekomo original i było jak ręką odjął, wszystko się zgadzało a a było nawet lepiej ze szczelinami jak w oryginale.


FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 12, 2016, 23:58:16 pm »

Offline jogi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3x Fiat 125p 2x FSO Polonez Fiat 126p Trabant 601
mruk1313 dziękuję za wskazówki.


Wyciągnąłem wnętrze z dawcy i na razie wyprałem dywan:
Przed:

Po:


Jeszcze kilka dziurek trzeba ładnie zaszyć i będzie całkiem okej. Zawsze marzyłem o brązowej tapicerce w Borewiczu  :-)

Niedawno wyleciał też tylny zderzak i okazało się że wieloletnia konserwacja nie zawiodła. Pas zdrowy :)

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 20, 2016, 00:58:25 am »

Offline jogi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3x Fiat 125p 2x FSO Polonez Fiat 126p Trabant 601
Polonez stracił twarz :)


Jedna wielka konserwa:

Zastanawiam się czy jest sens to zmywać?  <co>

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 20, 2016, 13:12:49 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Chyba nie. Wyczyść tylko przy końcówce progu, bo tam najprędzej mogło się coś stać. Jeżeli uszkodzenia będą w tym miejscu niewielkie, to cała reszta powinna być zdrowa.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 23, 2016, 01:12:24 am »

Offline jogi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3x Fiat 125p 2x FSO Polonez Fiat 126p Trabant 601
Poldek czeka pod plandeką na blacharza który wróci z urlopu, a ja gromadzę potrzebne części:



Idzie do mnie nowe podszybie:

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 03, 2016, 15:21:32 pm »

Offline jogi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3x Fiat 125p 2x FSO Polonez Fiat 126p Trabant 601
Odświeżony tylny nosek:


W porównaniu z przednim którego czeka ten sam zabieg :


Jest małe wgniecenie ale myślę że do uratowania:


Przymierzyłem tylną klapę od dawcy..:


..ale trafiła się nowa:



Reszta zdobytych nowych części:






Przytargałem też dwa worki starych motorów i innych gazet z lat 60' 70' i 80'  ;)

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 17, 2016, 18:50:58 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Ta maska jest nieoryginalna.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 27, 2017, 16:39:45 pm »

Offline jogi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3x Fiat 125p 2x FSO Polonez Fiat 126p Trabant 601
Troche mnie długo nie było, ale niestety zimowa pogoda uniemożliwia mi prace. Polonez w końcu wrócił (w grudniu) od blarzacha i aktualnie czeka w garażu na przygotowanie pod lakier:

Kilka fotek z prac u blacharza:





Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 08, 2017, 19:58:07 pm »

Offline Marko1925

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1992 Audi 80 B4 2.0 8v 115KM
widać że blacharz jak łatkę robili przegrał blachę podczas szlifowania :) a maski to bym ci radził orginału używki szukać i bedziesz miał ją na lata i będzie pasować należycie niż ten chamski zamiennik co masz :)

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 08, 2017, 20:58:54 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
widać że blacharz jak łatkę robili przegrał blachę podczas szlifowania
Bo jak się spawa to blacha się wcale nie topi (i przegrzewa do koła spawu), tylko w jakiś cudowny niewyjaśniony sposób łączy się jedna  z drugą... Z tego co widzę to te "przegrzania" nie są spowodowane szlifowaniem, tylko wstawianiem mocowania lewarka, czyli normalne ślady po spawaniu.

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 08, 2017, 21:02:53 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Gdzie udało ci się dorwać tylnia klapę?Swoją z dwóch rzeźbiłem ,ale wyszło dobrze tylko roboty w C..uj
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2017, 21:05:00 pm wysłana przez piotrek72 »

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 08, 2017, 21:05:49 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Na fejsbukach ktoś teraz taką handluje, choć nie wie ile wziąć - klapa w ładnym stanie używana. Gdybyś chciał wal PW to Cię naprowadzę
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 11, 2017, 17:48:39 pm »

Offline jogi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3x Fiat 125p 2x FSO Polonez Fiat 126p Trabant 601
widać że blacharz jak łatkę robili przegrał blachę podczas szlifowania :) a maski to bym ci radził orginału używki szukać i bedziesz miał ją na lata i będzie pasować należycie niż ten chamski zamiennik co masz :)
Mam kilka oryginalnych maskiek, lecz mają wgniecenia lub są podgnite przy mocowaniach, a chciałbym unikać jak najbardziej szpachli. Przymierzę wszystko przed malowaniem i zobaczę czy będzie okej ta rzemieślnicza. Jak na razie pasuje bardzo fajnie, ale wszystko na jaw wyjdzie dopiero po założeniu błotników i gumowego noska. Tak czy tak dziękuję za porady ;)

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 11, 2017, 20:24:50 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Przymierzę wszystko przed malowaniem i zobaczę czy będzie okej ta rzemieślnicza.
Pasowanie pasowaniem ale koniecznie zdzieraj ten podkład do gołego, żeby lakiernik nie poszedł na łatwiznę, ja wyrzuciłem na to g*wno 250zł, po zeszlifowaniu do gołego okazało się że maska jest cała zardzewiała pod tym jakże pięknym podkładem.

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 12, 2017, 09:24:11 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Potwierdzam. W moim całe zewnętrzne płaty drzwiowe były kiedyś wymieniane. I jakież było moje zdziwienie, kiedy zauważyłem, że po zadrapaniu, farba odchodzi od blachy. Myślę sobie: jak nic, jakiś debil malował na gołą blachę, bo od razu widać, że po chamsku sprejem malowane. A tymczasem co się okazuje? Że razem z podkładem tak odchodzi! Akurat teraz nie mam jak zdjęć wrzucić, ale powiem krótko: jak chcesz się tą robotą długo cieszyć, każ malarzowi zdzierać do gołego, przygotować blachę jak należy - i dopiero wtedy niech maluje. Można zresztą sprawdzić, jak się farba blachy trzyma, nacinając na niej krzyżyki w odstępach ok. 1 mm. Jeżeli kwadraciki odpadają, nie ma co dalej w to brnąć, tylko na dobry początek zdzierać do "żywego".
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2017, 09:26:50 am wysłana przez mp79 »

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 12, 2017, 12:47:38 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Potwierdzam. W moim całe zewnętrzne płaty drzwiowe były kiedyś wymieniane. I jakież było moje zdziwienie, kiedy zauważyłem, że po zadrapaniu, farba odchodzi od blachy. Myślę sobie: jak nic, jakiś debil malował na gołą blachę, bo od razu widać, że po chamsku sprejem malowane. A tymczasem co się okazuje? Że razem z podkładem tak odchodzi! Akurat teraz nie mam jak zdjęć wrzucić, ale powiem krótko: jak chcesz się tą robotą długo cieszyć, każ malarzowi zdzierać do gołego, przygotować blachę jak należy - i dopiero wtedy niech maluje. Można zresztą sprawdzić, jak się farba blachy trzyma, nacinając na niej krzyżyki w odstępach ok. 1 mm. Jeżeli kwadraciki odpadają, nie ma co dalej w to brnąć, tylko na dobry początek zdzierać do "żywego".
Miałem podobną historie ale na oryginalnej  masce , fabrycznym lakierem . Wyglądało to tak że lakier nie miał przyczepności do podkładu ...
Polecam dobrze usnąć ten podkład ,żeby nie zdziwił się że po kilku latach odkryjesz nowy otwór w masce,klapie   <uoee>
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2017, 12:49:56 pm wysłana przez OTRO »

Odp: FSO Polonez 1500 1981r
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 12, 2017, 13:05:46 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Również mam to samo- zakładałem 2 przednie błotniki i również nie zjechalem do gołej blachy,  bo po co takie ładne przecież nowe. Efekt lakier nie trzyma sie zchodzi po roku od malowania płatami
Przejściówka