Autor Wątek: układ zapłonowy DIS.  (Przeczytany 5450 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: układ zapłonowy DIS.
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 09, 2016, 20:06:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
odcinane jest paliwo ,a zaplon idzie na ostatniej wartosci z wykresu ,ktory w abimexie siega do 6400rpm wlacznie,
przywal po garach abimexem na gazie to zobaczysz,ze do 7000rpm powinien sie wkrecic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: układ zapłonowy DIS.
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 10, 2016, 16:53:42 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zawsze odcinane jest paliwo bo mieszanka mogłaby dostać samozapłonu przy odcięciu iskry a wtedy nie skończyło by się to dobrze dla silnika.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: układ zapłonowy DIS.
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 10, 2016, 17:18:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
odciecie zaplonu to termin historyczny - pierwsze odciecia byly na gaznikowcach (chyba amerykanskie) i faktycznie odcinany byl zaplon na rozdzielaczu,
no i taka nazwa zostala mimo ewolucji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: układ zapłonowy DIS.
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 20, 2016, 19:31:03 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
założyliśmy silnik, sprawdzony, obsłuchany. niestety w moim samochodzie silnik pracuje tak samo jak poprzedni tyle że stuków nie słychać. sprawdziliśmy świecą obie cewki, obie dają iskrę tylko po jednej stronie DIS-a. tak jakby pół DIS- a nie pracowało. działa strona od przodu samochodu cyl. 1 i 4. sytuacja w zasadzie niewyobrażalna a jednak prawdziwa. mam dwa DIS-y- możliwe aby obydwa padły w tym samym czasie w identyczny sposób?
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2016, 19:32:45 pm wysłana przez wrb#1974 »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: układ zapłonowy DIS.
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 21, 2016, 14:42:23 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
dziś sprawdziłem drugiego DIS-a. sytuacja taka sama- pół DIS- a nie pracuje. rozebrałem jednego, w środku pod warstwą kleistej, przezroczystej mazi jest płytka ceramiczna a na niej kosmos. rozpoznać można tylko kilka kondensatorków, tranzystory i inne elementy nierozpoznawalne. całość wygląda dość solidnie- połączenia grubym drutem i szerokimi paskami blachy. ale i tak nie działa- dwa DISY zdechły równocześnie. teraz wypadałoby rozebrać cewkę aby zobaczyć jak wygląda samo połączenie dwóch pinów DIS-a z uzwojeniem cewki. rozmawiałem z firmą APE na temat DIS-a który oni mają w ofercie, podobno zrobiony jest w sposób tradycyjny przy użyciu tradycyjnych, rozpoznawalnych elementów. jakie jest Wasze zdanie o elektronice produkcji APE?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: układ zapłonowy DIS.
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 21, 2016, 17:51:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
drugi modul nie daje iskry na tych samych cylindrach ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: układ zapłonowy DIS.
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 21, 2016, 18:08:05 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tak, ta sama usterka.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: układ zapłonowy DIS.
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 21, 2016, 19:47:16 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
W tych modułach często uszkodzeniu ulegały tranzystory, można to naprawić tylko jest to cholernie upierdliwe.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic134396.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic335445.html
dwa tematy o naprawie tych modułów.

Odp: układ zapłonowy DIS.
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 21, 2016, 21:50:56 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
sprawdź najpierw opór uzwojenia pierwotnego cewek i porównaj miedzy sobą. Możliwe, że któraś ma zwarcie i uszkadza ci moduły albo któraś ma rozwarcie i dlatego nie pracuje.

Odp: układ zapłonowy DIS.
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 21, 2016, 23:01:32 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
cewki zamieniłem miejscami i ta na 2 i 3 cylinder włożona na miejsce 1 i 4 działała a ta z 1 i 4 na miejscu 2 i 3 nie działała. zmieniłem do pozycji wyjściowej i cewka 1 i 4 znów działała a 2 i 3 była martwa. cewki są w porządku.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: układ zapłonowy DIS.
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 16, 2016, 21:01:30 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
kupiłem dwa odpowiednie tranzystory i mimo braku doświadczenia w naprawie elektroniki wymieniłem je. DIS działa, żona jeździ już samochodem do pracy.
 lukasz190. dzięki za podanie linków do elektrody, na podstawie tych wiadomości naprawiłem DISa.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2016, 21:03:48 pm wysłana przez wrb#1974 »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: układ zapłonowy DIS.
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 16, 2016, 23:46:47 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Tranzystory w module abimex to chyba jedyna rzecz jaka pada w tym wtrysku. Pomaga w tym niestety brak regulacji szczeliny czujnik- koło jak i stary kabelek z popękana izolacja  z czujnika do modułu. Awaria objawia się właśnie brakiem zapłonu na 2 cylindry
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: układ zapłonowy DIS.
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 17, 2016, 11:09:46 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
nie można zmierzyć tej szczeliny ani jej wyregulować. czółko czujnika szybko pokrywa się warstwą rdzy i układ szwankuje. usunięcie rdzy zwiększa szczelinę i układ przestaje działać. a producent podaje wymiar z dokładnością do 0. 1 mm.  następny błąd techniczny którego FSO nie potrafiło usunąć.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.