Autor Wątek: FSO Polonez 1.5 C  (Przeczytany 3890 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Młody#

  • nASO
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 822
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p / 126p
FSO Polonez 1.5 C
« dnia: Listopad 06, 2016, 18:26:26 pm »
Siemano, niedawno do mojego zbioru trafił kolejny wóz, a co ciekawe Kryzys  ;d

A historia pisze się mniej wiecej tak : Około miesiąc czasu szukania auta, zrobione ponad 2 tysiące km po Polsce w celu oglądania samochodów a wkońcu znalazł się na miejscu u mnie w mieście, dzieki czemu nie musze zmieniać tablic. Oglądałem samochody wystawione po 10 000 zł , niby po remontach , ale te remonty zostawiały dużo do życzenia...
Moj "Borysewicz" ma oryginalny choć wypłowiały lakier ( bez problemu odzyska blask po polerce ) wszystkie drzwi oryginalne i reszte elementów nadwozia też. Poprzedni własciciel dołozył mu te wskażniki, przerobił filtr powietrza ( choć sam nie wiem po ki uj...) obniżył go troche i załozył alumki Borbety A.

Co ciekawe udało mi się go zakupić poprzez mojego Fiata 125p... - a dlaczego ? Zrezygnowany po oględzinach kolejnego Borewicza pod Pajęcznem, wracałem do domu właśnie fiatem. Od znajomego dostałem info ze w Gliwicach stoi Cklasa, ale auto jest nie do ruszenia bo własciciel murem sie upiera ze nie sprzeda. To pomyslałem ze chociaż podajdę popatrzeć... Zajechaliśmy na miejsce, i tak patrze na ten wóz, zaniedbany, mech na nim rośnie, stoi na kapciach... Szybki szpil i zostawiłem karteczkę za wycieraczką. Po 2 godzinach oddzwonił do mnie własciciel i stwierdził ze go mi sprzeda , bo widział mnie, i fiata jak podjechalem i zostawiałem karteczke, gdyż sam przechodził obok ale sie schował i obserwował kto mu sie kręci koło auta. Powiedzial ze widział fiata, ze jest ładny i zadbany to stwierdził ze polonez też bedzie u mnie miał dobrze.

Po negocjacjach ceny, która była ciut za wysoka, bo zapomniałem wspomnieć wczesniej ze samochód ledwo co jezdzi, silnik jest złom totalny, hamulce to były zablokowane ze cięzko było go ruszyć... Ale po podpieciu akuma ( miałem wiekszy to wsadziłem byle jak ) i 20 minutach prób ruszenia wkońcu udało się go wyrwać z miejsca na którym stał.

Teraz czeka spokojnie na miejsce w garazu gdyż bede robić w atu uszczelniacze zaworowe, a jak skończe to biore borka na garaż, zmieniam silnik, robie heble i moge jechać na przegląd.

Zdjęcia wam podaję w linku gdyż mam słabego neta a mam wszystko wrzucone w zdjecia google.

https://goo.gl/photos/2oCKGaoU792CYFDLA

A i podrzucam filmik na którym słychać panewki  :d <rotfl2>

https://www.youtube.com/watch?v=cL7iNUTjUg0

https://www.youtube.com/watch?v=n2l2z7AGl9I

https://www.youtube.com/watch?v=CsXRqMdjWOw


PS. Licznik jest zmieniony na taki z obrotomierzem, oryginalny mam dostałem z autem. Dziadek który miał to auto od nowosci zrobił taką partyzantke i wsadził tam obrotek z jakiegos audika co wcale fajnie i estetycznie nie wyglada - wiec drugi własciciel włozył tam ten licznik

Ciekawostką są listwy - zamontowane tak zmyślnie. Aktualnie wszystkie zdjąłem :)

był :Atu [1.4] L122 96' Atu + [1.6 GSI - 1.4] 23E 98' [SWAP] ||  Caro [ 1.4 GLI 16V] L126 95 || Atu [1.4 GTI 16V] 42U 99' [SWAP] || Caro [1.4 GLI 16V] L122 95' [SWAP] ||  Caro [1.4 GLI 16V] L117 95' ||Atu [1.6 GLI ] L139 97'

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1896
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 07, 2016, 19:50:44 pm »
Miałeś szczęście z tym właścicielem, takie historie tylko dodaję uroku zakupom samochodów ;) Fajnie, że wersja z dwoma reflektorami z przodu i ładnie zachowane brązowe wnętrze :)

Offline Młody#

  • nASO
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 822
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p / 126p
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 08, 2016, 10:59:15 am »
Front już mam na cztery lampy więc jak będzie sprawny technicznie wtedy będę robił wygląd ;)
był :Atu [1.4] L122 96' Atu + [1.6 GSI - 1.4] 23E 98' [SWAP] ||  Caro [ 1.4 GLI 16V] L126 95 || Atu [1.4 GTI 16V] 42U 99' [SWAP] || Caro [1.4 GLI 16V] L122 95' [SWAP] ||  Caro [1.4 GLI 16V] L117 95' ||Atu [1.6 GLI ] L139 97'

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1896
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 08, 2016, 11:53:54 am »
Osobiście uważam, że ,,dwuoki" Borewicz jest ładniejszy, ale to Twoje auto więc Tobie ma się podobać ;)

Offline Młody#

  • nASO
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 822
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p / 126p
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 08, 2016, 14:25:27 pm »
A tak apropo kupie zdrowe ohv ;)
był :Atu [1.4] L122 96' Atu + [1.6 GSI - 1.4] 23E 98' [SWAP] ||  Caro [ 1.4 GLI 16V] L126 95 || Atu [1.4 GTI 16V] 42U 99' [SWAP] || Caro [1.4 GLI 16V] L122 95' [SWAP] ||  Caro [1.4 GLI 16V] L117 95' ||Atu [1.6 GLI ] L139 97'

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11427
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 08, 2016, 15:33:29 pm »
sprawdz na gieldzie, jimo sprzedaje

co do okraglych lamp w Borku to sa troche ladniejsze niz kwadratowe ,ale to kwadratowe sa rzadsze i zostawilbym takie,
kiedys mielismy Borka na kwadratowych, nie C ,tylko eksportowe LE ,wiec moze dlatego mam sentyment do kwadratowych ,ale chyba nie - po prostu Borek na kwadratach jest bardziej rarytasowy ,a jakbym mial zmieniac na ładniejszy przod to od razu nowszy nosek, bo uwazam,ze Polonez powinien z takim wyjezdzac ,jak nie od poczatku produkcji ,to od roku 1980 na pewno,
normalnie 10lat roznicy w dizajnie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Młody#

  • nASO
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 822
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p / 126p
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 08, 2016, 16:52:35 pm »
Pisałem do Jima, ale nie odpisuje
był :Atu [1.4] L122 96' Atu + [1.6 GSI - 1.4] 23E 98' [SWAP] ||  Caro [ 1.4 GLI 16V] L126 95 || Atu [1.4 GTI 16V] 42U 99' [SWAP] || Caro [1.4 GLI 16V] L122 95' [SWAP] ||  Caro [1.4 GLI 16V] L117 95' ||Atu [1.6 GLI ] L139 97'

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3344
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V | FSO Polonez Caro+ 1.8 16V
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 08, 2016, 18:45:02 pm »
Juz odpisał  :P

#tapatalknięte

  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc; "ŁOŁO" 745; A 1,8 k4f; YP250; V50 1.8
Są: C+ 18K4F; C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka"; N126N

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 652
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 09, 2016, 00:06:35 am »
Maćku jak załatwisz namiar na Szesnache 1.6 zdrową po pieniądzach  ;p to będzie do wytargania 1.5 GLE o przebiegu 39 tys z auta od mojego znajomego na wiosce u  mnie  Swapa  (prócz silnika ) mnie zaklepał ale wstrzymuje się przez to że silnik w zarąbistym stanie i  nie może po pieniądzach motoru znaleźć
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2016, 00:10:04 am wysłana przez Macfly »
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline Polonez86

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5LS
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 09, 2016, 20:24:37 pm »
Gdybyś chciał się pozbyć tej atrapy na dwie lampy to byłbym chętny.

Offline Młody#

  • nASO
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 822
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p / 126p
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 17, 2017, 01:06:11 am »
A więc czas odgrzebać kotleta.
Fura dostała inny silnik, po przelocie 40 tysięcy - został rozebrany, uszczelniony od nowa (uszczelka miski złożona na reinzosilu, uszczelniacze wału, wałka, uszczelka pod głowicą, nowe uszczelniacze zaworowe,uszczelka pod dekiel)
Skrzynia inna z ohv, wał napedowy został stary, poniewaz chciałem zachować łącznik starego typu.
Hamluce zrobione od podstaw ; tylnie zaciski rozebrałem w drobny mak, także reczny teraz jest zajebisty :D na przodzie wylądował lucas na starym serwie, a przewody hamulcowe zostały wymienione na miedziane ( kupiłem miedz z metra, i pozarabiałem nowe końcówki )
Przy okazji rozebrałem deske w środku i wykopałem całą reklamówke niepotrzebnych kabli (czyt. dziadkowych patentów) i aż sie dziwie ze fura nie poszła z dymem.
Potem przeszedł przegląd i pare dni pojezdziłem, przy okazji wymieniłem bak bo sie okazało ze rura wlewowa przegniła :D

Następny etap to była polerka... prawie tydzień glinkowania bo w lakierze było tyle marasu że głowa mała. Musiał być nawoskowany jakimś gównem, strasznie cieżko schodziło to dziadostwo.
Nie decydowałem się na ściąganie wszystkich rys, z tego względu że lakier oryginalny, aż szkoda by było go szurać papierem ściernym.
Efekt przedstawiam wam na zdjęciach.

Pierwsze foto pokazuje jak wygląda błotnik tył i drzwi tył po glinkowaniu, a przód był nie ruszany.



Dla porównania przed polerką





a tutaj juz po polerce. Zrobiłem też zaprawki :)









Teraz tylko jeszcze koła, LPG, i detale :D
Planuje szeroką stal, a potem mam nadzieje ze uda się zdobyć ATS Classic :)

A jeszcze fota z moim fiaciurem :)



był :Atu [1.4] L122 96' Atu + [1.6 GSI - 1.4] 23E 98' [SWAP] ||  Caro [ 1.4 GLI 16V] L126 95 || Atu [1.4 GTI 16V] 42U 99' [SWAP] || Caro [1.4 GLI 16V] L122 95' [SWAP] ||  Caro [1.4 GLI 16V] L117 95' ||Atu [1.6 GLI ] L139 97'

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 17, 2017, 07:46:28 am »
Serio to efekt polerki? Ja to myślałem, że polakierowałeś go :O kompletnie innego koloru nabrał ;)

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 17, 2017, 11:28:10 am »
I to mi się podoba.
Ma smak jest zachowany w bardzo przyzwoitym stanie.
Czekam na foto wnętrza C-klasy.
Widział bym też w atrapie znaczek POLMO tak do kompletu a co tam.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2657
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 17, 2017, 11:53:38 am »
Tylko proszę oszczędź go i nie oklejaj tymi naklejkami jak resztę swoich wozów, może i to są jakieś zlotowe ale z daleka czy na zdjęciu nie widać co to jest i ktoś może pomyśleć że to jakieś "pokaż cycki dam ci ciacho" i jednak niesmak pozostaje :] Kół też szkoda ruszać, niech to będzie c-klasa pełną gębą.

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1336
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 17, 2017, 14:41:31 pm »
Bardzo ładna C-klasa. Taki tuning fabryczny "in minus" dzisiaj jest rarytasem. Fajnie wyszło to polerowanie, te stare lakiery mają bardzo duży potencjał... <ok>
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1896
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 17, 2017, 15:25:46 pm »
Okrągłe lampy, kwestia gustu ale dla mnie zmiana na minus  <do bani> Polerka za to jak najbardziej na plus, nie ten sam samochód  <spoko>

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11427
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 17, 2017, 15:37:37 pm »
faktycznie, przeciez c-klasa miala kwadratowe lampy jak eksportowki,
ale ogolnie to PN w tej wersji wyglada tak biednie,ze az przykro sie robi i to nawet na tle DFa (pomijam fakt,ze aparat jakis nie ten teges,bo PN wyszedl sporo mniejszy od DFa)

ale polerka to sie udala az za naddto,bo z pierwszych zdjec kolor wyglada na taki sam bez jak DF ,a po polerce jakis taki w zielen wpadajacy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Młody#

  • nASO
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 822
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p / 126p
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 25, 2017, 21:15:17 pm »
Mały Up. Borek ma sie świetnie, jezdzi cały czas, ostatnio odwiezdziłem zlot FSO AUTOKLUBU w Sulejowie :)
Dzisiaj zamontowałem mu Voltomierz z lublina 1 :)
był :Atu [1.4] L122 96' Atu + [1.6 GSI - 1.4] 23E 98' [SWAP] ||  Caro [ 1.4 GLI 16V] L126 95 || Atu [1.4 GTI 16V] 42U 99' [SWAP] || Caro [1.4 GLI 16V] L122 95' [SWAP] ||  Caro [1.4 GLI 16V] L117 95' ||Atu [1.6 GLI ] L139 97'

Offline Młody#

  • nASO
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 822
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p / 126p
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 27, 2017, 17:57:03 pm »
Stan Obecny :)



był :Atu [1.4] L122 96' Atu + [1.6 GSI - 1.4] 23E 98' [SWAP] ||  Caro [ 1.4 GLI 16V] L126 95 || Atu [1.4 GTI 16V] 42U 99' [SWAP] || Caro [1.4 GLI 16V] L122 95' [SWAP] ||  Caro [1.4 GLI 16V] L117 95' ||Atu [1.6 GLI ] L139 97'

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Odp: FSO Polonez 1.5 C
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 27, 2017, 21:27:06 pm »
Foty nie działają.