Autor Wątek: Polonez "przejściówka "  (Przeczytany 3416 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline paula12

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Kobieta
    • -
Polonez "przejściówka "
« dnia: Listopad 18, 2016, 11:14:50 am »
 Polonez "przejściówka " . Polonez z roku 87 ? Jaka jest różnica polonez "składany" a fabryczny ? Czy Polonezy "przejściówki" były z pasami środkowymi , wiem że były z przodu i z tyłu po bokach .Czy dany polonez posiada jakąś książke serwisową ? Badż , instrukcja ?
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2016, 11:16:46 am wysłana przez paula12 »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4688
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 18, 2016, 13:51:20 pm »
Rocznik 87 to tzw. "akwarium" czyli słupek C z okienkami bocznymi, spoiler w formie przetłoczenia na tylnej klapie i długi przód z noskiem i zderzakiem jak w Coupe ale z dodatnim, a nie ujemnym kątem natarcia.

Przejściówka to model z przodem z tzw. "akwarium", a tył w przejściówce jest taki jak w Polonezie Caro, ale ze zderzakiem starego typu, takim jak w "akwariach" i "borewiczach"

Każde auto posiada instrukcję obsługi. Książki serwisowe też były, ale mało kto serwisował te wozy w fabrycznym warsztacie ( o ile w ogóle serwisował), czy dbał o jakąś ewidencję.

Składak to auto które nie zostało złożone w fabryce, tylko w Polmozbycie, albo w garażu prywatnym. Najczęściej jest to samochód którego nadwozie zostało zniszczone w wypadku i wymienione przez serwis na nowe (czyt. przełożono zdatne części mechaniczne z wraka) albo samochód w którym wymieniono nadwozie z powodu skorodowania starego- stąd zdarzają się np. Fiaty 125p z nadwoziem Poloneza, gdzie większość części, w tym fotele, pochodzą ze 125p.

Każdy Polonez z tylnymi pasami powinien mieć biodrowy pas środkowy, ale trzeba też wziąć pod uwagę, że bodaj do 93 roku tylne pasy były za dopłatą.

Oczywiście były też różnice we wnętrzu i drobne zmiany mechaniczne.
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2016, 13:53:24 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline paula12

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Kobieta
    • -
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 18, 2016, 14:27:52 pm »
A czy wie Pan gdzie mogę szukać owej książki serwisowej badz instrukcji obsługi ? Głównie chodzi mi o pasy czy taki składak mógł mieć założone pasy ? . Rozszyfrowałam tzw Vin i wyszło mi że to składak .

Offline Endi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 18
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997r.
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 18, 2016, 15:06:17 pm »
A czy wie Pan gdzie mogę szukać owej książki serwisowej badz instrukcji obsługi ? Głównie chodzi mi o pasy czy taki składak mógł mieć założone pasy ? . Rozszyfrowałam tzw Vin i wyszło mi że to składak .
Książki serwisowe czy instrukcje obsługi były dodawane do samochodów w chwili zakupu. Po tylu latach tylko od skrupulatności właściciela zależy czy zachował te dokumenty. Z instrukcją obsługi raczej nie ma problemu bo na allegro czy innych portalach aukcyjnych bez problemu można kupić instrukcję do Poloneza z 87 roku. Książka serwisowa to jednak dokument przypisany do auta i jeżeli go nie ma to jej odtworzenie jest raczej niemożliwe. Jeżeli "składaki" w ogóle posiadały książki serwisowe bo raczej wątpię, że tak było. Bo jak napisał banned to taki samochód można było sobie złożyć w garażu z dostępnych części wtedy raczej nikt się nie bawił w książki serwisowe. Co do pasów tylnych, jak sama nazwa wskazuję "składak" więc zamontowane mogło być w nim wszystko tylne pasy również. Zresztą nie jest wykluczone że pierwotnie tych pasów nie było, a dopiero później ktoś sobie doposażył w ten sposób samochód.
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2016, 15:08:22 pm wysłana przez Endi »
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts

Offline paula12

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Kobieta
    • -
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 18, 2016, 15:43:37 pm »
Owszem racja nie vin tylko numer nadwozia , mój błąd , czyli tak naprawdę się nikt nie dowie czy był pas środkowy czy nie . Dziękuje za informacje

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1896
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 18, 2016, 15:47:42 pm »
W Przypadku Poloneza, to czy dany egzemplarz wyprodukowany przed 1993 rokiem posiadał pas środkowy jest po latach raczej nie do ustalenia. Jak wcześniej ktoś napisał, tylne pasy były opcją za dopłatą do 1993 kiedy to zaczęto je montować seryjnie. Jeśli są pozostałe boczne a nie ma środkowego, to albo ktoś zdemontował, albo pasy były dokładane w późniejszym okresie i środkowy ktoś sobie ,,odpuścił". Nie wiem czy była opcja żeby dopłacić za 2 pasy z tyłu, wie ktoś  <co> ?

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4688
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 18, 2016, 16:56:20 pm »
olejna specyfikacja to przód "borewiczowy", okienko w tylnych błotnikach, oraz przetłoczenie na tylnej klapie. Ostatnie nadwozie to klasyczne, czyli przód borewicza, brak okienka, klapa ze spojlerem. Jednak trafiały się również egzemplarze z klapami ze spojlerem w nadwoziu z oknami, przody w nadwoziu bez okienek itp. Nie ma ścisłej zasady.

Z tego co wiem to trzecie okno boczne i długi przód z ujemnym kątem natarcia były opcją od 85 roku, a od 87 roku wozy były ujednolicone do wersji z trzecim oknem i długim przodem z pozytywnym kątem natarcia.

Owszem racja nie vin tylko numer nadwozia , mój błąd , czyli tak naprawdę się nikt nie dowie czy był pas środkowy czy nie . Dziękuje za informacje

Tak na pewno to ustalić można tylko niektóre szczegóły wyglądu i wersje układu napędowego, o ile samochód był wyprodukowany w fabryce FSO na Żeraniu, a nie złożony poza nią, to po numerze VIN z tabliczki znamionowej, gdzie jest oznaczone nadwozie i silnik, a co za tym idzie przełożenie tylnego mostu.
Kolejna rzecz którą można ustalić, to czy pojazd był przeznaczony eksport na zachód, bo takowy ma dodatkową tabliczkę z homologacją europejską.
Jak pisali przedmówcy, wyposażenia nie wpisywano w numer.

« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2016, 17:08:13 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1647
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 18, 2016, 20:10:01 pm »
tylne pasy były opcją za dopłatą do 1993 kiedy to zaczęto je montować seryjnie
Pozwolę sobie zakwestionować powyższą tezę - mój jest z 1996 r., a pasów z tyłu (ani śladu po nich) nie ma.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2071
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 18, 2016, 20:46:31 pm »
Tylko, że w Polsce pasy z tyłu były wymagane od 1992, dlatego pierwsze Caro (1991) ich nie posiadały. A w truckach to faktycznie ciekawa sprawa bo pasy z tył miał chyba tylko ROY.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1647
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 18, 2016, 21:10:45 pm »
<- 1992 bez pasów

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 18, 2016, 21:18:53 pm »
Miałem składaka z 93 roku i też ich nie miał, ojciec miał 92 i były za dopłatą, potem 93 przejściówka i tez miał, wuj miał kakaowego 91 i niestety nie miał.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2071
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 18, 2016, 21:23:05 pm »
Kiedyś czytałem ustawę o warunkach technicznych pojazdów i wydawało mi się, że od 1992r, ale teraz sprawdziłem od 30.06.1993r. A co do pasów z tyłu w wąskim Caro, to kiedyś widziałem folder z dodatkowym wyposażeniem z chyba 1991r. była tam taka pozycja jak "pasy bezpieczeństwa tylnej kanapy", Wąski ojca był właśnie wyposażony w tą opcję i nie miał pasa lędźwiowego, także ten musiał pojawić się dopiero w momencie, gdy wymagały tego przepisy...
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2016, 21:24:36 pm wysłana przez Gomulsky »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4688
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 18, 2016, 21:48:33 pm »
Jest jeszcze cień możliwości że z tymi pasami na rynek krajowy było jak z oświetleniem i instalacją elektryczną, że w niektórych latach mógł mieć cztery lampy w suficie i wiązkę doprowadzoną do jednej...

Raz jak Zelmot nie dostarczył halogenów przednich na czas, to do Francji poszła partia Polonezów ze spoilerem przednim i bez świateł przeciwmgielnych.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3114
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 19, 2016, 21:32:40 pm »
tylne pasy były opcją za dopłatą do 1993 kiedy to zaczęto je montować seryjnie
Pozwolę sobie zakwestionować powyższą tezę - mój jest z 1996 r., a pasów z tyłu (ani śladu po nich) nie ma.

Możesz sobie kwestionować. Raczej mało prawdopodobne, chyba że to dwuosobowy van.

Offline lukasz190

  • OHV Power
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 19, 2016, 22:55:45 pm »
Z tym 1993 rokiem to.prawda mój wąski z 1993 roku pierwsza tejestracja przed lipcem i pasów brak.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1647
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 20, 2016, 16:32:15 pm »
Nie, ale nie widzę tam opcji ich zamontowania.

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3114
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 20, 2016, 18:55:20 pm »
Opcja zamontowania to zawsze była. Pokaż fotki.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1647
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 20, 2016, 20:44:07 pm »
Opcja zamontowania to zawsze była.
W trucku DC?

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3114
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 21, 2016, 15:05:53 pm »
Opcja zamontowania to zawsze była.
W trucku DC?

Czy to jest temat o Trucku?

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1647
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Polonez "przejściówka "
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 21, 2016, 16:22:24 pm »
Pojawiły się dywagacje, czy pasy były obligatoryjnie od 1992, czy od 1993 r. - i tylko się do nich odniosłem, choć wiem, że wtedy przejściówek już nie robiono - skoro już mamy tak sztywno trzymać się tematu.
Fotki porobię, jak będzie możliwość; może jutro; dzisiaj takowej nie ma.