Autor Wątek: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k  (Przeczytany 23957 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 26, 2016, 22:59:05 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
A ja się zapytam o nabe, bo widzę, że w tym aucie jest taka jaka jest dostępna na alledrogo, więc podstawowe pytanie do wszystkich znawców, czy naba ta posiada homologację czy jest to zwyczajny custom tylko nieco ładniej wykonany?

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 26, 2016, 23:14:14 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To zdjęcie z pod machy to aktualne bo wygląda jak normalny 1,8 (a nawet jak 1,4   :d?
Nie widać zaślepek vvc, poza tym przydał by się kolektor z vvc, zapłon na fajko-cewkach i przepustnica jakaś lepsza (choćby od 160tki albo lepiej itb jak już szastać $).
Ten Emerald obrabia archaicznego krokowca z 1,4 i zapłon rozdzielaczowy??
Wałki oba zmienione, czy jakiś patent w głowicy wstawiony?

Widać, że to głowica VVC - rząd śrubek po lewej stronie pokrywy zaworów (patrząc od frontu) i pod przewodem widoczna anodowana na niebiesko zaślepka HCU. Przejście na Wasted Spark to żaden problem, bo M3DK obsługuje tą opcję. W zasadzie to ECU stworzone do K16.
Kolektor z VVC ma sens, z uwagi na większą średnicę kanałów i większą pojemność plenum. Kolektor z 1.4 jest o 5mm na średnicy mniejszy niż kanał w głowicy VVC.
Przepustnica z 1.4 FSO jest tak sama jak 1.4 nie FSO do 1995 roku... Dużo lepsza jest z VVC 160, tzn. 52mm, aczkolwiek wymaga zastosowania oddzielnego krokowca.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 26, 2016, 23:53:49 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
No coś tam mi świeciło z lewej strony ale jakoś nie byłem przekonany czy to ta zaślepka.
Ciekawe jak z mocą w tym silniku, bo jednak wydawać się może że bez dolotu i wydechu to więcej niż 140km nie będzie.
Hydraulika wywalona czy normalne hydro szklanki zapodane?
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 26, 2016, 23:58:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Kolektor z VVC ma sens, z uwagi na większą średnicę kanałów i większą pojemność plenum. Kolektor z 1.4 jest o 5mm na średnicy mniejszy niż kanał w głowicy VVC.
ale kanaly w kolektorze FSO mozna mocno rozpilowac i nie przypuszczalem, ze przy takich przerobkach ktos wrzuci seryjny kolektor,
Dużo lepsza jest z VVC 160, tzn. 52mm
to co w niej lepszego ,skoro ta z 2.0 tez ma tyle (czy tam wiecej,nie pamietam) ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 27, 2016, 00:05:26 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
56mm. Jest gorsza, bo nie o średnicę tylko chodzi. Można i o średnicy wiadra założyć, ale raczej 100koni nie przybędzie.
Angole wszędzie zgodnie piszą, że na 56mm góra jest zdecydowanie gorsza niż na 52. U nas tez gość na roverkach testował 56mm i wyszło parę koni i niutkow mniej niż na 52.
Nie rozborujesz kolektora zbyt dużo, bo mało mięsa zostaje w miejscu przylegania uszczelki. Zresztą borowanie całego kanału na długości to raczej ciężka sprawa.
Raczej hydraulika.. nie ma sensu pchać się w mechanikę,  jeśli nie kręci się powyżej 7600, a tyle już dół z 1.8 nie znosi.

"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 27, 2016, 00:14:35 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no sory, ale przepustnica to tylko dziura przed kolektorem,
zeby 52mm miala wiekszy przeplyw niz 56mm to musialaby miec jakas wyraznie ciensza oske (liczy sie pole przekroju) i/lub byc wygladzona i zaostrzna,
a wygladzic i zaostrzyc to mozna sobie we wlasnym zakresie,
wiec nie wiem,co w tej 52mm jest takiego magicznego

jimo czy zoltan pilowali jeden kolektor i sporo tam aluminium zdjęli
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 27, 2016, 00:32:13 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Tomek, możesz pióra głównego resora zmierzyć grubość suwmiarką?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 27, 2016, 12:36:52 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
Co do przepustnicy z poloneza to skoro KGB nie wierzysz na słowo to może to będzie bardziej przekonujące
https://roverki.eu/viewtopic.php?p=645159

Ja w vvc 145 zmieniłem przepustnicę 48 na właśnie 52 i jest jakby lepiej, ale przy okazji akurat montowałem jeszcze fajkocewki i filtr powietrza z PeeNa 1,4 więc pewnie z każdej modyfikacji po jednym koniu doszło hehe.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 27, 2016, 14:01:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to co jest nie tak z ta przepustnica 56mm ? w sumie to nigdy sam jej nie mierzylem, zeby sie nie okazalo, ze ona ma te 56mm tak jak sprezyny z trucka 15mm ,ktore mialy 14.5 mm ;]
5Nm polozyla moment w calym zakresie, co jest troche dziwne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 27, 2016, 14:16:40 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
ogólnie jeśli są sportowe wałki to jedyne co można dobrać to długość dolotu i kolektora wydechowego pod dany setup tak żeby zjawiska falowe wykorzystać ;)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 27, 2016, 14:34:02 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ma 56mm, mierzone. Jest zauważalnie większa niż 52.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 27, 2016, 14:48:09 pm »

Offline Slawo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000/ BMW E36 Compact 2.8
Cytuj (zaznaczone)
Co do przepustnicy z poloneza to skoro KGB nie wierzysz na słowo to może to będzie bardziej przekonujące
https://roverki.eu/viewtopic.php?p=645159
Tak naprawdę to po zmianie przepustnicy na taką o innej średnicy powinno być przeprowadzone strojenie silnika. Podejrzewam, że ta utrata paru KM/Nm może być spowodowane w jakimś tam stopniu "rozjechaniem się" składu mieszanki.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 27, 2016, 15:12:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jest taka opcja, ze AFR spadlo, bo powietrza bylo wiecej i stad spadek mocy o 3%,
ale bez pomiaru AFR nie wiadomo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 30, 2016, 23:47:00 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Podjechałem dzisiaj 1,8 GTI na zaprzyjaźnioną hamownię. Kolega ostatnio mierzył tam Poldka w 2010 roku, seryjny 1,8 przed modami wypluł 116 KM i 170 Nm.
Auto przypomnę po zmianach - ma sportowy wałek, regulowane koła, rurowy kolektor, programowalny komputer i głowicę od VVC, pasowane kolektory - Auto nie było strojone do tej pory na hamowni, jedynie sondą szerokopasmową.

Efekt dzisiejszego pomiaru to 135 KM i 177 Nm.





« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2016, 23:50:49 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 01, 2016, 00:54:14 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to slabo jak na tyle przerobek, jest taka seryjna wersja 135KM ,a ona too sie pewnie walkami rozni,a tu glowica z najwiekszymi  zaworami to sie raczej marnuje,
ale jest dolek mocy powyzej 6000rpm, ktory troche odbija, wiec jest szansa na  podciagniecie go w gore ,bo to wyglada na kwestie wystrojenia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 01, 2016, 08:47:36 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Qrcze to ta hamownia zlotowa musiała być mega optistyczna bo moje 1.8 z dużo mniejszymi modami i absolutnie bez strojenia wyszło lepiej...

Nawet zabierają c mojego wyniku 10% to i tak mam podobny moment jak tu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 01, 2016, 09:10:27 am »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
No to wygląda na to że zgadłem, podejrzanie podobnie do zwykłego 1,8 ta góra powyżej 5500 wygląda a jednocześnie słabszy dół. Wypadało by sprawdzić co się dzieje powyżej 5500 z AFRem, bo albo niedolany albo dławi go dolot i wydech.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 01, 2016, 09:30:32 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
No to wygląda na to że zgadłem, podejrzanie podobnie do zwykłego 1,8 ta góra powyżej 5500 wygląda a jednocześnie słabszy dół. Wypadało by sprawdzić co się dzieje powyżej 5500 z AFRem, bo albo niedolany albo dławi go dolot i wydech.

Tak jest jak piszesz - może być wina dolotu / wydechu bo przepustnica jest od 1,4, lekko poprawiona, wydech mimo że Michael to na seryjnej średnicy, skład mieszanki raczej dobry...
Hamownia dobra, kilka aut u nich już mierzyłem i zawsze było fabryka albo ciut lepiej.
Poniżej wykres z nałożoną serią z pomiarów w 2010 r:

Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 01, 2016, 16:08:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Hamownia dobra, kilka aut u nich już mierzyłem i zawsze było fabryka albo ciut lepiej.
to chyba dobra dla samooczucia klienta, bo malo ktory silnik trzyma serie ,a lepiej niz seria to moze turbodiesle,
masz prawie nie uzywanego roverka 1.4 to sprawdz go, te silniki akurat wyjatkowo dobrze trzymaja serie

moje 1.8 z dużo mniejszymi modami i absolutnie bez strojenia wyszło lepiej...
moment to w twoim wyszedl wyjatkowo duzy,ale to tez kwestia obrotomierza ;>
ale hamownia mierzy moc na rolkach, wiec tutaj juz pola do interpretacji nie ma,
przypomnij co robiles ze swoim kolektorem dolotowym ,bo przepustnicy to chyba nie zmieniales
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 01, 2016, 19:53:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Z rzeczy które miałem zrobione to nieco rozwiercony, przepolerowany i spasowany ssak. głowica praktycznie tylko liźnięta. Wydech to długie 4w2w1 mniej więcej według danych ze strony dave'a andrewsa. dalej dwa przelotowe tłumiki 2" z opla vectry A 2.0. Całość poganiana komputerem z rovera 2.0.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.