Autor Wątek: Porting głowicy w 1.9 GLD  (Przeczytany 2823 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Porting głowicy w 1.9 GLD
« dnia: Listopad 24, 2016, 23:16:41 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2231
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Zakładam wątek z powodu rozważań, póki co czysto teoretycznych. Otóż po Nowym Roku muszę zrobić uszczelkę pod głowicą w moim dieslu i chodzą mi po głowie myśli, czy by tej głowicy przy okazji nieco nie poprawić. Wiem, że mało kto ma tutaj GLD, ale wiem też, że dużo forumowiczów dysponuje sporą wiedzą teoretyczną a ten temat póki co jest teoretyczny ;) Z tego co wyczytałem GLD to specyficzny silnik, bo występuje kilka grubości uszczelek pod głowicą ( im więcej razy planowana głowica, tym grubsza uszczelka ) więc cały czas ma mieć taki sam stopień sprężania. Z założenie dieslem ( przynajmniej w tym konkretnym wypadku ) ma się jeździć przede wszystkim ekonomicznie i bezawaryjnie i mnie się te założenia podobają ;) Ale skoro i tak głowica będzie zdejmowana... No i tutaj moje pytanie, czy porting głowicy w tym silniku w ogóle ma sens i czy mu to nie zaszkodzi ?

Odp: Porting głowicy w 1.9 GLD
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 25, 2016, 16:04:23 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Przed rozbiórką zobacz jakie jest ciśnienie sprężania dla lepszej oceny sprawnosci motoru. piłować kanały możesz, ale nic to nie da za bardzo,a komory spalania nie ruszaj.

 rozglądaj się za samochodem PSA z 1.9 td wyciągnij i zamontuj- wtedy jedzie i jest przyjemne, a pali tyle samo. roboty przy swapie nie jest dużo. :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Porting głowicy w 1.9 GLD
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 25, 2016, 16:06:53 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2231
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
W międzyczasie poszperałem trochę i doszedłem do wniosku, że to raczej gra nie warta świeczki. Autu przybędzie z 2KM, więc lepiej zainwestować tą kasę w zabezpieczenie antykorozyjne na wiosnę ;)

Odp: Porting głowicy w 1.9 GLD
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2016, 15:23:39 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wcale mu koni nie przybedzie, chyba ze spasujesz jeszcze kolektor dolotowy to 1KM jest do wyjecia :D
chcesz wiecej mocy to mozna poprobowac z instalacja LPG,ale to tez ~5KM bedzie (tyle,ze oszczednosc na paliwie)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Porting głowicy w 1.9 GLD
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 20, 2016, 09:39:09 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
O kurde. A jaka instalacja by była do GLD? Z mikserem? Dodać gazu się da. Silnik wkręci się na pewno! Ale jak odpuścić? :)
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Porting głowicy w 1.9 GLD
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 21, 2016, 11:35:42 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Panowie, silniki o zapłonie samoczynnym maja zawsze nadmiar powietrza ze względu na sterowanie jakościowe a nie ilościowe. Zwiększenie samego współczynnika napełnienia nie da absolutnie nic w tym przypadku.

Odp: Porting głowicy w 1.9 GLD
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 27, 2016, 16:04:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
O kurde. A jaka instalacja by była do GLD? Z mikserem? Dodać gazu się da. Silnik wkręci się na pewno! Ale jak odpuścić? :)
nawet miksera nie musi byc, wystarczy rurka w dolot,
nie mozesz dac tyle gazu,zeby uzyskac stechiometrie,bo rozwalisz silnik,
maksymalnie do 30% zastapienia ropy,ale automatycznie to tylko w elektronicznych systemach moze dzialac,
tutaj musialbys wlaczac gaz gdy silnik pracuje pod srednim obciazeniem i wtedy masz oszczednosc - na wolnych sie nie oplaca,bo po prostu mialbys podwyzszone wolne obroty,
na maks obciazeniu mozesz dac nie za duzo LPG ,to wtedy mozna podniesc moc do 10% ,ale oczywiscie pompa musi byc dobrze ustawiona,bo jezeli z rury leci czarny dym ,do dodanie LPG nic nie polepszy, bo juz powietrza jest za malo dla ropy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.