Autor Wątek: Poldek caro, wywalenie resora i wstawienie sprężyn  (Przeczytany 8153 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Poldek caro, wywalenie resora i wstawienie sprężyn
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 04, 2016, 14:21:35 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Możesz wrzucić jakieś zdjęcia jak ten kant wygląda?

Odp: Poldek caro, wywalenie resora i wstawienie sprężyn
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 05, 2016, 19:42:22 pm »

Offline Trzyzet

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 94
Teraz mi kurcze strasznie namieszaliście w głowie.

Jestem elektronikiem a nie mechanikiem i niezbyt dobrze znam się na autach :D Według jednego wstawić całość z e36, według drugiego wzmocnić istniejącą konstrukcję. no po prostu mętlik!

Odp: Poldek caro, wywalenie resora i wstawienie sprężyn
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 05, 2016, 21:32:33 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Podobnie jak kilka innych osób na tym forum i co z tego? :P
Zależy ile chce Ci się bawić, jakie masz zaplecze techniczne itp. sprawy. Paradoksalnie najmniej narobisz się robiąc wahacze wleczone, na wzór prototypu atu. Wahacze są z profilu najprawdopodobniej 30x50 mm długości 55 cm (przy ok 43 cm patrząc od przodu są lekko podgięte w górę, dosłownie może 5o) do wahacza wspawujesz gniazdo sprężyny, gniazdo tulei mocujących go do budy i mostu (uwzględniając po ok. 0,5 cm od krawędzi wahacza) - wymiary wzięte "mniej więcej" z fragmentu planów Analoga z jakiegoś opracowania (podobno były takie same). Dorabiasz mocowanie Panharda, potem do podłużnicy spawasz gniazdo sprężyny. Skoro to Caro 94, to musiałbyś jeszcze dorobić skośne amorki jak w Plusach, ale jeśli przeszedłbyś już te wszystkie etapy to ten nie stanowi praktycznie żadnego problemu. Do tego musiałbyś dopasować jakieś sprężyny, od czegoś co nacisk na oś miało zbliżony do poloneza, żeby z jednej strony nie skakać jak ping pong a z drugiej nie bujać się jak ponton.

Odp: Poldek caro, wywalenie resora i wstawienie sprężyn
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 05, 2016, 23:38:07 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Zapomniałeś o dodaniu prostowodu Watta- bez tego most na sprężynach odleci od nadwozia na pierwszym szybszym zakręcie i to dosłownie. Panhard jest prostszy do zrobienia ale nie trzyma stałej geometrii i podobno Marcinowi OBR wyrwał podłużnicę.

Podsumowałbym to tak:

-Zawieszenie z BMW jest lepsze niż most sztywny, i daje możliwość korzystania z dyferencjałów BMW, ale trzeba do tego sporo spawania w nadwoziu, a spawane nadwozie jest bardziej podatne na korozję i mogą być też problemy z zarejestrowaniem tego.

-Most na sprężynach jest stosunkowo łatwy do zrobienia ale ciężko będzie tutaj wyczuć jakieś zyski z tej modyfikacji w stosunku do tego co da się zrobić z resorami, bo stabilność poprawi się tak samo na resorach po zastosowaniu Watta, jak na moście na sprężynach z Wattem. Auto będzie trochę lżejsze, pogorszy się rozkład masy, spadnie masa nieresorowalna. Mogą być problemy z zarejestrowaniem

-Resory można obniżyć zmianą długości kolumienki, ustawić twardość przez dobór grubości, długości i ilości piór, stabilność poprawić Wattem, a całość dać pod nadzór dobrych amortyzatorów. Bilstein-Zerkopol jest drogi ale wyjdzie to pewnie taniej niż "jakieś gwinty", poza tym tam mają pojęcie jak amortyzator do Poloneza ustawić na rajd i na ulicę. Inna opcja to znaleźć amortyzatory do Poloneza które są rozbieralne, dać do wymiany zaworków i zmienić punkty mocowania amortyzatorów żeby normalny amortyzator współpracował z obniżonym zawieszeniem.

Nie jestem przeciwny żadnej z tych modyfikacji, tylko trzeba wiedzieć co właściwie chce się uzyskać, a jak dotąd to pomysłodawca przytoczył tylko nieprawdziwe dane nt. samochodu który chce przerabiać.  :P
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2016, 23:43:51 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Poldek caro, wywalenie resora i wstawienie sprężyn
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 06, 2016, 00:46:51 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1676
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Zapomniałeś o dodaniu prostowodu Watta- bez tego most na sprężynach odleci od nadwozia na pierwszym szybszym zakręcie i to dosłownie. Panhard jest prostszy do zrobienia ale nie trzyma stałej geometrii i podobno Marcinowi OBR wyrwał podłużnicę.
Aleś się uczepił tego Watta. On też tylko w dość wąskim zakresie pozwala na pionowe prowadzenie mostu. Przy sprężynach i tak konieczny jest Panhard bo same w sobie nie mogą pełnić funkcji prowadzącej. Patrz wszystkie Łady. Co do wyrwania podłużnic to obstawiam złe jego wyliczenie, a przy sztywnych ( w miarę) resorach to się nadwerężyło. Przy sprężynach nie ma na to szans.

no po prostu mętlik!
Dziwisz się. Niestety temat ten na poważnie przerabiało kilka osób w kraju i jednak szlaki w tym temacie nie są za bardzo przetarte. Jak przejrzysz forum to zauważysz że na palcach jednej ręki można policzyć auta z fabrycznym zawieszeniem które dorównowywały by tym np budowanym przez OBR.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Poldek caro, wywalenie resora i wstawienie sprężyn
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 06, 2016, 01:18:15 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Aleś się uczepił tego Watta. On też tylko w dość wąskim zakresie pozwala na pionowe prowadzenie mostu. Przy sprężynach i tak konieczny jest Panhard bo same w sobie nie mogą pełnić funkcji prowadzącej. Patrz wszystkie Łady.
Łady maja badziewny tylny zawias i nie sa zadnym wyznacznikiem,
Panhard jest tylko prostym substytutem Watta  i z sukcesem go zastepuje
Co do wyrwania podłużnic to obstawiam złe jego wyliczenie, a przy sztywnych ( w miarę) resorach to się nadwerężyło. Przy sprężynach nie ma na to szans.
tez mi sie wydaje,ze ten Panhard musial byc lipnie zamontowany, skoro zniszczyl podluznice przy resorach, ktore same w sobie dosc dobrze trzymaja na boki - gdyby Panhard wspomagal ich dzialanie, to podluznicy by nie zniszczyl ,a skoro zniszczyl to musial przeciwdzialac resorom,

za to przy sprezynach to wlasnie Panhard przenosi cala sile poprzeczna i wtedy faktycznie podluznica ma przewalone


Auto będzie trochę lżejsze,
sadzisz,ze wahacz+sprezyna+gniazda sprezyny beda lzejsze niz resor ? bo mi sie nie wydaje,
pominalem juz Panharda lub Watta ,ktore sa wtedy konieczne, bo zakladam,ze do resorow tez dokladamy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Poldek caro, wywalenie resora i wstawienie sprężyn
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 06, 2016, 12:25:16 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
i podobno Marcinowi OBR wyrwał podłużnicę.
nie wyrwal, tylko ja wygieło.
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos