Autor Wątek: Przeróbka belki  (Przeczytany 3109 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przeróbka belki
« dnia: Grudzień 19, 2016, 21:31:35 pm »

Offline politek12

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Panowie ma ktoś moze jakies zdjecia, rysunki czy cokolwiek jak przerobic belke pod silnik rovera do wąskiego zawieszenia?

Odp: Przeróbka belki
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 19, 2016, 22:21:46 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Rysunek kompletnej belki jest w Morawskim.

Odp: Przeróbka belki
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 20, 2016, 00:34:56 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
tyle że w morawskim jest belka od szerokiego. W wąskim albo przerabiamy mocowanie na wachacz z belki poldoroverowej albo stawiamy silnik na wąskiej belce z OHVki. Ja miałem to drugie rozwiązanie zrobione przez poprzedniego właściciela. Plus to miska olejowa kilka cm wyżej jak seria. Minus to przepustnica musiała być poziomo bo maska się nie domykała. Jak coś to może koło świąt bym cyknął fotki. Wymiarować nie będę bo jest zrobiona z partyzanta ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Przeróbka belki
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 20, 2016, 10:47:24 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A no tak, racja, głupi ja.Gdyby fabryka nie zrobiła psikusa, że debiut silnika rovera był już na szerszym zawieszeniu, to nie było by w ogóle tego tematu, bo jeśli nie gotowa belka skądś, to były by przynajmniej wymiary.Ale w takim razie, to jak ma to zrobione Andrews we fiaciorze? A coś mi się też przypomina, że ktoś raz taką belkę miał przerobioną do sprzedania i właśnie wąską.Zawsze myślałem, że wystarczy tylko przyspawać "uszy" pod silnik rovera w odpowiednim miejscu i pobyć się tych pod ohv, ale widać byłem w błędzie.A czy szerokie belki pod ohv i rovera czymś się jeszcze różnią? Są inaczej wygięte, czy jak? Nie miałem nigdy w rękach obu odkręconych, żeby porównać.

Odp: Przeróbka belki
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 20, 2016, 12:45:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w Morawskim sa zwymiarowane obie belki, wiec roznice mozna wyliczyc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Przeróbka belki
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 20, 2016, 13:14:30 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Panowie ma ktoś moze jakies zdjecia, rysunki czy cokolwiek jak przerobic belke pod silnik rovera do wąskiego zawieszenia?
Musisz mieć 2  belki roverkowa i zwykła. Najpierw na belce roverka mierzysz odległości od krawędzi łapy do kołka ustalającego belkę w nadwoziu. Zrób sobie szkic co i jak Belkę z rovera tniesz i odzyskujesz łapy -najlepiej wycinać/szlifować spawy tarcza 1mm i dodatkowo brzeszczotem. Z belki  od ohv wycinasz ori mocowania. To co zostało przyspawaj. Odmierzasz odległości tak jak było i dostosowujesz wycięte fragmenty. Spawasz. Montujesz.
 Ja cała operacje dostosowania belki przeprowadziłem  bez demontowania belki ohv z auta - auto było po wypadku i belka była krzywa. Zachodziła obawa ze po odkręceniu buda się rozejdzie. Potem  trzeba tylko przekręcić przepustnice i minimalnie przerobić mocowanie linki -  inaczej nie da się przykręcić. Zdjęć nie mam ale to prosta operacja. Najwięcej czasu zajmuje wycinanie łap z belki gdyż trzeba to zrobić bardzo dokładnie podobnie jak spawanie i zwymiarowanie łap pod odpowiednim kątem.
Andrews miał calego poloneza po wypadku  na swap i w swoim kancie ma już szerokie zawieszenie z hamulcami lucasa z  przodu. Belki są inne ale nie ma problemu aby zwykłą belkę ohv przerobić. Obojętnie czy  wąska czy szeroką

« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2016, 13:24:50 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Przeróbka belki
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 22, 2016, 10:52:42 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Właśnie. Belki od szerokiego chyba miały zmieniony rozstaw kołków ustalających. Po co? Bo i podłużnic także.
Pamietam że do caro 94 nie pasowała belka od plusa 97
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Przeróbka belki
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 22, 2016, 11:53:55 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Właśnie. Belki od szerokiego chyba miały zmieniony rozstaw kołków ustalających. Po co? Bo i podłużnic także.
Pamietam że do caro 94 nie pasowała belka od plusa 97
Żeby utrudnić sprawę bardziej to inny rozstaw kołków ustalających dotyczy szerokich belek :d.  Do ok. 94 roku jest rozstaw jak w wąskim. Potem wraz z pojawieniem się ograniczników skrętu na belce rozstaw kołków poszerzono o 5mm. Co dziwne rozstawu otworów na śruby nie zmieniono...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Przeróbka belki
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 22, 2016, 15:15:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
najwyrazniej chodzilo o wykluczenie bledow przy montazu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Przeróbka belki
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 22, 2016, 16:52:44 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2078
widziałem belki od szerokiego zawieszenia rovera pasujące do 125p. Widziałem też takie co nie pasowały. Fso nikt nie zrozumie. Przerobić łatwo bo można zeszlifować i nadlać z drugiej strony.

Odp: Przeróbka belki
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 29, 2016, 16:00:59 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Ja mam w 125p szeroką belkę z atu plusa. Pasowała bez problemu.