Autor Wątek: SWAP XUD na XU  (Przeczytany 1357 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jasiuu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+
SWAP XUD na XU
« dnia: Grudzień 27, 2016, 13:55:00 pm »
Witam wszystkich,
ostatnio wpadł mi do głowy pomysł swapowania silnika z rodziny XU/XUD. Skoro jest to jedna rodzina silników to powinny pasować zamiennie. Tyle tytułem wstępu, przejdźmy do rzeczy.
Pacjent Polonez ze stockowym 1.9D pod maską i swap na coś z serii XU. Łapy powinny pasować, skrzynia też. Jedynie skrzynia bedzie miał krótkie przełożenie ale to kwestia zmiany mostu na dłuższy.
Drugą opcją jest Polonez z OHV pod maską i do zmiany jest belka ze względu na łapy i skrzynia.
Same części nie powinny być drogie bo pacjentów jest trochę na szrotach.
Większość prac bym sam wykonał jedynym problem byłoby spięcie wiązki silnika XU z tą w Polonezie.


Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2955
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: SWAP XUD na XU
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2016, 14:01:33 pm »
kup benzyniaka. będziesz miał od razu bardziej odpowiednie przełozenie mostu i tańszą bazę na projekt. do tego potrzebujesz samą skrzynię i ewentualnie łapy silnika z diesla.

kwestia zmiany mostu na dłuższy.
na krótszy. jakbyś jednak chciał zmienić most na jeszcze dłuższy, to i tak nie znajdziesz dłuższego niż 3,72 z diesla.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2016, 14:05:14 pm wysłana przez maciejowski »
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline Jasiuu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+
Odp: SWAP XUD na XU
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 27, 2016, 14:13:16 pm »
Fakt, taniej będzie z benzyniakiem bo układu zasilania nie trzeba aż tak przerabiać. Wtedy do wymiany zostają łapy i skrzynia żeby wszystko pasowało bez większej rzeźby. Seria XU jest mocniejsza niż K16 a przekładka wydaję się tak samo prosta.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: SWAP XUD na XU
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 27, 2016, 14:39:49 pm »
Ciekawy pomysł na swap. Tylko, że to francuzy i może się okazać, że niekoniecznie wszystko pójdzie tak gładko jak zakładasz :P
Z tymi mocami to się tak nie rozpędzaj, bo w codziennym użytku nie tyle jest istotna moc co przebieg momentu. I tak na przykład 1,4 K16 to padaka ciągnąca odczuwalnie od ~3000 obr/min., ale już jego większa wersja 1,6 mocniejsza tylko o 8 KM spokojnie daje rade od ~2000 obr/min., także jak już by się zabierać za swapy to pomijając samo wykonanie warto dobrać silnik o odpowiednim przebiegu momentu.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11582
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: SWAP XUD na XU
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 27, 2016, 15:56:40 pm »
Większość prac bym sam wykonał jedynym problem byłoby spięcie wiązki silnika XU z tą w Polonezie.
najwiekszym problemem jest kolektor dolotowy, moze daloy sie upchac taki od SPI ,albo XU10 turbo ,bo jest taki jak w SPI ,tylko ma miejsce na 4 wtryskiwacze,
praktycznie nie ma szans upchac kolektora od wolnossacych MPI 8v ani 16v

to jest znacznie trudniejszy swap niz wlozenie K16 na fabrycznych czesciach FSO
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & Volvo940
Odp: SWAP XUD na XU
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 28, 2016, 02:24:10 am »
Co do wiązki to trudne nie jest, najlepiej wyjąć wszystko z dawcy spod maski (ile się da) obejrzeć i upakować pod maskę Poldka ;)

Powinna być jedna max dwie wtyczki łączące wiązkę budy z wiązką silnika, tam będą wszystkie potrzebne kable.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline Jasiuu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+
Odp: SWAP XUD na XU
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 29, 2016, 13:09:32 pm »
Poza w/w problemami sam swap bez dużej rzeźby jest całkiem realny. Pozostaje kwestia wyboru silnika i przyszłościowe mody układu przeniesienia napędu.

Offline Prezydent

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro GLD
Odp: SWAP XUD na XU
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2016, 11:18:59 am »
Też mi chodzi po głowie taki swap do mojego gld, Peugeoty i Citroeny z tymi jednostkami są tanie i łatwo dostępne a i zawsze to coś nowego niż k16. Tylko szkoda wyrzucać z pod maski dieselka z 70kkm przelotu <mysli>

Offline Jasiuu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+
Odp: SWAP XUD na XU
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 07, 2017, 14:14:21 pm »
Gdzie mogę znaleźć charakterystyki przebiegu momentu i mocy tych silników poza wartościami podanymi na Wikipedii? Jak dobrać odpowiedni przebieg momentu?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11582
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: SWAP XUD na XU
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2017, 18:46:26 pm »
Gdzie mogę znaleźć charakterystyki przebiegu momentu i mocy tych silników poza wartościami podanymi na Wikipedii? Jak dobrać odpowiedni przebieg momentu?
a jak masz zamiar zmusic silnik do generowania wybranego przez siebie momentu ? ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Jasiuu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+
Odp: SWAP XUD na XU
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 09, 2017, 10:19:15 am »
Chodziło mi o to czy sugerować się wartościami podanymi przez producenta przy konkretnym modelu samochodu, w którym jest zamontowany konkretny typ silnika.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: SWAP XUD na XU
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 09, 2017, 10:54:21 am »
Szukaj wykresów z hamowni. Jeśli w okolicach 2500 obr./min. moment będzie w okolicach 130 Nm to silnik powinien się nadawać. A patrząc na podawane przez producenta dane to praktycznie każdy XU od 1,6 spełnia te parametry. Jak dla mnie 1,6/1,8 byłby wystarczające, choć jak już zabierać się za swapa to lepiej wrzucić 2,0 16V (tego 150 KM) - wydaje się, że będzie miał najbardziej optymalne osiągi jak na tą budę i skrzynie poloneza, która jednak nie za bardzo lubi być kręcona zbyt wysoko. Może jeszcze 2,0 8V (123 KM) bo z tego co widzę to momentu ma tyle, że V bieg mógłbyś zapinać już przy 40 km/h <lol>

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 378
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: SWAP XUD na XU
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 18, 2017, 12:37:23 pm »
O Proszę... Dobry temat - kiedyś nawet gdzieś ten pomysł już tutaj zapodałem... Silnik się zmieści, pod skrzynię pasuje. Problem może być z kolektorem dolotowym. Czytałem trochę o silnikach xu10/9- no i na forach niby mówią że xu10 z xanti/xary to lipa, Podobno xu9 o wiele lepszy , problem jedynie może być ze znalezieniem zdrowego egzemplarza. Dobra opcja tez jest motorownia z puga - mi16 - 160kunia bodajże, ale problem, j.w. Wedlug mnie, Opel jest sprytniejszy mimo że więcej rzeźby.
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego