Autor Wątek: M52B25  (Przeczytany 9962 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 31, 2016, 00:12:21 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Tylko wszystkie współczesne mają niestety katalogowo lepsze osiągi. A porównałeś Poloneza do współczesnych, a nie do tych sprzed 20 lat. Wtedy oczywiście Polonez był najszybszy. Ople 1.6 w Vectrze B i Astrze G również objeżdżał.

Standardowo w swoim stylu piszesz tekst w którym nie masz racji ("a nie widziales, w cennikach np. Skody Octavi 1.2 75KM ,czy cos w tym stylu ?"), później próbujesz wybrnąć i niby wychodzi na Twoje, tylko nijak się to ma do pierwszego stwierdzenia. Chyba że współczesne auto to takie do 20 lat.

Podsumowując, osiągi Poloneza w stosunku do współczesnych aut są niestety gorsze. W latach produkcji, mimo że Polonez był starą konstrukcją, wbrew obiegowej opinii nie był wcale najwolniejszy. Tzn może był najwolniejszy, ale przyspieszenia miał całkiem dobre. I to nawet niekoniecznie Rover, ale i OHV.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 31, 2016, 00:15:25 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Tylko wszystkie współczesne mają niestety katalogowo lepsze osiągi. A porównałeś Poloneza do współczesnych, a nie do tych sprzed 20 lat. Wtedy oczywiście Polonez był najszybszy. Ople 1.6 w Vectrze B i Astrze G również objeżdżał.

Standardowo w swoim stylu piszesz tekst w którym nie masz racji ("a nie widziales, w cennikach np. Skody Octavi 1.2 75KM ,czy cos w tym stylu ?"), później próbujesz wybrnąć i niby wychodzi na Twoje, tylko nijak się to ma do pierwszego stwierdzenia. Chyba że współczesne auto to takie do 20 lat.

Podsumowując, osiągi Poloneza w stosunku do współczesnych aut są niestety gorsze. W latach produkcji, mimo że Polonez był starą konstrukcją, wbrew obiegowej opinii nie był wcale najwolniejszy. Tzn może był najwolniejszy, ale przyspieszenia miał całkiem dobre. I to nawet niekoniecznie Rover, ale i OHV.

I z tym się zgodzę jak najbardziej..
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: M52B25
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 31, 2016, 01:03:16 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tylko wszystkie współczesne mają niestety katalogowo lepsze osiągi. A porównałeś Poloneza do współczesnych, a nie do tych sprzed 20 lat. Wtedy oczywiście Polonez był najszybszy. Ople 1.6 w Vectrze B i Astrze G również objeżdżał.

Standardowo w swoim stylu piszesz tekst w którym nie masz racji ("a nie widziales, w cennikach np. Skody Octavi 1.2 75KM ,czy cos w tym stylu ?"), później próbujesz wybrnąć i niby wychodzi na Twoje, tylko nijak się to ma do pierwszego stwierdzenia. Chyba że współczesne auto to takie do 20 lat.

Podsumowując, osiągi Poloneza w stosunku do współczesnych aut są niestety gorsze. W latach produkcji, mimo że Polonez był starą konstrukcją, wbrew obiegowej opinii nie był wcale najwolniejszy. Tzn może był najwolniejszy, ale przyspieszenia miał całkiem dobre. I to nawet niekoniecznie Rover, ale i OHV.
moje stwierdzenie jest calkowicie prawdziwe, jest w aktualnym cenniku skoda 1.2 ? JEST !
ma osiagi takie jak PN 1.4 ? MA !
jedyny blad z mojej strony, ze ma 85KM a nie 75KM ,co jej nie pomoglo przeskoczyc PN 1.4
to Ty szukasz dziury w calym, probojesz na sile udowodnic,ze nie mam racji piszac przy tym glupoty takie jak Fabia ,albo sugerujac ,ze Skoda z roku 2011 nie jest autem wspolczesnym,
o ile mozna bez sensu sie sprzeczac o to,czy piecioletnie auto jest wspolczesne ,to z tym ze tegoroczne lub przyszloroczne nie jest,nie da sie dyskutowac,
dlatego zabezpieczylem sie i podalem za przyklad tegoroczna Skode Octavie 1.2 TSI ,ktora w wersji 85KM ma osiagi takie jak PN 1.4
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 31, 2016, 09:43:32 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
moje stwierdzenie jest calkowicie prawdziwe, jest w aktualnym cenniku skoda 1.2 ? JEST !
ma osiagi takie jak PN 1.4 ? MA !
jedyny blad z mojej strony, ze ma 85KM a nie 75KM ,co jej nie pomoglo przeskoczyc PN 1.4


Jedyne prawdziwe zdanie to że jest 1.2 w cenniku. Nie, nie ma osiągów jak Polonez.

Octavia 12s do 100 i 180km/h.
Polonez 13,8s 160km/h.

Jeżeli opieramy się na danych katalogowych. To co jest w praktyce inna sprawa i teoretyzowanie. Polonez pewnie ma lepsze osiągi, ale nie wiadomo czy Skoda również nie ma lepszych.

A co do szukania dziury w całym, postępuje tak samo jak Ty. Napisałem o Fabii, bo podałeś moce silnika jaki w niej występował. Dziwię się trochę, że nie cofnąłeś się do Octavii z lat 60, bo byś miał 100% argument o przewadze Poloneza.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 31, 2016, 09:56:41 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: M52B25
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 31, 2016, 11:22:29 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Porównanie współczesnego wyrobu samochodopodobnego zwanego Skoda do PN-a 1.4 jest trochę nie na miejscu i nie mówię tu o wieku dzielącym te auta ale o sposobie napełniania cylindrów tych silników. WSZYSTKIE silniki Skody są doładowane, natomiast silniki Poloneza atmosferyczne. Jeżeli porównujemy ze sobą silniki to przynajmniej niech będą podzielone na grupy pojemnościowe i turbo lub N/A. Z tego samego powodu Marit Bjoergen została zdyskwalifikowana- bo była doładowana  :P a nasza zawodniczka n/a. Więc trochę z dupy rywalizacja. Gdyby tej miernocie Skodzie odjąć turbo to Poldorover nie miałby co robić z tym autem. Zwykłe GLE/GLI dyma skodowskie 1.4 N/A w starszej Fabii. I analogicznie- gdyby Polonezowi 1.4 zapiąć turbo to każde TSI (może oprócz 2.0) dostało by baty. Ogólnie panowie, to nie ma co spinać dupy. Dzisiejsze auta to jednorazowa lipa dla leasingowców- w 3 lata jeździsz 200kkm i recycling. Bo tak są zaprogramowane. A kosztują tyle co 4 nowe Polonezy w '02r. Nie zapominajmy o tym.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 31, 2016, 11:23:46 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
A, i jeszcze jedno: zobaczcie ile w Niemcowni kosztuje dziś Passat B6 albo Golf 5 <rotfl2> Tyle co u nas dobry Polonez. O czymś to świadczy.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 31, 2016, 13:07:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jedyne prawdziwe zdanie to że jest 1.2 w cenniku. Nie, nie ma osiągów jak Polonez.

Octavia 12s do 100 i 180km/h.
Polonez 13,8s 160km/h.

Jeżeli opieramy się na danych katalogowych. To co jest w praktyce inna sprawa i teoretyzowanie. Polonez pewnie ma lepsze osiągi, ale nie wiadomo czy Skoda również nie ma lepszych.
czekalem na ten argument, a podsumowac go mozna jednym zdaniem :
"Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą"

A mianowicie, Skoda podaje osiagi wg. normy ,czyli 2 osoby na pokladzie i 20kg bagazu,
a FSO, przynajmniej w polowie lat 90-tych podawalo osiagi dla auta o DMC ,czyli zapakowanego na maksa i na IV biegu,
nie jest tajemnica, ze PN 1.4 w pomiarze znormalizowanym uzyskal przyspieszenie 0-100km/h  w czasie 11.95s ,czyli 12s,
103KM to wystarczajaca moc,zeby rozpedzic takie auto do 180km/h ,na co pozwalaja przelozenia - trzeba wrzucic V bieg , to bedzie prawdziwe 180 ,a nie licznikowe
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 31, 2016, 13:09:50 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Chciałeś napisać eksportowy unikatowy podziadkowy Polonez od handlarza kosztuje tyle co Passat i Golf w Niemczech.

Gdyby to, gdyby tamto, a jeszcze coś innego. O Twoim pojęciu o motoryzacji czytaliśmy w postach dotyczących kutej głowicy i wzmacnianego układu korbowego w GSI.

Gdy do 1.4 dołożymy turbo, to uzyskamy takie samo gówno jak TSI. Już lepiej OHV uturbić.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 31, 2016, 13:18:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Gdy do 1.4 dołożymy turbo, to uzyskamy takie samo gówno jak TSI. Już lepiej OHV uturbić.
no z tym moge sie zgodzic,
niemniej jednak wolnossace K16 i tak ma przewage w trwalosci nad TSI , a jest tak samo wysilone (taka sama moc na 1L ~72KM)
bezsensowne naciaganie klientow na najslabsza wersje z doladowaniem,zamiast dac silnik tanszy w utrzymaniu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 31, 2016, 13:19:52 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
nie jest tajemnica, ze PN 1.4 w pomiarze znormalizowanym uzyskal przyspieszenie 0-100km/h  w czasie 11.95s ,czyli 12s,

Standardowo. Jeżeli to nie tajemnica, gdzie są oficjalnie podane te dane.

Nie neguję osiągów Poloneza 1.4, ale nie o tym był początek dyskusji.


Swoje wywody rozpocząłeś od zaproponowania koledze posiadającemu OHV, myślącym o swapie, zerkniecie do cennika Octavii, aby się przekonał że Polonez nie jest najwolniejszy. Zostałeś standardowo przyłapany na manipulacji i teraz już piszemy o Roverze w porównaniu do wcześniejszej generacji Octavii, która oferowana była w latach produkcji Poloneza. Czy kolega Tales chciał robić SWAPa w 2002 roku, czy chce go zrobić dziś? Czy Polonez miał niewystarczające osiągi na przełomie wieku, czy ma niewystarczające osiągi dziś?

Odp: M52B25
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 31, 2016, 13:22:27 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Gdy do 1.4 dołożymy turbo, to uzyskamy takie samo gówno jak TSI. Już lepiej OHV uturbić.
no z tym moge sie zgodzic,
niemniej jednak wolnossace K16 i tak ma przewage w trwalosci nad TSI , a jest tak samo wysilone (taka sama moc na 1L ~72KM)
bezsensowne naciaganie klientow na najslabsza wersje z doladowaniem,zamiast dac silnik tanszy w utrzymaniu

W przypadku 1.4 TSI wyciąga 100KM z litra.

Nie jest problemem zapewnienie trwałości przy nawet większej mocy z 1 litra, bo stare 1.8T nie miało problemów.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 31, 2016, 13:37:36 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: M52B25
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 31, 2016, 15:00:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Standardowo. Jeżeli to nie tajemnica, gdzie są oficjalnie podane te dane.
przyspieszenie PN jest w ktorejs ksiazce, ale nie w Morawskim - ja je znam ze skanow kiedys dostepnych w necie,
jak chcesz to sobie szukaj,
dane dla pomiarow zagranicznych samochodow sa np. w folderach reklamowych - przykladowo folder Alfa Romeo 156 ,data druku wrzesien 1997 ,
jakos nie mam zamiaru skanowac, udostepniam do wgladu dla osob zainteresowanych ;]


Nie neguję osiągów Poloneza 1.4, ale nie o tym był początek dyskusji.

Swoje wywody rozpocząłeś od zaproponowania koledze posiadającemu OHV, myślącym o swapie, zerkniecie do cennika Octavii, aby się przekonał że Polonez nie jest najwolniejszy. Zostałeś standardowo przyłapany na manipulacji i teraz już piszemy o Roverze w porównaniu do wcześniejszej generacji Octavii, która oferowana była w latach produkcji Poloneza. Czy kolega Tales chciał robić SWAPa w 2002 roku, czy chce go zrobić dziś? Czy Polonez miał niewystarczające osiągi na przełomie wieku, czy ma niewystarczające osiągi dziś?
dokladnie to byl poczatek - gdy odpowiedzialem Talesowi,
moj blad polegal na tym, ze uzylem do porownania ścierwoSkody ,przez co Ty jako fetyszysta Skody przykleiles sie jak rzep psiego ogona do mojego bledu o 10KM ,mimo ze od razu sugerowalem podanie danych z palca i ze moga sie roznic od faktycznych,
a wiesz dlaczego ? bo mam wyjebongo na jakas Skode zwiesniaczona wieswagenem !

to Ty próbujesz manipulowac moimi wypowiedziami i robisz to bardzo nieudolnie - od poczatku chodzilo o PN 1.4 ,co widac dokladnie w moim drugim poscie tego tematu ,gdzie cytuje Talesa ,a post nie byl modyfikowany,
po prostu tym sie skompromitowales - nie sprawdziles nawet mojej wypowiedzi przed napisaniem posta,

a moj post dokladnie dotyczyl porownania osiagow PN 1.4 do osiagow aktualnie sprzedawanej Octavii 1.2 TSI o mocy 85KM ,a nie 75KM jak napisalem z pamieci,
jednak osiagi sugerowane przez Skode zapamietalem prawidlowo

a 75KM wzielo sie wlasnie z tego,ze poprzedni model byl sprzedawany z silnikiem o mocy 75KM ,tak samo jak jeszcze poprzednia generacja,ktora dotrwala do roku 2010,
te samochody z silnikami 60KM i 75KM nie sa stare , to nie sa lata 60-te ani nawet rok 2002 ,tylko rok 2010 - moj kuzyn ostatnio kupil taka Octavie1 1.6 102KM ,czyli o osiagach PN 1.4  i zaplacil 22 000pln - w "ch*" wspolczesnie bym powiedzial
a te modele z silnikami 60KM i 75KM maja osiagi gorsze , na poziomie PN+ 1.6GLI  i to byl przyklad,ze jeszcze kilka lat temu sprzedawano takie samochody o gorszych osiagach niz PN 1.4


W przypadku 1.4 TSI wyciąga 100KM z litra.

Nie jest problemem zapewnienie trwałości przy nawet większej mocy z 1 litra, bo stare 1.8T nie miało problemów.
1.4TSI lapie sie na generalke razem z wymiana UPG w K16 ,wiec lepiej jakby go tak nie zylowali <lol>
najwyrazniej szmelcwagen ma problem z zapewnieniem wiekszej trwalosci z sobie tylko znanych powodow,
a dopoki Ja sam nie produkuje silnikow,to jestem skazany na wybor tego co mozna kupic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 31, 2016, 15:24:34 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Standardowo. Jeżeli to nie tajemnica, gdzie są oficjalnie podane te dane.
przyspieszenie PN jest w ktorejs ksiazce, ale nie w Morawskim - ja je znam ze skanow kiedys dostepnych w necie,
jak chcesz to sobie szukaj,
dane dla pomiarow zagranicznych samochodow sa np. w folderach reklamowych - przykladowo folder Alfa Romeo 156 ,data druku wrzesien 1997 ,
jakos nie mam zamiaru skanowac, udostepniam do wgladu dla osob zainteresowanych ;]

Pytałem o Poloneza 1.4. Teraz będzie o Alfie, Lancii, Lagunie i pewnie Sharade czy co tam jeszcze masz na podwórku.

uzylem do porownania ścierwoSkody ,przez co Ty jako fetyszysta Skody przykleiles sie jak rzep psiego ogona do mojego bledu o 10KM ,mimo ze od razu sugerowalem podanie danych z palca i ze moga sie roznic od faktycznych,
a wiesz dlaczego ? bo mam wyjebongo na jakas Skode zwiesniaczona wieswagenem !

Możesz sobie jeździć po Skodzie. Dla mnie to tylko dupowóz rodzinny w rozsądnych pieniądzach. Równie dobrze kupie Opla, Forda czy Fiata, jeżeli podstawią tej wielkości auto z takim wyposażeniem i w tej cenie. A co fetyszyzmu, to w przeciwieństwie do Ciebie mam normalną partnerkę płci przeciwnej, a nie rękę i klawiaturę.

Jedyne auta których jestem pasjonatem to Polonez, Lada (po której też jeździsz) i Jeep. Seksualnie mnie z z nimi nic nie łączy.

O innych autach w przeciwieństwie do Ciebie nie będę pisał ścierwo, bo nic mi nie zrobiły. A Tobie? Jakiś uraz? Kompleks?

Odp: M52B25
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 31, 2016, 16:31:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Pytałem o Poloneza 1.4. Teraz będzie o Alfie, Lancii, Lagunie i pewnie Sharade czy co tam jeszcze masz na podwórku.
napisalem Ci wyraznie - poszukaj sobie,
jezeli twierdzisz,ze kłamię to udownodnij to jakas publikacja ,bo ja nie mam zamiaru udowadniac, ze nie jestem wielbladem,
reszta jakos banned znalazl, wiec podbij do niego jezeli chcesz sie czegos dowiedziec, a nie tylko robic goownoburze

O innych autach w przeciwieństwie do Ciebie nie będę pisał ścierwo, bo nic mi nie zrobiły. A Tobie? Jakiś uraz? Kompleks?
to nie pisz, ale zachowaj konsekwencje:
Możesz sobie jeździć po Skodzie.
ja bede sobie pisal jak mi sie podoba, mozesz nawet doszukiwac sie w tym psychologii, ale prawda jest taka, ze ludzi kupujacych takie samochody uwazam za lekko ulomnych - ale nie bierz tego do siebie ;]  zastanow sie lepiej nad tym,dlaczego to oni gardza Polonezami, mimo ze w przewazajacej wiekszosci widzieli je tylko na zdjeciach


A co fetyszyzmu, to w przeciwieństwie do Ciebie mam normalną partnerkę płci przeciwnej, a nie rękę i klawiaturę.
nie masz pojecia o moim stanie cywilnym,a co dopiero o tym, czy mam partnerke czy partnerki,
skoro juz zszedles na ten poziom, ze publicznie informujesz o tym,ze partnerka pomga Ci w robotach ręcznych, to pokaz jej zdjecie - ustosunkuje sie do tego, czy ruszylbym ja kijem  ;-|

z racji,ze osiagnales ujemny poziom wypowiedzi informuje,ze nie bede  juz odpowiadal - zreszta nie mam dzis juz czasu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 31, 2016, 17:28:24 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
zastanow sie lepiej nad tym,dlaczego to oni gardza Polonezami, mimo ze w przewazajacej wiekszosci widzieli je tylko na zdjeciach

Chyba rzeczywiście masz jakiś kompleks. Jak tylko pamiętam, to Polonezami gardzili najczęściej pasażerowie autobusów i użytkownicy aut droższych od poloneza o 500zł.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 31, 2016, 17:40:45 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Octavia 12s do 100 i 180km/h.
Polonez 13,8s 160km/h.

Jeżeli opieramy się na danych katalogowych. To co jest w praktyce inna sprawa i teoretyzowanie. Polonez pewnie ma lepsze osiągi, ale nie wiadomo czy Skoda również nie ma lepszych.

Ale 13.8 to dane auta załadowanego. Jak Auto Week mierzył pustego Poloneza 1.4 z jakimśtam dodatkowym wyposażeniem, to im wyszło im że auto przyspiesza w 11.7 sekundy i rozpędza się do 175km/h

http://www.autoweek.nl/autotest/fso-prima-14-gli-1995/

Choć w sumie to mam dylemat jak zinetrpretować to co napisali, bo jest przyspieszenie/ mierzone i wartość podana to 11.7s (9.8s)

I analogicznie- gdyby Polonezowi 1.4 zapiąć turbo to każde TSI (może oprócz 2.0) dostało by baty.

No niezupełnie. Jeżeli do K16 1.8 dasz soft turbo i nie grzebiesz w głowicy to ma tylko 150KM. Na bank są jakieś mocniejsze wersje TSI.


najwyrazniej szmelcwagen ma problem z zapewnieniem wiekszej trwalosci z sobie tylko znanych powodow,

Powód jest znany: jak robisz silnik z cieniutkich części zrobionych z g****litu to jest to znacząco tańsze niż robienie silnika który ma zapas wytrzymałości.

Dlatego VW z Toyotą zdominowali rynek swoimi samochodami z wybuchającymi silnikami i odpadającymi kołami, bo podtrzymują wizerunek z czasów kiedy wyciągali śmieszne moce z solidnie zbudowanych silników i nabili sobie kabzę sprzedając drogo samochody w których najlepszej jakości jest plastik w kabinie, klientom którzy i tak wymieniają samochody zanim te zrobią jakiś sensowny przebieg, podczas gdy takie firmy jak np. Fiat ścigała nienajlepsza opinia z czasów zamierzchłych, i oszczędzali na rzeczach mało istotnych jak wykończenie wnętrza, za co tracili punkty w testach gazetowych, a silniki robili w miarę solidnie, tym bardziej że nie umieli sobie do tej pory zorganizować sieci ASO która by umiała porządnie naprawiać ich własne samochody.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2016, 17:47:01 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: M52B25
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 31, 2016, 23:37:12 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mam dylemat. Bo w tym roku wybudowałem garaż z kanałem więc miejsce do pracy mam i w związku z tym mam rozkminę czy zostawić moje 1,6GLE w oryginale i dopieszczać na to by zarejestrować go na żółte czy bawić się w modyfikacje.
O M52B25 w PN zapomnij... Mam ten motor w E36 i tam już jest mało miejsca w stosunku do M43B19. Do tego spore problemy ze wszystkim w PN- miska/EWS/czujnik prędkości pojazdu Zwłaszcza M52B25TU. Po za tym motor ten mnie osobiście nie zachwyca osiągami  w stosunku do pojemności. Co innego kultura pracy :D Jak już robić swap to moim zdaniem tylko 6 garów - koszta i ilość pracy podobna jak w R4. R6 z czy to z  BMW czy inne odpada z powodu wymiarów i na placu boju zostają właściwie tylko V6. Do wyboru są silniki : opel V6, ford V6 i alfa V6 ale na ten temat napisano już wiele :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2016, 23:43:21 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: M52B25
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 31, 2016, 23:53:40 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
W małych szostkach BMW trzeba przedni pas, który jest jak z bibuły przerobić. Montaż pacjenta w ten sposób niestety wiąże się z przeniesieniem środka ciężkości do przodu.
Ewentualnie przesuwając ścianę grodziową do tyłu.
Tunel jest do przeróbki, chyba że skrzynia z 1,6 1,8 e30
Miska olejowa z e34(cena powala).
Kolektor wydechowy do podjęcia.
Łapy silnika i skrzyni do dorobienia.
Wał napędowy do dorobienia.
Wiązka elektryczna do przeróbki. No i EWS.

Czy warto? Tak :)
Czy się opłaca? Nie ;)
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.