Autor Wątek: M52B25  (Przeczytany 9982 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

M52B25
« dnia: Grudzień 29, 2016, 23:28:30 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Witam
Robił ktoś swap na silnik jak w tytule. Silnik dość tani. http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=m52b25+swap&bmatch=base-relevance-floki-5-aut-1-1-1025
Warto, nie warto?
Mam dylemat. Bo w tym roku wybudowałem garaż z kanałem więc miejsce do pracy mam i w związku z tym mam rozkminę czy zostawić moje 1,6GLE w oryginale i dopieszczać na to by zarejestrować go na żółte czy bawić się w modyfikacje.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2016, 23:33:13 pm wysłana przez Tales »

Odp: M52B25
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 29, 2016, 23:29:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
powodzenia  :d

ani nie tani, ani nie warto
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 29, 2016, 23:36:17 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Dlaczego?
Z tego co się orientuję to kompletny zestaw na swap na rovera 1,4 też kosztuje koło 1-1.5 tys.
Wiadomo, że tu jeszcze doszłaby kwestia skrzyni, mocowań itd. Na jaką kwotę trzeba by się nastawić by zamknąć taki projekt?

Odp: M52B25
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 29, 2016, 23:58:26 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jak już iść w M52 to raczej w największe - B28. Ale już pomijając parametry to są to silniki ciężkie, długie i średnio pasują do komory Poloneza, a także do zawieszenia. Im więcej silnika będzie wisieć przed belką tym powiększy się podsterowność i pogorszy ogólnie rzecz biorąc prowadzenie. Warto zauwazyć, jak jest np. w BMW E46 gdzie dwóch cylindrów w zasadzie nie widać, bo silnik jest cofnięty w stronę ściany grodziowej.
Tym samym kosztów będzie multum - łapy silnika, skrzyni, układ chłodzenia, paliwowy, wydechowy, modyfikacja zawieszenia (w tym belki bo raczej miska się nie zmieści), wału napędowego. W zasadzie wszystko trzeba rzeźbić. Koszt silnika z osprzętem to w takim przypadku początek kosztów.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: M52B25
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 30, 2016, 00:07:02 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Dzięki za odpowiedź.
W takim razie odpuszczam temat tego silnika.
A na co można swapować tak by polonez miał, że tak powiem, współczesne osiągi i nie było dużo komplikacji przy przeróbce?
Wiem, że dużo osób wstawia rovera. Śledzę od jakiegoś czasu portale ogłoszeniowe w celu znalezienia kompletnego dawcy czyli poloneza 1.4, ale raczej lipa w tym temacie. Problem jest też taki, że nawet Polonez 1.4 nie ma współczesnych osiągów, w związku z tym trzeba by montować rovera 1.6 albo 1.8, a to już wiąże się z większymi kosztami bo nie dość, że komplet na swapa na rovera jest potrzebny to jeszcze zakup większego silnika dochodzi.
Szczerze mówiąc najchętniej wstawiłbym jakiegoś gaźnikowca. Fiat 2.0DOHC odpada bo jest praktycznie niedostępny. Są jakiś jeszcze sensowne gaźnikowce?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2016, 00:09:39 am wysłana przez Tales »

Odp: M52B25
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 30, 2016, 00:32:44 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Na forum jest Polonez z silnikiem Opla 3.0. Właściciel kuras180


Jak nie chcesz Rovera, a inny "kompaktowy" silnik, to np VAG 1.8T. Standard 150KM i można dalej dodawać. Fabrycznie 240KM, po "tjuningach" pewnie jeszcze raz tyle.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 30, 2016, 00:33:43 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Fiat 2.0DOHC odpada bo jest praktycznie niedostępny.
jest dostepny,ale stosunkowo drogi,
nie ma co wychodzic poza 4cyl ,jak sie nie ma warsztatu ze sprzetem do dyspozycji,
a 4cyl masz dobrze obcykane ,
- najprosciej jest wrzucic K16, bo fabryka wszystko zrobila - silnik z duraplasteliny ,ale dobrze trzyma osiagi i jest stosunkowo tani,
- jakies ople 2.0 i pochodne - rzeźba, rzeźbiarze pomoga wzorcem w razie potrzeby,ale szczerze mowiac nic ciekawego, bo dobry egzemplarz silnika wcale nie kosztuje malo ,osobiscie wolalbym rovera 1.8, pewnie podobna cena wyjdzie
- bmw M42/44  - rzeźby tyle co w oplu ,ale silnik lepszy , niestety jeszcze drozszy
- cytrynowy pedzio ,ten zeliwny XU10 ,bo aluminiowy EW10 nie pomalujesz ... a nie czekaj, miski nie dobierzesz - do XU10 (brzmi znajomo ? ) fabryka dala skrzynie i oprzyrzadowanie ,czyli siadzie latwo ,ale oba kolektory do dorobienia ,co moze kosztowac roznie w zaleznosci od mozliwosci,
silniki w przywoitej cenie ,rzeźby na ilosc moze wyjsc tyle co przy oplu ,ale w innych miejscach - moim zdaniem lepszych miejscach
- ford - stare badziewie trudno nazwac sensowna opcja,a Zeteca jeszcze nie widzialem pod maska, wiec trudno cos napisac

roblem jest też taki, że nawet Polonez 1.4 nie ma współczesnych osiągów,
O'RLY
a nie widziales, w cennikach np. Skody Octavi 1.2 75KM ,czy cos w tym stylu ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2016, 00:40:32 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
12s do 100 i 180km/h.

Jest jeszcze 1.0 co ma 9.9s i 200km/h.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 30, 2016, 00:53:14 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
12s do 100 i 180km/h.

Jest jeszcze 1.0 co ma 9.9s i 200km/h.
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia
teraz najslabsza to 86KM  z doladowaniem  <lol2> - ladnie laduja swoich klientow,nie ma zadnej wolnossacej,
ale poprzednie sprzedawane do 2013 i 2010  mialy 60KM , 75KM, 80KM  14.5-18s do setki
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2016, 00:55:22 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 30, 2016, 01:59:53 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
w związku z tym mam rozkminę czy zostawić moje 1,6GLE w oryginale i dopieszczać na to by zarejestrować go na żółte czy bawić się w modyfikacje.

Weź dziewczynę i jedź na wakacje w jakieś ładne miejsce.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: M52B25
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 30, 2016, 09:25:56 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Weź dziewczynę i jedź na wakacje w jakieś ładne miejsce.
O! Popieram.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: M52B25
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 30, 2016, 11:00:28 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
ale poprzednie sprzedawane do 2013 i 2010  mialy 60KM , 75KM, 80KM  14.5-18s do setki

W Fabii.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 30, 2016, 12:01:16 pm »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
    ale poprzednie sprzedawane do 2013 i 2010  mialy 60KM , 75KM, 80KM  14.5-18s do setki


W Fabii.


Nie w Fabi.... Carusiem na żółtych. Laska nie zapomni doznań do końca życia. A na tylnej kanapie miejsca wystarczy na bararara...

Odp: M52B25
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 30, 2016, 12:33:42 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
by polonez miał, że tak powiem, współczesne osiągi
Skoro osiągi Poloneza są dla ciebie niewystarczające to sprzedaj go i kup sobie BMW. Proste.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2016, 16:11:47 pm »

Odp: M52B25
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 30, 2016, 16:18:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale poprzednie sprzedawane do 2013 i 2010  mialy 60KM , 75KM, 80KM  14.5-18s do setki

W Fabii.
dalem link do Octavii ,a nie do Fabi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 30, 2016, 21:59:03 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
W Octavii nie było takich silników, tylko w Fabii. To są moce trzycylindrowego silnika 1.2.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 30, 2016, 22:15:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
oczywiscie,ze byly w Octavii 1.4  60KM i 75-80KM,
nie bylo 1.2 ,ale takie moce mi sie skojarzyly z 1.2 - napisalem "czy cos w tym stylu"
co to za roznicy przy 60KM czy bedzie to z 1.2 czy 1.4  ,albo 75KM z 1.2 , 1.4 czy 1.6
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 30, 2016, 22:23:49 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
oczywiscie,ze byly w Octavii 1.4  60KM i 75-80KM,
nie bylo 1.2 ,ale takie moce mi sie skojarzyly z 1.2 - napisalem "czy cos w tym stylu"
co to za roznicy przy 60KM czy bedzie to z 1.2 czy 1.4  ,albo 75KM z 1.2 , 1.4 czy 1.6

Takie 1.4 były, ale chyba w 1, ale ona jest od 6 lat nie produkowana, więc ciężko ją będzie znaleźć w cenniku.

Odp: M52B25
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 30, 2016, 23:07:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no a co z tymi 6 letnimi ? zostaly wycofane z ruchu ?
a te 3 letnie 1.4 80KM tez juz za stare ?
a to sa tylko te ze slabszymi osiagami niz PN 1.4 ,
bo sa jeszcze 1.6 102KM i w aktualnie produkowanych 2016 rok 1.2TSI i 1.6TDI  - to juz chyba wspolczesne,skoro ciagle produkowane ;]
a osiagi jak PN 1.4
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.