Autor Wątek: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k  (Przeczytany 18777 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 26, 2017, 19:13:45 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Pewnie 99% ludzi myślało że jedzie na szrot. :)

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 26, 2017, 21:35:34 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Słuchajcie - z pewnością do wymiany będę miał w nim progi zewnętrzne. Do wymiany będzie także zakończenie przodu oraz jedno tylne, znając życie pewnie jak się zacznie ciąć pójdzie wszystko.

Ale do rzeczy:

jakie progi kupić żeby pasowały oraz aby po odbudowie przypominało to wygląd fabryczny. Na aledrogo jest sporo tych części ale nie mam żadnego doświadczenia w zabawach blacharskich i chciałbym dobrze kupić.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 26, 2017, 21:57:22 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Jeśli chodzi o zewnętrzne poszycie to co byś nie kupił z tych rzemieślniczych to i tak nie będzie idealne. Ale jeżeli masz budżet to proponowałbym poszukać fabrycznych, oczywiscie fabrycznie nie były same progi, były to progi razem ze słupkami i elementami wokół drzwi, jeszcze jakiś czas temu szło to dostać, chyba nawet nie w jakiejś porażającej cenie, zbliżonej do ceny nowych drzwi. Nie mam zdjęcia ale powinieneś wiedzieć o co chodzi.
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2017, 21:59:28 pm wysłana przez Trojan »

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 26, 2017, 22:28:40 pm »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 930
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Tomekk jak nie orginał to może poszukaj dawce na szrocie ja w elblągu widziałem ostatnio ładne caro dół miało zdrowy jak coś to we wtorek podlece porobie ci fotki jak to wygląda.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 26, 2017, 22:44:08 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Szkoda czasu na zawracanie sobie głowy z wycinaniem z używek (który polonez nie ma tego co najmniej z nalotem rdzy), szukaniem oryginalnych poszyć i też wycinaniem. Kup takie jak z tej aukcji http://allegro.pl/prog-progi-zewnetrzne-polonez-kpl-prawy-lewy-i6633274244.html . Robiłem dwa Polonezy i do obu kupowałem rzemiosło (byleby było wykonane jak z tej aukcji). Blacharz i tak musi to nieco podpasować. U Ciebie jest o tyle łatwiej, że nie masz nakładek progowych o w razie czego nie będzie widać aż tak bardzo drobnych mankamentów. W tej robocie wiele zależy od blacharza, bo jak jest beznadziejny lub średni, to cokolwiek byś mu nie dał i tak spieprzy, mówiąc że to tylko Polonez.
Progi kupuj od razu z wewnętrznymi oraz podciągami oraz końcówkami przednimi i tylnymi (występują razem z łukami nadkoli (tymi, gdzie mocuje się rygle zamków drzwi tylnych).
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 27, 2017, 02:26:45 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Te są lepiej wykonane od takich jak ja kupiłem do siebie do poloneza. Moje były  bez tych końcówek co u ciebie przy spawaniu musiałem podeprzeć próg od dołu pod skosem i stanąć na nim a dopiero znajomy go spawał bo jak góra pasowała do dół był źle dogięty i brakowało 0.5 mm
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 27, 2017, 02:30:26 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Powodzenia z szykowaniem kolejnej "fabrycznej nówki". Remontowanie takich zmęczonych strupów jest bardziej widowiskowe od woskowania ładnie zachowanych egzemplarzy, wąskie caro w dieslu jest rzadko spotykane, więc tylko cieszyć się z nowego egzemplarza w kolekcji i rób koniecznie dużo zdjęć podczas remontu! <spoko>

BTW fajny kolor, w sam raz do niego pasuje.
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2017, 02:32:03 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 27, 2017, 11:40:18 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Przerabiałem temat wymiany progów do tej pory w dwóch Polonezach. W jednym byłem średnio zadowolony, w drugim jestem bardzo zadowolony. Na zadowolenie składają się głównie dwa czynniki, umiejętności fachowca oraz jakość części. W Roverze jestem bardzo zadowolony, wstawiałem identyczne progi jak ten z linku który wstawił MichalSW, ważne żeby miały te jajowate otwory na końcach, po tym poznasz rzemiosło lepszej jakości, mój blacharz też mówił, że były ok. Progi bez tych otworów są gorszej jakości, dużo gorzej wykonane i za cholerę nie chcą pasować  ;-| Poza tym, z własnego doświadczenia polecam znaleźć fachowca, który podjąłby się rozwiercenia starych progów na zgrzewach i wstawienia nowych również poprzez zgrzewanie a nie spawanie ( jest pole do poprawienia FSO bo często te zgrzewy są w nieregularnych odstępach bez ładu i składu, przy wstawiania nowego elementu można dać nieco więcej zgrzewów, a przynajmniej regularnie ). Z góry założyłbym że podproża również będą do wymiany, a progi wewnętrzne można kupić profilaktycznie.

W ogóle, auto jest w ciekawym i rzadko spotykanym kolorze. Niestety, kolor ten, podobnie jak wszystkie niemetalizowane FSOwskie lakiery ma niesamowitą tendencję do blaknięcia. Wyblakły wygląda ohydnie, brak stosowanie klaru na niemetalikach przez FSO również nie poprawia sytuacji. Ten kolor który określiłeś jako sraczkowaty, w momencie kiedy był nowy był raczej głęboko czekoladow-kakaowy  :d Skoro i tak robisz blachę, nie chodziło Ci po głowie pomalować całego jeszcze raz ? Oczywiście w zgodne z oryginałem L-49. Gdyby położyć na niego nowy lakier, lepszej jakości a do tego jakiś fajny klar to ten kolor naprawdę robiłby robotę, bo nie dość, że mało tego w ogóle to prawie żaden przedstawiciel nie przypomina kolorem tego jakim wyjechał z FSO ;)

Czekam na postępy prac, jak już auto zacznie jeździć, napisz jak Twoje wrażenia z jazdy GLD :)

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 27, 2017, 14:04:41 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Pogratulować brązowego kruka. Pamiętajmy że diesel kosztował sporo więcej od GLE i mniej wyszło tych sprzętów. Zachowało odpowiednio mniej.
Uważam XUD'a za wspaniały silnik. Prawidłowo serwisowany będzie klekotał jeszcze ze dwa dłużej niż WOŚP
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 27, 2017, 15:15:37 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
OLO masz może dane, ile w 1991 kosztował nowy 1.9 GLD ?

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 27, 2017, 21:14:55 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
No dobra, progi już mam,takie jak MichałSW polecił <ok>. Dzięki Panowie za wszystkie rady!

Teraz mam pytanie o te zakończenia przód / tył. Sporo ich w sprzedaży, które wybrać aby dobrze pasowało i wyglądało?
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2017, 21:16:27 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 27, 2017, 21:29:10 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Aż przypomniało mi się kakao, które od kilku lat wrastało na jednym z osiedli w mojej wiosce:

Ciekawe, czy nadal tam stoi...

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 27, 2017, 22:27:12 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
ile w 1991 kosztował nowy 1.9 GLD

Jak zreanimuje osobistego lapsa to zerknę w skany. Ale to było jakieś 1/3 ceny więcej
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 28, 2017, 18:53:01 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Polonez wjechał dziś do warsztatu celem uruchomienia układu hamulcowego. Zaciski tylne stoją "na amen". Ja zrobiłem rewizję gratów potrzebnych do tych prac oraz...kupiłem w lokalnym sklepie nową kierownicę do pierwszej serii.

Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 28, 2017, 21:26:45 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
oraz...kupiłem w lokalnym sklepie nową kierownicę do pierwszej serii.
Tomek, a Ty czasem nie prowadzisz tego sklepu? :) Jest super zaopatrzony. Takie rarytasy Ci się trafiają... Jakbym ja poszedł do swojego sklepu i zapytał o takie coś jak kierownica z 1-ej serii, to by wkrótce karetka z psychiatryka podjechała po mnie :P
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 28, 2017, 22:39:38 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Pojechałem po linkę ręcznego bo okazało się że nie mam w magazynie i już miałem wychodzić. Patrzę - wisi kółko do Caro, myślę sobie - pewnie drobny wieloklin, pewnie gruba i nowszy model. Macam i nie wierzę - kiera do wczesnego Caro. Cena 70 zł. Mówię że dam 50 bo warstwa kurzu sugeruje ze długo wisi  i nikt takiego starego nikt mu nie kupi. Sprzedawca zgadza się, kierownica ląduje w bagażniku :)
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 28, 2017, 23:08:17 pm »

Offline Rocky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
    • 126p'79,126el'96,Caro plus GTI'97
Ten kolor jest tak brzydki,że aż go lubię  :-) Powodzenia i czekam na efekty prac ;)
https://www.facebook.com/pages/Rocky-Garage/627042057348691
Zapraszam ;)
Cytuj (zaznaczone)
I to się chwali bo dla większości remont sprowadza się do szukania blach w kolorze i ich wymiany

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 02, 2017, 07:22:24 am »

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 521
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Tomek jakie klocki i tarcze montujesz?
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 02, 2017, 21:46:08 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Tomek jakie klocki i tarcze montujesz?

Tarcze miałem luzem, jakoś ze starych zapasów, klocki Fomar,drugi komplet ADV czy coś w tym stylu (znane logo, mają częśći w IC).

Dzisiaj skoro świt wbiłem się w Fiata Ducato i pojechałem do Wyszogrodu do człowieka który posiadał oryginalne, nowe blachy do Poloneza.

Po drodze, gdzieś pod Włocławkiem chyba widziałem Bryśka z dwoma niebieskimi autami na pace jadącego w kierunku Gdańska :)


Szczególnie zależało mi na progach, okazało się że człowiek od którego brałem części, kiedyś handlował blachami i trochę mu zostało rzeczy, progi ma, fabryczne, czyli wycięte z bocznej ramy drzwi / błotnika, czyli tego z czego składa się samochód na spawalni w fabryce. Widać różnicę w jakości,  trochę się jednak różnią od przyzwoitego rzemiosła.

Kupiłem:

- komplet nowych, doskonale zachowanych drzwi (idealne, bez korozji, nie pogniecione, nie poobijane, z początku lat 90.)
- progi zewnętrzne (cięte)
- zakończenia progów przód (fabryka)
- zakończenia progów tył z fragmentem nadkola i mocowaniem zamka (fabryka)
- progi wewnętrzne (fabryka)
- mocowanie lewarka z blachą mocującą (fabryka)
- maskę przednią wczesne Caro (nowa, fabryka)






















« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2017, 21:49:45 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 02, 2017, 22:02:37 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Kurde, nie pamiętam, ale wydaje mi się, że drzwi starsze niż "plus" nie posiadały dwóch otworów na końcach listew :| Ogólnie niektóre z tych elementów są dość ciekawe bo tak jakby są ocynkowane, w prawdzie tylko od wewnętrznej strony, ale jednak.