Autor Wątek: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.  (Przeczytany 2050 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3358
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 13, 2017, 13:59:57 pm »
Ciekawe pomysły. W takim razie, to na wyciszenie mostu, polecam smar z trocinami, albo gęsty olej z trocinami.  <lol2>

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4565
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 13, 2017, 14:06:21 pm »
Nie wiem, w jaki sposób lepszy jakościowo olej mógł Ci powodować buczenie, zgrzytanie i różne efekty dźwiękowe

W Auto Technice Motoryzacyjnej czytałem że synchronizatory nieprzystosowane do olejów syntetycznych nie pracują na nich prawidłowo i łatwo ulegają uszkodzeniu.

Tak samo w przypadku silnika, oleje o niskiej lepkości i obniżonej zawartości "czegośtam" służące do zmniejszenia zużycia paliwa, uszkadzają starsze silniki. Nie chodzi tutaj bynajmniej o oleje syntetyczne w ogóle, tylko o oleje syntetyczne o bardzo niskich lepkościach i energooszczędne.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2017, 14:12:24 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4565
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 13, 2017, 15:38:27 pm »
Co do Orlenu- nie lubię tej firmy ze względu na to jak traktują/traktowali pracowników stacji benzynowych i typowo Januszowski zarząd. Jak ta synekura dla przyjaciół królika padnie, to nie będę płakał.
W tym sezonie z kolei w Roverze przeszedłem z Castrola na Lotosa bo był po prostu najtańszym półsyntetykiem, a u mnie było krucho z pieniędzmi, i stukający Rover, przestał stukać. Choć możliwe też że to skutek wlania do głowicy rozpuszczalnika przy spuszczaniu oleju.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11229
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 13, 2017, 16:17:07 pm »
W tym sezonie z kolei w Roverze przeszedłem z Castrola na Lotosa bo był po prostu najtańszym półsyntetykiem
w tym sezonie byl dostepny tanszy 10W40,
za Lotosa 4L placilem 49pln ,a za Orlen 4.5L w biedzie 47pln ,pozniej stanial do 45pln wiec wzialem 3 banki i jeszcze z karta znizkowa 5% wyszlo po 43pln za 4.5L,
mniej niz 10pln/L to trudno mineralny kupic, wiec postanowilem zrobic zapas
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 13, 2017, 18:08:45 pm »
podczas zamiany hamulców na tarczowe zastanowiła mnie olbrzymia ilość rdzy w moście, pochwy bardzo zardzewiałe- milimetrowe wżery. przecież jest to zamknięta przestrzeń w której panuje olejowa mgła. jest tam oczywiście odpowietrznik. ale rdzy na mój gust było zbyt wiele. kilka lat temu rozebrałem swojego dohca bo tego wymagał. śruby głowicy wsadziłem do miseczki i zalałem Hipolem. reszta śrub została zewnątrz, pod folią. miseczka stała w mieszkaniu. wielkie było moje zdziwienie gdy zacząłem je czyścić, okazało się że niektóre nie mają gwintu- coś go zjadło. tam gdzie gwintu nie ma, wżery były na głębokość pół milimetra. najwyraźniej Hipol jest kwaśny i rdza zżera metal bez problemu. śruby pod folią przeżyły bez uszkodzeń.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1428
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 13, 2017, 20:26:36 pm »
No co Ty, najlepszy olej na świecie i do tego auta Ci śruby zeżarł??!?!?!!??! Heretyk!!!!!!11111
Użytkownik pontonów KONGER

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 13, 2017, 22:29:41 pm »
wcześniej nigdy nie miałem możliwości i potrzeby dokonywania takich doświadczeń. patrząc z drugiej strony- skład oleju też mógł się zmienić. 
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11229
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 14, 2017, 00:16:34 am »
jestes pewny,ze w miseczce byl tylko hipol ?
bo jakos nie udalo mi sie nigdy wyjac z mostu zardzewialej polosi, a postawione na dlugi okres w garazu jak jak najbardziej pokrywaja sie rdza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 14, 2017, 01:08:13 am »
na półosiach rdzewieją tylko obrobione, szlifowane czopy, inne miejsca są odporne. za to rury pochew rdzewieją na potęgę. miałem litr Hipolu to wlałem, innego  bym nie używał.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11229
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 14, 2017, 02:44:18 am »
stojace w garazu luzem polosie pokryly sie rdza na calej powierzchni, a siedzac w moscie nigdzie rdzy nie mialy,
do pochwy nie zagladalem, ale bede mial okazje ,bo jakis wyciek na deklu moze byc (i tak sprawdzic musze) ,auto stoi w wilgotnym garazu, przez 3 lata przejechalo moze 400m wiec jezeli most mial wewnatrz zardzewiec od hipolu to powinien to zrobic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Gordo#1806

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 148
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6 GLI 96r.
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 14, 2017, 12:28:46 pm »
wrb#1974, a może ktoś zrobił Ci psikusa i do butelki po HIPOLU nalał płynu hamulcowego albo innego badziewia?
Pozdrawiam
Gordo#1806

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3358
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 14, 2017, 13:18:21 pm »
Hipol jest powszechnie stosowany w starych ciągnikach rolniczych i jeszcze nie słyszałem, żeby komuś coś od niego zardzewiało.

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 14, 2017, 20:45:35 pm »
nie mam w domu takich wesołków żeby płyny w butelkach zmieniali. odporność materiału na rdzewienie zależy od jego składu. obudowa dyferencjału jest z żeliwa jest pokryta rdzą powierzchniową, nie istnieją głębokie wżery. natomiast stalowe pochwy rdzewieją na potęgę, wżery głębokie na kilka milimetrów. nie rdzewieją koła zębate wykonane z materiału wyższej jakości. tarcza hamulcowa na drugi dzień po wyjęcie z opakowania zaczyna się czerwienić, po trzech dniach jest równo pokryta powierzchniową warstwą rdzy. ale nawet po kilku latach nie ma głębokich wżerów. rdza powierzchniowa dająca się usunąć szczotką stalową do czystego metalu.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline tomeQ

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
    • c+ gsi
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 14, 2017, 21:53:44 pm »
Każdy olej ma właściwości niwelujące kwaśne produkty powstające przy starzeniu się produktów węglowodorowych więc pisanie o kwasowym charakterze oleju to  <co>. Oleje szczególnie silnikowe opisywane mają zdolność do neutralizacji kwaśnych produktów poprzez liczbę zasadową TBN. W świeżym oleju przekładniowym typu hipol jedyne kwaśne związki to te zawierające siarkę (właściwości smarnościowe), jednak w niewielkich ilościach w porównaniu do całej objętości, po to dodaje się inhibitory korozji do olejów żeby nie było takich cudów. Klasa korozyjności oleju do sprawdzenia w karcie produktu, hipol szału nie robi ale śrub nie zeżre jak cola, w moście może zachodzić tyle różnych procesów, zależnych od wielu czynników, że na motulu też może zeżreć obudowę. Wystarczy użytkować samochód na w miarę krótkich odcinkach w niekorzystnym otoczeniu (wilgoć, duże zanieczyszczenie powietrza) i będzie się tam tworzyło środowisko sprzyjające korozji. Ja jeździłem na fuchsie, bp, hipolu w różnych pnach i różnicy nie zauważam, wymieniając łożyska ze środka nigdy nie sypie się rdza.