Autor Wątek: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.  (Przeczytany 2141 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sunset

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi, Polonez Caro Plus, Mercedes W124
Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« dnia: Marzec 23, 2017, 22:33:56 pm »
Witam Państwa. Zamierzam samodzielnie wymienić olej we wskazanych podzespołach i moje pytanie - jakiej marki byłby do tego celu najlepszy? Nie chodzi absolutnie o oszczędzanie na oleju, chcę po prostu wlać tam coś z górnej półki i tyle. Nie znam się w ogóle na olejach, mam z nimi raczej mało doświadczenia, stąd moje pytanko. Fabryka lała olej Esso 85W90 GL-5, tak jak sugeruje naklejka w komorze silnika, jednak nie mogę tego nigdzie namierzyć, niestety. Słabo szukam? Czekam na Wasze sugestie. Pozdrawiam!

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1520
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2017, 23:14:39 pm »
Witam

Liqui Moly 85w90 do mostu. Niektórzy polecają do skrzyni lać syntetyczny K2 75w90, podobno lżej biegi wchodzą. Na wyjące mosty czytałem, e warto wlać Mobilube lub inny porządny 85w140 :).

Pozdrawiam
Użytkownik pontonów KONGER

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 24, 2017, 06:57:23 am »
Eksperymentowałem kilka lat z rożnymi olejami przekładniowymi o wszystkich dostępnych lepkościach. I jednak najlepiej Polonez jeździ na Hipolu 15F.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1520
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2017, 10:45:06 am »
Eksperymentowałem kilka lat z rożnymi olejami przekładniowymi o wszystkich dostępnych lepkościach. I jednak najlepiej Polonez jeździ na Hipolu 15F.

W czym się objawiała ta "lepsza jazda" w porównaniu do innych olejów? :)

Jeszcze co do mostów, w swoim dolałem dodatek MoS2 który był już tutaj polecany, most mam generalnie zdrowy i jedyne dźwięki jakie wydawał to było ciche miałczenie w okolicy 90-ciu km/h. Po przejechaniu kilkuset kilometrów ze świeżym olejem i tym dodatkiem jest wyraźnie ciszej :).
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2017, 10:48:54 am wysłana przez daniel22 »
Użytkownik pontonów KONGER

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2017, 11:48:02 am »
W czym? To proste... Wlałem do mostu Motula 85W90- most zaczął dziwnie buczeć (nie mylić z wyciem). Tego samego dnia wlałem świeżego Hipola 15F- most cichy jak wietnamski komandos.
Skrzynia biegów- wlałem Total Transmatic 80W90. Skrzynia zaczęła szumieć i kleszczyć biegami. Wlałem Hipola- pracuje jak za dawnych lat. We wcześniejszym Polonezie eksperymentowałem również z innymi markami i lepkościami i stwierdzam jednoznacznie- HIPOL ponad wszystko  <cwaniak2> Na Poloneza nie szczędzę pieniądza, staram się pakować mu wszystko z najwyższej półki. Ale czasami nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu co widać dobitnie na przykładzie oleju przekładniowego. Oczywiście nie zaszkodzi jakiś dodatek typu MoS2 czy Xado. Ale o tym już wypowiadałem się.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1520
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2017, 11:53:18 am »
Nie wiem, w jaki sposób lepszy jakościowo olej mógł Ci powodować buczenie, zgrzytanie i różne efekty dźwiękowe, chyba tak samo, jak wymiana reflektorów na wesemy sprawiła, że zaczęły świecić na żółto.  ;-| Nie kupiłeś tego motula czasem od ruskiego na bazarze?
Użytkownik pontonów KONGER

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2017, 12:02:04 pm »
Ja w swoim Atu i Caro Plusie też stosuję Hipol 15F. Nic nie zgrzyta, nie wyje. Do Poloneza jest to wystarczający olej.

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 24, 2017, 14:20:58 pm »
Nie wiem, w jaki sposób lepszy jakościowo olej mógł Ci powodować buczenie, zgrzytanie i różne efekty dźwiękowe, chyba tak samo, jak wymiana reflektorów na wesemy sprawiła, że zaczęły świecić na żółto.  ;-| Nie kupiłeś tego motula czasem od ruskiego na bazarze?
Słuchaj, ja nie widzę problemu. Przecież możesz wlać sobie tego Motula czy co tam duszyczka zapragnie i sprawdzisz sam. Skoro nie wierzysz i nie uczysz się na czyichś błędach i jeszcze- za przeproszeniem- srasz pieniędzmi...
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3051
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 24, 2017, 14:34:55 pm »
.


« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2017, 14:37:36 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1520
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 24, 2017, 19:22:32 pm »
Nie wiem, w jaki sposób lepszy jakościowo olej mógł Ci powodować buczenie, zgrzytanie i różne efekty dźwiękowe, chyba tak samo, jak wymiana reflektorów na wesemy sprawiła, że zaczęły świecić na żółto.  ;-| Nie kupiłeś tego motula czasem od ruskiego na bazarze?
Słuchaj, ja nie widzę problemu. Przecież możesz wlać sobie tego Motula czy co tam duszyczka zapragnie i sprawdzisz sam. Skoro nie wierzysz i nie uczysz się na czyichś błędach i jeszcze- za przeproszeniem- srasz pieniędzmi...

No wyobraź sobie, że w żadnym z moich dwóch FSO nie ma hipolu od lat i moje auto nie krzyczy "wlej mi gorszy olej, bo się rozlecę!" :)

Gadanie, że olej o tej samej lepkości, tylko lepszy od renomowanego producenta wywołuje jakieś buczenie uważam za bajkopisarstwo. Najpierw piszesz głupoty o reflektorach, że niby rzemieślnicze Wesemy ci zabawiają światła na żółto, a teraz jakieś rewelacje, że przez droższy olej polonez Ci jęczy.

BTW faktycznie, trzeba srać pieniędzmi, żeby raz na 30 tysięcy kilometrów wydać na oleje o 10zł więcej.  ]:->
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2017, 19:24:26 pm wysłana przez daniel22 »
Użytkownik pontonów KONGER

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 24, 2017, 19:43:51 pm »
Skoro wiesz lepiej ode mnie co się dzieje z moim autem to może rozwikłasz to: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=49009.0
Czekam  <cwaniak2>
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1520
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 24, 2017, 19:49:48 pm »
Nie wiem, nie jeżdżę roverem. Może też olej mu trzeba zmienić, selektol jeszcze jest do kupienia na stacjach :P

Albo wlałeś jakiegoś syfa na którym od motulu i oleju total była tylko naklejka, albo coś Ci do tej skrzyni wpadło przy okazji nalewania tego oleju, albo się przesłyszałeś, tyle.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2017, 19:52:46 pm wysłana przez daniel22 »
Użytkownik pontonów KONGER

Offline sunset

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi, Polonez Caro Plus, Mercedes W124
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 24, 2017, 21:32:32 pm »
Ok, więc spróbuję z tym Hipolem 15F, skoro według Was tak dobrze działa na most i skrzynię. A czy to "fabryczne" Esso 85W90, to jest jeszcze gdzieś dostępne, czy to już produkt wycofany z rynku?

Offline lukasz190

  • OHV Power
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 24, 2017, 23:18:09 pm »
Hipol mam wlany u siebie w poldu i wszystko działa jak należy, Hipola również wlałem do mostu u Omedze i ojciec już tak jeździ długo i nie narzeka, więc skoro tem olej sprawdza się w dużo mocniejszej Omedze to dlaczeg miałby być zły w Polonezie?

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1520
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 24, 2017, 23:22:01 pm »
Esso już od dawna nie widziałem, a hipol zadziała dobrze jedynie na kieszeń, jak lubisz oszczędzać 5zł na częściach do auta :P Nie musisz szukać akurat tego, który lała fabryka, którykolwiek olej 85W90 GL5 się sprawdzi, jak FSO używało do spinania przewodów w instalacji trytek firmy "Plastopol Rzeszów", to jak zepniesz przewody współczesną trytką produkcji "spółdzielnia inwalidów gumplast Szczecin", czy nawet chińską Car Commerce, to nie wpłynie na elektrykę :D. Tylko Hipol w stosunku do Esso to taki krok wstecz według mnie, nie cenię wyrobów Orlenu i firm "Krzak". 

Do mostu wchodzi całe 1,2 litra oleju, kupowanie tańszego o kilka złotych oleju raz na 30kkm to według mnie dziadowanie, opowieści kolegi "?", że olej o tej samej lepkości innej firmy sprawił, że auto mu jargolić można włożyć między bajki, świat poszedł trochę do przodu, hipol szybko traci swoje właściwości z tego, co zaobserwowałem podczas eksploatacji paru aut z FSO i słuchając na początku właśnie speców od "do poloneza to tylko hipol i selektol". W zielonym ulepie z wąskiego caro zalałem świeżo po kupnie do mostu mobila 85w90, potem jeździłem na liqui moly, auto zgniło, a most jeździ dalej w kolejnym aucie (kolegi truckera) i o dziwo nie rozwył się, nic się nie rozpadło i nie wybuchło, a zapewniam, że ten most nie miał lekkiego życia i najechał co najmniej 200 000 km.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2017, 23:38:58 pm wysłana przez daniel22 »
Użytkownik pontonów KONGER

Offline lukasz190

  • OHV Power
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 24, 2017, 23:47:44 pm »
Ok 75% paliwa w karaju pochodzi z rafinerii od Orlenu, jak ci braknie paliwa po drodze to pchając auto po szosie i widząc stację Orlenu przejdziesz obok niej w poszukiwanu Lotosa ;) Niech każdy leje co chce po dyskusji niech kolega autor sam wyciągnie wnioski i zaleje dyfer czym chce.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2017, 23:50:16 pm wysłana przez lukasz190 »

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1520
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 24, 2017, 23:56:28 pm »
Miałem na myśli oleje z orlenu, benzyna to nie wiem, jaką Orlen ma, służy tylko do odpalania, później przełączam na gaz, a gaz akurat Orlen ma całkiem dobry  :P. Jak robię sprint spod świateł i ktoś mnie wyprzedza, to przełączam szybko na benzynę i klient cmoka w zderzak, więc chyba benzynę też mają dobrą  <ok>
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2017, 00:01:26 am wysłana przez daniel22 »
Użytkownik pontonów KONGER

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1866
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 25, 2017, 08:59:37 am »
Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że ważne jest aby lać 85w90 a nie 80w90. Kiedyś w GLE wlałem 80w90 i most zaczął szumieć, zlałem i zalałem 85w90 - szumienie ustało.

Co do marki, obecnie leję Liqui Moly 85w90 zarówno do skrzyni jak i mostu i jestem zadowolony. W GLD najprawdopodobniej nikt nigdy nie zmieniał oleju w moście, po kupnie zmieniłem na Liqui Moly 85w90 i most jest ciut cichszy - chociaż hałasuje i tak...

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 534
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 13, 2017, 09:11:14 am »
Do skrzyni i mostu - Hipol, nie potrzeba nic więcej. Jak zalejecie porządny syntetyk, skrzynia i most nie padną, oczywiście, ale zrobi się głośno. Można się pokusić i na zimę zrobić mieszaninę, Hipol z olejem silnikowym, czy zwykłym, czy syntetykiem. Ja do swojego śp. Poldorovera lałem do skrzyni raz na jakieś dwa lata Hipol + domieszka około 1/4 Lotosa 5W40, tylko dla tego, żeby w zimie można było wrzucić bieg, sam Hipol jak jest tak z -15 czy więcej już robi kłopoty synchronizatorom i sprzęgłom przesuwnym zanim się nie rozgrzeje. Pomieszany z olejem silnikowym już nie. Generalnie, jakby do skrzyni  czy mostu zalać sam olej silnikowy, nawet syntetyczny, też nic by się nie stało, z tymże taki olej szybciej i wyżej krąży, odrzucany przez koła zębate, dla tego na pewno skrzynia i most, zaczęłyby się "moczyć" pomimo nieprzelania poziomu ponad max. No i byłoby głośniej. Ale nic by się nie stało.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1520
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Caro Plus GSI. Olej skrzynia + tylny most.
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 13, 2017, 12:26:20 pm »
Użytkownik pontonów KONGER